Prohlášení o dráze a cena za užití železniční infrastruktury a za poskytované služby Hana Honzáková, Jiří Černý 8. setkání s dopravci, Praha, 25.a 26.11.2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
4. železniční balíček 1.
Advertisements

CSV – CENTRALNÍ SYSTÉM VÝLUK EURO-ŽEL – Žilina
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Nezávislý regulátor je nutnost, nikoli zbytečný nadstandard! Milan Chovanec, stínový ministr dopravy za ČSSD , Praha.
Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování Ing. Pavel Dražďák.
Právo na informace Tereza Danielisová,
Drážní úřad v resortu dopravy Konference technologická platforma Interoperabilita železniční infrastruktury Drážní úřad – Rail Authority.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Implementace Nařízení 913/2010 na SŽDC Setkání s dopravci, Praha, 25. a Ing. Markéta Šlachtová.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Připravované změny ve VaVaI. Obsah prezentace Posuzování výzkumných organizací Novela zákona č. 130/2002 Sb.
Prezentace informačních systémů ve vztahu k zpoplatnění ŽDC – náhrada TP 412 systémem IS KAPO.
Přidělování kapacity, aktivace, problematika IS KADR Praha Ing. Miloš Futera Ph.D. Setkání s dopravci.
Informace o RailNetEurope, Přidělování kapacity dráhy Setkání s dopravci, Praha, Ing. Markéta Šlachtová.
Setkání s dopravci - Praha 26. listopadu 2014 Ing. Martin Neumaier Změny legislativy na O11 SŽDC od 14.prosince 2014.
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Změna systému zpoplatnění Ředitelství SŽDC, Odbor jízdního řádu a kapacity dráhy, Oddělení.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Česko–slovenský koridor Evropské železniční koridory pro konkurenceschopnou nákladní dopravu Setkání s dopravci, , Strečno Markéta Šlachtová,
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
Informační schůzka k podávání žádostí o finanční podporu z rozpočtu JMK v souladu s ustanovením § 105 zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách
Ceny za projednání mimořádných zásilek Jiří Brunner 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
On-line vyhlašování směnového plánu Setkání dopravců SŽDC Praha Ing. Petr Řádek SŽDC O12-SEPA 25. –
Porušení rozpočtové kázně při čerpání dotací z rozpočtů územně samosprávných celku. Ing. Michal Obrusník.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Implementace TAF/TAP TSI, ERNCF u SŽDC Praha, Ing. Marek Neustadt Jednání s dopravci.
ISOŘ KADR Generální ředitelství, Odbor řízení provozu a organizování drážní dopravy, Oddělení marketingu, prodeje tras a statistiky - OneStopShop Přednášející:
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
IS KADR Praha, Miloš Futera Setkání s dopravci.
IS KAPO Nezkonzumovaná kapacita Praha,
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
IS SŽDC – pořizování dat dopravci
Změny v objednávání mezinárodních tras
Prohlášení o dráze Jiří Černý 11. setkání s dopravci, Praha,
Tabulky traťových poměrů
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a osvědčení dopravce
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Setkání s dopravci leden 2012
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
REVIZE NOREM PRO TRAMVAJOVOU DOPRAVU
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Webový portál provozovatele dráhy
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
zřízen Upraven : - zákonem č. 458/2000 Sb. o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích - zákon č. 406/2000.
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Stavební právo.
Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost
Změna systému zpoplatnění
Legislativa výlukové činnosti
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

Prohlášení o dráze a cena za užití železniční infrastruktury a za poskytované služby Hana Honzáková, Jiří Černý 8. setkání s dopravci, Praha, 25.a

Prohlášení o dráze 2011/2012 –Podána žaloba proti rozhodnutí drážního správního orgánu a žádost o přezkumné řízení –Přezkumné řízení bylo zamítnuto –Usnesení soudu o nepříslušnosti –Podáno odvolání Změna č. 3 a č. 4 Prohlášení o dráze 2013 –Sp. Zn. MP-OKO0140/13 – Podání AWT - terminologická nejasnost, nedodržení termínů – Rozhodnutí DÚ – odvolání SŽDC vůči rozhodnutí DÚ 2 Prohlášení o dráze Správní řízení k Prohlášení o dráze

Prohlášení o dráze 2014 –Sp. Zn. MP-OKO0025/13 – Podání AWT, ČDC, KŽC, CityRail, Abelio, JHMD a MBM – napadení rozporu Prohlášení s Programovým prohlášením vlády ČR a kapitol a (pojištění), (VSDZ), (Vyčerpaná kapacita), 4.6 (sankce za nevyužití kapacity), (cena za kapacitu na málo vytížených tratích), dále Přílohy D (IS Compost) a Přílohy H (definice dopravní obslužnosti) –Rozhodnutí DÚ ze dne –Odvolání SŽDC – změna vyhlašování vyčerpané kapacity, úprava ustanovení o „sankci za nezkonzumovanou kapacitu“, –Odvolání JHMD, MBM rail, KŽC Doprava – minimální výše pojištění – rozhodnutí MD – potvrzena změna při vyhlašování vyčerpané kapacity, potvrzena „sankce za nezkonzumovanou kapacitu“ s úpravou a potvrzena minimální výše pojištění 50 mil Kč 3 Prohlášení o dráze Správní řízení k Prohlášení o dráze

Šetření speciální finančního úřadu ve věci ceny za přidělení kapacity v Prohlášení o dráze 2011/2012 –Probíhá (?) Šetření ÚHOS ve věci možného zneužití dominantního postavení –probíhá (?) Šetření ÚHOS ve věci přidělování kapacity do JŘ 2014 –probíhá (?) 4 Prohlášení o dráze Ostatní řízení k Prohlášení o dráze

Dne bude publikováno v PTV 5 Prohlášení o dráze Prohlášení o dráze 2015

Nová kapitola 1.9 – Evropské nákladní koridory Úprava kapitoly – TAF/TAP TSI Úprava kapitoly – Nový průjezdný průřez Z-GCZ3 Úprava kapitoly – Komunikační systémy Úprava kapitoly –Specializovaná infrastruktura základní rádiové spojení + ETCS Úprava kapitoly Vlakotvorné stanice – úprava terminologie 6 Prohlášení o dráze Novinky v Prohlášení o dráze 2015

Úprava části 4 – Přidělení kapacity dopravní cesty –Změna struktury – větší důraz na rozdělení ustanovení pro žádosti do ročního JŘ a jeho změn a pro žádosti ad hoc –Maximální časový rámec kapacity dopravní cesty je 20 hodin –Podání žádosti do ročního JŘ a jeho změn: Písemně (osobně na podatelně nebo poštou) Elektronicky (RNE PCS nebo KANGO) –Podání žádosti ad hoc: KADR RNE PCS (zatím není funkční) Výměnou mezi IS dopravce a KADR –U ad hoc žádosti povinná informace o technologii v cílovém a nácestném bodě –Nová žádost ad hoc - žádost o ad hoc přidělení kapacity dopravní cesty pro jízdy z jiných důvodů na straně SŽDC 7 Prohlášení o dráze Novinky v Prohlášení o dráze 2015

Úprava části 4 – Přidělení kapacity dopravní cesty –Odebírání kapacity – implementace ustanovení §21, odst. 5 do PoD –Úprava kapacity při omezení provozování dráhy –Využití přidělené kapacity - 3 / + 20 hodin –Nová kapitola Odebrání přidělené kapacity dopravní cesty –Nutnost zadávání označení mimořádné zásilky a číslo příkazové depeše k dopravě mimořádné zásilky do IS SŽDC –Nová kapitola Mimořádnosti na vlaku Úprava části 5 –Odstavování vozidel – povinnost dopravce zajistit odstavené vozy a soupravy Nové znění části 6 –Celkové přepracování v souvislosti se změnou regulace ceny 8 Prohlášení o dráze Novinky v Prohlášení o dráze 2015

Příloha C – stanovení ceny Příloha D – Systém odměňování výkonu Příloha F - Traťové rádiové systémy –Základní a náhradní traťové spojení –Používané traťové rádiové systémy –Podmínky přístupu na železniční dopravní cestu –Souhlas s použitím výrobku na ŽDC Příloha H – nové definice –Manipulační vlak, Relační vlak, Technologie ve stanici, Vlakotvorná stanice, Vlečkový vlak, Výluka 9 Prohlášení o dráze Novinky v Prohlášení o dráze 2015

Rozsudek Soudního dvora EU ze dne členské státy jsou povinny stanovit pouze rámec zpoplatnění Cena za užití železniční infrastruktury je od regulována pouze náklady přímo vynaloženými na provoz železniční dopravy sníženými o nepřímé nákladové položky Regulovaná cena za přístup na železniční infrastrukturu zahrnuje: –Cenu za přidělení kapacity –Ceny za použití dopravní cesty pro jízdu vlaku –Ceny za traťový přístup k zařízení služeb 10 Cena za užití železniční infrastruktury a za poskytované služby

Příloha „C“ – Cena za použití vnitrostátní železniční dopravní cesty dráhy celostátní a drah regionálních provozovaných SŽDC specifikuje ceny a podmínky jejich uplatnění SŽDC vyhlašuje: – základní cenu – ceny nabídkové – cenu pro jízdu nestandardních vlaků – cenu za použití ŽDC pro jízdu vlaku v rámci čerpání rezervní kapacity pro výkony spojené se zajišťováním provozuschopnosti ŽDC. Pro výpočet je opět použit kalkulační vzorec s použitím jednotkových cen pro vlaky osobní dopravy nebo vlaky nákladní dopravy 11 Cena za užití železniční infrastruktury a za poskytované služby

Při vedení vlaku odklonem z důvodu výluky (plánované stavební a údržbové práce) se pro výpočet ceny použije původně přidělená trasa v IS KADR resp. IS KANGO, oproti skutečné vlakem projeté trase. Výše základní ceny (sazby) pro osobní i nákladní dopravu je stejná jako v roce 2014 Nabídkové ceny vyhlášené SŽDC jsou stejné co do druhu, rozsahu i výše jako v roce Cena za užití železniční infrastruktury a za poskytované služby

Rozsudek Soudního dvora EU ze dne Česká republika porušuje unijní právo tím, že nezavedla povinný systém odměňování výkonu provozovatele infrastruktury a železničních podniků. Účelem systému je minimalizace závad a zvyšování výkonu železniční sítě Podle § 34c odst. 2 zákona o dráhách vyhlašuje SŽDC v příloze „D“ - Systém odměňování výkonu Smluvní závazek dopravce k dodržování tohoto systému se stává jednou ze základních podmínek pro přidělení kapacity dopravní cesty SŽDC navazuje nastávající sankční systém sjednaný se 4 dopravci – ČD, ČD Cargo, LEO Express a RegioJet Každá ze sledovaných položek je jednoznačně definována a finančně ohodnocena 13 Systém odměňování výkonu

Na straně SŽDC i dopravce jsou postihována pouze jím přímo zaviněná jednání Dopravce uhradí SŽDC sankci, pokud: –Nesprávně uvede složení vlaku do příslušného IS s dopadem na bezpečnost a plynulost provozu –Neprodleně neohlásí únik nebezpečné látky –Zařadí do svého vlaku drážní vozidlo, jehož nejvyšší dovolená rychlost je nižší, než stanovená rychlost vlaku – to je nová sankce, doposud neuplatňovaná. Má dopad na plynulost železničního provozu. –Opakovaně použije k jízdě drážní vozidlo, na kterém bude detekována závada dvojkolí. 14 Systém odměňování výkonu

Na straně SŽDC i dopravce jsou postihována pouze jím přímo zaviněná jednání SŽDC uhradí dopravci sankci, pokud: –Neoprávněně zpoplatní žádost o příděl kapacity dopravní cesty –Nedodrží závazný termín odstranění pomalé jízdy z titulu údržby na traťových a hlavních staničních kolejích –Koná výluku, která nebyla projednána s dopravcem podle článku 3 Smlouvy o provozování drážní dopravy (omezení provozování dráhy), odřekne předem projednanou výluku nebo změní termín předem projednané výluky –Překročí plánovaný čas ukončení výluky 15 Systém odměňování výkonu

Děkuji za pozornost 16

© Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Prohlášení o dráze