VY_32_INOVACE_ES_11 SADA Elektrické systémy
Připojení- každé autorádio je napájeno vždy pouze 12V, to platí i pro 24V soustavu !!! vždy zapojujeme autorádio podle návodu výrobce Reproduktory- 4 Ω, lze použít i vyšší hodnoty např. 8Ω Diagnostika- měřícím přístrojem, diagnostickým software
Nikdy nesmí dojít k chybnému zapojení napájení k tzv. přepolování autorádia Vždy dochází k jeho zničení !!! Nezkratujte vodiče k reproduktorům a volné konce zaizolujte !!!
ISO konektor se používá k připojení autorádia. Je složen ze dvou svorkovnic A a B. Svorkovnice A - zajistí hlavně napájení Svorkovnice B - zajistí připojení předních a zadních reproduktorů
Připojovací svorkovnice ISO u autorádia, zde i pojistka autorádia A B
Svorky ISO konektoru s nevhodně napájenými vodiči pro jiné zařízení
Přechodka ISO na konektor podle výrobce autorádia
Reproduktor s odporem 4 Ω, konektory jsou ze zadní strany
Poškozený reproduktor s odporem 4 Ω, neodatrným zacházením !
Nainstalovaný reproduktor s odporem 4 Ω ve dveřích řidiče
Nainstalujeme plechový mezikus autorádia do vozidla, který slouží k jeho upevnění do palubní desky
Přechodka ISO na konektor do autorádia a připojená anténa
Každé autorádio vyžaduje funkční anténu !
Nainstalované autorádio s bezpečnostní kódem
Autorádio s výklopným displejem s televizním přijímačem
Autorádio s navigací ve vozidle
Ovládání autorádia z volantu vozidla
Ovládání autorádia z volantu vozidla středového panelu
Ovládání autorádia nastavení váhy, basů, výšek, vyvážení
Měřícím přístrojem diagnostikujeme: Vždy první zkontrolujeme stav pojistky autorádia Měříme přítomnost napájecího napětí např. voltmetrem Odpor reproduktorů a vedení kontrolujeme zásadně u odpojeného autorádia od napájení
Autorádio diagnostika ve vozidle
Autorádio ve vozidle diagnostikované pomocí BOSCH KTS
Zdroj: archiv autora
© Ing. Vrzalík V. 2012