Česká asociace pro hydrauliku a pneumatiku (CAHP) Vybrané aplikace tekutinových mechanismů v automobilech 1. března 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Advertisements

Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Spalovací motory zážehové
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
TEPELNÉ MOTORY.
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory vznětové
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Tepelné stroje -motory
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Dlouhodobá maturitní práce
Výuka předmětu automobily
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Brno, 2. června Sdružení automobilového průmyslu Technologická platforma „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ Strategická.
Spalovací Turbína.
POLOHA TĚŽIŠTĚ AUTOMOBILU
MĚŘENÍ EMISÍ ZÁŽEHOVÉHO MOTORU.
Požadavky KOMA-Servis na absolventy pro obor hydrauliky Seminář „INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ“ Seminář „INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH.
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Název předmětu: Stavba a provoz strojů
Efektivní využití energie ve vozidlech (32% nyní) – cesty a synergie
Měření emisí u zážehového motoru
Vstřikovače vznětových a zážehových motorů
Petr Smékal Centrum dopravního výzkumu, Líšeňská 33a, Brno Závislost emisních faktorů směsných biopaliv na pracovních režimech motoru.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Hydraulické řízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Spalovací Motory Benzínové
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
BW06/56 – STAVEBNÍ STROJEIng. Svatava Henková, CSc. Mechanizace stavebních prací Obecné informace o stavebních strojích 1.Přednáška.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_19 Název materiáluTepelné.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Střední průmyslová škola dopravní, Plzeň. Vyučované automobilní obory - téměř 1500 žáků Mechanik opravář motorových vozidel Mechanik opravář motorových.
FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa. Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
BW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍBW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍ Ing. Svatava Henková, CSc. Mechanizace práce ve stavebnictví Základní konstrukční prvky strojů 1.Přednáška.
VY_32_INOVACE_ROZ_18 Zvláštní provedení ventilových rozvodů.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronika brzd I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových.
Název:Základy systémů ABS a ASR Autor:Ing.Karel Hrádek Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Brzdy Ročník:druhý Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Studium na AF MENDELU Ing. Petr Dostál, Ph.D.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
Spalovací motory Témata cvičení
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Toyota Prius Poznámky k přednášce.
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Třída 3.B 22. hodina.
Motor Caterpillar C13 vozu Tatra Phoenix G3
Transkript prezentace:

Česká asociace pro hydrauliku a pneumatiku (CAHP) Vybrané aplikace tekutinových mechanismů v automobilech 1. března 2016

MM Průmyslové spektrum (uprav. cit. části z Kaleidoskopu) Bezpečnost, spolehlivost, komfort i efektivní využití výkonu – to bývají hlavní požadavky uživatelů. Aktuální je zejména tlak na minimalizaci škodlivin obsažených ve výfukových plynech. Proto je kladen důraz především na stavbu takových vozidel, která budou co nejlépe splňovat přísná kritéria podmiňující jejich způsobilost i s ohledem na důsledky provozu.

EURO VI – z roku 2013 vs. EURO III z roku 2000 (zážehové a vznětové jednotky) CO (g/km) 1 a 0,5vs. 2,3 a 0,64 NOx (g/km) 0,06 a 0,08 vs. 0,15 a 0,5 HC + NOx (g/km) X a 0,17vs. X a 0,56 HC (g/km) 0,1 a Xvs. 0,2 a X PČ (g/km) X a 0,005vs. X a 0,05

Přednášející Přednášky prosloví odborníci z firem Bosch Diesel s.r.o. (pan Václav Vondráček), Continental Automotive Czech Republic, s.r.o. (pánové Josef Ferda a Pavel Pangrác), Honeywell, spol. s r.o. (pan Petr Škara) a ŠKODA AUTO a.s. (pan Karel Páv)

Program 09:00 – 09:05Zahájení semináře (informace) 09:05 – 09:35Vybrané aplikace TM v automobilech 09:35 – 10:10Přeplňování zážehových motorů 10:10 – 10:30Diskuse k tématu a přestávka 10:30 – 11:1025 let vývoje turbodmychadel 11:10 – 11:45Vysokotlaké vstřikování paliva 11:45 – 12:00Diskuse k tématu a ukončení semináře

Vybrané aplikace tekutinových mechanismů v automobilech (úvodní přednáška) Tekutinové mechanismy (vlastnosti) Příklady mechanismů ve vozidlech

Vlastnosti mechanismů 1.Kinematické vazby a podmínky pohybu 2.Přenos rychlosti, síly a výkonu 3.„Tuhé“ a elastické vazby 4.Akumulace, neustálené stavy 5.Disipace a tepelná bilance

Rozmanitá problematika - témata a příklady Pohonné jednotky a jejich příslušenství Brzdové systémy Mechanika podvozku a vypružení, směrová řízení a podpůrné mechanismy (tzv. posilovače řízení) Převodové systémy a příslušenství Autonomní ovládání a systémy (systémy a aktuátory), stabilizace, bezpečnost.

Pohonné jednotky a jejich příslušenství spalovací motor vznětový - V6 2,5l 114 kW TDI Š-SUPERB

Řízení ventilového rozvodu

Pohon ventilového rozvodu

Brzdové systémy

Mechanika podvozku a vypružení, směrová řízení a podpůrné mechanismy

Převodové systémy a příslušenství

Autonomní ovládání a systémy (systémy a aktuátory), stabilizace, bezpečnost

Příklad HÚ mobilního stroje

Děkuji za pozornost