Hotel ATRIUM Otrokovice 25. června 2014 Projekt „Zvyšování kvality základního vzdělávání na území ORP Otrokovice“, reg: č.: CZ.1.07/1.1.00/46.0010, je.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školní rok 2011/2012. Školní poradenské pracoviště tvoří:  školní psycholožka  výchovné poradkyně  školní metodičky prevence.
Advertisements

Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
Základní škola Mikulov, Valtická č. 3,
V ÝROČNÍ ZPRÁVA OBČANSKÉHO SDRUŽENÍ ABC Rok 2012.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Školní poradenské pracoviště
Cíle o.s. ISIS  pomoc náhradním rodičům  zdárný vývoj dětí  přísun informací – vzdělávání  sdílení zkušeností mezi rodiči navzájem  prevence problémů.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
Název projektu: Zajištění individuální podpory Reg. číslo: CZ.1.07/1.2.31/ Pedagogicko psychologická poradna Plzeň, Částkova 78, Plzeň Práce.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Školní poradenské pracoviště
Práce školního psychologa na základní škole
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Minimální preventivní program školy
Závěrečná konference Hodnocení aktivit a činností projektu Integrace na druhou Partner: Pedagogicko-psychologická poradna,Opava, příspěvková organizace.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Odevzdáno 23 dotazníků Struktura posluchačů: - 19 základní školy, 2 střední školy, 2 speciální školy a zařízení - 11 začínajících výchovných poradců -
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
Vyhodnocení odevzdaných dotazníků:
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
P-CENTRUM, SPOLEK CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE Nabídka služeb
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Bezpečné klima na školách konference k projektu Kraje Vysočina 2017
Projekt Poradenství v Libereckém kraji
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
Speciálně pedagogická diagnostika
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Š A B L O N Y II.
Centrum kolegiální podpory CKP
Vzorový projekt pro ZŠ.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Vzorový projekt pro ZŠ.
Transkript prezentace:

Hotel ATRIUM Otrokovice 25. června 2014 Projekt „Zvyšování kvality základního vzdělávání na území ORP Otrokovice“, reg: č.: CZ.1.07/1.1.00/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.

* ZŠ Trávníky Mgr. Bc. Kateřina Vránová * 407 žáků + 5 v zahraničí * od září 2010 * ZŠ TGM Mgr. Alžběta Baroňová * 450 žáků * od září 2013 * ZŠ Mánesova Mgr. Lenka Zvoníčková * 587 žáků * od září 2011

* B EZPLATNĚ PRO VŠECHNY DÍKY PODPOŘE MĚSTA * Pro rodiče, žáky, učitele * Práce se třídami, skupinami, individuálně * Aktuálně dle potřeby => okamžitě k dispozici * Na zakázku, znalost prostředí * Spolupráce s MP, VP, v rámci ŠPP a pedagogického sboru * Vždy se souhlasem zákonných zástupců

* Děti se naučí, že se problémy dají řešit, nemusí se od nich utíkat a psycholog je ten, kdo jim pomůže * Mnohdy jediná pomoc pro dítě ve svízelné rodinné a osobní situaci * Podpora pro rodiče * Duševní hygiena pro rodiče * Duševní hygiena pro učitele

VE VZTAHU K RODIČŮM * Individuální konzultace - krátkodobá, dlouhodobá spolupráce * Krizová intervence * Kontaktování rodičů dětí s obtížemi * Možnost konzultací v širším vztahovém rámci (škola- rodina-dítě) * Poskytování kontaktů na jiná pracoviště * Přednášky, besedy, písemné materiály (webové stránky školy, Otrokovické noviny)

VE VZTAHU K PEDAGOGŮM * Individuální konzultace ve vztahu k žákům * Spolupráce s metodičkou prevence, příprava a realizace preventivních programů * Spolupráce s třídními učiteli při tvorbě a realizaci třídnických hodin * Spolupráce s třídními učiteli a výchovnou poradkyní při tvorbě individuálních vzdělávacích plánů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami * Účast při zápisech dětí do 1. tříd * Pomoc v komunikaci s rodiči * Osvěta * Osobní podpora pro učitele

VE VZTAHU KE TŘÍDÁM * Diagnostika třídního klimatu * Projekty pro třídu dle aktuálního problému (jednorázové i dlouhodobé) * Projekty pro žáky 1. tříd * Účast na třídnických hodinách * Depistáž SPU, ADHD, problémové chování, sociální pozice ve třídě * Adaptační pobyty pro žáky 6. tříd * Osvěta (učení, komunikace, drogy, láska, šikana)

VE VZTAHU K JEDNOTLIVCŮM * Krizová intervence * Individuální konzultace (krátkodobé, dlouhodobé) např. děti s ADHD, psychosomatické obtíže, úzkostné děti, výukové obtíže, emoční labilita, rodinné problémy, úmrtí v rodině * Podpora žáků s problémovým chováním (záškoláctví, sebepoškozování, krádeže aj.) * Podpůrné skupiny pro žáky (poruchy pozornosti, nácvik sociálních dovedností, umění komunikace) * Diagnostika SPU, ADHD (na žádost školy, rodiny) * Kariérové poradenství (diagnostika, konzultace) * Programy pro předškoláky * Účast na výchovných, případových komisích

* Ihned!!! * Krizová intervence * Komplexní péče * Spolupráce rodina – škola * Mnohdy jediná pomoc pro dítě * Podpora pro rodiče * Systematická podpora pro učitele * Vliv na pozitivní klima školy * Rozšíření povědomí o roli školního psychologa širší veřejností * Detabuizace „psychologa“ * Široký záběr problematiky * Nárůst problémů * Osamocenost na škole * Očekávání okamžitého výsledku práce s dítětem * Nereálná zakázka

* Kecálek * Neposeda * Dráček * Stmelovací kurz * Těšíme se do školy, Máme nové kamarády * Relaxační chvilky * Kliďas * Participace na: Noci s Andersenem, Škole v přírodě, Lyžařském výcvikovém kurzu * Férová škola, Bezpečná škola

Činnost psychologa (výběr) Konzultace s rodiči (kr) Konzultace s rodiči (dl)(neznačeno) Konzultace s žáky (kr) Konzultace s žáky (dl)(neznačeno) Kariérové poradenství Psychodiagnostika Depistáž (1. stupeň) Krizová intervence Problémové chování Dotazník stylu učení29262 Přednášky pro rodiče, žáky5423 Diagnostika třídy Práce se třídou

* Školní poradenské pracoviště ve škole * Individuální konzultace se žáky – projektivní techniky * Skupinka osobní rozvoje „Pohodář“ * Adaptační pobyty pro žáky 6.tříd * Předškoláci * Relaxační okénka * Kavárnička pro rodiče * Participace na projektových dnech

* Trochu statistiky Školní rok Konzultace se žákem (KI, krátkodobá, dlouhodobá péče) Konzultace s rodiči Diagnostika žáka Diagnostika profesní orientace 57/55 44/39 46/38 Práce se třídou Konzultace s učiteli

* Skupinka pro děti s obtížemi s pozorností, 3 žáci ze 4. a 5. ročníku * Klub pro žáky 8. a 9. ročníku, cca 10 žáků * Workshop „Virtuální svět kolem nás“ – pro žáky/ pro rodiče * Konzultační odpoledne se speciální pedagožkou KPPP Zlín – 9 rodičů * Vyšetření školní zralosti – 3 děti * Těšíme se do školy – 10 dětí * Otevřené dveře každou přestávku * Valentýnská pošta * Rozlučkové spaní s deváťáky * Participace na Noci s Andersenem

Činnost psychologa (výběr) Konzultace s rodiči (krátkodobá)50 rodičů Konzultace s rodiči (dlouhodobá)10 rodičů Konzultace s žáky(krátkodobá)60 dětí Konzultace s žáky(dlouhodobá)10 dětí Práce se třídou3 dlouhodobě, 8 krátkodobě Diagnostika (jednotlivci, třídy, školní zralost)26 Profesní poradenství (diagnostika + konzultace)25 Přednášky pro žáky + pro rodiče2 +1

* Spolupráce s vedením školy * Pravidelné schůzky pracovníků ŠPP, společná dohoda na postupu při řešení různých problémů, vzájemná koordinace * OSPOD * KPPP, SPC * SVP, Diagnostický ústav * Kliničtí psychologové a pedopsychiatři * Jiné organizace (př. UNKO, poradna LOGOS, Maltézská pomoc, Madio) * Komunitním plánování Městského úřadu Otrokovic

* Setkání školních psycholožek 1x měsíčně * Vzájemné sdílení * Síťování * Pomoc * Intervize * Poradenství * Duševní hygiena * Vzdělávání * Podpora ředitelů škol

* Vážíme si podpory města a výjimečného postavení školních psycholožek v měřítku České republiky. * Děkujeme za vstřícnost a podporu vedení, zejména našim ředitelkám a řediteli * Mgr. Janě Večeřové, Mgr. Martě Zakopalové, Mgr. Vratislavu Podzimkovi

„Jsme si vědomy, že to, co děláme, je jen kapkou v oceánu. Ale kdyby jí nebylo, chyběla by v něm.“ neznámý autor

* * *