Institucionální zabezpečení sportu v rámci tělesné kultury v ČR a EU EKOSP2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Systém péče o nadané a talentované jedince v ČR
Advertisements

PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Finanční možností svépomocných skupin
Svazky obcí jako zřizovatelé škol a školských zařízení
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Oddělení cestovního ruchu
01 Seminář pro žadatele o dotace MPSV- odbor rodinné politiky Státní dotace a NNO JUDr. Hana Frištenská, NROS.
ÚVOD Management a marketing
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
Volnočasové projekty a EU financování
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
3. zasedání předsednictva Rady vysokých škol Praha, 16. března 2006 Česká konference rektorů Prof. Ing. Petr Sáha, CSc.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Internetizace knihoven a SROP Roman Giebisch Vědecká knihovna v Olomouci.
Organizace tělesné výchovy a sportu v ČR
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
Studium pro školní metodiky prevence
Mikro a makroekonomické aspekty tělesné kultury
Financování sportu z veřejných zdrojů
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
Sportovní prostředí po roce 1989
OSTATNÍ STÁTNÍ ORGANIZACE. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1176 Ročník:1. Vzdělávací obor:Ekonomika podniku Tematický okruh:Právní formy podnikání.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Financování sportu z veřejných zdrojů
Institucionální zabezpečení sportu
Přednáška Evropská Studia 2006 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Legislativa.  Které orgány veřejné správy provádějí určité úkony v oblasti sportu?  Co je to veřejná správa?  Jak dělíme veřejnou správu?  Znáte některé.
Přednáška Evropská Studia 2008 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Nová dotace pro jednotky sborů dobrovolných hasičů obcí v roce MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY Brig. gen. Ing. Drahoslav Ryba Generální ředitel.
Neziskové formy podniku -> Ekonomika a neziskový sektor Ekonomika a neziskový sektor
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Meath Local Sports Partnership - Committed to the development of sport in Meath Místní sportovní partnerství Meath.
1 Informace o činnosti MŠMT v oblasti PPRCH Malenovice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Neziskový sektor. Neziskový sektor Cílem neziskových organizací je uspokojení řady lidských potřeb: Ochrana lidských práv Ochrana přírodního prostředí.
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Program MŠMT VIII v roce 2017
Obsah veřejných rozpočtů III
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Subjekty a objekty veřejných politik
Výzva k předkládání žádostí
Institucionální zabezpečení sportu v ČR
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Dotace Olomouckého kraje v roce 2017
RESORT ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A ZAMĚSTNANOSTI
Zhodnocení období 2005 – 2008 v oblasti školství a sportu
Tělesná kultura EVSE Ing. Marek Pavlik, Ph.D.
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Národní rozvojový program mobility pro všechny 8
Tělesná kultura EVSE Ing. Marek Pavlik.
Naplňování Krajského akčního plánu vzdělávání 1 Ústeckého kraje setkání pracovních skupin 21.února 2018.
Příprava občanů k obraně státu …
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Rozbor financování NNO z veřejných rozpočtů v roce 2012
Transkript prezentace:

Institucionální zabezpečení sportu v rámci tělesné kultury v ČR a EU EKOSP2

Klíčové oblasti institucionálního rámce 1.Zahraniční struktury 2.Státní struktury 3.Spolkové struktury 4.Ziskový sektor

Zahraniční struktury (viz samost.přednáška) International Olympic Committee (IOC)International Olympic Committee (IOC) UNESCOUNESCO Evropská unieEvropská unie –Výbor pro kulturu, mládež, vzdělání a média (Ján Figel) –Evropská komise – DG for Education and Culture –Evropský soudní dvůr –Dokumenty ENGSO – European Non-Govermental Sports OrganisationENGSO – European Non-Govermental Sports Organisation EOC – European Olympic CommitteesEOC – European Olympic Committees Council of Europe - Committee for the Development of Sport (CDDS)Council of Europe - Committee for the Development of Sport (CDDS) European Sports Conference (ESC)European Sports Conference (ESC) General Association of International Sports Federations (GAISF)General Association of International Sports Federations (GAISF) European Sport Health Confederation (CESS)European Sport Health Confederation (CESS) Evropská charta sportuEvropská charta sportu

Státní struktury v ČR Vláda: Směry státní politiky ve sportu na léta Ministryni školství, mládeže a tělovýchovyMinistryni školství, mládeže a tělovýchovy –realizovat Směry státní politiky ve sportu a za tímto účelem finančně podporovat programy na podporu: –v souladu se zákonem č. 115/2001 Sb., o podpoře sportu vytvářet podmínky pro rozvoj systémového zabezpečení přípravy ke státní sportovní reprezentaci a přípravě sportovních talentů, –podílet se na realizaci vědeckovýzkumného zabezpečení a zdravotní péče v oblasti sportu, –zajistit zveřejnění tohoto usnesení ve Věstníku vlády pro orgány krajů a orgány obcí Ministryni zdravotnictvíMinistryni zdravotnictví –v souladu se zákonem č. 115 /2001 Sb. o podpoře sportu, zkvalitňovat činnost laboratoře dopingové kontroly, –vytvořit systém zdravotní péče o sportovce v rámci sportovní reprezentace a péče o sportovně talentovanou mládež. Místopředsedovi vlády a ministru vnitra a ministru obranyMístopředsedovi vlády a ministru vnitra a ministru obrany –v souladu se zákonem č. 115/2001 Sb., o podpoře sportu vytvářet podmínky pro rozvoj systémového zabezpečení přípravy ke státní sportovní reprezentaci a přípravě sportovních talentů, –podílet se na realizaci vědeckovýzkumného zabezpečení a zdravotní péče v oblasti sportu;

Vláda ČR „ Zásady komplexního zabezpečení státní sportovní reprezentace včetně systému výchovy sportovních talentů“ ze dne 14. července 1999 č. 718,„ Zásady komplexního zabezpečení státní sportovní reprezentace včetně systému výchovy sportovních talentů“ ze dne 14. července 1999 č. 718, „ Národní program rozvoje sportu pro všechny v České republice“ ze dne 5. ledna 2000 včetně kontrolní zprávy o jeho plnění č.j /02-50 předložené vládě ČR v červnu 2002„ Národní program rozvoje sportu pro všechny v České republice“ ze dne 5. ledna 2000 včetně kontrolní zprávy o jeho plnění č.j /02-50 předložené vládě ČR v červnu 2002 Zákon o podpoře sportu č. 115/2001 Sb., ze dne 28.února 2001 ve znění zákona č. 219/2005 Sb.Zákon o podpoře sportu č. 115/2001 Sb., ze dne 28.února 2001 ve znění zákona č. 219/2005 Sb.

Cíle a priority státní politiky Změny hodnotové orientace občanůZměny hodnotové orientace občanů Trvale zlepšovat podmínky pro provozování sportuTrvale zlepšovat podmínky pro provozování sportu Trvale vytvářet podmínky pro sportovní aktivity dětí a mládeže na školáchTrvale vytvářet podmínky pro sportovní aktivity dětí a mládeže na školách Dosahovat očekávaných a odpovídajících sportovních výsledků na významných světových soutěžíchDosahovat očekávaných a odpovídajících sportovních výsledků na významných světových soutěžích Vytvářet účinný systém podpory programů zabraňující negativním jevům ve sportuVytvářet účinný systém podpory programů zabraňující negativním jevům ve sportu Priority státní politikyPriority státní politiky

Operační programy Podpora státní sportovní reprezentacePodpora státní sportovní reprezentace Podpora péče, výběru a rozvoje talentůPodpora péče, výběru a rozvoje talentů Podpora významných sportovních akcíPodpora významných sportovních akcí Podpora školních sportovních aktivitPodpora školních sportovních aktivit Podpora rozvoje činnosti v oblasti sportu pro všechnyPodpora rozvoje činnosti v oblasti sportu pro všechny Podpora rozvoje a obnovy materiálně technické základny sportovní infrastruktury.Podpora rozvoje a obnovy materiálně technické základny sportovní infrastruktury. Podpora rozvoje a obnovy materiálně technické základny sportovní reprezentacePodpora rozvoje a obnovy materiálně technické základny sportovní reprezentace Podpora zdravotně postižených sportovcůPodpora zdravotně postižených sportovců Podpora antidopingového programu České republikyPodpora antidopingového programu České republiky Podpora vědy a výzkumuPodpora vědy a výzkumu

MŠMT Antidopingový výbor ČR – organizační složka státu (česká charta proti dopingu)Antidopingový výbor ČR – organizační složka státu (česká charta proti dopingu) SportSport –Sportovní reprezentace –Sportovní centra –Sportovní třídy TělovýchovaTělovýchova –Sport pro všechny –Sport a škola –Sport zdravotně postižených –Údržba a provoz TVS zařízení

Zásady státní sportovní reprezentace Po přepočtu stanovených položek se celkový finanční objem dotace pro sportovní svazy rozdělí na tři díly v poměru:Po přepočtu stanovených položek se celkový finanční objem dotace pro sportovní svazy rozdělí na tři díly v poměru: –příspěvek na přípravu 20 % (příprava a materiál) –účast - příspěvek na akce, soutěže 30 % –sportovní úspěšnost50 % (poslední 3 roky)

Metodika výpočtu ohodnocení úspěšnosti

Zásady Programu V. - Národní program rozvoje sportu pro všechny Cílem je postupně měnit společenské a materiální podmínky ve prospěch celoživotního aktivního způsobu života. Je určen jako příspěvek pro projekty občanských sdružení zabývajícími se sportem pro všechny, včetně specifických skupin. 2.Stanovené priority účelového zaměření: Pravidelná sportovní a tělovýchovná činnost dětí a mládeže ve věkové kategorii 6 – 18 letPravidelná sportovní a tělovýchovná činnost dětí a mládeže ve věkové kategorii 6 – 18 let Otevřené tělovýchovné a sportovní akce, včetně jednorázových kampaní se zaměřením ke zdravému a aktivnímu životnímu styluOtevřené tělovýchovné a sportovní akce, včetně jednorázových kampaní se zaměřením ke zdravému a aktivnímu životnímu stylu Projekty zaměřené na pohybové aktivity občanů starších 60 letProjekty zaměřené na pohybové aktivity občanů starších 60 let Vzdělávání dobrovolných pracovníků v oblasti sportu pro všechnyVzdělávání dobrovolných pracovníků v oblasti sportu pro všechny Tělovýchovná reprezentaceTělovýchovná reprezentace Věda a výzkum v oblasti sportuVěda a výzkum v oblasti sportu

Činnost MO a MV v oblasti sportu Armádní sportovní centrum DUKLA (ASC DUKLA) je organizační složkou MO ČR. Armádní vrcholový sport je zaměřen na zabezpečení státní sportovní reprezentace České republiky v oblasti organizační, metodické, materiální, finanční a personální.Armádní sportovní centrum DUKLA (ASC DUKLA) je organizační složkou MO ČR. Armádní vrcholový sport je zaměřen na zabezpečení státní sportovní reprezentace České republiky v oblasti organizační, metodické, materiální, finanční a personální. Prioritně se u ASC DUKLA zabezpečují olympijská sportovní odvětví.Prioritně se u ASC DUKLA zabezpečují olympijská sportovní odvětví. Mezi sportovní příspěvkové organizace MO ČR patří Handball club DUKLA Praha, Volejbalový klub DUKLA Liberec a Vědecké a servisní pracoviště tělesné výchovy a sportu (CASRI).Mezi sportovní příspěvkové organizace MO ČR patří Handball club DUKLA Praha, Volejbalový klub DUKLA Liberec a Vědecké a servisní pracoviště tělesné výchovy a sportu (CASRI). Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT ČR (VSC)(dříve Středisko vrcholného sportu) vzniklo v roce Sportovní centrum je od organizační složkou státu.Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT ČR (VSC)(dříve Středisko vrcholného sportu) vzniklo v roce Sportovní centrum je od organizační složkou státu. Policejní sportPolicejní sport Hasičský sportHasičský sport

Kraje Kraje ve své samostatné působnosti podle zákona č. 115/2001 Sb., o podpoře sportu, vytvářejí podmínky pro sport, zejména pak:Kraje ve své samostatné působnosti podle zákona č. 115/2001 Sb., o podpoře sportu, vytvářejí podmínky pro sport, zejména pak: –zabezpečují rozvoj sportu pro všechny a přípravu sportovních talentů, včetně zdravotně postižených občanů, –zajišťují výstavbu, rekonstrukci, údržbu a provoz svých sportovních zařízení, –zabezpečují finanční podporu sportu ze svého rozpočtu. Krajské a obecní rozpočty se zaměřují na podporu sportovních oddílů a klubů, jež působí v jejich regionu, jedná se spíše o subjekty neorganizované v zastřešujících asociacích, nebo amatérské organizace, které nutně nevychovávají sportovní reprezentaci.Krajské a obecní rozpočty se zaměřují na podporu sportovních oddílů a klubů, jež působí v jejich regionu, jedná se spíše o subjekty neorganizované v zastřešujících asociacích, nebo amatérské organizace, které nutně nevychovávají sportovní reprezentaci.

Vybrané koncepční materiály krajů, které zahrnují problematiku oblasti sportu. Jihočeský: Program rozvoje kraje, Akční plán programu rozvoje kraje, Koncepce rozvoje tělovýchovy a sportu v Jihočeském krajiJihočeský: Program rozvoje kraje, Akční plán programu rozvoje kraje, Koncepce rozvoje tělovýchovy a sportu v Jihočeském kraji Jihomoravský: Program rozvoje kraje, Koncepce rozvoje tělovýchovy a sportu v Jihomoravském krajiJihomoravský: Program rozvoje kraje, Koncepce rozvoje tělovýchovy a sportu v Jihomoravském kraji Karlovarský: Plán rozvoje kraje 2004 – 2006, Strategie rozvoje cykloturistiky a cyklodopravy v Karlovarském krajiKarlovarský: Plán rozvoje kraje 2004 – 2006, Strategie rozvoje cykloturistiky a cyklodopravy v Karlovarském kraji Královéhradecký: Program rozvoje krajeKrálovéhradecký: Program rozvoje kraje Liberecký: Program rozvoje Libereckého kraje, Koncepce rozvoje tělovýchovy a sportu v Libereckém krajiLiberecký: Program rozvoje Libereckého kraje, Koncepce rozvoje tělovýchovy a sportu v Libereckém kraji Moravskoslezský: Program rozvoje kraje, Marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu v turistickém regionu Severní Moravy a SlezskaMoravskoslezský: Program rozvoje kraje, Marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu v turistickém regionu Severní Moravy a Slezska Olomoucký: Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje výchovně vzdělávací soustavy Olomouckého kraje, Operační program Olomouckého krajeOlomoucký: Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje výchovně vzdělávací soustavy Olomouckého kraje, Operační program Olomouckého kraje

Kraje II. Pardubický: Program rozvoje Pardubického kraje, Generel cyklodopravy Pardubického kraje,Pardubický: Program rozvoje Pardubického kraje, Generel cyklodopravy Pardubického kraje, Plzeňský: Program rozvoje Plzeňského kraje, Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Plzeňského kraje, Koncepce pro oblast tělovýchovy a sportu, prevence sociopatologických jevů, multikulturní výchovy a školských služebPlzeňský: Program rozvoje Plzeňského kraje, Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Plzeňského kraje, Koncepce pro oblast tělovýchovy a sportu, prevence sociopatologických jevů, multikulturní výchovy a školských služeb Středočeský: Program rozvoje územního obvodu Středočeského kraje, Generel cyklistických tras a cyklostezek na území Středočeského krajeStředočeský: Program rozvoje územního obvodu Středočeského kraje, Generel cyklistických tras a cyklostezek na území Středočeského kraje Ústecký: Dlouhodobý záměr Ústeckého krajeÚstecký: Dlouhodobý záměr Ústeckého kraje Vysočina: Program rozvoje kraje Vysočina, Koncepce volnočasových aktivit v kraji Vysočina na roky Vysočina: Program rozvoje kraje Vysočina, Koncepce volnočasových aktivit v kraji Vysočina na roky Zlínský: Program rozvoje kraje, Plán rozvoje 2005, Analýza sportovního a tělovýchovného prostředíZlínský: Program rozvoje kraje, Plán rozvoje 2005, Analýza sportovního a tělovýchovného prostředí Hl. m. Praha: Strategický plán hl. m. Prahy, Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje výchovně vzdělávací soustavy v hl. m. PrazeHl. m. Praha: Strategický plán hl. m. Prahy, Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje výchovně vzdělávací soustavy v hl. m. Praze

Obce Obce ve své samostatné působnosti dle zákona č. 115/2001 Sb., o podpoře sportu, vytvářejí podmínky pro sport, zejména tím, že:Obce ve své samostatné působnosti dle zákona č. 115/2001 Sb., o podpoře sportu, vytvářejí podmínky pro sport, zejména tím, že: –zabezpečují rozvoj sportu pro všechny a přípravu sportovních talentů, včetně zdravotně postižených občanů, –zajišťují výstavbu, rekonstrukci, údržbu a provoz svých sportovních zařízení a poskytují je pro sportovní činnost občanů, –kontrolují účelné využívání svých sportovních zařízení, –zabezpečují finanční podporu sportu ze svého rozpočtu. Obce poskytují dotace jak na konkrétní projekty, tak na financování běžného provozu NNO, a to v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Metodiku poskytování dotací si obce upravují samy.Obce poskytují dotace jak na konkrétní projekty, tak na financování běžného provozu NNO, a to v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Metodiku poskytování dotací si obce upravují samy.

Spolkové struktury Kluby odhad cca Kluby odhad cca Sportovní svazy s celorepublikovou působností – 120Sportovní svazy s celorepublikovou působností – 120 Všesportovní kolegiumVšesportovní kolegium –Zastupuje tedy zájmy více jak 2 mil. registrovaných sportujících občanů všech věkových kategorií, sdružených v cca 20 tis. občanských sdružení. Všesportovní kolegium ČR (dále kolegium) je dobrovolné seskupení jedenácti největších a zastřešujících sportovních svazů a spolků. Nemá právní subjektivitu –ČSTV + –Asociace tělovýchovných jednot a sportovních klubů ČR (ATJSK ČR) Asociace školních sportovních klubů ČR (AŠSK ČR) Autoklub ČR (AČR) Česká asociace sportu pro všechny (ČASPV) Česká obec sokolská (ČOS) Český olympijský výbor (ČOV) Český střelecký svaz (ČSS) Český svaz tělesné výchovy (ČSTV) Klub českých turistů (KČT) Orel Sdružení sportovních svazů České republiky NNONNO

Zastřešující organizace Počet SK/TJ Počet členů ČSTV ČASPV SSS AČR AŠSK ČOS KČT ČSS ATJSK OREL

ČSTV Český svaz tělesné výchovy (ČSTV) je dobrovolným sdružením sportovních, tělovýchovných a turistických svazů s celostátní působností, tělovýchovných jednot a sportovních klubů i jejich sdružení, jsou-li ustavena jako občanská sdružení podle Zákona o sdružování občanů č.83/1990 Sb. ČSTV vznikl 11. března 1990 a jeho posláním je podporovat sport, tělesnou výchovu a turistiku, sportovní reprezentaci České republiky a přípravu na ni, zastupovat a chránit práva a zájmy sdružených subjektů, poskytovat jim požadované služby a vytvářet ke vzájemné spolupráci potřebnou platformu. Subjekty sdružené v ČSTV si ponechávají samostatnost svého právního postavení, majetku a činnosti.Český svaz tělesné výchovy (ČSTV) je dobrovolným sdružením sportovních, tělovýchovných a turistických svazů s celostátní působností, tělovýchovných jednot a sportovních klubů i jejich sdružení, jsou-li ustavena jako občanská sdružení podle Zákona o sdružování občanů č.83/1990 Sb. ČSTV vznikl 11. března 1990 a jeho posláním je podporovat sport, tělesnou výchovu a turistiku, sportovní reprezentaci České republiky a přípravu na ni, zastupovat a chránit práva a zájmy sdružených subjektů, poskytovat jim požadované služby a vytvářet ke vzájemné spolupráci potřebnou platformu. Subjekty sdružené v ČSTV si ponechávají samostatnost svého právního postavení, majetku a činnosti.

NNO NNO: organizované,soukromé, nerozdělující zisk, samosprávné, dobrovolné (Salomon)NNO: organizované,soukromé, nerozdělující zisk, samosprávné, dobrovolné (Salomon) Vzájemně prospěšné a veřejně prospěšnéVzájemně prospěšné a veřejně prospěšné Formy:Formy: –Občanská sdružení (č. 83/1990 Sb.) –Obecně prospěšné společnosti ( č. 248/1995 Sb.) –Nadace a nadační fondy (č. 227/1997 Sb.) –Církve a náboženské společnosti (č. 3/2002 Sb.) NNO2003 Obč. sdruž. OPSCPO Nadace a NF Celkem Celkem

Další relevantní právní předpisy Zákon č. 198/2002 Sb., o dobrovolnické služběZákon č. 198/2002 Sb., o dobrovolnické službě Zákon č. 117/2001 Sb., o veřejných sbírkáchZákon č. 117/2001 Sb., o veřejných sbírkách Zákon č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hráchZákon č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách + daňové zákony+ daňové zákony

Ziskový sektor Živnosti:Živnosti: –Volné Manažerské činnosti, organizování a vzděláváníManažerské činnosti, organizování a vzdělávání –Vázané Poskytování tělovýchovných a sportovních služebPoskytování tělovýchovných a sportovních služeb Provozování tělových. A sportovních zařízení a zařízení sloužících pro rekreaci a rekondiciProvozování tělových. A sportovních zařízení a zařízení sloužících pro rekreaci a rekondici Průvodcovská činnostPrůvodcovská činnost Vodní záchranářská službaVodní záchranářská služba Masérské, rekondiční a regenerační službyMasérské, rekondiční a regenerační služby Provozovávání soláriíProvozovávání solárií –Koncesované Střelecký sport a související činnostiStřelecký sport a související činnosti

Doporučená literatura Hobza, Rektořík – Základy ekonomie sportu – kpt.4 a 5Hobza, Rektořík – Základy ekonomie sportu – kpt.4 a 5 Směry státní politiky ve sportu (IS)Směry státní politiky ve sportu (IS) Zásady státní sportovní reprezentace (IS)Zásady státní sportovní reprezentace (IS) Zásady Národní program rozvoje sportu pro všechny (IS)Zásady Národní program rozvoje sportu pro všechny (IS)

Zajímavé odkazy Rada EvropyRada Evropy – European year of education through sport 2004European year of education through sport 2004 – EU – sport siteEU – sport site – MOVMOV – MŠMTMŠMT –