Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství Strategie parkování ve městě Brně SPOLEČNÉ PRINCIPY ŘEŠENÍ PARKOVÁNÍ V BRNĚ REZIDENTNÍ PARKOVÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Modré zóny Radka Soukupová
Advertisements

Legislativní rámce DvK v Č R 9. konferencia SPA - „Parkovanie v mestách“ 12. – Tatranské Matliare.
studie regenerace sídliště Na Rozhledně - Chrudim
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Bc. Lucie Ptáková,  Plánované spuštění systému: 2014  = evropská agentura pro vesmírný systém Galileo (GSA)  Bude zajišťovat především navigaci.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Nástroje územního plánování
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
ČSN Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel,
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
petr horský 20/06/2012 Bratislava
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
SYSTEMIZACE PRACOVNÍCH MÍST
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
úřad územního plánování
Dopravní a liniové stavby
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
SOUČASNÝ STAV A STRATEGIE PROJEKTU OPENCARD OPENCARD v Praze, dne:
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
12ZADI (cvičení) Marián Svetlík ZS 2011/2012 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Bečov nad Teplou 23. září Charakteristika města 1399 městská práva V současnosti cca 1000 obyvatel Poloha na spojnici lázeňských měst Karlovy Vary.
Placená parkoviště – u městských lázní (ul. Jiráskova), Dolní náměstí, u Městského úřadu (Hlásenka), před Albertem (Na Příkopě), před Masarykovým gymnáziem.
Ministerstvo pro místní rozvoj Odbor politiky bydlení.
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
PROJEKT REGENERACE SÍDLIŠŤ Regenerace panelových sídlišť je dlouhodobý proces zaměřený na sociální, ekonomické, urbanistické, architektonické a technické.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Obytný soubor Za Školkou
Zóny placeného stání na území hlavního města Prahy – květen 2015 Ing. Libor Šíma odbor rozvoje a financování dopravy MHMP
EJPOVICE Výstavba obytné zóny. Umístění Ejpovic: Plzeňský kraj, okres Rokycany.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Multitechnik divize II, s.r.o. Na příkopech 1782, Chomutov Vybudování chodníku v ul. F. Chlouby Ing. Kamil Šlachta, Louny 2010.
Informace o platběnávrat do mapy PŘEDPLATNÉ PLATBA SMS PLATBA MOBILNÍ APLIKACÍ.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Podnikatelská zóna Š t e r n b e r k
Návrh turistického informačního systému v centru Českých Budějovic
Pracovní skupina RSK pro dopravu Informace o výzvách IROP
Komise pro investice, územní plánování a životní prostředí
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Autor: Bc. Martin Dědič Vedoucí: doc. Ing. Jaroslav Žák, CSc.
Plochy a pozemky veřejných prostranství
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
ZÓNY PLACENÉHO STÁNÍ Novinky v ceníku pro ZTP
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Informace o platbě návrat do mapy PŘEDPLATNÉ PLATBA SMS
Zkušenosti z provozu MKDS v Pardubicích
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Návrh opatření pro zlepšení dopravy v krnap
Transkript prezentace:

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství Strategie parkování ve městě Brně SPOLEČNÉ PRINCIPY ŘEŠENÍ PARKOVÁNÍ V BRNĚ REZIDENTNÍ PARKOVÁNÍ Statutární město Brno

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství ÚVODNÍ STUDIE: STRATEGIE PARKOVÁNÍ VE MĚSTĚ BRNĚ Statutární město Brno 2 ANALYTICKÁ ČÁST – Dokončena: 3./2013 Obsah: -Přehled způsobů organizace dopravy v klidu ve městech obdobného typu v EU -Analýza stávající úrovně organizace v klidu v Brně -Analýza územního rozvoje města Brna -Analýza přepravních vazeb -Analýza současného způsobu organizace veřejné dopravy -Analýza vývoje kongescí v městské aglomeraci -Dopravní telematika ve městě Brně a regionu -Dopravní telematika na národní a evropské úrovni -SWOT analýza NÁVRHOVÁ ČÁST – Dokončena: 4./2014 Projednána v ZMB: 9./2014 Obsah: -Parkování na komunikacích města Brna -Hromadné parkovací kapacity -Zpoplatnění vjezdu do historického centra -Oblasti placeného stání -Ekonomický model -Dopravně-telematická podpora

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství ZÁMĚR REALIZAČNÍHO PROJEKTU STRATEGIE PARKOVÁNÍ Statutární město Brno 3 ZÁMĚR REALIZAČNÍHO PROJEKTU KE STRATEGII PARKOVÁNÍ Dokumentace dokončena: 10./2014 Projednána v RMB: 3./2015

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství ZÁJEM MČ O ZAVEDENÍ OPS NA JEJICH ÚZEMÍ Statutární město Brno 4

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství LEGALIZACE PARKOVÁNÍ Statutární město Brno 5 LEGALIZACE PARKOVÁNÍ JE ZÁKLADNÍM PŘEDPOKLADEM PRO ZAVEDENÍ REZIDENTNÍHO PARKOVÁNÍ V BRNĚ. JEJÍM HLAVNÍM VÝZNAMEM JE: ZAJIŠTĚNÍ VYMAHATELNOSTI PRÁVA. V současné době je na území města cca: legálních parkovacích míst (mimo soukromá obchodní a administrativní centra) nelegálních parkovacích míst Na nezbytnosti řešení současné situace se shodli na společném jednání vedoucí pracovníci: -Odboru dopravy MMB -Odboru dopravně-správních činností MMB -Policie ČR -Městské policie Brno

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství PARKOVÁNÍ V ULIČNÍM PROSTORU - LEGALIZACE PARKOVÁNÍ Statutární město Brno 6 Parkování v uličním prostoru celého města Brna Vyhodnocení navrhovaných opatření přeměny nelegálních stání na legální. Způsob řešení legalizace parkovacích stání Počet úseků Procento předpokládaných zlegalizovaných stání [%] Počet úseků s očekávanou možností navýšení počtu parkovacích stání nad rámec 100% zlegalizovaných stání pouze stavební úpravou pouze dopravním značením buď stavební úpravou nebo dopravním značením 85 beze změn, řidiči se musí řídit zákonem 361/2000 Sb Celkem

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství LEGALIZACE PARKOVÁNÍ NA ÚZEMÍ MČ ŽABOVŘESKY Statutární město Brno 7 Parkování v uličním prostoru městské části Žabovřesky Vyhodnocení navrhovaných opatření přeměny nelegálních stání na legální. Způsob řešení legalizace parkovacích stání Počet úseků v MČ v návaznosti na analýzu parkování Procento předpokládaných zlegalizovaných stání [%] Počet úseků s očekávanou možností navýšení počtu parkovacích stání nad rámec 100% zlegalizovaných stání pouze stavební úpravou pouze dopravním značením buď stavební úpravou nebo dopravním značením 100 beze změn, řidiči se musí řídit zákonem 361/2000 Sb. 15--

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství OBLASTI PLACENÉHO STÁNÍ – POSTUP JEJICH ZAVÁDĚNÍ Statutární město Brno 8 Postupné kroky pro zavádění OPS v Brně 1.Na úrovni území jednotlivých MČ 1.Projekty legalizace parkování (viz. popis dále) 2.Projekty pro zřízení „Zóny 30“ 3.Instalace dopravní značení pro legalizaci 4.Instalace doplnění dopravního značení pro zpoplatnění 5.Zavedení OPS na území MČ 2.Na úrovni území celého města Brna 1.Výstavba záchytných parkovišť P+R na okrajích města 2.Výstavba záchytných parkovišť P+G v blízkosti centra 3.Výstavba parkovacích domů v blízkosti centra 4.Výstavba naváděcího systému na důležitá parkoviště 5.„Mýtný systém“ v centru města 6.Informační systém, dopravní informace

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství KROKY PRO ZAVÁDĚNÍ OPS V BRNĚ Statutární město Brno 9 Postupné kroky pro zavádění OPS v Brně 3.Legislativa a opatření na úrovni SMB 1. Nařízení obce pro zavedení OPS 2. Projednání ceníku pro OPS 3. Zřízení výdejních míst dokladů pro OPS 4. SW vybavení pro OPS (webová aplikace pro veřejnost) 5. Tisk rezidentních/abonentních karet příp. ceninových lístků pro návštěvnický režim

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství PŘÍKLAD LEGALIZACE PARKOVÁNÍ NA ÚZEMÍ MČ BRNO – STŘED Statutární město Brno 10 Příklad rozdělení MČ Brno - střed na podoblasti placeného stání

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství LEGALIZACE PARKOVÁNÍ NA ÚZEMÍ MČ ŽABOVŘESKY Statutární město Brno 11 Soupis otázek v rámci přípravy oblasti placeného stání v MČ Žabovřesky 1.STÁVAJÍCÍ STAV NA ÚZEMÍ MČ 1.Komunikace v ZÁKOSU 2.VPS pro zdravotně postižené 2.POŽADAVKY MČ NA ŘEŠENÍ FUNKCE ÚZEMÍ MČ 1.Organizace dopravy, jednosměrky, obousměrky 2.VPS (2% z celkového počtu parkovacích stání) 3.Krátkodobé parkování (parkovací kotouče, parkovací automaty) 1.Zdravotnická zařízení, 2.Školy, školky 3.Kulturní zařízení 4.Nákupní centra 5.Zásobování obchodů

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství LEGALIZACE PARKOVÁNÍ NA ÚZEMÍ MČ ŽABOVŘESKY Statutární město Brno 12 Soupis otázek v rámci přípravy oblasti placeného stání v MČ (platí obecně pro každou MČ) 2. POŽADAVKY MČ NA ŘEŠENÍ FUNKCE ÚZEMÍ MČ 4. Kontejnery 5. Podnikatelé na území MČ – abonenti 6. Hromadné parkování, garáže 7. Bydlící na území MČ – rezidenti 8. Volné plochy bez zpoplatnění 9. P+R, investiční záměry města 3. CYKLISTICKÁ DOPRAVA – ŘEŠENÍ PROSTUPNOSTI ÚZEMÍM 1.Zásady organizace cyklistické dopravy 2.Stojany pro cyklisty

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství REZIDENTNÍ PARKOVÁNÍ – ZÁKLADNÍ POJMY Statutární město Brno 13 REZIDENTNÍ PARKOVÁNÍ (OBECNÁ DEFINICE) A. parkování silničních motorových vozidel provozovaných fyzickou nebo právnickou osobou za účelem podnikání podle zvláštního právního předpisu, která má sídlo nebo provozovnu ve vymezené oblasti obce nebo B. k stání silničního motorového vozidla fyzické osoby, která má místo trvalého pobytu nebo je vlastníkem nemovitosti ve vymezené oblasti obce, s platnou parkovací kartou. ABONENTNÍ PARKOVÁNÍ parkování silničních motorových vozidel provozovaných fyzickou nebo právnickou osobou za účelem podnikání podle zvláštního právního předpisu, která má sídlo nebo provozovnu ve vymezené oblasti obce NÁVŠTĚVNICKÉ PARKOVÁNÍ parkování přístupné všem s platným parkovacím dokladem, lístkem z parkovacího automatu nebo návštěvnickým předplatním lístkem

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství PARKOVÁNÍ V ULIČNÍM PROSTORU – OBLASTI PLACENÉHO STÁNÍ Statutární město Brno 14 OBLASTI PLACENÉHO STÁNÍ JSOU VE STRATEGII PARKOVÁNÍ NAVRHOVÁNY VŽDY JAKO SMÍŠENÉ ZÓNY PRO MAXIMÁLNÍ VYUŽITÍ PLOCHY VÍCE SKUPINAMI PARKUJÍCÍCH ZÁKLADNÍ SKUPINY PARKUJÍCÍCH: 1. REZIDENTI 2. ABONENTI 3. NÁVŠTĚVNÍCI Pro současná místa pod parkovacími automaty je navržena kombinace rezidentního a návštěvnického režimu Návrh nastavení provozní doby Pro současná vyhrazená místa (na RZ) je navržena kombinace abonentního a rezidentního režimu Návrh nastavení provozní doby

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství PARKOVÁNÍ V ULIČNÍM PROSTORU – OBLASTI PLACENÉHO STÁNÍ Statutární město Brno 15 Pro současná místa v sídlištních částech města je navržena kombinace rezidentního a volného režimu Návrh nastavení provozní doby Pro současná místa v činžovní zástavbě je navržena kombinace rezidentního a návštěvnického režimu Návrh nastavení provozní doby

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství PARKOVÁNÍ V ULIČNÍM PROSTORU – DOPRAVNÍ ZNAČENÍ OBLASTÍ Statutární město Brno 16 Dopravní značení pro dopravní zóny Parkovací stání navrženo v oblasti vyznačit vodorovným dopravním značením V 10a, V 10b, V10c, V 10d. Dopravní značení pro jednotlivé úseky Parkovací stání navrženo v oblasti vyznačit vodorovným dopravním značením V 10d, V 10e. Doplněk DZ: Informační tabule Nejedná se o dopravní značení, tabule jsou určeny pro poskytnutí informace o způsobu parkování v dané oblasti.

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství HROMADNÉ PARKOVACÍ KAPACITY - PARKOVIŠTĚ TYPU P+R (Park and Ride) Statutární město Brno VYBRANÝCH LOKALIT P+R a. Plochy pro dopravu 1. Přístavní 2. Královo pole garáže 5. Pisárky 6. Olomoucká – Ostravská 7. Campus square I 8. Campus square II. 10. Jemelkova u smyčky 11. Bohunická b. Plochy pro veřejnou vybavenost 3. Šumavská 9. Nemocnice Bohunice c. Plocha smíšená pro obchod a služby 4. Ponava Základní podmínky pro zařazení plochy do výběru: - kapacita plochy s více jak 100 parkovacími místy a docházková vzdálenost do 300 od linky MHD s přímou vazbou na centrum města

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství HROMADNÉ PARKOVACÍ KAPACITY - PARKOVIŠTĚ TYPU P+R (Park and Ride) Statutární město Brno 18 Příklad - lokalita: ŠUMAVSKÁ Základní charakteristika plochy: Současná funkce:parkoviště Velikost plochy:9.300 m2 Počet parkovacích míst: ZTP Plocha ve vlastnictví SMB:Ano Dle územního plánu:plocha pro veřejnou vybavenost Návrh umístění zpracován ve dvou variantách: -jedno patro:celkem 590 míst -dvě patra:celkem 870 míst

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství HROMADNÉ PARKOVACÍ KAPACITY - MONTOVANÉ OCELOVÉ PARKOVACÍ DOMY Statutární město Brno 19 Stavby vhodné pro velké kapacitní parkovací plochy P+R nebo P+G Výhody: -Nízké náklady na výstavbu -Dlouhá životnost -Možnost rozebrání stavby -Jednoduchost postavení -Možnost modifikace stavby Investiční náklady se podle dostupných podkladů výrobců pohybují v cenové úrovni cca: Kč / 1 parkovací místo

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství PARKOVIŠTĚ TYPU P+R - ÚSTŘEDNÍ HŘBITOV Statutární město Brno 20 První parkoviště typu „PARK and RIDE“ na území města Brna -na ploše je vyznačeno 177 míst -mimo plochu je umístěno 7 míst pro invalidy -plocha je oplocena se vstupem do podchodu ke hřbitovu - plocha je vybavena kamerovým dohledem - plocha je napojena na CTD (centrální technický dispečink) Příklad - Lokalita: VÍDEŇSKÁ x HERŠPICKÁ, parkoviště ÚSTŘEDNÍ HŘBITOV

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství NAVÁDĚNÍ NA VYBRANÉ PARKOVACÍ OBJEKTY Statutární město Brno 21 V září 2013 byla na BKOM pro OD MMB zpracována „Studie navádění na vybrané parkovací objekty“, která je zpracována jako podklad pro investiční záměr SMB. Základní principy řešení uvedené ve Studii: -Město rozděleno na ZÓNY -Princip navádění - nejprve na ZÓNY - dále na jednotlivé PD v ZÓNĚ -Navádění převážně pomocí proměnných informačních tabulí s uvedeným počtem volných míst v ZÓNĚ resp. konkrétním PD -Systém navázán na sběr dat o počtu volných míst z PD nebo parkovacích zón -Součástí řešení webová a mobilní aplikace Návrh základního rozčlenění města do parkovacích ZÓN

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství NAVÁDĚNÍ NA VYBRANÉ PARKOVACÍ OBJEKTY Statutární město Brno 22 Návrh řešení různých typů proměnných tabulí pro navádění na vybrané parkovací objekty.

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství NAVÁDĚNÍ NA VYBRANÉ PARKOVACÍ OBJEKTY Statutární město Brno 23 Předpokládané zapojení PD do systému navádění: 1.Etapa – objekty již v provozu: -Plocha Benešova80 míst -Plocha Veveří140 míst -Hotel Slovan140 míst -Garáže Janáčkovo divadlo390 míst -PD Rozmarýn400 míst -OC Vaňkovka943 míst -Milenium Center 134 míst -PD Kopečná88 míst 2.Etapa – objekty v realizaci -PD Besední (JKC)191 míst -PD Panenská360 míst 3.Etapa – objekty plánované -PD Šumavská870 míst -OC Centrum míst -OD Tesco 2213 míst Přehledové schéma řešení naváděcího systému

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství DOPRAVNÍ INFORMAČNÍ CENTRUM BRNO Statutární město Brno 24 Ukázka z webové aplikace DIC Brno ( :) Webová a mobilní aplikace Obsazenost parkovacích ploch

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství DOPRAVNÍ INFORMAČNÍ CENTRUM BRNO Statutární město Brno 25 U kázka mobilní aplikace – „DOPRAVNÍ SITUACE: a.průjezdnost komunikací b.volná parkovací místa c.snímky z kamerového systému

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství DOPRAVNÍ INFORMAČNÍ CENTRUM BRNO Statutární město Brno 26 U kázka mobilní aplikace – „VEŘEJNÁ DOPRAVA: a.on-line polohy vozidel VHD vč. regionálních vlakových linek b.informace o vybraných linkách, jízdní řády, vyhledávání spojení c.on-line informace o zpoždění spoje proti jízdnímu řádu

Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství ZÁVĚR Statutární město Brno 27 DĚKUJEME ZA POZORNOST Kolektiv zpracovatelů Útvaru dopravního inženýrství BKOM a Odboru dopravy MMB