SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE – DOTAČNÍ PROGRAM „PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V RÁMCI INDIVIDUÁLNÍHO PROJEKTU PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V PLZEŇSKÉM KRAJI 2016 - 2019“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční řízení projektu Seminář pro žadatele k oblasti podpory 1.5 OP VK.
Advertisements

LEASING z pohledu daně z příjmu
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
1 Sociální integrace OK Zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb v Olomouckém kraji Cena za poskytování sociální služby Platební podmínky – fakturace.
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Způsobilé výdaje projektů
Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZPŮSOB FINANCOVÁNÍ A ZPŮSOBILÉ VÝDAJE.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Ing. Milena Smržová vedoucí oddělení kontroly realizace Účetnictví projektu.
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
Školení příjemců Phare 2003 RLZ Finanční zprávy Ing. Kateřina Auerveková NVF Praha.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Úvod k účetnictví ÚSC.
III. Finanční řízení Ing. Michal Čech. Obsah Způsobilé výdaje Rozpočet projektu Osobní výdaje Vykazování výdajů Hodnotící kritéria Finanční milníky 2.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu grantového projektu)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace k finanční části seminář pro žadatele – 3. výzva
RKC Regionální konzultační centra Vykazování nákladů Romana Žáková.
Petra Němcová Finanční rámec grantových projektů z OP VK, zaměření na oblast podpory 3.2 ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK Způsobilé a nezpůsobilé výdaje Jihomoravský kraj Oddělení evropských dotací Březen 2009.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje. Financování GP  Celková výše dotace: 100 % celkových způsobilých výdajů  Podíl EU: 85 %  Podíl SR: 15 % 
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Mechanismus finanční podpory sociálních služeb formou vyrovnávací platby 1.
Zařízení kapitola rozpočtu 3 Jiří Haken 1.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
„Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Projekt registrační číslo CZ /0.0/0.0/15_005/ je hrazen v rámci Operačního programu Zaměstnanost.
Seminář k „Výzvě na technologická centra a elektronické spisové služby“ Oblast podpory: 2.1 Zavádění ICT v územní.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu globálních projektů)
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Jana Patočková 20. června 2012 Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Procesy a pravidla finančního řízení (dle Příručky.
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
 Smlouvy o poskytnutí účelové dotace z obou dotačních titulů, Metodika pro poskytování dotací (101a), Pravidla pro žadatele a příjemce dotačního programu.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-17 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Vyúčtování dotace/vyrovnávací platby za rok 2016
Bankovní účetnictví Nehmotný a hmotný majetek, zásoby
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Podstatné změny projektu Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn
Podání žádosti o dotaci na rok 2017
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Způsobilé výdaje projektu a související
Řízení majetku ve vazbě na zdrojovou náročnost
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE – DOTAČNÍ PROGRAM „PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V RÁMCI INDIVIDUÁLNÍHO PROJEKTU PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V PLZEŇSKÉM KRAJI “ Odbor sociálních věcí, oddělení správní a realizace projektů , Plzeň

PROGRAM 1/ UZNATELNÉ A NEUZNATELNÉ VÝDAJE 2/ FINANCOVÁNÍ PROJEKTŮ – ZÁLOHOVÉ PLATBY 3/ VYÚČTOVÁNÍ DOTACE A VYROVNÁVACÍ PLATBY

FINANČNÍ PROSTŘEDKY CELKOVÝ ROZPOČET NA REALIZACI PROGRAMU: Kč z toho: EU: 85 % SR ČR: 10 % PK: 5 % Peněžní prostředky – jsou poskytovány jako součást vyrovnávací platby na základě Pověření výkonem služby obecného hospodářského zájmu

ZPŮSOBILÉ A NEZPŮSOBILÉ VÝDAJE Zásady čerpání finančních prostředků v rámci dotačního programu „Podpora sociálních služeb v rámci individuálního projektu Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji “ (dále jen „Zásady čerpání“) ZPŮSOBILÝ VÝDAJ JE: v souladu s právními předpisy, s pravidly OPZ a s podmínkami poskytnutí podpory přiměřený (dosažení optimálního vztahu mezi hospodárností, účelností a efektivností výdaje) vynaložen na úhradu nákladu, který vznikl v době realizace projektu, tj. od do , uhrazen do

ZPŮSOBILÉ A NEZPŮSOBILÉ VÝDAJE splňuje podmínky územní způsobilosti (Plzeňský kraj) vynaložen na úhradu nákladů na poskytování základních druhů a forem sociálních služeb v rozsahu základních činností ve vztahu k Pověření identifikovatelný, prokazatelný, doložitelný - veškeré účetní doklady označit číslem projektu: CZ /0.0/0.0/15_005/ a nárokovanou částkou

DRUHY ZPŮSOBILÝCH VÝDAJŮ Výdaj na úhradu: osobních nákladů cestovného nákup zařízení, vybavení a spotřebního materiálu režijních nákladů drobných stavebních úprav nákup služeb DPH

OSOBNÍ NÁKLADY mzdy a platy pracovníků, kteří jsou příjemcem zaměstnáni výhradně pro Projekt příslušná část mezd nebo platů zaměstnanců příjemce, kteří se na realizaci Projektu podílejí pouze částí svého úvazku, a to ve výši odpovídající jejich úvazkům na Projektu ostatní osobní náklady na zaměstnance příjemce, kteří jsou v rámci Projektu zaměstnáni na dohodu o pracovní činnosti nebo dohodu o provedení práce výdaje na odměnu příjemce podpory, který je OSVČ. Odměna musí odpovídat vykonané práci pro Projekt. Nesmí přesáhnout obvyklou výši v daném místě, čase a oboru

CESTOVNÉ Cestovní náhrady zahrnují: jízdní výdaje výdaje za ubytování stravné nutné vedlejší výdaje JÍZDNÉ výdaje za jízdenky veřejné dopravy, místenky, jízdenky místní hromadné dopravy, výdaje související s použitím soukromého vozidla UBYTOVÁNÍ musí odpovídat cenám v místě obvyklým

CESTOVNÉ STRAVNÉ závisí na době trvání pracovní cesty výše stravného - na základě zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce a prováděcí vyhlášky MF NUTNÉ VEDLEJŠÍ VÝDAJE např. parkovné zaměstnanců nikoli klientů, dálniční poplatek

NÁKUP ZAŘÍZENÍ A VYBAVENÍ, SPOTŘEBNÍHO MATERIÁLU Způsobilé jsou výdaje spojené s nákupem nového nebo použitého vybavení. Výdaje na pořízení nebo technické zhodnocení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku jsou nezpůsobilé. Pokud jsou pořízené položky využívány i k jiným účelům, které přímo nesouvisí s cíli Projektu, způsobilá je pouze poměrná část těchto výdajů. Vybavení a zařízení, zakoupené i částečně z prostředků OPZ, není příjemce oprávněn v době realizace Projektu prodat či darovat.

NÁKUP ZAŘÍZENÍ A VYBAVENÍ, SPOTŘEBNÍHO MATERIÁLU Nákup zařízení a vybavení pro realizační tým Projektu - nárokovat lze pouze výši nákladů na zařízení a vybavení, která odpovídá předpokládané výši úvazku člena realizačního týmu ve vztahu k jeho zapojení do realizace Projektu. Úvazky jednotlivých členů realizačního týmu je možné sčítat. Případné využívání spotřebního materiálu pro účely i mimo Projekt vyžaduje rozdělení dotčených výdajů na část relevantní pro Projekt a zbývající část.

REŽIJNÍ NÁKLADY NÁJEM, LEASING splátky operativního leasingu – způsobilý splátky finančního leasingu – nezpůsobilý OSTATNÍ REŽIE náklady na energie, telekomunikační služby (telefon, internet), úklid, údržba, poštovné, čistící prostředky, potraviny v souvislosti se zajištěním základní činnosti (poskytnutí stravy nebo nemoc při zajištění stravy) v rozsahu Pověření

ODPISY, DROBNÉ STAVEBNÍ ÚPRAVY Způsobilý výdaj - daňový odpis (vypočtený ze vstupní ceny majetku) maximálně do výše poměrné částí ročních odpisů stanovené s přesností na měsíce či dny připadající na dobu realizace Projektu. Výdaje na drobné stavební úpravy jsou způsobilé, pokud cena všech dokončených stavebních úprav v jednom zdaňovacím období nepřesáhne v úhrnu Kč na každou jednotlivou účetní položku majetku Pokud má příjemce daný majetek v nájmu, lze hradit stavební úpravy z Projektu pouze v případě, že je možnost provádění stavebních úprav nájemcem ošetřena v nájemní smlouvě. Stavební úpravy přesahující limit ,- Kč za účetní položku jsou nezpůsobilé.

NÁKUP SLUŽEB Dodání služby musí být nezbytné k realizaci Projektu. Předmětem nákupu mohou být zejména následující služby: zpracování analýz, průzkumů, studií lektorské služby (ne služby, na které má příjemce akreditaci) školení a kurzy vytvoření nových publikací, školících materiálů nebo manuálů, CD, DVD pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou (např. pronájem učebny) Pokud byste zadávali veřejnou zakázku na nákup služeb, je nutné postupovat: nad ,- Kč do ,- Kč – podle obecné části pravidel OPZ (kap. 20) od ,- Kč – podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách

DPH Určení způsobilosti DPH se liší pro plátce a neplátce DPH: Plátce DPH – způsobilým výdajem je ta část DPH, u které podle zákona o DPH nemá plátce nárok na odpočet daně na vstupu Neplátce DPH – daň z přidané hodnoty je způsobilým výdajem

NEZPŮSOBILÉ VÝDAJE Plný výčet – Zásady čerpání Nezpůsobilé jsou zejména tyto výdaje: výdaje na nákup infrastruktury a na rekonstrukci infrastruktury v rozsahu větším než jsou drobné stavební úpravy investiční výdaje, tj. výdaje na pořízení nebo technické zhodnocení DHM a DNM výdaje na zdravotní péči poskytovanou podle § 36 zákona o soc. službách výdaje na finanční leasing smluvní pokuty, úroky z prodlení, ostatní pokuty a penále, odpisy nedobytných pohledávek, kurzové ztráty výdaje, které nelze účetně doložit

VYÚČTOVÁNÍ POSKYTNUTÉ DOTACE Příjemce je povinen předložit průběžné vyúčtování v následujících termínech: za rok 2016 – do za rok 2017 – do za rok 2018 – do závěrečné vyúčtování za celou dobu projektu – do Průběžné vyúčtování předloží Příjemce na formuláři, který bude dostupný na webových stránkách Plzeňského kraje. Závěrečné vyúčtování předloží Příjemce v elektronické formě prostřednictvím systému eDotace jako jeden soubor ve formátu *.pdf.

VYÚČTOVÁNÍ POSKYTNUTÉ DOTACE Součástí vyúčtování Dotace ambulantních a terénních služeb je i informace o výši úvazků odpovídající průměrné měsíční výši úvazků dané služby za příslušný kalendářní rok. Průměrná měsíční výše úvazku:  za rok 2017 a rok 2018 musí odpovídat úvazku uvedenému v Pověření  za rok 2016 nesmí klesnout pod 20 % plánovaného počtu úvazků Součástí vyúčtování Dotace pobytových služeb je i informace o počtu lůžek odpovídající průměrnému měsíčnímu počtu lůžek dané služby za příslušný kalendářní rok. Průměrná měsíční výše lůžek:  za rok 2017 a rok 2018 musí odpovídat počtu lůžek uvedenému v Pověření  za rok 2016 nesmí klesnout pod 20 % plánovaného počtu lůžek

DALŠÍ POVINNOSTI PŘÍJEMCE Příjemce je povinen: odděleně účtovat o veškerých výnosech a nákladech vzniklých při poskytování sociální služby, na kterou má Pověření vést účetnictví v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví své výnosy a náklady mít vedeny transparentně s jednoznačnou vazbou ke konkrétní sociální službě – identifikátoru služby (např. analytické účty, účetní střediska) neprodleně hlásit poskytovateli veškeré příjmy, které obdržel mimo původní kalkulaci vyrovnávací platby vést výnosy a náklady odděleně od výnosů a nákladů spojených s jinými službami či činnostmi

DALŠÍ POVINNOSTI PŘÍJEMCE Povinnost odděleného účtování se vztahuje na sociální službu poskytovanou: v rozsahu základních činností, tj. nejsou zahrnovány fakultativní služby v rozsahu Pověření – tzv. „roztržené služby“ (mají na jednu službu 2 Pověření) účtují o každé části služby zvlášť (1/ část služby podporovaná z IP a 2/ část služby nepodporovaná z IP)

ČERPÁNÍ DOTACE Dotace bude poukázána v 10 splátkách na bankovní účet Příjemce uvedený ve smlouvě Výše splátek bude odpovídat 1/10 Dotace Splátky budou poukázány na účet Příjemce v intervalech vždy nejpozději k poslednímu dni v měsíci následujícím po ukončení každého tříměsíčního monitorovacího období, s výjimkou 1. splátky, která bude Příjemci poukázána na účet do Podmínkou pro poukázání splátky Dotace je včasné a řádné předložení Průběžné zprávy o realizaci Projektu dle čl. VI. smlouvy a včasné a řádné předložení průběžného vyúčtování dle čl. X. smlouvy

ZMĚNY V ROZPOČTU bez předchozího souhlasu snížení položky navýšení jedné položky do 15 % původní hodnoty o provedené změně příjemce pouze informuje poskytovatele nejpozději v termínu pro vyúčtování dotace s předchozím souhlasem navýšení jedné položky o více než 15 % původní hodnoty o provedení změny rozpočtu může příjemce požádat nejpozději do (bez předchozího souhlasu se nesmí provézt změna)

DĚKUJI ZA POZORNOST ING. VERONIKA KLÁSKOVÁ ODDĚLENÍ SPRÁVNÍ A REALIZACE PROJEKTŮ TEL