Indonésie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 17.srpna 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Silniční daň. Předmětem daně jsou vozidla, kterým je přidělena státní poznávací značka a jsou používaná nebo určena k podnikání Předmětem daně jsou vozidla,
Advertisements

Singapur logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 10.února 2016.
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_20 Název materiáluVýchodní.
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie- Čína Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_285_Náboženství v Evropě Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
MSV Brno 2013 Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
VY_12_INOVACE_Rů_II_06 Polsko, Slovensko Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
Název: Železniční doprava ve světě Autor: Jiří Čekal Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Dopravní zeměpis světa Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Austrálie. Historie: 1606 – objevena Holanďany (Portugalci asi dříve) konec 18.st. – počátek britské kolonizace – trestanecké kolonie 19.st. – „zlatá.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
Č í n a Velmoc 22. století. Č í n a Velmoc 22. století.
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
(kůň domácí) Anna Bittersmannová
Digitální učební materiál
Procesní management v oddělení logistiky
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Státní organizace.
Úvod do dopravy a přepravy
Sídla.
Současné toky a zpracování spalitelných odpadů v ČR
Česká republika Obyvatelstvo
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
JIHOVÝCHODNÍ ASIE.
Mezinárodní hotelnictví
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Logistika a Supply Chain Management
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
o ochraně zvířat během přepravy a souvisejících činností …
ÚZEMNÍ DIFERENCIACE ČEŠTINY
Huslenky V obci se nachází evangelický kotel, který byl nedávno rekonstruován a je postavem i ve skanzenu v Rožnově. Historie obce začíná v roce 1949.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Poměr v základním tvaru.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ASIE – THAJSKO, VIETNAM, SINGAPUR, INDONÉSIE
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
CESTOVNÍ RUCH JAKO SYSTÉM
SVĚTOVÝ OCEÁN, KONTINENTY a OSTROVY
KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
DOPRAVA VE SVĚTĚ Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací.
Naše vlast Anotace: Materiál je určen k výuce věd ve 3. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se státními symboly ČR, s polohou ČR v rámci Evropy a s našimi nejbližšími.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT III/2 EU OP VK 01/11
Poměr v základním tvaru.
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Pohyb a rozmístění obyvatelstva na Zemi
Ústecký kraj Marková Vendula.
Index Exportu Chladnoucí poptávka v zahraničí a nevyužitý potenciál některých teritorií Ing. Otto Daněk – místopředseda AE.
Transkript prezentace:

Indonésie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 17.srpna 2016

Logistické aspekty při obchodech s Indonésií INDONÉSIE, Ostrovní stát rozkročený mezi pevninským výběžkem Malajského poloostrova a středním Tichomořím, sousedící s bohatými oblastmi Singapuru a Malajsie, Brunei a Austrálie, je v poslední době stále více v centru světové pozornosti. Příčinou mohou být časté erupce sopek na ostrovech a následné devastující tsunami, erupce náboženských konfliktů v mnohonáboženském státě s rostoucí komunitou radikálních muslimů (země s největším počtem muslimů na světě) až po eruptivní tempa růstu, konfrontovaná však s přetrvávající chudobou podstatné části obyvatelstva. Navzdory problémům s chudobou je Indonésie 19. největší ekonomikou světa, a je proto jednou ze zemí skupiny G20. Indonéské národní motto, „Bhinneka Tunggal Ika“ („Jednota v rozdílnosti“, doslova „Mnoho, ale jeden“) vyjadřuje rozdílnost, která zemi charakterizuje.

Logistické aspekty při obchodech s Indonésií INDONÉSIE, Jak již zmíněno, Indonésie je země ostrovů (celkem 17508) a většinu jejích hranic tvoří moře (pouze na Borneu sousedí s Malajsií, a dále s Papuou NG a Východním Timorem). Proto od počátku dějin měla námořní doprava pro Indonésii klíčový význam; zřejmě i první obyvatelé sem připluli z asijské pevniny. Při opakovaných vlnách kolonizace pak byly zakládány významné přístavy, které se stávaly centry zámořského obchodu i branou pro nové kulturní vlivy. Ať to byli thajští a indičtí králové, arabští obchodníci, Portugalci a Holanďané, vždy je do země přivedlo místní přírodní bohatství, a tedy obchod, jehož součástí námořní doprava samozřejmě je. Prvním přístavem v zemi je Tanjung Priok (Jakarta) na ostrově Jáva; následují T.Perak (Surabaya), T.Emas (Semarang) tamtéž. Na Sumatře Belawan a Aceh, na Kalimantanu Jamarinda a Balikpapan. Ostatních cca 30 větších přístavů má spíše regionální význam. Námořní spojení :

Logistické aspekty při obchodech s Indonésií Námořní spojení : Jako do většiny asijských destinací lze český export do oblasti Indonésie směrovat dvěma rozdílnými cestami. První vede přes německé přístavy či Rotterdam. Obvyklá cena námořného ze Severní Evropy do hlavních přístavů IND činí USD 580/20DC a USD /40DC, doba plavby dnů s překládkou. Druhá, poměrně rychlejší a i levnější varianta je přes Koper. Za dopravu přístav-přístav zaplatí zákazník USD /20DC a USD /40DC, rychlost dny s překládkou (opět v Malajsku či Singapuru) Zásadní význam má doprava po moři i pro „vnitrostátní provoz“ tedy dopravu mezi ostrovy, kde je v provozu několik set spojení, často s pochybnou kvalitou, ale jízdním řádem podobným autobusové dopravě.

Logistické aspekty při obchodech s Indonésií Námořní spojení : Za podrobnější zmínku stojí př. Jakarta: Přístav TANJUNG PRIOK je nejživějším a nejrozvinutějším přístavem v zemi, zpracovávajícím přes 50% objemu obchodní výměny Indonésie. Přístavní terminál je v soukromých rukou skupiny Hutchison z Hong Kongu. Přístav však trpí velmi nízkou produktivitou práce; doba opracování průměrné lodi je až 6x vyšší než srovnatelné v Singapuru. Přístav je neustále zahlcen jak kongescí na straně vykládky a nakládky, tak také „díky“ velmi pomalé práci celních orgánů. V současnosti nabíhá druhá fáze projektu na rozšíření přístavu zv. „Nový Priok“ (New Priok). Po dokončení, plánovaném na rok 2023, bude výkon přístavu až trojnásobný oproti současnému stavu. Navíc se silně diskutuje o výstavbě zcela nového přístavu Cilamaya, kde se silně angažuje japonská vláda.

Logistické aspekty při obchodech s Indonésií Letecké spojení : Vzhledem k obrovské rozloze souostroví a významu letecké dopravy pro dopravu osob je síť letišť v Indonésii velmi hustá. Status mezinárodního letiště má v zemi celkem 51 základen; mezi nimi pak vynikají 3 aeroporty: 1.Soekarno-Hatta Int´l Airport u Jakarty (CGK), největší letiště v zemi, 3. největší v Asii a 9. ve světě (!) s 55 mio cestujícími za rok 2.Juanda Int´l Airport = Surabaya (SUB), 2. největší v zemi a takřka 20 mio cestujících 3.Ngurah Rai Int´l Airport, Denpassar na Bali (DPS) a 17 mio cestujících Dalších cca 25 letišť odbavuje za rok přes milion cestujících. První tři jsou též nejvýznamnějšími cargo handling centry v Indonésii.

Logistické aspekty při obchodech s Indonésií Letecké spojení : Z Prahy při absenci přímého spojení možno využít při cestě do Jakarty bohatou nabídku zahraničních leteckých společností, mezi nimiž samozřejmě vynikají linky přes oblast Arabského poloostrova (Qatar, Saudi Arabian Airlines, Emirates, Etihad), ale například i turecké (TK), čínské (Asiana) či dokonce egyptské nebo korejské aerolinie, ovšem s přestupy. Pro letecké kargo se aktuálně jeví jako nejvhodnější bud tranzit přes Istanbul (Kč 46/100+, Kč 41/1000+), nebo promo linka Etihad přes Abu Dhabi (36/100+, 34/1000+), obě v ekonomickém režimu, s denními odlety Expresní servis s dodáním do 2 dnů nabízí především Emirates přes DXB, cena se pohybuje okolo Kč 80/kg chw, samozřejmě s denní frekvencí a spolehlivým servisem pro rychle se kazící zboží (perishables).

Logistické aspekty při obchodech s Indonésií Silniční spojení : Jako i v jiných zemích JV Asie představuje silniční doprava hlavní dopravní mód pro lokální přepravy; cesty jsou však zároveň nejvíce zanedbanou částí infrastruktury. V Indonésii je údajně km cest, z toho však jen km je zpevněných. Páteřní dálnicí je AH2 na Jávě, podobný význam má AH25 na Sumatře. Užití naprosté většiny silnic je zpoplatněno, jezdí se (oficiálně) vlevo. Spolu s rozvojem bohatství prudce roste počet aut v zemi, především ve velkých aglomeracích. Jelikož síť silnic roste pomaleji, země (a především hlavní město) je proslulé věčnými, nekonečnými zácpami a zdrženími, a naprosto chaotickým způsobem jízdy mnohých řidičů. Tím se Jakarta podobá například Káhiře či Addis Abebě…

Logistické aspekty při obchodech s Indonésií Železniční spojení : Základy železniční sítě na Jávě a Sumatře položili ještě Holanďané v době Nizozemské Východní Indie. Dnes je v Indonésii cca km provozuschopných tratí, polovina z nich na Jávě, km na Sumatře a krátký úsek (nákladní trať pro uhlí) na Kalimantanu. Páteřní tratí na Jávě je spojení mezi západním cípem v Meraku a vstupní branou na Bali na východě = Banyuwangi. Na Sumatře koexistují tři oddělené sítě (Aceh+Sever, Západ, Jih + Lampung). Převažujícím rozchodem je 1067 mm (3´ 6´´), některé nové tratě jsou již budovány v rozchodu 1435 mm. Zajímavostí jsou nákladní kontejnerové vlaky mezi Jakartou a Surabayou, stále více se prosazující a žádající vlastní oddělenou trať.

Logistické aspekty při obchodech s Indonésií Indonésie má celní systém vybudovaný především na ochranu vlastního průmyslu a zemědělství, určitou reflexi si vynutilo i převažující muslimské náboženství v zemi. Se zeměmi EU má Indonésie uzavřenu dohodu FTA v rámci uskupení ASEAN, s ČR pak Dohodu o hospodářské spolupráci. Sazby cla se obecně pohybují mezi 0 až 40%, obvykle na hodnotě CIF. Nulovou sazbu mají především elektronika a počítače, knihy. DPH je vyměřena v základní výši 10% s možností ponížení na 5%. Zvláštní sazba cla je uplatňována na alkohol a tabákové výrobky, na zboží luxusní povahy. Zvláštní daň je pak navíc uvalena na dovozy nedovozní povahy resp. na dovozy uskutečněné osobami bez daňové indetifikace. Více lze nalézt na oficiálním webu Indonéské celní správy Indonésie patří k zemím dohody o zamezení šíření dřevoškůdců ISPM 15, takže veškerý obalový materiál ze surového dřeva musí být náležitě ošetřen a označen. Celní omezení a ochrana před zavlečením škůdců a chorob

Logistické aspekty při obchodech s Indonésií Děkuji Vám za pozornost ! Petr Rožek Lektor ICC Praha