Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ochrana zdraví Výukový program RNDr. Ivana Kopová.
Advertisements

OBEZITA.
Světová populace je celkové množství všech živých lidí na Zemi v daném čase.Podle odhadů vydávaných sčítáním lidu dosáhla Zemská populace v roce 2007.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY doplňkový seminář k projektu
Poruchy příjmu potravy
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
BULIMIE Hana Szarowská 2. HA.
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ZDRAVÝ ZPŮSOB ŽIVOTA 08
Rodinná výchova Kristýna Němcová 7.B.
Varovné signály PPP Státní zdravotní ústav. První varování ▪ Zpočátku dívka omezuje příjem některých potravin (sladkosti, smažená jídla, slazené nápoje…),
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a zdraví – Výchova ke zdraví – Civilizační choroby autor VM:Ing.
Zpracovala: Hana Májková 1. stupeň ZŠ 5. ročník
Mentální anorexie.
MENTÁLNÍ ANOREXIE.
Anorexie Denisa Kandlová 2.HC.
VY_32_INOVACE_9C2 CIVILIZAČNÍ CHOROBY
. CIVILIZAČNÍ CHOROBY.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
KRÁSA KOLEM NÁS Jako kýč jsou v umění označována díla, která jsou příliš okázalá, rušivá. Jedná se také o laciné napodobeniny a nekvalitní ztvárnění určitých.
OBEZITA.
CIVILIZAČNÍ CHOROBY VY_32_INOVACE_ 19 Civilizační choroby.
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ZDRAVÍ A JEHO DETERMINANTY 01
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_474.
Poruchy výživy. Pavel Šuranský.
Chyby ve výživě II. Dagmar Šťastná.
VY_32_INOVACE_9C1 NEMOCI A JEJICH PREVENCE
Poruchy příjmu potravy
Název: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Lékařské odezvy na otylost.  Obezita, česky otylost je stav, ve kterém přirozená energetická rezerva savce která je uložena v tukové tkáni, stoupla nad.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Střední škola KNIH, o.p.s. Brno Bzenecká 23, Brno Maturitní práce 2013/2014 Vytvořil: Simona Bartíková Vedoucí práce: Mgr. Věra Suchánková.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_06 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Obezita Anotace Žáci se v průběhu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: Potravinová pyramida, poruchy trávení ČÍSLO PROJEKTU:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Poruchy příjmu potravy. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_31 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluPoruchy příjmu potravy – mentální.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vendulka Kudlíková. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_30 Sada DUMVýchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiáluČasté neinfekční choroby - ateroskleroza.
Poruchy příjmu potravy
P ORUCHY PŘÍJMU POTRAVY ANOREXIE, BULIMIE, Z ÁCHVATOVITÉ PŘEJÍDÁNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám.
Identifikátor materiálu: např. ICT2-1-1 AnotaceŽák se seznámí s problematikou poruch příjmu potravin AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstup.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Chyby ve výživě I. Dagmar Šťastná. Nesprávné stravovací návyky a civilizační choroby Nedostatečný příjem pokrmů vede k pocitu hladu, k podráždění, podvýživě.
Zdravá výživa Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Mentální Bulímie. Je porucha charakterizovaná zejména opakujícími se záchvaty přejídání spojenými s přehnanou kontrolou tělesné hmotnosti.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Civilizační choroby VY_32_INOVACE_06_36.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Autor : Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk : Čeština
Identifikátor materiálu: ICT2-1-56
Číslo v digitálním archivu školy
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ANOREXIE A BULIMIE.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola, Hradec Králové
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Poruchy příjmu potravy Autor: Mgr. Jana Votavová VY_32_INOVACE_15_2_4

Poruchy příjmu potravy VY_32_INOVACE_15_2 _4 Mgr. Jana Votavová

Poruchy příjmu potravy Psychická onemocnění  mentální anorexie  bulimie Důsledky  Psychické problémy: deprese, výčitky, podrážděnost, nesoustředěnost, závratě, strach z tloustnutí, uzavření do sebe, ztráta zájmu o okolí, únava aj.  Fyzické problémy: řídnutí kostí, zvýšená kazivost zubů, ztráta menstruace a pozdější problémy s plodností, snadný vznik modřin, dehydratace, nízký tlak, selhání srdce aj.

Mentální anorexie odmítání potravy a zkreslená představě o svém těle začíná nejčastěji ve věku mezi lety života, ale může se objevit dříve i později. Často začíná jako reakce na nějakou novou životní situaci či událost, se kterou se daný jedinec nedokáže vypořádat (přechod na střední či vysokou školu, rozvod rodičů, úmrtí v rodině apod.). snižování hmotnosti  snižování příjmu tekutin a potravy,  dále zvyšováním energetického výdeje (cvičení),  vyprovokované zvracení, průjmy či užívání anorektik a diuretik

Nebezpečné komunity Poslední dobou se ve spojení s anorexii vyskytuje i mnoho takzvaných „pro ana“ blogů. Tato komunita je poměrně nebezpečná, (nejčastěji) dívky na těchto stránkách získávají podporu a pocit, že dělají správnou věc. Zakládají si svůj web, ve kterém píší své „pokroky“ v cestě za anorexií. Častá hesla jsou například „Anorexie není nemoc, ale životní styl“, „Raději budu mrtvá, než tlustá

diskuse Vyjádřete názor na podobné stránky, jak by jste řešili situaci, kdyby jste věděli, že vaše kamarádka píše do takovýchto blogů apod.

Bulimie (bulimia nervosa) Spočívá v záchvatovitém přejídání a snaze tomuto čelit – úmyslným vyvrhováním potravy, ale také vyvoláváním průjmu, se snahou, aby postižený netloustl. Projevuje se zejména u dívek ve věku 13–18 let, není však výjimkou ani ve vyšším věku a u mužů. Bulimie je psychickým onemocněním, které se projevuje zvracením a stárnutím kůže. Bulimie může rovněž způsobit vypadání zubů či nehtů a někdy i úplné oslepení.

diskuse Co může vést dívky k takovému chování? Jaký máte názor na kult vyhublých modelek?

obezita stav, ve kterém přirozená energetická rezerva savce (např. člověka), která je uložena v tukové tkáni, stoupla nad obvyklou úroveň a poškozuje zdraví Statistiky OSN hovoří o celosvětové epidemii obezity.

Příčiny obezity - brainstorming Vymyslete možné příčiny a důsledky obezity Nadměrný příjem potravy; nadměrný příjem kalorií Deprese (nedostatek harmonie v rodině, nemožnost seberealizace aj.) Nedostatek pohybu Nepravidelné stravování (organismus je připraven na další hladovění) Mateřské přibírání váhy Hypofunkce štítné žlázy Nadbytek estrogenů

Důsledky obezity diabetes 2. typu problémy se srdcem a krevním tlakem, náhlá smrt, varixy (křečové žíly), mozkové a cévní příhody problémy s dýcháním, dušnost při minimální námaze, problémy se zažíváním u žen poruchy cyklu, neplodnost, komplikace v těhotenství a při porodu vyšší pravděpodobnost vzniku rakoviny hlavně tlustého střeva problémy s pohyblivostí, degenerativní nemoci kloubů a páteře mnohé kožní problémy (ekzémy, mykózy – plísně), strie, celulitida celkové zhoršování zdravotního stavu, postupné zhoršování imunity, časté těžkosti jako otoky nohou, častější úrazy (špatná hybnost, špatně umístěné těžiště)

BMI Body mass index je v současnosti asi nejčastěji používaný způsob, jak odhadnout rizika spojena s obezitou. BMI se počítá podle rovnice: BMI index= hmotnost v kg : (tělesná výška v m)² Výsledkem výpočtu BMI je číslo. Čím je číslo vyšší, tím je člověk na svou váhu těžší. BMI je normální v rozmezí hodnot 20 až 25

Normální váhu určují hodnoty BMI mezi 18,5 a 25 BMI – méně než 19 = podváha Podváha je pro zdraví stejně nebezpečná jako velká obezita. BMI – více než 25 = nadváha BMI – více než 30 = obezita BMI nad 30 je nebezpečné.

Příklad Výška 167 cm, váha 70 kg 75 : 1,67 2 = 26,8 nadváha

Úkol – výpočet BMI 1) vypočti vlastní BMI 2) vypočti BMI u osoby, která váží 49 kg a měří 170 cm, zařaď do jaké kategorie patří a o jaký problém by se mohlo jednat 3) vypočti BMI osoby, která váží 90 kg a měří 160 cm, do jaké kategorie patří co by jí mohlo hrozit

řešení 2) BMI – 16,9 – jedná se o podváhu, osoba může být ohrožena mentální anorexií 3)BMI – 35,15 – jedná se o nadváhu, osoba může být ohrožena vysokým krevním tlakem, hrozí riziko infarktu myokardu, žilní problémy, dušnost apod.

zdroje ravy ravy Georges Gasne. Anorexia case 1900.jpg dosupný na wikimedia commons,jako public domain, ( ) Central Obesity 011.jpg,dosupný na wikimedia commons,jako public domain, ( )

VY_32_INOVACE_15_2 _4 Téma sady: Výchova ke zdraví Vzdělávací obor:Biologie Název materiálu: Poruchy příjmu potravy Autor:Jana Votavová Rok vytvoření materiálu: 2012 Jazyk:čeština Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:základní – 2. stupeň, nižší stupeň víceletá gymnázia Typická věková skupina: let Klíčová slova:obezita, mentální bulimie, anorexie, BMI Očekávaný výstup Žák chápe nebezpečí vyplývající z poruch příjmu potravy, dokáže odhalit příznaky. Orientuje se v příčinách obezity, vysvětlí důsledky obezity. Anotace Prezentace je určená k výkladu problematiky poruch příjmu potravy, zaměřuje se uvědomění si nebezpečí z těchto poruch vyplývající. Pokyny pro práci s materiálem Prezentace je určena k výkladu poruch příjmu potravy, objasňuje příčiny těchto onemocnění a zaměřuje se na pochopení důležitosti předcházení těmto poruchám. Výklad doplňují diskuze, které by měli vést k uvědomení si nebezpečí těchto poruch. Prezentace vysvětluje pojem BMI – žáci si mohou vyzkoušet spočítat vlastní hodnoty. Aktivizace žáků jsou označeny oranžovou barvou.