NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vnitřní energie těles Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Advertisements

F YZIKA Vzájemné působení těles. Síla. Vypracoval: Lukáš Karlík.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_02 Název materiáluDeformace.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák pochopí, že se kolem nás vyskytují i jiné síly než gravitační.
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_29.
PASCALŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_29.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Vodič a izolant v elektrickém poli Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
VZÁJEMNÉ PŮSOBENÍ TĚLES Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_29.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Grafické znázornění síly
Polohová energie, výkon – úlohy 2
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Změny skupenství látky
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Gravitační síla a hmotnost
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
VY_32_INOVACE_12 12 PRÁCE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Barva světla, šíření světla a stín
Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ELEKTŘINA VY_32_INOVACE_05-22 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Teplota – souhrnná cvičení II.
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zákon akce a reakce VY_32_INOVACE_FYZ_1_30
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Těžiště a stabilita těles
Úlohy na výpočet práce VY_32_INOVACE_02_Úlohy na výpočet práce
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Polohová energie VY_32_INOVACE_07_Polohová energie - zavedení pojmu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda TÉMA: Opakování - Vzájemné působení těles ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE: Určeno žákům 6. ročníku Opakování – Síla – vzájemné působení těles 7 opakovacích listů 1 snímek se zadáním testu Snímek č.3 - Žáci po spuštění prezentace spatří obrázky, kde tělesa konají práci - po kliknutí se jim zobrazí definice síly a její značka Snímek č.4 -Na tomto snímku, žák uvidí obrázek na kterém se mu znázorní síla F1 po kliknutí text a dalším kliknutím síla F2 opět s textem - Po dalším kliknutí se žákovi zobrazí dvě definice popisující sílu - Stejným způsobem jsou dělány snímky 5,6 a 7. Snímek č.8 - Zde se žákovi zobrazí celkové shrnutí předešlých snímků a zobrazení obrázků Snímek č.9 - Kliknutím se zobrazí otázka a následným kliknutí obrázek z kterého mají poznat deformaci tělesa - Kliknutí myši zobrazí text a další obrázek s textem Snímek č.10 - Zadání testu

Síla = Síla = fyzikální veličina, která popisuje vzájemné působení těles Sílu F Sílu ve fyzice značíme písmenem F

F2 F1 Ruka působí silou na hůl a hůl působí silou na ruku. VZÁJEMNÉ Působení těchto dvou těles je VZÁJEMNÉ!!!!! Jak velkou silou působíme na těleso, tak stejně velkou silou působí těleso na nás.

F1 F2 Ruka působí silou na peropero působí silou na ruku. VZÁJEMNÉ Působení těchto dvou těles je VZÁJEMNÉ!!!!!

F2 F1 Člověk působí silou na židli a židle působí silou na člověka. VZÁJEMNÉ Působení těchto dvou těles je VZÁJEMNÉ!!!!!

F2F1 Tenisový míček působí silou na raketu a raketa působí silou na tenisový míček VZÁJEMNÉ Působení těchto dvou těles je VZÁJEMNÉ!!!!! Jak velkou silou působíme na těleso, tak stejně velkou silou působí těleso na nás.

silou velkou silou Působí-li jedno těleso na druhé těleso silou, působí současně i to druhé na to první stejně velkou silou. VZÁJEMNÉ Působení těles je vždy VZÁJEMNÉ !!!!!!!!!

Vzájemným působením dochází buď ke změně: a)tvaru (k deformaci) b) pohybu Na obrázku pozorujte strom !!

1. Co je to síla? 2. Vysvětli vzájemné působení u pružiny a prstu. 3. Jaké jsou účinky síly? 4. Čím na sebe dvě tělesa působí? 5. Kdy je působení těles vzájemné? 1. Když na sebe působí dvě tělesa silou říkáme, že jejich působení je Jakým písmenem značíme sílu? 3. Doplň větu: Působí-li jedno těleso na působí Napiš jeden příklad vzájemného působení těles. 5. Když působím na těleso silou, působí na mě těleso stejně velkou silou?

Ilustrace: KOLÁŘOVÁ, Doc. RNDr.Růžena; BOHUNĚK, CSc. PaedDr Jiří. Fyzika pro 6.ročník Základní školy. Tiskárny Havlíčkův Brod : Prometheus, s. RAUNER, Doc. Dr. Ing. Karel, et al. Fyzika učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, s.