Finanční zabezpečení Školení starostů 2015. Legislativní rámec financování krizového řízení v ČR Ústava ČR Ústavní zákon č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Postavení obcí při řešení mimořádných událostí a krizových situací
Advertisements

Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Finanční zabezpečení krizových situací na úrovni obce v roce 2011
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Jednotky požární ochrany
Kompetence při řízení zásahu JPO a složek IZS
Nástroje územního plánování
Nouzové přežití obyvatelstva a humanitární pomoc
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
Informace o dotačních titulech Olomouckého kraje.
Soustava veřejných rozpočtů II.
HZS ČR organizace a řízení
Organizační členění ÚO
Jednotky požární ochrany
Povodně a finanční pomoc Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Tisková konference
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Integrovaný záchranný systém - nástroj k řešení mimořádných událostí
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
Evakuace Pardubice IKM VŠE Praha MUDr. Alena Váňová.
Krizové řízení Ing. Jakub Dostál
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
Podpora obnovy venkova podpora regionálního rozvoje v roce 2008.
GP Bydlete na venkově 2008 Celkový objem finančních prostředků: 1,2 mil. Kč Předmět podpory: projektová dokumentace pro stavební řízení - 1. rekonstrukce.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Povinnosti starostů v krizovém řízení a financování JPO SDHO vedoucí oddělení pro zvláštní úkoly, tajemník Krizového štábu Zlínského kraje ing. Karel.
Krizové řízení Seminář.
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
DOTACE PRO JEDNOTKY SDH OBCÍ Zabezpečuje MV – GŘ HZS ČR ze státního rozpočtu v rámci rozpočtové kapitoly MV. Úsek IZS a OŘ HZS Libereckého kraje plk. Mgr.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
SH ČMS, Ústřední odborná rada prevence1 Požární ochrana v obcích Základní informace pro starosty obcí o povinnostech na úseku zajišťování úkolů požární.
Roční zpráva o stavu požární ochrany Kraje Vysočina za rok 2014.
Jednání Kolegia pana radního K 21 v rámci KKS dne
Taktické postupy a organizace řízení českých záchranných složek integrovaného záchranného systému na místě mimořádné události Plk.Ing.Martin Sviták Náměstek.
Účelová neinvestiční dotace z rozpočtu MV – GŘ HZS ČR na výdaje jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Technika pro integrovaný záchranný systém plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Metodika pro zřizování jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí Zdolávání mimořádných událostí.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ OSNOVA: KRIZOVÝ PLÁN KRAJE KRIZOVÝ PLÁN ORP HAVARIJNÍ PLÁN KRAJE VNĚJŠÍ HAVARIJNÍ PLÁN ZÓNA HAVARIJNÍHO PLÁNOVÁNÍ Mjr. Ing. Josef Obořil.
Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Oddělení OOB a KŘ HZS Královéhradeckého.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
Rozpočet přímých NIV na rok 2010 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 26. srpna 2010 KÚ Liberec.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok Obecný úvod  Návrh státního rozpočtu na rok 2013 kapitoly 335 – Ministerstvo zdravotnictví je předkládán.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2015
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2017
Havarijní plán kraje.
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Dotační program vodohospodářské infrastruktury
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
Požární ochrana v obcích
Dotace pro jednotky PO SDH obcí Pardubického kraje
Dotace Olomouckého kraje v roce 2017
PROGRAM OBNOVY VENKOVA KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE 2011 SETKÁNÍ ORP 30. 6
Novela vyhlášky č. 428/2001 Sb..
Stavební právo.
Jednotky požární ochrany
Integrovaný regionální operační program – IROP
Ekonomický odbor Krajský úřad Ústeckého kraje únor, březen 2019
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
Transkript prezentace:

Finanční zabezpečení Školení starostů 2015

Legislativní rámec financování krizového řízení v ČR Ústava ČR Ústavní zákon č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti ČR Zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení Zákon č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatření pro krizové stavy Zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému Zákon č. 238/2000 Sb., o Hasičském záchranném sboru Zákon č. 129/2000 Sb., o krajích Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecné řízení) Zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů Zákon č. 12/2002 Sb., o státní pomoci při obnově území postiženého živelní nebo jinou pohromou a o změně zákona č. 363/1999Sb., o pojišťovnictví a o změně některých souvisejících zákonů Zákon o státním rozpočtu na daný rok Usnesení vlády k návrhu zákona o státním rozpočtu na daný rok a příloha k tomuto usnesení (pro rok 2015 je UV č. 769/2014) a další zákony, rezortní vyhlášky a usnesení vlády

Finanční zabezpečení krizových opatření § 25 zákona č. 240/2000Sb., o krizovém řízení a) ministerstva a jiné ústřední správní úřady v rozpočtu své kapitoly a kraje a obce ve svých rozpočtech na příslušný rok vyčleňují objem finančních prostředků potřebný k zajištění přípravy na krizové situace; kraje a obce dále ve svém rozpočtu na příslušný rok vyčleňují účelovou rezervu finančních prostředků na řešení krizových situací a odstraňování jejich následků

Kapitola 398 Všeobecná pokladní správa Ministerstvo financí odbor 57 – Bezpečnost a krizové řízení spravuje dvě účelové rezervy: Účelová rezerva na finanční zabezpečení integrovaného záchranného systému podle §31 odst. 2 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému Pro rok 2015 je k dispozici 60 mil. Kč Účelová rezerva na řešení krizových situací, jejich předcházení a odstraňování jejich následků Pro rok 2015 je k dispozici 140 mil. Kč

Účelová rezerva na krizové situace UV č. 769/2014 Přílohou k usnesení vlády k návrhu zákona o státním rozpočtu ČR na příslušný rok je schválen postup použití finančních prostředků z účelové rezervy podle zákona č.240/2000Sb.V příloze k UV jsou definovány tyto oddíly: použití finančních prostředků podmínky a způsob uvolňování finančních prostředků náležitosti žádosti, posouzení žádosti kontrola Po vyčerpání této rezervy lze použít i vládní rozpočtovou rezervu, a to do výše stanovené v usnesení vlády. Materiál k uvolnění finančních prostředků připravuje ministerstvo financí.

Účelová rezerva na krizové situace Finanční prostředky jsou určené zejména na pokrytí prvotních nákladů a nezbytná opatření přijatá v rámci řešení krizové situace: nouzové přežití doprava, ubytování a stravování evakuovaných osob, dodávky a nákup pitné vody, možné řešení náhradní dodávky energií, apod. materiál a služby např. nákup nezbytných vysoušečů zdiva, odvlhčovačů, ventilátorů, čerpadel, elektrocentrála jejich opravy při poničení při krizové situaci, vyprošťovacího zařízení, zdravotnického materiálu, léků a případně i nákup očkovacích látek, desinfekčních a úklidových prostředků, insekticidních prostředků proti komárům a proti šíření přenosu nákazy z kontaminovaných prostor létajícím a lezoucím hmyzem, na nezbytné ochranné pomůcky, nezbytný nákup a opravy při krizové situaci poničeného zařízení zasahujících složek IZS, nezbytný nákup a opravy státních hmotných rezerv použitých podle požadavků krizových štábů, na nutné stavební a terénní úprav, provizorní opravy komunikací, odstranění a odvoz stavební sutě a zbytků zničených objektů, odvlhčení a vysoušení objektů, na provizorní přechody a mosty, demolice nebezpečných a život ohrožujících staticky narušených objektů, odstranění a likvidaci překážejících poškozených dřevin, odčerpání vody ze zasažených objektů, apod. nezbytné opravy základní infrastruktury území – nezbytné opravy k obnově dodávek pitné vody pokud se jedná o jediný zdroj veřejného zásobování pitnou vodou v obci (úpravny pitné vody, vrty, studny, vodovod), na nezbytné opravy čistíren odpadních vod k jejich zprovoznění, na vyšetření vzorků vody před uvedením zdroje pitné vody do provozu, na nezbytné opravy veřejného osvětlení, dodávek energií, nutné provizorní opravy komunikací, přechodů a mostů, apod.

Zákon č. 12/2002 Sb. o státní pomoci při obnově území postiženého živelní nebo jinou pohromou a o změně zákona č. 363/1999Sb., o pojišťovnictví a o změně některých souvisejících zákonů stát může poskytnout krajům a obcím státní pomoc na obnovu majetku sloužícího k zabezpečení základních funkcí území, které byly narušeny v důsledku živelní nebo jiné pohromy. Zásady poskytnutí státní pomoci musí být vyhlášen některý z krizových stavů (stav nebezpečí, nouzový stav), musí být podána žádost, ve které bude doloženo, že obec či kraj nejsou schopny vlastními prostředky obnovit svůj majetek sloužící k zabezpečení základních funkcí v území, kraje a obce musí doložit Ministerstvu pro místní rozvoj v jaké míře jsou schopny situaci řešit z vlastních rozpočtů a další nezbytné údaje k finančním prostředkům potřebných na obnovu, kraj, v jehož územním obvodu došlo k mimořádné události, musí vypracovat přehled o předběžném odhadu nákladů a předložit jej Ministerstvu financí do 7 dnů od zrušení vyhlášení hlášeného krizového stavu, Ministerstvo pro místní rozvoj ve spolupráci s Ministerstvem financí vypracuje návrh strategie obnovy postiženého území, který ministr pro místní rozvoj předloží vládě ke schválení do 20 dnů po uplynutí doby, na kterou byl krizový stav vyhlášen.

Financování na úrovni Libereckého kraje Krizový fond Libereckého kraje Dotační fond Libereckého kraje Veškeré informace naleznete na webových stránkách Libereckého kraje. Krajský úřad/odbory/odbor kancelář hejtmana/oddělení krizového řízeni

Krizový fond Libereckého kraje Krizový fond je nástrojem rozpočtu kraje, jehož prostřednictvím je zabezpečována základní připravenost kraje na řešení mimořádných událostí a krizových situací a na odstraňování jejich následků. Dále slouží jako prostředek ke zvyšování akceschopnosti integrovaného záchranného systému a tím k předcházení případných krizových situací nebo ke zmírňování jejich následků.

Dotační fond Libereckého kraje Program: Podpora rozvoje požární ochrany v Libereckém kraji Podprogramy v roce 2015: "Podpora jednotek požární ochrany obcí Libereckého kraje" "Podpora Sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska Libereckého kraje" Sledovat informace na webových stránkách Libereckého kraje!

V souladu s novou „Koncepcí podpory vybraných projektů“ v rámci čerpání dotačního fondu KÚ LK programu "Podpora rozvoje požární ochrany v Libereckém kraji", podprogramu „Podpora jednotek požární ochrany obcí Libereckého kraje“ jsou pro rok 2015 vyhlašovány čtyři speciální výzvy tak, aby realizací podpořených projektů byla zabezpečena stanovená plošná úroveň vybavenosti, popř. schopnosti jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí v jednotlivých oblastech a činnostech. Závěrečný termín pro přihlášení akcí výzvy 1. až 4. byl 2. březen Další, 5. výzva, bude všeobecná, se stanovenými prioritami a se stanoveným bodovým hodnocením jednotlivých priorit. Do ní budou alokovány veškeré finanční prostředky zbylé ze speciálních výzev i prostředky nevyužité v roce Seznam jednotlivých výzev – projektů podprogramu 1.1. pro rok 2015 Výzva č. 1 - Ochranné prostředky (pořízení jednovrstvých a vícevrstvých zásahových obleků, zásahových bot, rukavic a přileb, pracovních polohovacích pásů, ochranných kukel, reflexních vest, osobních svítilen) Výzva č. 2 - Jednotný systém varování a vyrozumění (pořízení, doplnění a opravy prvků jednotného systému varování a vyrozumění obyvatelstva) Výzva č. 3 - Radiostanice (pořízení a opravy mobilních a přenosných radiostanic včetně příslušenství) Výzva č. 4 - Dopravní nehody (pořízení, opravy a údržba ručních, hydraulických a pneumatických prostředků pro vyprošťování osob z havarovaných vozidel, stabilizaci vozidla, jímání provozních kapalin vozidel a označení místa zásahu) Výzva č. 5 - Podpora zabezpečení akceschopnosti jednotek SDH obcí (obecná výzva)

Děkuji za pozornost Mgr. Rudolf Broulík odbor kancelář hejtmana, vedoucí oddělení krizového řízení ____________________________________ Krajský úřad Libereckého kraje U Jezu 642/2a * Liberec 2 tel.: * fax: mobil: *