Problematika hodnocení výsledků vzdělávání v konkrétní škole Mgr.Jitka Topičová ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Advertisements

Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Cesta ke kvalitě v praxi
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Didaktické prostředky
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Výstupy z Úvodního semináře
MALÁ MATURITA 9.ROČNÍKU ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.
Autoevaluační nástroje na naší škole
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
1 Výsledek sběru dat monitorujících úrovně certifikace škol v oblasti systému řízení Dotazníkové šetření realizované v rámci projektu - Kvalitní management.
PhDr. Veronika Girglová
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Jednání řídícího výboru MAP Český Krumlov
Od integrace k inkluzi Mgr. Ludmila Večerková
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Šablony OP VVV a podpora nadání
Testování žáků (státní) – dosavadní zkušenosti
Svazkové školy – možná záchrana venkovských škol. Mgr
1. setkání PS mateřské školy Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Hotel Grand Čáslav, 7. 3.
Didaktické prostředky
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Evaluace v mateřských školách
Základní vzdělávání a další …
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
dotazníkové šetření KLIMA ŠKOLY
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Tisková konference Štrasburk dva roky poté
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Konference rozvoje vzdělávání v MŠ a ZŠ
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Kariérové poradenství a podnikavost
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Problematika hodnocení výsledků vzdělávání v konkrétní škole Mgr.Jitka Topičová ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov

 Školská právnická osoba působící ve třech obcích Sadov, Otovice, Hájek (okr.Karlovy Vary)  Spojené zařízení mateřské a základní školy  Komunitní škola s inkluzívním vzděláváním žáků se SVP  Od r.2005 výuka podle ŠVP ZV „Naše cesta k úspěchu“

Proč hodnotit výsledky vzdělávání?  Zákon č. 561/2004 Sb.- školský zákon  RVP ZV  Mapování vývoje školy (1x za 3 roky)  Mapování vývoje žáka (3., 5., 7. a 9.ročník)

Jak hodnotit? Sumativní hodnocení žáka na vysvědčení Znalosti a studijní dovednosti -testy, zkoušení -referáty -domácí úkoly -informace nad rámec požadavků Aktivní práce a odpovědnost -vedení sešitů a portfólií -nošení pomůcek -aktivita ve výuce -příprava činností -účast na akcích pro veřejnost Postoje a chování žáka ve výuce -spolupráce -pomoc spolužákům a učiteli -nezesměšňování práce druhých -ochota vyhovět oprávněným požadavkům učitele -schopnost objektivně hodnotit vlastní práci

Potřebné nástroje  Srovnávací testy (ČJ, AJ, M, OSP)  Testování dovedností činnostního charakteru  Dotazníkové šetření zaměřené na klima školy

Dostupnost a využitelnost nástrojů Nástroje doposud použité školou Srovnávací testy -CERMAT -SCIO -COMDI (neosvědčily se) Testování dovedností činnostního charakteru (KK) -kromě „papírové“ podoby nejsou žádné Dotazníkové šetření klimatu školy -SCIO „Mapa školy“ (osvědčilo se) -Kalibro pro MŠ (vyhovující)

Nevýhody současných srovnávacích testů-žáci se SVP  Ne vždy poskytují více času na vypracování  Ne vždy mají přizpůsobenu velikost písma a typ zadání (nestačí jen v ČJ)  Pravidla testování neumožňují použití pomůcek doporučených poradenským zařízením  Riziko „dvojího záporu“ v zadání (nebyli nehodnoceni)

Současná situace školy  Inkluzivní škola začleňuje:  Žáky se SVP  Žáky nadané nebo s akcelerovaným vývojem  Žáky „průměrné“  Přidaná hodnota v klimatu školy a v důrazu na činnostní rozvoj dovedností (KK) Celkový počet žáků ZŠ 225, z toho: 46 žáků se SVP -Žáci s tělesným handicapem -Žáci s kombinovaným handicapem (zrak. + těles.) -Žáci s LMP -Žáci se sluchovým handicapem -Žáci s SPU -Žáci s SPCH -PAS (autismus)

Rizika interpretace výsledků srovnávacích testů  Nezohledňují sociokulturní pozadí žáků školy  Nezohledňují inkluzívní vzdělávání žáků se SVP (zvýhodňují školy, které se těchto žáků „zbavují“)  Nezohledňují přidanou hodnotu školy

Výsledky „Mapy školy“ 2009

Využití výsledků testů a dotazníků Žáci a rodiče -žákovské portfólio -průběžné informace o vývoje žáka/školy -snazší rozhodování při volbě SŠ Škola -objektivnější pohled -podklad AE -tvorba strategického plánu rozvoje školy Zřizovatel -objektivnější pohled -ochota spolufinancovat testování -podklady pro jednání školské rady