PREZENTACE ŘSD Moravské dopravní fórum 2016 Ing. Jan Kroupa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní stavby na střední Moravě
Advertisements

Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
ZK , př. 2 počet stran: 13 Stanovisko pracovní skupiny k výběru formy a způsobu reorganizace na úseku SÚS.
Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo.
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
20. června 2012 Modernizace dálnice D1.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky EIA Cesta k environmentálnímu stavitelství (průběh)
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Partnerství Úřadu práce ve Vsetíně v projektech financovaných z Evropských strukturálních fondů.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Silnice nebo železnice
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura Progress in implementation of OP Infrastructure Stav implementace k Monitorovací výbor RPS,
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
podmínky a předpoklady –
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Žofínské fórum 2016 Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Dopravní infrastruktura, legislativní normy a výhled dopravního stavitelství. Programovací období Ing. Dan Ťok ministr dopravy.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Priority dopravních staveb na území Ústeckého kraje a dopravní obslužnost PZ Kulatý stůl Ing. Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Tisková konference - stavby ROP Mgr. Daniel.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 1lll INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚST v IOP INTEGROVANÝ.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
PREZENTACE ŘSD Moravské dopravní fórum 2017 Ing. Jan Kroupa
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Strategické úkoly MD Pardubice
náměstek Ministerstva životního prostředí
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Pracovní skupina RSK pro dopravu Informace o výzvách IROP
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
XII. Konference samospráv Olomouckého kraje
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
PREZENTACE ŘSD Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Luhačovice Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Investice a neinvestiční opravy na krajské silniční síti v r. 2018
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
PREZENTACE ŘSD VIII. ročník konference MORAVSKÉ DOPRAVNÍ FÓRUM
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

PREZENTACE ŘSD Moravské dopravní fórum 2016 Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR

Obsah Rozpočet ŘSD ČR pro rok 2016 Financování roku 2015 Počet vysoutěžených projektů TDI + projekční práce 2011 – 2015 Novinky na ŘSD ČR Stavby dálnic zahájené v roce 2015 Stavby sil. I. třídy zahájené v roce 2015 Stavby uvedené do provozu v roce 2015 Stavby dálnic ve výběrovém řízení v roce 2016 Stavby dálnic s předpokládaným zahájením výběrového řízení v roce 2016 Stavby silnic I. třídy zahajované v roce 2016 Stavby silnic I. třídy ve výběrovém řízení v roce 2016 Stavby silnic I. třídy s předpokládaným zahájením výběrového řízení v roce 2016 Významné projekty na Moravě Velké opravy dálnic na Moravě v roce 2016 Stavby dálnic a silnic I. třídy, které mají proces EIA dle z. č. 244/1992 Sb. Schéma postupu hodnocení EIA podle zákona č. 100/2001 Sb. Operační program Doprava v programovém období 2014 – 2020 Akce OPD 2014 - 2020 schválené v rozpočtu SFDI 2016 – Prioritní osa 2 Akce OPD 2014 - 2020 schválené v rozpočtu SFDI 2016 – Prioritní osa 3

Rozpočet ŘSD ČR pro rok 2016 ROZPOČET 2016 36 989 172 tis. Kč Z toho: Investice: 21 082 761 tis. Kč Neinvestice: 15 906 411 tis. Kč   Ve výše uvedené částce je obsaženo: Financování oprav a údržby silnic I. třídy a dálnic: 10 220 000 tis. Kč Opravy a údržba - silnice I. tř. 7 420 000 tis. Kč Opravy a údržba - dálnice 2 800 000 tis. Kč Financování nákladů na zavedení a provozování systému elektronického mýtného v částce 3 856 489 tis. Kč Mýto investice 160 167 tis. Kč Mýto neinvestice + běžný provoz 2 718 426 tis. Kč Telematika investice 544 666 tis. Kč Telematika neinvestice + běžný provoz 433 230 tis. Kč

Financování roku 2015 ROZPOČET 2015 36 291 663 tis. Kč Z toho: Čerpáno 33 789 385 tis. Kč (93 %)   Investice: 17 151 685 tis. Kč Z toho: Příprava: 1 662 348 tis. Kč celkem 266 akcí Výstavba: 15 489 338 tis. Kč celkem 90 akcí Neinvestice: 16 637 700 tis. Kč Dálnice: 5 406 772 tis. Kč celkem 640 akcí Silnice I. třídy: 8 234 523 tis. Kč celkem 860 akcí Ostatní: 2 996 405 tis. Kč celkem (telematika, mýto, expertízy)

Počet vysoutěžených projektů TDI + projekční práce 2011 - 2015

Novinky na ŘSD ČR Asistenční služba Ředitelství silnic a dálnic. Dopravní info na bezplatné lince 800 280 281. Studie na D47. Noční práce SSÚD (opravy, údržba, DIO). 2014 – 323 2015 – 639 01+02/2016 – 2419 Metodika výkupu pod dálnicemi a silnicemi I. třídy. Jednotný software pro výkupy. Centrální systém schvalování. Tempus – kontrola kvality staveb a oprav. Spolupráce ŘSD (Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu, Česká asociace konzultačních inženýrů, Asociace pro rozvoj infrastruktury, Sdružení pro výstavbu silnic).

Stavby dálnic zahájené v roce 2015 Název Stavební náklady (tis. Kč bez DPH) Délka (km) Zahájení realizace Předpokl. dokončení Zhotovitel (vedoucí sdružení) D1 0137 Přerov - Lipník 2 717 044 14,3 08/2015 08/2019 SKANSKA a.s. D1 MODERNIZACE, ÚSEK 3 EXIT 29 Hvězdonice - EXIT 34 Ostředek 549 424 4,6 04/2015 05/2017 Metrostav a.s. D1 Modernizace úsek 18 Měřín – Velké Meziříčí, západ 1 030 001 7,2 09/2015 12/2017 EUROVIA CS a.s. D1 Modernizace úsek 25 Ostrovačice – Kývalka 452 229 3,8 06/2015 12/2016 D3 0308C Veselí nad Lužnicí - Bošilec 634 724 5,1 07/2017 STRABAG a.s. D3 309/I Bošilec – Ševětín 1 248 230 8,1 09/2019 D3 0309/III Borek - Úsilné 717 578 3,2 10/2017 DO 510 Satalice – Běchovice (oprava) 269 013 03/2015 02/2017 PORR a.s. D4 Skalka - II/118 417 485 4,8 D49 4901 Hulín – Fryšták 5 959 599 17,3 08/2015 (přeložky IS) SKANSKA DS a.s.

Stavby dálnic zahájené v roce 2015 Modernizace dálnice D1 Ostrovačice - Kývalka

Stavby sil. I. třídy zahájené v roce 2015 Název Stavební náklady (tis. Kč bez DPH) Délka (km) Zahájení realizace Předpokl. dokončení Zhotovitel (vedoucí sdružení) I/19 Žďár nad Sázavou - Mělkovice přeložka 49 190 0,9 02/2015 11/2015 (dokončeno) SKANSKA a.s. I/26 Plzeň most ev.č.26-009..1,2 (Letná) 75 373 0,07 06/2015 01/2017 COLAS CZ a.s. I/26 Staňkov přeložka 199 849 3,0 11/2016 BÖGL a KRÝSL, k.s. I/34 Božejov - Ondřejov - Pelhřimov 448 138 5,4 04/2015 10/2017 SWETELSKY stavební s.r.o. I/35 Rožnov pod Radhoštěm – křižovatka 116 569 1,4 03/2015 06/2017 Alpine Bau CZ a.s. I/35 Zubří křižovatka se sil. III/01877 88 300 0,5 11/2015 09/2017 SILNICE GROUP a.s. I/35 Valašské Meziříčí - Lešná 3.etapa 692 999 0,7 10/2018 ALPINE stavební spol. CZ. s.r.o. I/37 Pardubice - Trojice (2. etapa) 368 245 1,0 12/2017 M – SILNICE a.s. I/49 Vizovice - Lhotsko 169 148 2,3 03/2017 EUROVIA CS a.s.

Stavby sil. I. třídy zahájené v roce 2015 I/49 Vizovice - Lhotsko

Stavby uvedené do provozu v roce 2015 Název Stavební náklady (tis. Kč bez DPH) Délka (km) Zahájení realizace Dokončení realizace Zhotovitel (vedoucí sdružení) D1 modernizace – úsek 14,Větrný Jeníkov-Jihlava 649 186 8,5 04/2013 09/2015 COLAS CZ, a. s. D1 modernizace – úsek 21, Lhotka-Velká Bíteš 596 809 9,1 OHL ŽS, a.s. D6 Lubenec – Bošov 1 647 780 4,1 09/2013 11/2015 EUROVIA CS, a.s. D46 MÚK Vranovice – Kelčice, MÚK Brodek 161 139 0,9 03/2011 Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, a. s. I/11 Mokré Lazce – hr. okresů Opava Ostrava 3 622 259 9,8 06/2012 10/2015 I/19 Žďár nad Sázavou – Mělkovice, přeložka 51 402 04/2015 SKANSKA

Stavby uvedené do provozu v roce 2015 Název Stavební náklady (tis. Kč bez DPH) Délka (km) Zahájení realizace Dokončení realizace Zhotovitel (vedoucí sdružení) I/37 Chrudim obchvat úsek Medlešice - I/17 1 270 320 5,9 03/2013 12/2015 EUROVIA CS R1 ul.Na Radosti napojení na SOKP 180 766 1,0 03/2010 06/2015 Pražské silniční a vodohospodářské stavby a. s. SOKP 513 - Retenční nádrž Cholupice 38 898 - 08/2014 04/2016 Petr Březina – APB Plzeň D5 SSÚD Rudná - modernizace 135 585 07/2014 11/2015 SWIETELSKI R35 MÚK Opatovice, dostavba estakády 1 289 485 4,2 06/2010 SKANSKA

Stavby dálnic ve výběrovém řízení v roce 2016 Název Před. stavební náklady (tis. Kč bez DPH) Délka (km) Zahájení VŘ na zhotovitele Předpokl. zahájení realizace Předpokl. dokončení Zhotovitel Stanovisko EIA Platné SP na hlavní trasu D1 modernizace - úsek 06, EXIT 49 Psáře – EXIT 56 Soutice 929 351 (vysoutěženo) 7,8 07/2015 03/2016 (zahájeno) 11/2017 Metrostav + SWIETELSKI modernizace ano D1 Modernizace úsek 22 Velká Bíteš – Devět Křížů 685 097 (vysoutěženo) 5,5 10/2015 04/2016 Alpine Bau CZ + OHL ŽS + EUROVIA D1 modernizace - úsek 15, EXIT 112 Jihlava – EXIT 119 Velký Beranov 650 000 6,0 02/2016 06/2016 06/2018 Probíhá výběrové řízení D3 0309/II Ševětín – Borek 933 233 10,7 07/2016 06/2020 EUROVIA 100/2001 Sb. předpokl.06/2016 D7 Postoloprty – MÚK Bítozeves 348 727 3,8 11/2008 12/2017 Sdružení EDS HOLDING – AZ SANACE – SILNICE GROUP předpokl. 05/2016

Stavby dálnic s předpokládaným zahájením výběrového řízení v roce 2016 Název Předpokl. náklady stavby (tis. Kč bez DPH) Délka (km) Předpokl. zahájení výb. říz. na zhotovitele Předpokl. zahájení realizace Stanovisko EIA Platné SP na hlavní trasu D1 Modernizace úsek 10 Hořice – Koberovice 875 000 6,0 04/2016 08/2016 modernizace nepravomocné (rozklad) D1 Modernizace úsek 12 Humpolec – Větrný Jeníkov 2 050 000 13,9 předpoklad 06/2016 D1 Modernizace úsek 20 Velké Meziříčí - Lhotka 830 000 6,3 07/2016 01/2017 D1 SSÚD Mirošovice 211 021 0,0 100/2001 Sb. ano D48 Rybí - MÚK Rychaltice 3 513 064 11,5 10/2016 D46 MÚK Olšany 97 755 1,0

Stavby dálnic s předpokládaným zahájením výběrového řízení v roce 2016 Postup modernizace dálnice D1 v úseku Mirošovice - Kývalka

Stavby silnic I. třídy zahajované v roce 2016 Název Před. stavební náklady (tis. Kč bez DPH) Délka (km) Zahájení VŘ na zhotovitele Předpokl. zahájení realizace Předpokl. dokončení Zhotovitel Stanovisko EIA Platné SP na hlavní trasu I/14 Kunratice – Jablonec n. Nisou 296 489 (vysoutěženo) 2,6 12/2014 03/2016 (zahájeno) 12/2018 M-SILNICE 100/2001 Sb. ano I/62 Děčín - Vilsnice 479 026 (vysoutěženo) 1,8 11/2008 05/2016 08/2017 Sdružení Děcín-Vilsnice (EDS Holding) I/38 Znojmo, obchvat II 355 281 3,4 06/2015 11/2018 probíhá hodnocení nabídek I/2 Kutná Hora most ev.č.... 2-013 68 474 (vysoutěženo) 0,2 04/2016 09/2017 JHP 100/2001 Sb. I/53 Lechovice, obchvat 493 571 4,4 04/2015 06/2016 11/2019

Stavby silnic I. třídy ve výběrovém řízení v roce 2016 Název Před. stavební náklady (tis. Kč bez DPH) Délka (km) Zahájení VŘ na zhotovitele Předpokl. zahájení realizace Předpokl. dokončení Stanovisko EIA Platné SP na hlavní trasu I/3 Mirošovice - Benešov, uspořádání 2+1 78 784 14,5 02/2016 05/2016 12/2016 100/2001 Sb. ano I/3 Čtyřkoly MÚK 19 500 0,0 9/2016 I/11 Opava severní obchvat - východní část 605 144 1,8 12/2015 Termín není zřejmý - stanovisko EIA dle z. č. 244/1992 Sb. 244/192 I/34 Roušťany - Pohled 294 178 2,9 03/2016 07/2016 07/2018 100/2001 Sb.

Platné SP na hlavní trasu Stavby silnic I. třídy s předpokládaným zahájením výběrového řízení v roce 2016 Název Předpokl. stavební náklady (tis. Kč bez DPH) Délka (km) Předpokl. zahájení VŘ na zhotovitele Předpokl. zahájení realizace Stanovisko EIA Platné SP na hlavní trasu I/22 Strakonice 350 000 1,5 04/2016 10/2016 100/2001 Sb. ano I/68 Třanovice - Nebory 1 918 810 6,1 05/2016 11/2016 předpokl. 06/2016 I/57 Krnov SV obchvat 1 732 575 7,8 06/2016 I/13 Třebušice MÚK 270 917 1,2 07/2016 I/58 Příbor - Skotnice 1 059 388 2,9 03/2017 I/20 Plzeň most gen. Pattona ev.č.20-036.1,2 196 000 0,2 08/2016

Platné SP na hlavní trasu Stavby silnic I. třídy s předpokládaným zahájením výběrového řízení v roce 2016 Název Před. stavební náklady (tis. Kč bez DPH) Délka (km) Předpokl. zahájení VŘ na zhotovitele Předpokl. zahájení realizace Stanovisko EIA Platné SP na hlavní trasu I/37 Sklené nad Oslavou, obchvat 132 154 2,1 06/2016 11/2016 100/2001 Sb. ano I/53 Dobšice - průtah 44 628 05/2016 10/2016 I/18 Skalka most ev. č.. 18-014 47 988 0,6 04/2016 07/2016

Významné projekty na Moravě D1 Přerov – Lipník nad Bečvou Dobudování uceleného dálničního tahu D1, spojujícího hlavní průmyslové oblasti státu v ose Praha–Brno–Ostrava, je jednou ze základních podmínek efektivního napojení ekonomiky státu na evropské struktury a tím i zajištění dalšího rozvoje České republiky. Stavba zahájena 07/2015. Předpokládané zprovoznění stavby 07/2018. Zhotovitel: Skanska. Stavební náklady: 2 717 043 000 Kč bez DPH. D1 Říkovice – Přerov Vyvedením dopravy ze zastavěného území dojde k zásadnímu zlepšení životního prostředí především ve městech Kroměříž a Hulín a následně i v Přerově. V rámci přípravy probíhají výkupy pozemků. Chybí ověřovací stanovisko EIA.

Významné projekty na Moravě D35 Opatovice nad Labem - Časy Územní rozhodnutí vydáno 17. 5. 2012 (30. 10. 2012 nabylo právní moci). Dokončen podrobný geotechnický průzkum. Zpracována dokumentace pro stavební povolení. Probíhá majetkoprávní příprava stavby. D35 Časy – Ostrov Územní rozhodnutí vydáno 30. 11. 2010 (14. 1. 2011 nabylo právní moci),14. 1. 2011 (22. 2. 2012 nabylo právní moci) – provizorní napojení za obcí Ostrov. Je zpracována dokumentace pro stavební povolení.

Významné projekty na Moravě D35 Ostrov – Staré Město Vydáno stanovisko EIA 7. 11. 2012. (dle zák. č 100/2001 Sb.) Zpracována a 16. 5. 2014 schválena studie proveditelnosti a hodnocení ekonomické efektivnosti stavby (pro celý tah Opatovice – Mohelnice). Zpracovány Záměry projektů, 4. 9. 2014 schváleny. Od 10/2014 probíhá provádění předběžného geotechnického průzkumu. D35 Staré Město – Mohelnice Na území Pardubického a Olomouckého kraje je koridor trasy R35 stabilizován v zásadách územního rozvoje obou krajů. Byla zpracována a na Ministerstvo životního prostředí předána dokumentace EIA. Ministerstvo životního prostředí vrátilo v březnu roku 2012 dokumentaci EIA k přepracování a doplnění na základě doporučení zpracovatele posudku k dokumentaci EIA. Investor (zajišťuje Generální ředitelství) v současné době zajišťuje doplnění dokumentace EIA v uvedeném úseku.

Významné projekty na Moravě D49 Hulín – Fryšták záchranný archeologický výzkum

Významné projekty na Moravě D49 Hulín – Fryšták Účelem stavby je vybudování kapacitní komunikace, která umožní převést vysoké intenzity silniční dopravy z komunikací vedených zástavbou Zlína, Otrokovic, Holešova i Hulína na nově navrhovanou kapacitní komunikaci D49. To se příznivě dotkne i všech obcí na stávající trase silnice I/49, I/55, II/490 a II/432 v okresech Kroměříž a Zlín. Stavba zahájena v roce 2015 přeložkami inženýrským sítí. Výskyt křečka polního v oblasti D49 nebrání v realizaci stavby, tento problém je již vyřešen probíhajícími opatřeními, která jsou uvedena i v žádosti o výjimku na křečka polního. Neexistence ověřovacího stanoviska (MŽP doposud nevydalo žádné závazné stanovisko k ověření souladu pro stavby se stanoviskem EIA dle zák. č. 244/1992 Sb.) a verifikačního stanoviska (stanovisko k ověření změn) pro tuto stavbu, bez kterých není možné získat žádné správní rozhodnutí v navazujícím řízení, konkrétně stavební povolení na hlavní trasu. Výskyt křečka polního v oblasti D49 nebrání v realizaci stavby, tento problém je již vyřešen probíhajícími opatřeními, která jsou uvedena i v žádosti o výjimku na křečka polního. Správní řízení ve věci udělení této výjimky ze základních podmínek ochrany křečka polního dle § 56 zákona č. 114/1992 Sb. je vedeno u Krajského úřadu Zlínského kraje a je již před jejím vydáním.

Významné projekty na Moravě Výskyt křečka v dané oblasti je poměrně rozšířený a je závislý na druhovém složení pěstovaných plodin. K eliminaci výskytu křečka v oblasti slouží opatření, navržená v podkladech přiložených k žádosti o výjimku. Jsou to hlavně: 1. Pozemky na hlavní trasu budou udržovány bez porostu, aby bylo docíleno nevhodných podmínek pro zabydlení se křečka polního. 2. Na pozemcích o ploše 18 ha pěstuje zemědělské družstvo Doubrava pro ŘSD ČR vojtěšku jako vhodnou plodinu pro případ přestěhování křečka polního, což lze předpokládat jen u několika jedinců (toto opatření je časově limitováno dobou 3 - 5let, kdy je možné pěstovat vojtěšku na jednom místě, a poté se musí plodina změnit). Obě opatření jsou v současnosti zabezpečena a probíhají, neboť je nutno respektovat zemědělské roky. D55 Otrokovice, JV obchvat Realizací této stavby bude dosaženo vyloučení tranzitní dopravy z průjezdního úseku města Otrokovice, což povede k podstatnému omezení exhalací a hluku z dopravy a tedy k podstatné- mu zlepšení životního prostředí v Otrokovicích V rámci přípravy probíhají výkupy pozemků (v současné době vykoupeno přes 95 %). EIA dle zák. č. 244/1992 Sb.

Významné projekty na Moravě I/38 Znojmo, obchvat II Obchvat bude sloužit především k odklonu tranzitní dopravy mimo město Znojmo, což bude mít vliv na bezpečnost silničního provozu a zlepšení životního prostředí v celém městě. Vybudováním obchvatu dojde také ke zvýšení plynulosti dopravy a tím i k úspoře nákladů a snížení emisí. Probíhá hodnocení nabídek. Předpokládané zahájení 05/2016. Tři nejnižší nabídky: SDS EXMOST, s. r. o. – 264 185 600,00 Kč bez DPH, záruční doba 84 měsíců Vodohospodářské stavby, s. r. o. – 265 988 971,86 Kč bez DPH, záruční doba 120 měsíců HABAU CZ, s. r. o. – 266 400 000,00 Kč bez DPH, záruční doba 61 měsíců

Významné projekty na Moravě I/53 Lechovice, obchvat Obchvat bude sloužit k odklonu nákladní dopravy směřující na hranici s Rakouskem a v opačném směru na Brno, která působí vysoce negativně na životní prostředí v obci, hustý provoz dopravy je zde zdrojem nadměrného hluku i exhalací. Probíhá hodnocení nabídek. Předpokládané zahájení 06/2016. Tři nejnižší nabídky: IMOS Brno, a. s. - 270 793 805,39 Kč bez DPH, záruční doba 84 měsíců ALPINE Bau CZ a. s. - 279 352 203,00 Kč bez DPH, záruční doba 84 měsíců EUROVIA CS a. s. - 286 286 286,00 Kč bez DPH, záruční doba 84 měsíců

Velké opravy dálnic na Moravě v roce 2016 Název Předpokládaný termín Aktuální stav Rekonstrukce vozovky D1 km 199,3 – 204,6 vpravo 5 - 9/2016 hodnocení nabídek Rekonstrukce CB vozovky D1 km 220,2 – 229,5 vpravo 5 - 8/2016 Oprava AB a CB vozovky D2 km -0,4 – 3,2 vlevo 4 - 8/2016 probíhá oprava Rekonstrukce CB vozovky D2 km 24,3 – 18,4 vlevo 3 - 5/2016 Rekonstrukce CB vozovky D2 km 18,4 – 11,9 vlevo 6 - 8/2016 probíhá soutěž Rekonstrukce CB vozovky D2 km 9,7 – 16,2 vpravo 9 - 11/2016 nebo 4 - 6/2017 (koordinace opravy s krajskou SÚS) před vyhlášením soutěže Oprava AB vozovky D2 km 60,55 – 56,2 vlevo 8 - 10/2016 zpracovává se PD

Opravy dálnic na Moravě D35 u Slavonína oprava CB vozovky

Opravy dálnic na Moravě Postup oprav na dálnici D1 v úseku Brno - Vyškov

Opravy dálnic na Moravě Postup oprav na dálnici D2 v úseku Brno - Břeclav

Stavby dálnic a silnic I. třídy, které mají proces EIA dle z. č Stavby dálnic a silnic I. třídy, které mají proces EIA dle z. č. 244/1992 Sb. D0 SOKP 511 D1 - Běchovice I/34 Lišov - Vranín I/12 R1 - Úvaly I/38 Znojmo obchvat I (napojemí II/413 na I/38) I/20 Pištín - České Vrbné D0 SOKP 518 D0 SOKP 519 I/61 Propojení R6 a R7 D35 3508.2. Křelov - Slavonín, 2.etapa D6 Olšová Vrata - Žalmanov I/13 Kr. Studánka - Dětřichov I/27 Přeštice, obchvat D3 0310/I Úsilné - Hodějovice D3 0310/II Hodějovice - Třebonín D1 0136 Říkovice - Přerov D55 Otrokovice, obchvat JV D6 Lubenec obchvat I/43 Hradec nad Svitavou -Lačnov I/27 Šlovice - Přeštice, přeložka I/27 Klatovy, přeložka 1.stavba D4901 Hulín - Fryšták I/3 Olbramovice přeložka I/42 Brno, VMO Žabovřeská I I/11 Opava, severní obchvat - vých. část D48 Frýdek-Místek, obchvat I/11 Ostrava,prodloužená Rudná I/21 NOVÁ HOSPODA - KOČOV, 2. STAVBA I/16 Nová Paka - obchvat D11 1106 Hradec Králové - Smiřice D48 MÚK Bělotín - Rybí D6 Nové Strašecí - Řevničov D6 Řevničov obchvat

Stavby dálnic a silnic I. třídy, které mají proces EIA dle z. č Stavby dálnic a silnic I. třídy, které mají proces EIA dle z. č. 244/1992 Sb. D6 Krupá - přeložka D6 Hořesedly přeložka D6 Hořovičky obchvat D6 Petrohrad - Lubenec D6 Knínice - Bošov D6 Žalmanov - Knínice D6 Karlovy Vary - Olšová Vrata I/21 Trstěnice-Drmoul I/67 Karviná - obchvat I/57 Semetín - Bystřička, II.stavba I/42 Brno, VMO Tomkovo náměstí I/42 Brno, VMO Rokytova D4 Milín - Lety I/27 PLZEŇ, TŘEMOŠENSKÝ RYBNÍK - ORLÍK D35 Opatovice -Časy D35 Časy - Ostrov D3 0311 Třebonín - Kaplice nádraží D3 0312/I Kaplice nádraží - Nažidla D3 0312/II Nažidla - Dolní Dvořiště, st.hr. D4 Čimelice - Mirotice I/35 Lešná - Palačov I/37 Chrudim obchvat úsek I/17-Slatiňany I/20 Hněvkov - Sedlice I/36 Sezemice obchvat I/36 Pardubice Trnová- Fáblovka -Dubina D4 Mirotice rozšíření I/19 Chýnov I/13 Kladrubská spojka D7 Louny, zkapacitnění obchvatu I/13 MÚK Třebušice - bodová záv. D56 Frýdek-Místek, připojení na R 48 D48 Rybí - MÚK Rychaltice

Stavby dálnic a silnic I. třídy, které mají proces EIA dle z. č Stavby dálnic a silnic I. třídy, které mají proces EIA dle z. č. 244/1992 Sb. D8 0805 Lovosice - Řehlovice D1 0137 Přerov - Lipník n. Bečvou I/35 Valašské Meziříčí - Lešná, 3.etapa I/34 Božejov - Ondřejov - Pelhřimov I/26 Staňkov přeložka I/14 Kunratice - Jablonec n.N. I/53 Lechovice obchvat I/38 Znojmo obchvat II I/44 Červenohorské sedlo jih D4 Skalka - křiž. II/118 I/57 Krnov SV obchvat D4 Lety - Čimelice Přeložka silnice I/14 - Nové Město n.M. I/34 Vranín - Třeboň I/9 Dubice - Dolní Libchava I/27 Klatovy, přeložka 2. stavba I/20 Losiná, obchvat I/26 D5 - Stod, přeložka I/20 Chválenice - Seč, přeložka I/20 Kasejovice, obchvat I/26 Stod - Ohůčov I/27 Železná Ruda, přeložka I/27 Přeštice - Štěpánovice I/27 Klatovy, přeložka 3. stavba I/38 Krchleby - Nymburk I/38 Zdiby - Líbeznice I/38 Luštěnice-Újezd I/26 Babylon, obchvat I/27 Planá - Trstěnice, přeložka I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice I/39 Horní Planá I/27 Zkapacitnění silnice Most - Litvínov

Schéma postupu hodnocení EIA podle zákona č. 100/2001 Sb. Verifikační stanovisko (pouze záporné) Verifikační stanovisko Verifikační stanovisko ZÁMĚR Kategorie II Kategorie I (změna záměru) „Malá EIA“ Oznámení Závěr zjišťovacího řízení Územní řízení Předložení DÚR Územní rozhodnutí Stavební řízení Předložení DSP Stavební povolení Řízení o změně stavby před dokončením Podání žádosti o verifikaci Podání žádosti o verifikaci (30 dnů před SŘ) Podání žádosti o verifikaci (30 dnů před ŘZSD) Zpracování dokumentace (podle požadavků v ZZŘ, existence podkladů, nutnosti provedení průzkumů) 5 – 18 měs.  Zveřejnění informace a rozeslání dokumentace – 10 prac. dní  Lhůta pro vyjádření k dokumentaci:30 dnů Oznámení 3- 6 měs. Závěr zjišťovacího řízení Dokumentace EIA Zveřejnění informace o posudku a posudku na internetu -10 prac. dní Lhůta pro zpracování posudku: 60 – 90 dnů Rozhodnutí o změně stavby před dokončením Lhůta pro ukončení zjišťovacího řízení: 45 dnů (2 – 3 měs.) Lhůta pro vyjádření k posudku a případné nařízení veřejného projednání: 30 dnů Kategorie I „Velká EIA“ Posudek Veřejné projednání Stanovisko EIA Lhůta pro vydání stanoviska EIA: 30 dnů EIA ano EIA ne Lhůta pro ukončení zjišťovacího řízení: 45 dnů Pozn.: na základě praxe ZZŘ probíhá 2 – 3 měs. Zpracování oznámení (podle dispozice podkladů): 3 – 6 měs. Zveřejnění informace a rozeslání oznámení: 7 pracovních dní

Operační program Doprava v programovém období 2014 – 2020 FOND SOUDRŽNOSTI Prioritní osa 2 Silniční infrastruktura na síti TEN-T, veřejná infrastruktura pro čistou mobilitu a řízení silničního provozu Popis podporovaných aktivit: Výstavba nových úseků silniční sítě TEN-T Příspěvek Unie: 16 490 970 787 Kč Národní spolufinancování: 2 910 171 31 Kč Modernizace, obnova a zkapacitnění již provozovaných úseků kategorie D, R a ostatních silnic I. tříd sítě TEN-T Podpora zavádění nových technologií a aplikací pro ochranu dopravní infrastruktury i optimalizaci dopravy Příspěvek Unie: 7 996 130 337 Kč Národní spolufinancování: 1 411 081 824 Kč

Akce OPD 2014 - 2020 schválené v rozpočtu SFDI 2016 – Prioritní osa 2 I/11 Nebory - Oldřichovice I/11 Oldřichovice - Bystřice D3 0308C Veselí nad Lužnicí - Bošilec D3 0309/I Bošilec - Ševětín D3 0309/II Ševětín - Borek D3 0309/III Borek - Úsilné D1 0137 Přerov - Lipník D1 modernizace - úsek 03, EXIT 29 Hvězdonice - EXIT 34 Ostředek D1 modernizace - úsek 06, EXIT 49 Psáře – EXIT 56 Soutice D1 modernizace - úsek 18, EXIT 134 Měřín – EXIT 141 V. Meziříčí západ I/68 Třanovice - Nebory R56 Frýdek - Místek - připojení na R48 R48 Frýdek Místek - obchvat R48 MÚK Rybí - MÚK Rychaltice D1 modernizace - úsek 22, EXIT 162 Velká Bíteš – EXIT 168 Devět křížů D1 modernizace - úsek 10, EXIT 75 Hořice – EXIT 81 Koberovice D1 modernizace - úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov D1 modernizace - úsek 15, EXIT 112 Jihlava – EXIT 119 Velký Beranov D1 modernizace - úsek 20, EXIT 146 V. Meziříčí východ – EXIT 153 Lhotka D1 modernizace - úsek 25, EXIT 178 Ostrovačice – EXIT 182 Kývalka

Operační program Doprava v programovém období 2014 – 2020 EVROPSKÝ FOND PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ Prioritní osa 3 Silniční infrastruktura mimo síť TEN-T Popis podporovaných aktivit: Rekonstrukce, modernizace, obnova a výstavba silnic a dálnic ve vlastnictví státu mimo síť TENT včetně zavádění ITS, propojování regionálních dopravních řídících a informačních center s národním dopravním řídícím a informačním centrem včetně rozvoje infrastruktur rozvojových dat, Výstavba obchvatů a přeložek. Příspěvek Unie: 23 712 562 753 Kč Národní spolufinancování: 4 184 569 898 Kč

Akce OPD 2014 - 2020 schválené v rozpočtu SFDI 2016 – Prioritní osa 3 I/37 Chrudim obchvat úsek Medlešice - I/17 I/9, I/16 Mělník obchvat 1. stavba I/34 Božejov - Ondřejov - Pelhřimov I/26 Staňkov přeložka I/14 Kunratice - Jablonec n.N. I/53 Lechovice obchvat I/38 Znojmo obchvat II I/49 Vizovice - Lhotsko I/35 Valašské Meziříčí - Lešná 3.etapa I/37 Pardubice - Trojice I/44 Červenohorské sedlo jih R4 Skalka - křiž. II/118 I/11 Ostrava Prodloužená Rudná - hranice okr. Opava I/11 Opava severní obchvat východní část I/22 Strakonice I/57 Krnov SV obchvat I/58 Příbor - Skotnice

Děkuji za pozornost Ing. Jan Kroupa © ŘSD 2016 generální ředitel ŘSD ČR © ŘSD 2016