Pevné látky VY_32_INOVACE_2A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1101 Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Části obličeje VY_52_INOVACE_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Advertisements

Nakupování VY_32_INOVACE_3A_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
POČASÍ VY_32_INOVACE_5A_05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Mechanické vlastnosti technických materiálů
Dřevo VY_32_INOVACE_25_495 Dřevo
VLASTNOSTI LÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Vlastnosti stavebních materiálů
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_10_Kocůrková
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Zvířata v zimě VY_52_INOVACE_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Počasí VY_52_INOVACE_21 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obličej VY_32_INOVACE_2B_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Slabiky II. VY_32_INOVACE_1B_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
ORIENTACE V ČASE VY_32_INOVACE_1C_08 Číslo projektu: CZ /1. 5
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Hláska K VY_32_INOVACE_3B_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o.p.s AUTOR: Bc. Vladimíra Benediktová NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_FYZIKA_LÁTKY TÉMA: LÁTKY ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Vánoce VY_32_INOVACE_2B_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Ovocné stromy a jejich plody VY_32_INOVACE_1C_18 Číslo projektu: CZ. 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
POVOLÁNÍ I. VY_32_INOVACE_3A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Lidské tělo VY_32_INOVACE_2B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament VY_32_INOVACE_1B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní druhy zeleniny VY_52_INOVACE_34
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Závislost elektrického odporu
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
Narozeniny VY_32_INOVACE_2B_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Pevné látky VY_32_INOVACE_2A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Identifikátor materiálu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT, 02 Anotace Žáci jsou v úvodní části seznámeni se základním rozdělením pevných látek a především s jejich vlastnostmi. V závěrečné části pak samy za pomocí skrytého pera doplňují informace, podle zadání na jednotlivých stránkách, do připravených okýnek. Pomocí nastavené animace se po kliknutí na kontrolní okýnko zobrazí správné řešení. Autor Období vytvoření materiálu Mgr. Miroslav Kruba Prosinec 2011 Speciální vzdělávací potřeby ADHD, dyslexie, dysgrafie, dysortografie Vzdělávací oblast Vzdělávací obor Člověk a příroda Fyzika Druh učebního materiálu Interaktivní DUM Očekávaný výstup Žáci získají základní přehled o vlastnostech pevných látek Druh interaktivity Využití interaktivní tabule, hypertextových odkazů a práce s PC. Materiál je použitelný pro výuku v online prostředí sdíleném žáky i rodiči. Možnost dopisovat rukopisné poznámky přes skrytá tlačítka v rámci nového softwaru. Cílová skupina Žák – s lehkým mentálním postižením Stupeň a typ vzdělávání Základní škola praktická – 2. stupeň Typická věková skupina 13 – 15 let, 7. ročník

Pevné látky Sem patří Kámen, dřevo, papír, led, plasty, kovy, porcelán, sklo Výjimku mezi kovy tvoří rtuť, která je za normálního tlaku a normální teploty tekutá. Všechny tyto látky se vyznačují řadou vlastností, které jsou podrobněji rozebrány dále.

Vlastnosti pevných látek PružnostStálý tvar a objemTvrdostPevnostPórovitostKřehkost Pevné látky mají stálý tvar a k jejich změně musíme vždy použít sílu

Pružnost  Pružnosti pevných látek se využívá v hodinářství, automobilovém průmyslu  Využívá se i v posilovnách

Tvrdost  Nejtvrdším přírodním materiálem je diamantdiamant  Tvrdost je vlastnost materiálu odolávat vnějšímu poškození

Pevnost  Pevnost látek se určuje jako pevnost:  v tlaku  v tahu  v ohybu

Pórovitost  Vzhledem k vzlínavosti kapalin dochází k prostupu vody malými otvory (tzv. póry) v materiálech  Pórovitosti materiálů se využívá i při zalévání pokojových květin

Křehkost  Materiály mohou být pevné i tvrdé, ale současně mohou být křehké  Mezi takové materiály patří křída, sklo, porcelán, vypálená hlína

Doplň pomocí skrytého pera chybějící údaje Nejtvrdším přírodním materiálem je ……………………., který se používá ve šperkařství. Nejtvrdším přírodním materiálem je ……………………., který se používá ve šperkařství. Ocelové lano u výtahu musí být především pevné v ………………….., jinak by se přetrhlo. Nápověda

Doplň pomocí skrytého pera chybějící údaje Nejtvrdším přírodním materiálem je ……………………., který se používá ve šperkařství. Nejtvrdším přírodním materiálem je ……………………., který se používá ve šperkařství. Ocelové lano u výtahu musí být především pevné v ………………….., jinak by se přetrhlo. Nápověda

Rozhodni, co je jaké Kámen Kovadlina Hlína v květináči Sklo Houba na tabuli Diamant Křída Talíř Provaz pro horolezce ? TVRDÉ ? PÓROVITÉ ? KŘEHKÉ ? PÓROVITÉ ? TVRDÉ ? KŘEHKÉ ? PEVNÉ Kontrola Použij slova: KŘEHKÉ, TVRDÉ, PEVNÉ, PÓROVITÉ Použij skryté pero Konec

Zdroje