Finanční trh Peníze. PENÍZE  PROSTŘEDEK SMĚNY  MÍRA HODNOT  UCHOVATEL HODNOT  MÍRA INFLACE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
Advertisements

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Peněžní trh Ekonomika podniku 2. ročník Peněžní trh - každý vyspělý ekonomický systém je postavený na toku peněz.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_19 Název materiáluBankovní.
Finanční gramotnost Autor: Mgr.Eva Burdová Určeno pro 2. stupeň ZŠ speciální.
Vznik a vývoj peněz Funkce peněz Současné peníze
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_CENTRALNI.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Hospodaření s oběžným majetkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického portálu cz,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada42 Anotace.
Daň z přidané hodnoty. DPH: plátce a poplatník DPH Obsažena v ceně zboží a služeb – není placena jako samostatná částka DPH Obsažena v ceně zboží a služeb.
Měna Měnové právo Základy finančního práva Olga Sovová.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Kurzy měn ZŠ HejniceMgr. Jan Kašpar. Několik základních pojmů: kurz měn = poměr výměny peněz jedné měny za druhou kurzovní lístek = přehled jednotlivých.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO54 Název.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
EU_62_A_sada 1_11_M_Na poště_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
PENÍZE MGR. MICHAL OBLOUK. PENÍZE -zvláštní druh majetku -uspokojují naše potřeby nepřímo: vyměníme je za něco, co právě potřebujeme -můžeme si za ně.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Národní hospodářství Měnová politika. Centrální banky půjčky panovníkovi monopol - emise oběživa „věřitel poslední instance“ dohled nad bankami provádění.
FINANČNÍ GRAMOTNOST POPIS FUNKCÍ CENTRÁLNÍ BANKY.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Účtování zboží Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Název školy:Střední škola dopravy, obchodu a služeb Autor: Lenka Komárková Název projektu: Zlepšení podmínek výuky Číslo projektu:CZ /
Ing. Veronika Dostálková MBA
Obchod, trh Základy hospodaření.
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
Finanční politika 8. března 2017 Mgr. Lukáš Hrdlička
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
nevýdělečné organizace (ČÚS a vyhláška 504/2002 Sb.)
Finanční politika 8. března 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Opakování – pracovní list
Měnová soustava, měnová politika
Peníze a peněžní trh Pavel Seknička.
EU_62_B_sada 1_06_M_Příkaz k úhradě_Poliačíková
Zúčtování s dodavateli a odběrateli
PRACOVNÍ LIST ZÁSILKA NA DOBÍRKU
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK I.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Platit se dá i jinak než penězi.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Období: září – prosinec 2011
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
2. ČNB a její role v platebním styku.
Bankovnictví Mgr. Yvetta Kałužová VY_INOVACE_Kaluzova_ Šek .
Majetek podniku - Aktiva
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
VY_62_INOVACE_ – Bezhotovostní platební styk
Finance TNH 2 (S-5) Pavel Seknička.
Peněžní směnárenské pasové celní a vízové služby v CR
Definice finanční majetek (u úvěru cizí zdroj) držený ve firmě do jednoho roku vyznačuje se vysokou likvidností Aktivní účty - 21, 22, 26 Pasivní účty.
PENĚŽNÍ ÚSTAVY -BANKY Občanská výchova, 9.roč. Mgr. Renata Šimková.
PLATEBNÍ STYK jeho předmětem jsou především pohledávky a závazky, které vznikají mezi podnikatelskými subjekty uskutečňuje se převážně prostřednictvím.
VY_62_INOVACE_ – Příklady na výpočet úroků z vkladů a úvěrů
Měnové a devizové právo II
Peníze a peněžní trh TNH 2 (S-6)
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Měnové a devizové právo II
Transkript prezentace:

Finanční trh Peníze

PENÍZE  PROSTŘEDEK SMĚNY  MÍRA HODNOT  UCHOVATEL HODNOT  MÍRA INFLACE

Vývoj peněz  Výměnný obchod  Zbožové peníze  Drahé kovy  Mince z plnohodnotných ( drahých ) kovů  Mince z neplnohodnotných kovů  Bankovky, plastikové peníze, virtuální peníze

Formy současných peněz  Mince a bankovky  Depozita ( vklady na účtech v bankách)  Cenné papíry  Platební karty  Šeky ( poukázky, stravenky)

Způsoby placení  Hotovostní placení  Peníze  Poštovní poukázky / složenky/  Doklady bank pro vklady a výběry  Šeky  Bezhotovostní placení  Inkaso  Příkaz k úhradě ( jednotný, hromadný, trvalý)  Platební karty  Debetní  Kreditní

Příkazová forma placení Plátce příkaz k úhradě Banka plátce odepsání z účtu bezhotovostní převod oznámení o provedení platby Banka příjemce připsání na účet oznámení o úhradě Příjemce

Placení v cizí měně  Kurzovní lístek: poměr výměny cizí měny za českou  Valuty: hotovost  Devizy: bezhotovostní forma obchodu  Nákup: Vždy nižší cena  Prodej  Poplatky  Střed: pro zúčtování mezibankovních operací

Kurzovní lístek MěnaStředValutyDevizy KódJedn.ČNBKBNákupProdejNákupProdejVývoj AUD1 19,800019,832119,336320,327919,445420,2188 BGN1 14,002014, ,733814,2800 CAD1 20,453020,509019,996321,021720,109120,9089 CHF1 26,338026,349325,550927,147725,822326,8763 CNY1 4,17204, ,94914,3647 DKK1 3,66503,66643,57473,75813,59493,7379 EUR1 27,380027,395426,710528,080326,869427,9214 GBP1 37,797037,815436,870038,760837,078038,5528

Kurzovní lístek  1.Vypočítejte, jakou částku budete potřebovat na nákup 200 GBP víte – li, že poplatek za nákup je 2%. Určete, které kurzy použijete.  _______________________________________  2. Vypočítejte, jakou částku dostanete od banky po návratu, zbylo – li vám celých 200 GBP. Určete, které kurzy použijete.  ________________________________________  3. Vypočítejte, kolik korun v české měně jste zaplatili, když jste platili kartou částku 100 GBP. Určete, které kurzy použijete.

Kurzovní lístek  1. Kurz – valuty, prodej – 7907,2032 Kč  __________________________________  2. Kurz – valuty, nákup – Kč  ___________________________________  3. Kurz - devizy, prodej – 3855 Kč

Kurzovní lístek ČNB  Obsahuje směnný ( úřední ) kurz  Základ pro stanovení kurzů komerčních bank  Kurzovní lístek Kurzovní lístek