Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka 583 284 011, 778 445 825 Vyhlídka 1, 787 01 Šumperk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Kariérové poradenství
Základní škola Mikulov, Valtická č. 3,
Diagnostika SPU.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
Spolupráce s rodinami dětí s nařízenou ústavní výchovou.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Školní poradenské pracoviště
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Název projektu: Zajištění individuální podpory Reg. číslo: CZ.1.07/1.2.31/ Pedagogicko psychologická poradna Plzeň, Částkova 78, Plzeň Práce.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
ohroženým domácím násilím
Individuální výchovný plán
Transformace systému práce s ohroženými dětmi a rodinami Tisková konference MPSV a MŠMT 30. dubna 2009.
Školní poradenské pracoviště
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Sdružení Podané ruce, o.s.
Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová.
Sociální patologie SCPT SCPA
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Centrum sociálních služeb Ostrava, o. p. s
Minimální preventivní program školy
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV)
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Vyhodnocení odevzdaných dotazníků:
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Dítě se specifickými potřebami Doporučení a zjištění veřejné ochránkyně práv Marie Lukasová, Sepetná 2015 © Copyright Veřejný ochránce práv, 2015.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
P-CENTRUM, SPOLEK CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE Nabídka služeb
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Ústavní péče o děti. pokud se rodiče neumí, nechtějí či nemohou postarat z důvodů na straně dítěte (postižení, chování) dnes je snaha nechat dítě v rodině,
Hotel ATRIUM Otrokovice 25. června 2014 Projekt „Zvyšování kvality základního vzdělávání na území ORP Otrokovice“, reg: č.: CZ.1.07/1.1.00/ , je.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
1 Budoucnost péče o ohrožené děti Mgr. Jaroslav Fidrmuc zástupce náměstka ministryně pro vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Intervence u dětí v riziku PCH, dětí s PCH - ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV) Věra Linhartová, jaro 2012.
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Speciálně pedagogická diagnostika
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Kariérové poradenství a podnikavost
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk

SVP Dobrá Vyhlídka Šumperk  Školské zařízení zaměřené na pomoc a řešení poruch chování, výchovných problémů a vztahových obtíží  Zřizováno a financováno MŠMT  Zařízení ambulantního typu (bez pobytové části)  Samostatné zařízení v rámci DDŠ, ZŠ a SVP Šumperk  V činnosti od února 2014 Výhody SVP  Veškeré služby v rámci resortu školství zdarma  Koncepční a individualizovaná práce s rodinami i školami  Možnost dlouhodobé spolupráce  Terénní služby v širokém okolí  Provázanost s dalšími organizacemi (OSPOD, PPP, lékaři…)

Čím se řídíme:  Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů  Vyhláška č. 458/2005 Sb., kterou se upravují podrobnosti o organizaci výchovně vzdělávací péče ve střediscích výchovné péče  Metodický pokyn upřesňující podmínky činnosti středisek výchovné péče

Klienti SVP  Děti, mládež a mladí dospělí (3 – 26 let), též z rozhodnutí soudu  Zákonní zástupci a osoby odpovědné za výchovu  Školy a pedagogičtí pracovníci

Působnost SVP Šumpersko Zábřežsko Jesenicko Mohelnicko

Pracovníci SVP TOMÁŠ POLÁK vedoucí střediska – etoped JAN REMEŠ psycholog JITKA KŘEČKOVÁ etoped MICHAELA KANTOROVÁ sociální pracovnice

Statistika klientů od února 2014  Celkový počet klientů v evidenci: 243  Počet nových klientů ve 2. pololetí školního roku 2013 – 2014: 74  Počet nových klientů ve školním roce 2014 – 2015: 169  Z toho preventivní nebo intervenční programy ve školách: 13/34  Programy KPPŠ: 26  Besedy: 5

Nabízené služby Pro klienty a rodiny  Individuální konzultace s klienty (od 15let i bez souhlasu zákonných zástupců)  Rodinné konzultace (spolupráce se všemi členy rodinného systému)  Rodičovské skupiny Pro školy  Preventivní a intervenční programy zaměřené na vztahy a klima ve třídě/škole  Adaptační programy pro třídy  Programy v rámci KPPŠ – Právo a morálka, Komunikace  Besedy, přednášky a supervize na základě individuální domluvy

Programy pro školy

Klima třídy a vztahy ve třídě Preventivní program  dva 90 minutové bloky (časový odstup 2 – 3 týdny) Intervenční program  1. blok (seznámení se třídou, diagnostika)  2. blok (výsledky diagnostiky, intervence, nastolení změn)  3. blok (zhodnocení dosažených změn, zpětná vazba, pozitivně laděné aktivity k posílení koheze, spolupráce aj.)  v případě nutnosti prodloužení o další bloky

Adaptační a kohezivní pobyty  Adaptační pobyt  nově vzniklý třídní kolektiv, nový třídní učitel (6. třída, 1. ročník SŠ)  vzájemné poznání, sblížení, rozvoj komunikace, spolupráce, důvěry  Kohezivní pobyt  prohloubení soc. vazeb, důvěry v již zavedeném třídním kolektivu  spolupráce, zdravé sebeprosazení, efektivní komunikace, sebepoznání a hlubší poznání žáků navzájem  Požadavky na školu  zajistit ubytování a stravu pro žáky, učitele a 2 pracovníky SVP  zajistit dopravu na místo konání pro žáky a učitele  zajistit dozor nad žáky mimo čas realizace programu  zajistit materiál potřebný k realizaci programu

Spolupráce se školami  Zakázka směrem k individuálním nebo rodinným konzultacím (vysvětlit, nejedná se o trest, forma pomoci, zájem školy), větší komunikace také z naší strany  Spolupráce se škol. psychology (preventivní a intervenční programy, dlouhodobá práce s dítětem (rodinou))  Poradenství pro učitele – individuální, skupinové

Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka DDŠ, ZŠ a SVP Šumperk Vyhlídka Šumperk Otevírací doba Po – Čt: 8.00 – Pá: 8.00 – Jindy dle individuální domluvy Kontakty – středisko – vedoucí střediska – terénní pracovník

Děkujeme za pozornost a zveme vás na prohlídku prostor SVP