I VONA B ŘEZINOVÁ ( * 12. 5. 1964). S TRUČNÝ ŽIVOTOPIS Studium na PdF UJEP v Ústí nad Labem (čeština – dějepis; titul PaedDr.) 1987 – 1997 (odborná)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Advertisements

Novinky z fondu Sukovy studijní knihovny literatury pro mládež
Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Služby čtenářům a uživatelům Dětští čtenáři
Druhy podstatných jmen
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Čítárny.cz – Web o dětských knížkách a čtenářství Veronika Peslerová Olomouc, červen 2007.
Etapy dětského čtenářství
Božena Němcová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
JIŘÍ ŽÁČEK * v Chomutově.
Popis projektu Termín realizace projektu: březen 2010 Cílová skupina: Žáci 4. a 5. tříd Použitý titul: Dahl, Roald: Matylda. Vyd. 1. Praha : Knižní klub,
PRÓZA, EPIKA Mgr. Michal Oblouk. Próza Z latiny prosa oratio = řeč přímá, stále postupující Přirozená, běžná forma vyjádření psaná volně (ne ve verších)
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Co nám kniha prozradí Zpracovala: Bc. Jarmila Havelková
VY_32_INOVACE_ČJ.8.10 – Božena Němcová,prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
CHARATKTERISTIKA UMĚLECKÉHO TEXTU
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Autoři dětské literatury Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_01_19.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Autoři dětské literatury Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_01_16.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.7.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Cestopis charakteristika žánru,
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Ondřej Sekora ( – ) autor: Kateřina Marková.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Eduard Petiška Český jazyk 6. ročník ZŠ
Eduard Petiška Český spisovatel.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_35.
Definice Funkce: Informační a orientační Propagační Regulační Obranná Autoreferenční Selektivní Typologie: mnohost kritérií Podle literárních druhů Podle.
Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/ Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.5 B. Němcová Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
Specifika dětské literatury. Žánrová a tematická struktura LPDM
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte obrázek a odstraňte ho. Potom klikněte na ikonu Obrázek v zástupném textu a vložte vlastní.
Literatura = písemnictví Jeden z druhů umění, písemné záznamy. Rozdělení: a) odborná literatura b) krásná literatura = BELETRIE c) jednací písemnosti (př.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_17_LITERATURA.
Projekty na podporu čtenářství I. děti Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Klub dětských knihoven.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor : Mgr. Kateřina Poživilová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 03 Karel Jaromír Erben TEMA: Český.
VY_32_INOVACE_01_04_podstatná jména Popis prezentace 1.snímek – pojem podstatná jména 2.snímek – úkol č.1, názvy osob, zvířat a věcí 3.snímek – správné.
Popis projektu Termín realizace projektu: březen 2011 Cílová skupina: Žáci 4. a 5. tříd Použitý titul: Lindgren, Astrid: Pipi Dlouhá punčocha. 8. rozšíř.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Uměleckonaučná literatura
VY_32_INOVACE_16_ ČTENÍ,2.roč.
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_23   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_ČESKÝ JAZYK
Sukova studijní knihovna literatury pro mládež
Školník Kulda je jednička
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Irena Nádvorníková
Konflikt, koření života
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Milan Kundera - Žert Název : VY_32_inovace_18 Český jazyk a literatura.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Božena Němcová (1820 – 1862).
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Sukova studijní knihovna literatury pro mládež
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Lidský věk VY_32_INOVACE_12
Nabídka vzdělávacích lekcí pro školy
Transkript prezentace:

I VONA B ŘEZINOVÁ ( * )

S TRUČNÝ ŽIVOTOPIS Studium na PdF UJEP v Ústí nad Labem (čeština – dějepis; titul PaedDr.) 1987 – 1997 (odborná) asistentka na Katedře českého jazyka a literatury PdF UJEP Od 1997 spisovatelka z povolání na Literární akademii (tvůrčí psaní), 2008 vedoucí Katedry tvůrčího psaní a umělecké publicistiky Členka Obce spisovatelů, IBBY a tvůrčí skupiny Hlava nehlava (spoluzakládala)

O CENĚNÍ ( ZDROJ : HTTP :// WWW. BREZINOVA. CZ / START. HTM ) zápis na Honour List IBBY (2004, Začarovaná třída) nominace na cenu Magnesia Litera (2002, Začarovaná třída) Zlatá stuha: * 1999 (O kočce Kačce) * 2002 (Začarovaná třída, Jmenuji se Ester, Jmenuji se Alice) * 2010 (Okno do komína – kniha dostala cenu za nakladatelský počin) Nominace na Zlatou stuhu: * 2004 (Teta to plete) * 2006 (Lentilka pro dědu Edu) * 2006 (Držkou na rohožce) Suk - Cena knihovníků: * 2000 (Trosečníci) * 2002 (Jmenuji se Ester) * 2006 (Lentilka pro dědu Edu) * 2007 (Báro, nebreč) Suk - Cena učitelů: * 2002 (Jmenuji se Ester, Jmenuji se Alice) * 2003 (Jmenuji se Martina) * 2004 (Teta to plete) * 2005 (Neotesánek) Suk – Cena dětí: * 2008 (Kozí příběh) Cena nakladatelství Albatros: * hlavní cena: 2004 (Holky na vodítku) * čestné uznání: 2006 (Lentilka pro dědu Edu) * nominace: 2008 (Bojíš se, Margito?)

T VORBA PRO ADOLESCENTY A DOSPĚLÉ Madona v kabátě (1997) Madona bez kabátu (1998) Držkou na rohožce (2010)

P OHÁDKY Panáček Paneláček (1997) Jak to bylo dál (1999) Pohádky kocourka Jupíka (2001) Teta to plete (2004) Teta to zase plete (2007) Bramborová Bára (2005) Aj.

N AUČNÁ LITERATURA Ilustrovaná encyklopedie pro děti (2004) Míša a Šíma (2004) Zvířata zblízka (2007)

P ŘÍBĚHOVÁ PRÓZA PRO PŘEDŠKOLNÍ A MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Adélka a Zlobidýlko (1998) Dárek pro Sáru (2008) Lucka Luciperka (2002) Mimínek aneb Jak jsem dostal sourozence (1999) Neotesánek (2005) Začarovaná třída (2002, 4. přeprac. vyd. 2011) Lentilka pro dědu Edu (2006)

Z AČAROVANÁ TŘÍDA 2 nařčení z rasismu (zmocněnkyně pro lidská práva Šimůnková, ministr školství Dobeš) na základě zařazení ukázky do čítanky 4 vydání Ve 3 cizích jazycích Zlatá stuha, nominace na Magnesii Literu Zapsána na Honour list IBBY Zařazena do projektu BARFIE (mezinárodní kolekce knih podporujících rasovou snášenlivost, zastřešovala rakouská IBBY) Pracovní list Pracovní list (pozor – jen k 1. – 3. vyd.!)

P ŘÍBĚHOVÁ PRÓZA PRO STARŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zrcátko pro Markétu (1996, 2009 jako Pomeranče v podprsence ) Panenka z ebenového dřeva (1997) Lauro, ty jsi ale číslo (1999) Praprázdniny (1999) Kde jsi, Pierote? (2000) Lufťačky (2000)

Holky na vodítku (2002, 2002, 2003)

„B-série“ (2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, ?) = „literární cestopisy“

„Literárně-naučná linie textu spolu s prázdninově oddechovou linií v knize Ivony Březinové koexistuje v rovnováze, k níž autorka dospěla přiměřeným dávkováním poučení, morality, napínavosti, zábavnosti a zamilovanosti. Rozšíření základní dějové složky o fiktivní příběh současné Jarmily (Hynka, Viléma) zvětšuje možnosti interpretace. Ironie a parodický tón tohoto "příběhu v příběhu" ovšem znejasňuje odpověď na otázku, zda recipient plně pochopí smysl deseti vsuvek v jejich návaznosti na pretext a zda obsah nového textu je s to přivézt ho ke čtení Máchy s porozuměním nebo k žádoucí etické úvaze o lásce, zradě a pomstě. Autorská strategie tak nabízí jednoduchou i náročnější recepci: tou první se autorka nepodbízí, k té druhé vede čtenáře vlídně a s vtipem.“ Naděžda Sieglová : Po stopách Karla Hynka Máchy. In: Ladění č. 4, Brno 2005, s