Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Antikoncepce Jana fišerová EU-ICT-ČAZ-8-11.
Advertisements

Antikoncepce, pohlavní choroby
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Jana Fišerová EU- ICT-ČAZ-8-02
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Antikoncepce 8. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Hormonální antikoncepce
DÍTĚ PŘED NAROZENÍM.
PŘIROZENÁ ANTIKONCEPCE
ANTIKONCEPCE Dana Mastíková - porodní asistentka
ANTIKONCEPCE Ošetřovatelství 4.ZA.
ANTIKONCEPCE.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
LÁSKA ANO – DĚTI JEŠTĚ NE!
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_445.
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ANTIKONCEPCE 18
SEXUÁLNÍ VÝCHOVA - PROCVIČOVÁNÍ
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_31 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluAntikoncepce Anotace Žáci mají přehled o základních.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Sexuální dospívání. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_PŘÍRODOPIS.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05_02_plánované rodičovství Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
POHLAVNÍ SOUSTAVA (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_17 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluRizikové sexuální chování II. Anotace.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Vývoj jedince Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_17_Vývoj jedince Téma: Přírodověda.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Těhotenství Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_14_Těhotenství Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
FUNKCE = zajištění rozmnožování a uchování genetické informace.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Jak racionálně předcházet těhotenství Pavel Čepický LEVRET s.r.o.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_18 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluRizikové sexuální chování III. Anotace.
VY_32_INOVACE_PŘČL.13 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_33_01_rozmnožování člověka.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Ovulační a menstruační systém
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ANTIKONCEPCE Vypracovala: Eva Jeřábková.
Pohlavní soustava ženy
VÝVOJ JEDINCE opakování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_11_ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA TÉMA:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Antikoncepce, PPCH a potraty
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Antikoncepce Autor: Mgr. Jana Votavová VY_32_INOVACE_1_2_4

Antikoncepce Plánované rodičovství VY_32_INOVACE_1_2 _4 Mgr. Jana Votavová Obr.1

Plánované rodičovství Skupinová práce  Zpracujte krátké pojednání na téma plánované rodičovství co si pod tímto termínem představujete odkud jste čerpali informace jaká je vaše představa do budoucna apod.

Antikoncepce souhrnný název pro metody zabraňující vzniku těhotenství, aniž by vylučovaly samotný pohlavní styk Typy antikoncepce  bariérová  hormonální  chemická  chirurgická  přirozená

bariérová antikoncepce mužský kondom  jde o "návlek" na penis, který má zabránit proniknutí spermií do pohlavních orgánů ženy. Na konci každého z nich je rezervoár na ejakulát. Materiálem pro výrobu kondomů je nejčastěji latex.  jako jediná antikoncepční metoda poskytuje relativní ochranu proti pohlavním chorobám ženský kondom – femidom poševní pesar  u nás používané zřídka

kondomženský kondompesar Obr.4 Obr.3 Obr.2

diskuse Uveďte možné výhody a nevýhody bariérové antikoncepce např.  Výhody – brání před pohlavně přenosnými nemocemi  Nevýhody – stud při použití, nesprávná manipulace

hormonální antikoncepce v současnosti nejspolehlivějším způsobem antikoncepce svým působením zabraňují dozrávání a uvolnění vajíčka z vaječníků (ovulaci) Nežádoucí účinky - Nebezpečí vzniku trombózy, především v souvislosti s kouřením a obezitou - Bolesti hlavy, mírné zvýšení hmotnosti

současné lékové formy Perorální (pilulky) Injekce Implantáty Náplast Nitroděložní tělísko uvolňující gestagen - Mirena Vaginální kroužek

pilulkynitroděložní tělísko Mirena Obr.6 Obr.5

diskuse Uveďte možné výhody a nevýhody hormonální antikoncepce např.  Výhody – spolehlivost, nenarušuje pohlavní styk  Nevýhody - vedlejší účinky, pravidelné užívání

chemické metody Nitroděložní tělísko  zabrání uhnízdění vajíčka v děloze. Svou přítomností navozuje sliznici děložní „dojem“, že je děloha již „obsazena“ plodem a sliznice tudíž nemůže přijmout další oplodněné vajíčko Pěny, želé, krémy, globule, hubky  fungují na principu spermicidních látek – tedy látek, které znehybňují (zvýšením kyselosti v pochvě) nebo přímo hubí spermie.

Obr.7

chirurgické metody Sterilizace  u muže přerušení chámovodů  u ženy přerušení vejcovodů  znemožní pohlavním buňkám doputovat na místo oplodnění

přirozené metody Přerušovaná soulož  Patří k nejstarším metodám. Muž se při ní snaží přerušit pohlavní styk tak, aby k výronu jeho semene došlo mimo pochvu.  Metoda klade nároky na sebekontrolu partnera a je velmi nespolehlivá. Metoda plodných a neplodných dnů  Využívá zjištění, že žena může otěhotnět jen v některé dny v průběhu menstruačního cyklu. Je založena na omezené době životaschopnosti spermií a vajíčka.  Plodné období ženy by tedy mělo začínat sedm dní před ovulací a končit tři dny po ní. V těchto dnech je nutné vyvarovat se pohlavnímu styku.

Postkoitální antikoncepce „pilulka po“ po nechráněném pohlavním styku, při selhání jiné metody antikoncepce pokud již došlo k uvolnění vajíčka a jeho oplodnění, způsobí tyto přípravky odumření oplodněného vajíčka v balení se nacházejí dvě dávky, jedna se musí užít co nejdříve po styku,druhá za 12 hodin po první

Vyber správné tvrzení a) Přerušované soulož je velmi spolehlivá metoda b) Hormonální antikoncepce brání před pohlavními chorobami c) Sterilizace má téměř 100% účinnost při zabránění početí d) Kondom patří mezi bariérovou antikoncepci e) Při užívání pesaru hrozí trombóza f) Plodné období ženy začíná 7 dní pře ovulací g) Nitroděložní tělísko Mirena patří mezi hormonální antikoncepci

řešení Správné tvrzení c) Sterilizace má téměř 100% účinnost při zabránění početí d) Kondom patří mezi bariérovou antikoncepci f)Plodné období ženy začíná 7 dní pře ovulací g)Nitroděložní tělísko Mirena patří mezi hormonální antikoncepci Nesprávné tvrzení a) Přerušovaná soulož je velmi spolehlivá metoda b)Hormonální antikoncepce brání před pohlavními chorobami e) Při užívání pesaru hrozí trombóza

zdroje Antikoncepce. Wikipedia [online] [cit ]. Dostupné z: Antikoncepce. Hormonální antikoncepce [online] [cit ]. Dostupné z: antikoncepce.cz/sekce.php?id=1&detail=37www.hormonalni- antikoncepce.cz/sekce.php?id=1&detail=37 Obr.1 - VERA KRATOCHVIL. Rodiče drží dítě. [online] [cit ]. Dostupné z: Obr.2 -, FLEGMUS. Kondom.jpg. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported Obr.3 – CERIDWEN. Préservatif_féminin_sans_anneau_interne.jpg. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 France licensehttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Préservatif_féminin_sans_anneau_interne.jpg Obr.4 – CERIDWEN. Cape cervicale.jpg. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 France license, Obr. 5 – CERIDWEN. Plaquettes_de_pilule.jp. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 France license, Obr.6 GLOECKNERD. Mirena IntraUterine System.jpg. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: dostupný jako public domain, Obr. 7 –KAROLÍNA. Pharmatex.jpg. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Generic license, na

VY_32_INOVACE_1_2 _4 Téma sady: Výchova ke zdraví Vzdělávací obor:Biologie Název materiálu: Antikoncepce Autor:Jana Votavová Rok vytvoření materiálu: 2012 Jazyk:čeština Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:základní – 2. stupeň, nižší stupeň víceletá gymnázia Typická věková skupina: let Klíčová slova:antikoncepce, plánované rodičovství Očekávaný výstup Žák se orientuje v možnostech antikoncepčních prostředků, dokáže posoudit výhody a nevýhody jednotlivých typů antikoncepce, vytvoří si kladný postoj k plánovanému rodičovství. Anotace Prezentace je určená k výkladu problematiky antikoncepce, seznamuje s různými typy antikoncepčních metod. Pokyny pro práci s materiálem Prezentace je určena především k představení jednotlivých metod antikoncepce. Úvodní skupinová práce, slouží k pochopení významu plánovaného rodičovství. Místo skupinové práce je možné využít metodu brainstormingu a doplnit diskusí, názory je možné shrnout do několika bodů. Prezentaci je možné doplnit diskusí na témata výhody a nevýhody jednotlivých druhů antikoncepce. Prezentaci uzavírá opakování k ověření pochopení tématu Je třeba zdůraznit, že antikoncepce není jedinou formou přípravy na rodičovství. Prezentace je doplněna obrázky, pokud je to možné, je vhodné doplnit o ukázky reálných předmětů. Aktivizace žáků jsou označeny oranžovou barvou.