Popis výukového materiálu Název:Management a marketing destinací Destinace cestovního ruchu Autor:Bc. Pavel Lang Datum:31.12.2013 Obor:a) 65-41-L/01 Gastronomie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Objektivní faktory.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Volnočasové projekty a EU financování
Charakteristika kraje
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Analýza potenciálu cestovního ruchu v turistické lokalitě Hranicko
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Management cestovního ruchu
MARKETINGOVÝ MIX.
CESTOVNÍ RUCH.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_87.
Dostupnost objektů cestovního ruchu k síti cyklistických tras (na příkladu Olomouckého kraje v prostředí GeoMedií) Milan JINDÁČEK Vedoucí bakalářské práce:
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_19.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/  Číslo a název šablony  klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Číslo.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_19.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_12.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_13.
N Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Klasifikace hotelů a ubytovacích zařízení
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Postavení CR v hospodářství
ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Popis výukového materiálu Název:Management a marketing destinací Destinace cestovního ruchu Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor:a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie c) H/01 Kuchař/kuchařka, Číšník/servírka Ročník:a) - 1. ročník, b) - 4. ročník, c) 3. ročník Předmět:a) Cestovní ruch, b) Hotelový provoz, c) OdO Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Cestovní ruch, Hotelový provoz a Odbyt a obsluha a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_15

Management a marketing destinací Bc. Pavel Lang

Destinace CR 1/2 Přirozený celek disponující z hlediska podmínek rozvoje CR jedinečnými vlastnostmi, odlišnými od jiných destinací Podle WTO: místo s atraktivitami a s nimi spojenými zařízeními a službami CR, které si účastník CR nebo skupina vybírá pro svou návštěvu a které poskytovatelé přinášejí na trh Výkladový slovník CR  v užším smyslu : cílová oblast v daném regionu, která se vyznačuje významnou nabídkou atraktivit a infrastruktury CR

Destinace CR 2/2  v širším smyslu: země, regiony, lidská sídla a další oblasti typické velkou koncentrací atraktivit CR, rozvinutými službami a další infrastrukturou CR, jejichž výsledkem je velká dlouhodobá koncentrace návštěvníků  pro mezinárodní návštěvníky je destinací buď celá navštívená země, nebo její některý region, případně město V některých zemích se území člení na turisticky, historicky nebo administrativně kompaktní destinace s tvorbou a propagací společného turistického produktu a případně i zpracováním statistik CR

5 komponentů destinace CR 1/2 Attractions - primární nabídka CR umožňující množstvím, kvalitou a atraktivitou vyvolávat návštěvnost (přírodní, kulturně – historický potenciál) Accessibility a ancillary services - všeobecná infrastruktura umožňující přístup do destinace, pohyb za atraktivitami destinace, spadají sem i služby využívané především místními obyvateli (telekomunikační, bankovní, zdravotnické, poštovní apod.)

5 komponentů destinace CR 2/2 Amenities - suprastruktura a infrastruktura CR umožňující pobyt v destinaci a využití jejich atraktivit (ubytovací, hostinská, sportovně – rekreační, kulturně – společenská a jiná zařízení) Available packages – předem připravené produktové balíčky Activities - různé aktivity

Atraktivita destinace 1/2 pro investory: Infrastruktura služeb: počet telefonních stanic, obchodů, benzínových pump, lékáren, bank a směnáren, pošt,nemocnic a zubních ordinací na daný počet obyvatel Ukazatele technické infrastruktury: délka vodovodní a kanalizační sítě, počet domácností s připojením na plyn Obyvatelstvo: poměr zaměstnaných osob v průmyslu, zemědělství a ve službách k celkovému počtu pracovní síly Financování obcí: příjmy obce včetně podpor, podíl investovaného kapitálu do projektů k celkovým výdajům obcí

Atraktivita destinace 2/2 pro turisty: Krásy a půvaby: podíl zalesněné plochy, luk a pastvin, řeky a jezera seřazené podle stupně znečištění, historické památky, muzea, chráněné oblasti, počet veletrhů, výstav a dalších aktivit, celková délka turistických tras a cyklostezek Stav životního prostředí: emise škodlivých látek, objem uskladněného odpadu, atd. Ochrana životního prostředí: podíl čističek na celkový objem odpadu, pokles biologického a chemického znečištění, atd. Dopravní dostupnost: délka silnic a dálnic, počet železničních stanic, počet registrovaných aut na daný počet obyvatel

Členění potenciálu CR 1/2 Potenciál přírodního subsystému cestovního ruchu:  přírodní pozoruhodnosti  vhodnost krajiny pro - pěší turistiku, cykloturistiku, sjezdové zimní  sporty, lyžařskou turistiku, rekreaci u vody, rekreaci typu lesy/hory,  venkovskou turistiku, vodní turistiku, horolezectví, závěsné létání,  sportovní myslivost, sportovní rybolov, pozorování vodních ptáků

Členění potenciálu CR 2/2 Potenciál kulturního subsystému cestovního ruchu:  kulturně historické památky a soubory, skanzeny a muzea, lázeňská  funkce, kongresy a konference, kulturní akce, sportovní akce, církevní  akce, veletrhy a tematické trhy, místní produkty, možnost  příhraničních nákupních a zábavních činností (příhraniční specifika)

Nabídka destinace CR Kvalitní nabídka, která je schopna přilákat návštěvníky a následně uspokojit jejich potřeby a požadavky je velice důležitá pro rozvoj CR v destinaci Nabídku CR zle členit na primární a sekundární Složky primární nabídky CR jsou utvářejícími podmínkami pro uspokojení potřeb a požadavků návštěvníků destinace Rozmístění, struktura a úroveň sekundární nabídky CR představuje určující faktor využitelnosti destinace pro aktivity CR

Destinace CR jako produkt Největší důraz při rozhodování o koupi klade potenciální návštěvník obvykle na výběr destinace. Aktivity, atraktivity, ubytovací a stravovací zařízení spočívají v rozhodování až na dalších místech. Destinaci lze ”prodat” vícekrát, a to současně různým segmentům trhu Produkt “destinace” by měla vytvářet organizace CR - kvazi podnik

Děkuji za pozornost! Výstupy TEST 1.Co si představujete pod pojmem destinace cestovního ruchu Odpovězte vlastními slovy a uveďte ukázku jednotlivých problematik 2. Vyberte jeden z 5 komponentů cestovního ruchu a popište příklad 3. V čem spočívá atraktivita destinace pro investory? 4. V čem spočívá atraktivita destinace pro turisty?