Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost"— Transkript prezentace:

1 Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost
Konference s dopravci Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost Markéta Šlachtová Vedoucí oddělení Poprad,

2 Přidělování kapacity dráhy - Novinky pro JŘ 2019
Snížení počtu změn JŘ Změny v nákladní dopravě – nahrazeny novým ad hoc produktem – DZ = žádost o dlouhodobé ad hoc přidělení kapacity dráhy, kdy doba od přijetí žádosti do prvního požadovaného dne odjezdu vlaku je 20 a více pracovních dní (včetně dne podání žádosti) a zároveň je požadováno 20 a více dnů jízdy v rámci jedné žádosti Podání žádosti prostřednictvím IS KADR (nebo datovou komunikací) Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

3 Přidělování kapacity dráhy - Novinky pro JŘ 2019
Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

4 Přidělování kapacity dráhy - Novinky pro JŘ 2019
Důvody pro snížení počtu změn JŘ: Umožnit dopravcům podat jednu žádost na celé období platnosti dat JŘ Větší flexibilita v odsouhlasení dlouhodobých tras se sousedními infrastrukturami Odstranění násobného přeplánování tras souvisejících s omezením infrastruktury Zobrazení všech TJŘ výhradně v IS provozovatele dráhy (KADR, APORT) nebo formou datové komunikace TJŘ tras je dostupný pro celou trasu – odpadne stávající řešení dle SJŘ osobní vlaky zatím obsaženy i v SJŘ dle tratí, ale v IS z výchozí do cílové stanice Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

5 Přidělování kapacity dráhy - Novinky pro JŘ 2019
DZ bude možné podat bez ohledu na termín červnové změny – tj. i za termín červnové změny. U DZ bude možno pořídit produktový faktor P3 „nákladní doprava v rámci svozového a rozvozového systému jednotlivých vozových zásilek (jednotlivé zásilky)“. Podmínkou přidělení kapacity pro tuto žádost je souhlasné stanovisko O5/oddělení evidence výkonů a poplatků dopravců Popis infrastruktury - V rámci JŘ 2019 budou existovat tyto termíny změn sítě v KANGO KMEN: (změna JŘ) (změna sítě nad rámec změny JŘ) (změna JŘ) (změna sítě nad rámec změny JŘ) Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

6 Přidělování kapacity dráhy - Novinky pro JŘ 2019
TJŘ ročních tras – pomůcky GVD Nevydávány v tištěné podobě (ani osobní SJŘ) Dostupné na CD s pomůckami. CD také ke stažení na provoz.szdc.cz Bude vydán Pokyn provozovatele dráhy s platností od JŘ 2019. Tabulky 1, 3, 4, 5, 5a z dnešních SJŘ vydány v datové podobě – dostupné na provoz.szdc.cz tabulka 1 - Vysvětlení zkratek a značek, tabulka 3 - Ustanovení místního významu, tabulka 4 - Přehled technických normativů hmotnosti nákladních vlaků a ostatní opatření pro provoz kolejových vozidel tabulka 5 - Lokomotivní vlaky, tabulka 5a - Jízdy vybraných vlaků, kromě Lv vlaků; vzorové trasy Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

7 Přidělování kapacity dráhy - Novinky pro JŘ 2019
TJŘ ročních tras Vlaky osobní dopravy: Obsaženy v SJŘ dle jednotlivých tratí. Dostupné na CD s pomůckami. CD také ke stažení na provoz.szdc.cz SJŘ obsahuje pouze TJŘ vlaků a obsah. Ostatní informace (Tabulky) budou umístěné nově pouze na provoz.szdc.cz Při dotazu do ETD, APORT, KADR vrácen jeden TJŘ platný z výchozí do cílové stanice. Odpověď dána pouze uživateli dopravce dané trasy Vlaky nákladní dopravy: SJŘ nevytvářeny. Vytvořen dokument „Jízdní řády ročních tras nákladních a lokomotivních vlaků pro období JŘ 2019“, pro číselné série 4x, 6x, 7x, 8x, Dokument dostupný na CD s pomůckami. CD také ke stažení na provoz.szdc.cz. Při dotazu do ETD, APORT, KADR vrácen jeden TJŘ platný z výchozí do cílové stanice. Odpověď dána pouze uživateli dopravce dané trasy. Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

8 Přidělování kapacity dráhy - Novinky pro JŘ 2019
TJŘ ročních tras JŘ zvláštních vlaků obsaženy v SJŘ zvláštních vlaků. Dostupné na CD s pomůckami. SJŘ také ke stažení na provoz.szdc.cz Při dotazu do ETD, APORT, KADR vrácen jeden TJŘ platný z výchozí do cílové stanice. Odpověď dána pouze uživateli dopravce dané trasy. Nabídkové trasy Nabídkové trasy osobní dopravy obsaženy v SJŘ osobní dopravy Nabídkové trasy nákladní dopravy obsaženy „Jízdní řády ročních tras nákladních a lokomotivních vlaků pro období JŘ 2019“, Nabídkové lokomotivní trasy obsaženy v obou dokumentech. Dostupné na CD s pomůckami. Dokumenty také ke stažení na provoz.szdc.cz Při dotazu do ETD, APORT vrácen TJŘ nabídkové trasy pouze uživateli daného dopravce a to v případě přidělení čísla nabídkové trasy příslušnému dopravci. Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

9 Přidělování kapacity dráhy - Novinky pro JŘ 2019
TJŘ ad hoc tras Při konstrukci ad hoc vlaku TJŘ dostupný v KADR, APORT a ETD v okamžiku přidělení kapacity Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

10 Přidělování kapacity dráhy - statistiky
Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

11 Přidělování kapacity dráhy - statistiky
Porovnání počtu přidělených datových jízdních řádů v dělení na mezinárodní a vnitrostátní trasy DJŘ ad hoc DJŘ roční JŘ 14/15 15/16 16/17 17/18 vnitrostatní 196814 80% 210723 216962 79% 199190 mezinárodní 48052 20% 54215 56431 21% 53136 celkem 244866 264938 273393 252326 14/15 15/16 16/17 17/18 vnitrostatní 13034 89% 15098 91% 13788 14205 mezinárodní 1553 11% 1583 9% 1689 1692 celkem 14587 16681 15477 15897 Data za JŘ 17/18 jsou za období leden - říjen Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

12 Přidělování kapacity dráhy - statistiky
Vývoj počtu přidělených trasodní dle PPS (jen ŽSR) na základě ad hoc žádostí PPS 14/15 15/16 16/17 17/18 Lanžhot - Kúty 10786 10388 12004 10070 Hodonín - Holíč nad Moravou 3 5 1 6 Sudoměřice nM - Skalica nSl Velká nad Veličkou - Vrbovce 9 19 29 13 Vlárský půsmyk - Horné Srnie 40 57 39 110 Horní Lideč - Lúky pod Makytou 2004 1871 1540 1349 Mosty u Jablunkova - Čadca 5163 8430 5346 7937 Data za JŘ 17/18 jsou za období leden - říjen Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

13 Přidělování kapacity dráhy - statistiky
Skutečné jízdy dle PPS – všechny vlaky Přidělená kapacita dráhy 15/16 16/17 17/18 Lanžhot - Kúty: roční JŘ 24 156 73% 24 882 66% 15 816 76% Lanžhot - Kúty: ad hoc 8 816 27% 12 696 34% 5 049 24% celkem 32 972 37 578 20 865 Horní Lideč - Lúky pM: roční JŘ 10 337 88% 11 029 89% 6 178 90% Horní Lideč - Lúky pM: ad hoc 1 465 12% 1 374 11% 660 10% 11 802 12 403 6 838 Mosty uJ - Čadca: roční JŘ 26 317 83% 25 896 84% 13 981 Mosty uJ - Čadca: ad hoc 5 503 17% 5 055 16% 4 418 31 820 30 951 18 399 Data za JŘ 17/18 jsou za období leden - červen Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

14 Přidělování kapacity dráhy - statistiky
Skutečné jízdy dle PPS jen nákladní doprava Přidělená kapacita dráhy 15/16 16/17 17/18 Lanžhot - Kúty: roční JŘ 11 295 57% 12 535 54% 7 433 60% Lanžhot - Kúty: ad hoc 8 656 43% 10 652 46% 4 901 40% celkem 19 951 23 187 12 334 Horní Lideč - Lúky pM: roční JŘ 1 985 58% 2 724 67% 1 522 70% Horní Lideč - Lúky pM: ad hoc 1 435 42% 1 318 33% 646 30% 3 420 4 042 2 168 Mosty uJ - Čadca: roční JŘ 11 781 73% 10 507 69% 5 853 59% Mosty uJ - Čadca: ad hoc 4 274 27% 4 811 31% 4 075 41% 16 055 15 318 9 928 Data za JŘ 17/18 jsou za období leden - červen Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

15 Mezinárodní činnost – železniční nákladní koridory
Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

16 Mezinárodní činnost – železniční nákladní koridory
Legislativní rámec: Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 913/2010 ze dne o evropské železniční síti pro konkurenceschopnou nákladní dopravu. Příloha II k Nařízení (EU) č. 1316/2013 ze dne (aktualizace trasování RFC). Prováděcí rozhodnutí Komise č. 1111/2015 ze dne (připojení ČR k RFC 8). Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

17 Mezinárodní činnost – železniční nákladní koridory

18 Mezinárodní činnost – železniční nákladní koridory
RFC členské státy zřízení webová doména logo RFC 1: Rýn – Alpy NL, BE, DE, IT 11/2013 RFC 2: Severní moře – Středomoří NL, BE, LU, FR, UK RFC 3: Skandinávie – Středomoří SE, DK, DE, AT, IT 11/2015 RFC 4: Atlantský PT, ES, FR, DE RFC 5: Balt – Jadran PL, CZ, SK, AT, IT, SI RFC 6: Středomořský ES, FR, IT, SI, HU, HR RFC 7: Orient / Východo-středomořský CZ, AT, SK, HU, RO, BG, EL, DE RFC 8: Severní moře – Balt DE, NL, BE, PL, LT, LV, EE, CZ RFC 9: Rýn – Dunaj / Česko-slovenský FR, DE, AT, SK, HU, RO, CZ 11/2020 xx 18

19 Mezinárodní činnost – železniční nákladní koridory
Revize koridorů TEN-T a RFC formou přílohy II k Nařízení (EU) č. 1316/2013 – spojení Česko- slovenského koridoru s novým koridorem Rýn – Dunaj, nejpozději v roce 2020 s trasováním: Strasbourg – Mannheim – Frankfurt – Norimberk / Strasbourg – Stuttgart – Mnichov – Praha – Čierna nad Tisou / Maťovce (slovensko- ukrajinská hranice), Jižní větev koridoru Rýn – Dunaj: Wels – Vídeň – Bratislava – Budapešť – Arad – Brașov / Craiova – Bukurešť – Constanța. Zprovoznění koridoru Rýn – Dunaj: nejpozději listopadu 2020, přípravy zahájeny nyní! Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

20 Mezinárodní činnost – železniční nákladní koridory
Přehled nabízených PaP – rezervní kapacita JŘ 18/19 Zveřejněny v IS RNE PCS Česko-slovenský koridor Zveřejněn dokument „Přehled mezistátních předpřipravených tras RFC9 koridoru – Rezervní kapacita pro jízdní řád 2019“ i na webu koridoru Příprava PaP pro JŘ 19/20 RFC5 – 24 tras RFC7 – 18 tras RFC8 – 6 tras RFC7 a 8 – 6 tras RFC tras do cca března 2020: 27 přes PPS Čadca + 10 přes PPS Horní Lideč od cca března 2020: 33 přes PPS Čadca + 4 přes PPS Horní Lideč    Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

21 Mezinárodní činnost – železniční nákladní koridory
Výsledky zákaznického průzkumu 2018 Povinnost uskutečnit Zákaznický průzkum RFC koridorů je dána přímo Nařízením (EU) 913/2010 Správní rada RFC9 rozhodla, že i v letošním roce uskuteční Zákaznický průzkum odděleně od ostatních RFC koridorů – důvody: Nespokojenost s výsledky společného průzkumu v letech 2014 – 2016 Zkrácení průzkumu (počet otázek i čas) Zaměření se pouze na několik stěžejních témat Nízké náklady Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

22 Mezinárodní činnost – železniční nákladní koridory
Zákaznický průzkum byl zaměřen na následující témata: Nabízené produkty (PaP a Rezervní kapacita) Koridorový Informační Dokument (CID) a Zařízení služeb Publikace TCR Role C-OSS do budoucna Hlavní body zpětné vazby Koridorové vlaky by měly mít ještě větší prioritu v operativním řízení provozu Zákaznicky nepřívětivé prostředí IS RNE PCS Někteří dopravci vůbec nechtějí používat produkty PaP PaP nejsou dostatečně chráněny vůči TCR Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

23 Mezinárodní činnost – železniční nákladní koridory
Kontakt na C-OSS pro JŘ 2019 Správa železniční dopravní cesty, s.o. Dlážděná 1003/7, Praha 1 Czech Republic T: | | +420  Železnice Slovenskej republiky Klemensova 8, Bratislava Slovak Republic T: | |+ 421  Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost

24 Děkuji za pozornost Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost
Markéta Šlachtová © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Dlážděná 1003/7, Praha 1


Stáhnout ppt "Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost"

Podobné prezentace


Reklamy Google