Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní."— Transkript prezentace:

1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní části zážehových motorů, karburátor, vstřikování paliva Klíčová slovaKarburátor, přímé a nepřímé vstřikování, jednobodové, vícebodové PředmětStrojnictví Autor, spoluautorIng. Křížová Naděžda JazykČeština Druh učebního materiáluPrezentace Potřebné pomůckyPC, dataprojektor Druh interaktivityVýklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzděláváníStřední škola Cílová skupina3. ročník, žáci 17 – 18 let Speciální vzdělávací potřebyne ZdrojeSeznam viz poslední strana 1 VY_32_INOVACE_21_422 Spalovací motory 3 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

2 Základní části zážehových motorů Karburátor zařízení pro přípravu zápalné směsi benzínu a vzduchu v potřebném množství a v potřebném poměru vzduchu a benzínu hlavním úkolem je dávkování a jemné rozprášení benzínu do proudu vzduchu nasávaného do spalovacího prostoru motoru základní části: směšovací komora, plováková komora, plovák, odvzdušňovací ventil, jehlový ventil, rozprašovací trubice, škrtící klapka, „sytič“ 2 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

3 3

4 vstřikování paliva přesnější způsob přípravy palivové směsi – přesně odměřené množství paliva odpovídající okamžitému množství nasávaného vzduchu je pod tlakem palivového čerpadla rozprášeného vstřikovacími tryskami elektronicky řízené vstřikování umožňuje: vstříknout rozprášené palivo do nasátého vzduchu, upravovat směšovací poměr směsi, udržovat nízkou hladinu škodlivin ve výfuku výhody: - přesnější příprava směsi, stálý směšovací poměr - jemnější rozptyl paliva - kratší vzdálenosti a časy dopravy paliva 4 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

5 způsoby vstřikování: - nepřímé - přímé konstrukce: - sací soustava – čistič vzduchu, sací potrubí, komora se škrtící klapkou - palivová soustava – palivová nádrž, palivové čerpadlo, čistič paliva, regulátor tlaku, vstřikovací ventily - řídící a regulační soustava 5 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

6 nepřímé vstřikování paliva vstřik paliva do sacího potrubí nebo do komory škrtící klapky jednobodové – centrální vstřik do komory před škrtící klapkou, nevýhodou je vznik víru a srážení par paliva 6 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

7 vícebodové – vstřik probíhá u každého válce, výhodou jsou zaručené stejné podmínky pro rozdělení směsi 7 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

8 přímé vstřikování paliva palivo je vstřikováno v průběhu sacího a kompresního zdvihu přímo do vzduchové náplně válce palivo se rozprašuje a odpařuje ještě před vlastním zážehem jiskrou nedochází ke kondenzaci paliva na stěnách sacího potrubí tvorba směsi závisí na provozních podmínkách motoru motor pracuje v úsporném (částečné zatížení motoru, chudá směs paliva se vzduchem – 1:40-1:50), nebo výkonném ( obtokový kanál je uzavřený) režimu 8 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

9 9

10 10 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje přeplňování motorů umožňuje dopravit do válců motoru více vzduchu – zvýšit součinitel plnění výhody: - vyšší výkon a točivý moment motoru - lepší účinnost - snížení emisí škodlivin - snížení měrné spotřeby paliva způsoby přeplňování: - kompresorem – pro svůj pohon využívá část výkonu motoru - turbodmychadlem – poháněn turbínou na výfukové plyny

11 11 Souhrn učiva 1.Charakterizujte spalovací motory. 2.Jak rozdělujeme motory podle způsobu spalování. 3.Jak rozdělujeme motory podle pracovního cyklu. 4.Z jakých základních částí se skládá zážehový spalovací motor. 5.Jaký je princip činnosti rozvodů spalovacích motorů. 6.Stručně popište rozvody – SV, OHV, OHC. STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

12 12 Použité zdroje ING.KEMKA, Vladislav a kol. Stavba a provoz strojů. Praha: Informatorium, 2009, ISBN 978-80-7333-075-0. STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje


Stáhnout ppt "Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní."

Podobné prezentace


Reklamy Google