Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_17. ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ Podle způsobu vytváření, resp. zpracování grafické informace rozeznáváme:  vektorová zařízení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

III/2 XVII AB
ZÁKLADY GRAFIKY Ing. Tomáš Kostka UNIV 2 – KRAJE; TWS_02.
Webové formáty Bohumil Bareš. -1- Rozdělení grafických formátů  firemní (PSD, AI, FLA……)  univerzální (GIF, JPEG, TIFF, PNG…)  bitmapové (rastrové,
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Počítačová grafika, prezentace
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Počítačová grafika a prezentace
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Základní pojmy a principy
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_20. FORMÁT KRESBY  Než začneme kreslit, musíme si na pauzovací papír nakreslit základní formát v poměru stran.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_19. TISK Z VÝŠKY  tisknoucí místa jsou na tiskové formě vyvýšena nad úroveň míst netisknoucích  jako způsob tisku.
CorelDRAW – dodatky (19). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Program Malování Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADY POČÍTAČOVÉ GRAFIKY Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_LENKA_KLOUCKOVA_GRAFIKA_ZAKLADY_GRAFIKY_RASTR_03 Název školyStřední škola.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Počítačová grafika Úvod do základů počítačové grafiky.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_18.  přidáním barevného odstínu vznikne tmavší barva, tento způsob používají například tiskárny.
Ivo Peterka FHS Grafické formáty pro WWW ● Pro vkládání obrázků do prezentací se používají následující formáty – Graphics Interchange Format.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 2. část.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
KOMPRESE. Co to je komprese? Je způsob zakódování datového souboru (text, hudba, video atd.) do podoby, kdy velikost souboru je menší než před kompresí.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání v informačních a komunikačních technologiích.
= Sada diapozitivů (snímků), které se promítají na promítacím přístroji (zpětném projektoru). Jednotlivé snímky se zobrazují v určitém pořadí a umožňují.
16.1 Dokument v digitální podobě
Širokoúhlá prezentace
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Počítačová grafika.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Software počítače – opakování
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
Grafické programy - opakování
Obvod imitující zvuk policejní
Batové dávky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vojtěch Mrózek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Tvorba WEBOVÝCH stránek – úvod do HTML
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Grafické formáty Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
POČÍTAČ VY_32_INOVACE_02 Sada 6 ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Počítačová grafika a vizualizace I „Komprese a formáty souborů“
Počítačová grafika.
Vektorová grafika Vkládání a práce s objekty – text, kombinace textu a objektů.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení. Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení.
Informatika – Grafika.
Inf Rastová a vektorová grafika
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Pozn. Zaměřeno na práci v MS PowerPoint
Rastrova a Vektorov grafika
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Počítačová grafika.
Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti a způsoby využití,
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Způsoby uložení grafické informace
Způsoby uložení grafické informace
Rastrové formáty.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika I. Užití, dělení, princip.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_17

ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ Podle způsobu vytváření, resp. zpracování grafické informace rozeznáváme:  vektorová zařízení  rastrová zařízení

 potřebují na uchování grafické informace kapacitně menší paměť  grafické entity se zobrazují jako kreslení pérem na papíře. Vlastní kreslení přímek a křivek můžeme volit:  kreslení od ruky (free hand)  Bézierovy křivky.

 mnohem větší paměťové nároky.  pracují podobným způsobem jako televizor  zobrazovací ploch je dána maticí bodů – obrazových prvků  každý bod má svou barvu a jas.  postupným skládáním jednotlivých pixelů dostaneme výsledný obraz.  podle počtu barev je každém u bodu přiřazen příslušný počet bitů.

VEKTOROVÝ VS RASTROVÝ OBRÁZEK

ZÁKLADNÍ GRAFICKÉ ELEMENTY  bod – pixel  seznam (sled) bod ů – polymarker  křivka  lomená čára – polyline  text  plocha  vyplněná oblast – file area  výplňový vzor jako pole vzorů – pixel area  všeobecný grafický prvek.

KOMPRESE RASTROVÉHO OBRÁZKU  Ztrátová - při uložení obrazových dat nedochází ke ztrátě informace  Bezztrátová - při uložení obrazových dat dochází ke ztrátě informace, vizuální vjem obrazu by neměl být ovlivněn

STRUKTURA GRAFICKÉHO SOUBORU  hlavička - základní informace o souboru, typ komprese, rozměry obrázku, odkaz na začátek obrazových dat,...  data (+ paleta) - hodnoty pixelů, použité barvy  (pata) - doplňující informace

PŘEHLED NEJBĚŽNĚJŠÍCH RASTROVÝCH FORMÁTŮ přípona názevtyp komprese barvy bmp Microsoft Windows Bit Mapped Picture bez kompr., RLE 1, 4, 8, 24 bit/px gif Graphics Interchange Format LZW 1-8 bit/px png Portable Network Graphic Format LZ77, Huffmanovo 1-48 bit/px jpg Joint Photographic Expert Group File Format DCT max 24 bit/px tif Tag Image File Format bez kompr., RLE, LZW 1-24 bit/px raw raw (syrový)

 DOJČAR, Zdeněk. Barva. Brno. Vysoké učení technické v Brně,  KAPOUNOVÁ, Jana. Zpracování grafických informací. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě,  KOSTOLÁNYOVÁ, Kateřina. Úvod do multimédií: (grafika, hudba a zvuk). Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2003, 54 s. Systém celoživotního vzdělávání Moravskoslezska. ISBN  NAGYOVÁ, Ingrid. Audiovizuální prostředky. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě,  ŠTEFAN, Radim a Dalimil KOUTEK. Digitální zpracování a animace. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, 2003, 46 s. Systém celoživotního vzdělávání Moravskoslezska. ISBN  ŠTEFAN, Radim. Zvuk a počítače. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2002.