Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3569 Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Čas Karel Kovář.
Advertisements

ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Název materiálu: ČAS – výklad učiva.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
VY_32_INOVACE_ 02_ Lidé a čas
Vývoj člověka Lidé i jejich život na Zemi se postupně mění, vyvíjejí se. Gorila Gorila je jedním z lidoopů, který žije volně v některých pralesích. U nás.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_86.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Měření času Projekt z fyziky.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_194.
Didaktický učební materiál pro ZŠ
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_191.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_235.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Prvouka Ročník : 1.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Vývoj člověka. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: PaedDr. Dana Studničková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
FYZIKA VY__III/2__ INOVACE__208. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy7. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
14 Minulost – současnost - budoucnost
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Žáci se seznamují s předměty denní potřeby, které používali lidé dříve
Autor: Andrea Kolářová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čas
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Jednotky času.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_11_JF LIDÉ A ČAS Prvouka pro 3
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Vlastivěda – dějepisná část
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Fáze měsíce Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu:VY_32_INOVACE_05-02_Svět se mění Autor:Mgr. Alice Frýželková Ročník:1.-3. Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast:Člověk a jeho svět Tematická oblast:Čas Předmět:Prvouka Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Seznamuje s pojmy minulost, přítomnost, budoucnost. Ukazuje předměty charakteristické pro danou dobu. Obsahuje informace o určování času. Klíčová slova:Minulost, přítomnost, budoucnost, čas Druh učebního materiálu:prezentace

SVĚT SE MĚNÍ Čas plyne pořád, nedá se zastavit. Lidé se odpradávna nezabývali přesným určováním denní doby. Rozlišovali jen určitá období, která se během jejich života pravidelně opakovala, jako např. období sucha nebo období dešťů. Později si začali uvědomovat potřebu přesného přístroje na měření času.

Lidé začali měřit čas nejprve na dny a noci, které mohli lehce rozlišit a spočítat. Sledováním koloběhu ročních období dokázali dělit čas na měsíce a na roky. Dnes už dokážeme změřit čas s přesností na zlomky sekundy. Můžeme ho sledovat na různých hodinách. přesýpací nástěnné budík náramkové stopky

Den má 24 hodin. Den je doba, za kterou se otočí zeměkoule jedenkrát kolem své osy. Když na místo na Zemi, kde žijeme, svítí Slunce, říkáme, že je den. Když je tato část Země právě odvrácená od Slunce, je u nás noc. dennoc

Ručičky na hodinách obíhají stále dokola ciferník čísel. Na digitálních hodinách odpočítávají čas číslice na displeji. Čas, který uběhne, se už nikdy nevrátí. Každá chvíle se tak stává minulostí. 1 hodina má 60 minut 1 minuta má 60 sekund Sekunda je základní jednotka času.

MINULOST Minulost je doba, která už dávno minula, to znamená před mnoha lety. V minulosti nebylo tolik strojů a vynálezů jako máme dnes. Např. v době před sto lety nejezdila ještě auta, nelétala letadla a lidé nesvítili elektřinou. Převážnou část práce dělali ručně a za pomocí zvířat, hlavně koní.

SOUČASNOST Současnost je doba, ve které žijeme teď. Máme 21. století. Je to doba rozvoje vědy, techniky, doba počítačů, internetu, mobilních telefonů, nových strojů a výrobků. Vědci se snaží vymyslet nové léky, nové léčebné postupy, a prodloužit tak průměrný věk člověka.

BUDOUCNOST Budoucnost se říká době, která nás teprve čeká. Lidé si představují, jako dobu robotů a výletů do vesmíru. V budoucnosti učiní lidé ještě další objevy, které dál vylepší a zjednoduší náš život. Nebezpečí nám hrozí, pokud zničíme přírodu a ztratíme kontrolu nad stroji a roboty.

pluh kolovrátek Na obrázcích jsou předměty denní potřeby pro práci i zábavu, které užívali naši předkové. starý gramofonpetrolejová lampa

Generace našich předků se odpradávna odlišovaly tím, že používaly odlišné předměty denní potřeby, ale také i bydlením a způsobem života. Od dob, kdy lidé stavěli svá první přístřeší, uplynulo mnoho času. Tehdy se lidé začali spolu dorozumívat, poznávat přírodu a snažili se ji využít pro svou potřebu. V dávných dobách muži lovili divokou řeč a ženy sbíraly byliny. Postupem času zdokonalovali svá obydlí, nástroje a předměty denní potřeby. Vyráběli i různé šperky. JAK ŽILI LIDÉ DŘÍVE

Informace o práci našich předků se zachovaly v písemných, ale i ve stavebních památkách. I dnes můžeme navštívit památná místa a dozvědět se něco víc o jejich historii. Na historických jarmarcích se můžeme seznámit s lidovými zvyky a tradicemi, s řemesly, kterými se zabývali lidé již od pradávna.

Použité zdroje: 1.Obrázky - Klipart