Singapur logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 10.února 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Silniční daň. Předmětem daně jsou vozidla, kterým je přidělena státní poznávací značka a jsou používaná nebo určena k podnikání Předmětem daně jsou vozidla,
Advertisements

EKONOMIKA MAJETKOVÉ DANĚ I. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Indonésie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 17.srpna 2016.
Pracovní setkání zástupců mikroregionů Olomouckého kraje 10. setkání středa 8.října 2008 Radniční sál BOUZOV.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Sortiment a označování zboží Zbožíznalství 1. ročník.
ZAPOJENÍ SPOLEČENSTEV DO TVORBY NOREM VÝTAHOVÝ PRŮMYSL ČR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Öresundský most Most přes Öresund (nebo také Oresundský most) je most spojující dánské hlavní město Kodaň s významným švédským přístavním městem Malmö.
SEVERNÍ EVROPA Otázka: Které státy řadíme do států severní Evropy?
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Clo a celní politika. Celní politika je součástí zahraničně-obchodní politiky státu kontroluje a eviduje oběh zboží s cizinou chrání ekonomické zájmy.
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Ing. Petr Bačík, Ph.D.. Jsou peněžním vyjádřením opotřebení dlouhodobého majetku a především jsou významným zdrojem financování. Opotřebením ztrácí majetek.
Grafy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název: Železniční doprava ve světě Autor: Jiří Čekal Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Dopravní zeměpis světa Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Nový Zéland.
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
Zákonná úprava užívání osobních přepravníků (Segway)
Pojem přeměna obchodní společnosti
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Státní organizace.
Úvod do dopravy a přepravy
Sídla.
Základní kapitál Základní kapitál je peněžní vyjádření souhrnu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
SVĚTOVÝ OCEÁN, KONTINENTY a OSTROVY
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Elektrické napětí Spolehlivost dodávky elektrické energie
DOPRAVA VE SVĚTĚ Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Česká padelová tour 2018 seriál oficiálních soutěžních turnajů vrcholící Mistrovstvím České republiky v padelu vyhlašuje:
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Pojištění českého exportu do ZEMÍ SNS
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_1-35_Starověká Čína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Integrace tramvaje se železnicí
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Seminář o stavebním spoření
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Vítáme Vás v Luhačovicích
Vodní autobusy a vodní taxi
Odbor dopravy - Bc. Petr Fehér
Transkript prezentace:

Singapur logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 10.února 2016

Logistické aspekty při obchodech se Singapurem SINGAPUR (země tygrů), Je ostrovním ministátem na jižním okraji malajského poloostrova, odděleným od pevniny úzkým Johorským průlivem, sestávajícím ze 2 hlavních a dalších 45 ostrovů a ostrůvků. Tato poloha i velikost předurčuje Singapur k funkci obchodně-dopravního uzlu s významem daleko přesahujícím oblast. Již při budování opěrných bodů Britského impéria byla Singapuru (podobně jako Hong Kongu) věnována maximální pozornost a bylo zde od 19. století vybudováno město s přístavem světového významu. Po krátké okupaci Japonskem za WW II. ( ) dále rostl význam tohoto místa i jako válečné pevnosti, teprve osamostatnění v roce 1965 opět upřednostnilo komerční zaměření země a jejích služeb. Dnes se země pravidelně umísťuje na 1. místě v soutěži „Nejjednodušší pravidla obchodu“ atd.

Logistické aspekty při obchodech se Singapurem Námořní spojení :

Logistické aspekty při obchodech se Singapurem Námořní spojení : Až do roku 2005 byl Singapur největším obchodním přístavem světa, poté ho odsunuly na 3. příčku čínské Šanghaj a Ningbo. Přístav však zůstává největším překládkovým (tranzitním) přístavem na světě, s ročním výkonem cca 32 mio TEU (srovnej např. Rotterdam 12,5 mio TEU či Hamburg 9 mio TEU). Z Evropy prakticky denně odjíždějí přímé linky, aktuální cena $ 350/20DC a $ 400/40DC ze Severního moře, a $ 250/20DC a $ 300/40DC z Koperu, doba plavby obstojných 25 dnů.

Logistické aspekty při obchodech se Singapurem Letecké spojení : Vzhledem k velikosti ostrovního ministátu se na jeho území nachází pouze jediné mezinárodní letiště, ovšem s významem daleko přesahujícím region. Na ostrovech je však 5 (!) vojenských leteckých základen. Singapurské letiště CHANQI na východním cípu hlavního ostrova je především uzlem pro dálkové lety z Evropy do Austrálie a na Nový Zéland, má však – podobně jako přístav – i podstatný význam pro oblast JV Asie (Indonésie, Malajsie-Borneo, Filipíny). Toto letiště je též domovským pro společnost Singaporean Airlines (SIA), která se opakovaně honosí titulem „Nejvíce obdivovaná společnost“. Tato společnost má mj. druhou největší flotilu letounů A380.

Logistické aspekty při obchodech se Singapurem Letecké spojení : Od letní letové sezóny se počítá se zavedením přímého nákladního letu z Prahy (a Budapešti) do Singapuru, linku bude provozovat Qatar Airways. Cena zatím nebyla přesně stanovena, ale vzhledem k velikosti stroje (B777) bude zřejmě velmi konkurenční vůči stávajícím spojením. Již nyní lze však standardně využít každodenní odlety s AF (Kč 30/100 kg), LH (Kč 31/kg), Finnair (menší zásilky, Kč 19/kg, China Airlines (20), či dokonce ČSA-KE (29). První dvě navíc disponují velkými kargospeciály s nadlimitními rozměry nákladového prostoru. Druhým, podstatně menším letištěm je Seletar na severu ostrova (bez kargo spojení), cestující však mohou využít i Senai Int´l Airport na malajsijské pevnině (Johor Baharu), sazby viz prezentace Malajsie.

Logistické aspekty při obchodech se Singapurem Silniční spojení : I přes přesně vymezený a omezený rozsah ostrova je síť místních silnic a ulic impozantní. Délka km celkem, z toho přes 160 km rychlostních (dálničního typu). Celá síť je již od roku 1995 monitorována, běžné jsou denní kvóty pro provoz soukromých vozidel a okamžitá omezení vjezdu v době špičky. Velmi propracovaný je i systém výběru mýtného. S pevninou je Singapur propojen dvěma mosty = Johor Baharu Causeway (zde je provozována kromě silničního spojení i železniční linka a vede zde vodovodní potrubí) a Laluan Kedua (Second Link). Ve výstavbě je 3. most s očekávaným dokončením po roce 2020.

Logistické aspekty při obchodech se Singapurem Silniční spojení : Silniční přeprava má pro zemi poměrně velký význam, neboť jsou touto cestou do země dováženy základní potraviny a voda nezbytná pro zásobování obyvatelstva. Mosty mají zároveň strategický význam, neboť v případě konfliktu se sousední Malajsií mohou být použity pro pozemní útok, kterému by malá armáda mohla těžko čelit. Zajímavé v této souvislosti jsou však četné výzvy k odstranění mostů i na Malajské straně; jsou zřejmě vedeny v souvislosti s ostrým konkurenčním bojem v oblasti dopravy a s pokusy odklonit podstatnou část zbožových toků do Malajských přístavů Johor Baharu a Tanjong Pelapas (naproti Singapuru).

Logistické aspekty při obchodech se Singapurem Železniční spojení : Jedinou železniční tratí s významem přesahujícím ostrovní rozměry je spojení provozované Malajskou drážní společností Keretapi Tanah Melayu. Trať začíná a jihu ostrova ve stanici Tanjong Pagar, odtud pak v místě Bukit Timah překračuje Johorský průliv a pokračuje přes Johor Baharu na Malajské straně do Kuala Lumpuru a dále do Bangkoku (expresní spojení právě ve výstavbě). Rozchod trati je imperiální 3 ft 3 3 ⁄ 8 in (1000 mm). Tato trať má velký význam pro dopravu cestujících v obou směrech, pro nákladní dopravu využívána není. Jako památka na britské koloniální doby je ve městě celá řada technických památek a místních tratí částečně mimo provoz. Naopak systém městské dopravy (metro i městské vlaky) je velmi moderní.

Logistické aspekty při obchodech se Singapurem Celní předpisy Singapuru patří k nejliberálnějším na světě. Přesto je dobré zmínit několik zásad: I pro průvoz (mimo námořní linky) je třeba získat celní povolení (registrovat se u příslušného úřadu) Pro dovážené zboží je nutno také požádat o povolení a současně uvést, kdy bude uhrazeno clo (okamžitě, s odkladem při uskladnění ve volné zóně, spolu s daní či odděleně). Zákaz dovozu platí pro -Napodobeniny zbraní -Žvýkačky kromě dovozu povoleného MZ -Nosorožčí rohy a podobné „léčivé“ položky -Radiokomunikační zařízení s rušičkami a modulátor hlasu a frekvence Více na Singapur není, na rozdíl od okolních zemí účastníkem mezinárodní dohody o zamezení přenosu dřevoškůdců (ISPM 15), přesto zboží s určením do SG lze balit pouze do upraveného dřeva (kvůli transitu přes přístavy či letiště EU) Celní omezení a ochrana před zavlečením škůdců a chorob

Logistické aspekty při obchodech se Singapurem Děkuji Vám za pozornost ! Petr Rožek Lektor ICC Praha