Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: březen 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_ ČJ1,2_12 Téma:Čtení s porozuměním. Loutkové divadlo. Ročník:1. – 2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Pracovní list je zaměřený na čtení s porozuměním. Jednoduché texty jsou složené z písmen m, l, s, p, t, j, n, d, k, v, r a ze samohlásek. Jsou vhodné pro manipulační práci ve dvojicích. Následují otázky na porozumění přečtenému textu. Materiál lze použít pro práci na interaktivní tabuli nebo pro samostatnou či skupinovou práci.
Čtení s porozuměním. Pracovní list. U Kamila je veselo. Je tu Milada, Emil, Milan i Eva. Milan maluje veliké kulisy. Kreslí vysoký les. Alena nese oponu. Emil lepí domek. Kamil volá: „ Podejte mi tu oponu!“ U Kamila je veselo. Je tu Milada, Emil, Milan i Eva. Milan maluje veliké kulisy. Kreslí vysoký les. Alena nese oponu. Emil lepí domek. Kamil volá: „Podejte mi tu oponu!“ Přečti si text vlevo. Potom rozstříhej věty, rozházej a podle paměti je znovu slož.
Čtení s porozuměním. Otázky. 1. Co děti dělají? Malují kulisy. 2. Co malují? Malují les. 3. Co lepí Emil? Emil lepí domek. 4. Z čeho je opona? Opona je z látky. 5. Pamatujete si jména všech dětí? Nápověda: K…, E…, M…, A…, M…, E… Kamil, Emil, Milan, Alena, Milada a Eva. 6. Znáte také nějaké loutky? Viděli jste loutkové divadlo?
Použitý materiál: Office. Microsoft.com