Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: VY_32_INOVACE_15-15_Násobilka 8 Autor: Mgr. Martina Vajďáková Ročník: 3. Datum vytvoření:

2 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematická oblast: Matematika – malá násobilka Předmět: Matematika Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Popisuje vyvození násobilky 8 a samotný princip násobení. Klíčová slova: Násobilka 8 Druh učebního materiálu: prezentace

3 Milé děti znáte stolaře Zdeňka. Víte vůbec kdo je to stolař
Milé děti znáte stolaře Zdeňka? Víte vůbec kdo je to stolař? Všechno se dozvíte. Dobrý den děti. To jsem já, Zdeněk. Rád pracuji s dřevem. Nejraději vyrábím židle, jsou potřebné všude – domů, do školy i do různých kanceláří. Takže už určitě víte, kdo je stolař, že ano?

4 První rok to bylo pouze 8. Což je 1 8 neboli 8  1 židlí.
Začínal jsem asi ve dvaceti letech, pracovat a vytvořil jsem si firmu, která se jmenovala VLK a spol. Každý rok se mi podařilo vyrobit víc židlí. 1  8 8  1 8

5 Docela mi to jde od ruky .
Už druhý rok počet vyrobených židlí vzrostl. Bylo vyrobeno 16 židlí. Neboli 2  8 a taky 8  2 židlí. Docela mi to jde od ruky . 2  8 16 8  2

6 Každým rokem počet vyrobených židlí stoupal
Každým rokem počet vyrobených židlí stoupal. Třetí rok stoupl na 3  8 a taky 8  3 židlí. Výsledkem bylo 24 židlí. 3  8 24 8  3

7 Máte někoho známého, kdo pracuje se dřevem?
Čtvrtý rok ve výrobě Zdeněk udělal 32 židlí. Neboli 4 8 a taky  4. Máte někoho známého, kdo pracuje se dřevem? 4  8 32 8  4

8 Ve svých 25 letech dokázal stolař z firmy VLK a spol
Ve svých 25 letech dokázal stolař z firmy VLK a spol. vyrobit za rok 40 židlí. Neboli 5  8 a taky 8  5 židlí. 5  8 40 8  5

9 Je to docela náročné, mám plné ruce třísek.
Další rok Zdeněk vyrobil 6  8 a taky 8  6 židlí. Výsledkem je 48 . Je to docela náročné, mám plné ruce třísek. 6  8 48 8  6

10 Sedmý rok se mi opět dařilo, a vyrobil jsem o 8 židlí víc než loni
Sedmý rok se mi opět dařilo, a vyrobil jsem o 8 židlí víc než loni. Což je 56. Neboli 7 8 a taky  7. 7  8 56 8  7

11 Zatím mne ta práce baví, vidím, že výsledek přináší užitek.
Následující rok se už podařilo 64 . Což je  8 židlí. Zatím mne ta práce baví, vidím, že výsledek přináší užitek. 8  8 64 8  8

12 Chtěl by se někdo z vás stát slolařem?
Devátý rok už vyrobím 9 8 což je taky  9 židlí. Výsledek je 72. Chtěl by se někdo z vás stát slolařem? 9  8 72 8  9

13 Musím se přiznat. Občas mi pomáhala žena i syn.
Ve svých 30 letech jsem dokázal ročně vyrobit až 80 židlí. Což bylo 10 8 neboli  10. Musím se přiznat. Občas mi pomáhala žena i syn. 10  8 8  10 80

14 Mrkneme zrychleně na 10 let Zdeňkovy práce.
8 16 24 32 40 48 56 64 72 80

15 Teď zkusím možná chvilku dělat skříně, ať je trochu změna.
Ale práce se dřevem se nevzdám . Mějte se krásně! Nashledanou.

16 Použité zdroje: Obrázky z Klipartu


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám"

Podobné prezentace


Reklamy Google