Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektrický proud v kapalinách a plynech
Advertisements

21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH29/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Chemické reakce a děje Autor:
Redoxní reakce = Oxidačně-redukční reakce (učebnice str. 60???)
Technické využití elektrolýzy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektrolýza VY_32_INOVACE_CH1 – 20 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
REDOXNÍ DĚJ RZ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Částicová stavba látek
Elektrolýza Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VIII. OXIDAČNĚ - REDUKČNÍ (REDOX) REAKCE
Elektrochemické metody - elektrolýza SŠZePř Rožnov p. R PaedDr
REDOXNÍ DĚJ.
OXIDAČNĚ REDUKČNÍ REAKCE
CZ.1.07/1.1.10/
Redoxní děje Elektrolýza
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: únor 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 9. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Ionty.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
PaedDr. Ivana Töpferová
Redoxní reakce.
Elektrolýza VY_32_INOVACE_01 - OCH - ELEKTROLÝZA.
Redoxní (oxidačně redukční) reakce
Elektrolýza
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
VY_32_INOVACE_15_IONTY Anotace Vznik iontů Autor Mgr. Květuše Horáková
pokračování Elektrolýza, články a akumulátory
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Ondra Kutílek , Štěpán Pém
Ionty Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Elektrodový potenciál
SLOUČENINY sloučením atomů 2 či více prvků
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ELEKTROLÝZA.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Elektrolýza ZŠ Velké Březno.
ELEKTRICKÝ PROUD V KAPALINÁCH I.
REDOXNÍ REAKCE Chemie 9. ročník
Oxidačně redukční reakce
Elektrolýza Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Václav Opatrný. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
PRŮMYSLOVÉ VYUŽITÍ ELEKTROCHEMIE
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE ELEKTROLÝZA výroba chloru „elektrolyzér“ rozklad vody.
Ch_022_Elektolýza Ch_022_Chemické reakce_Elektolýza Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
ELEKTRICKÝ PROUD V KAPALINÁCH Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku a slouží k výkladu nového učiva. VY_32_INOVACE_ČJ.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák IONTY KATIONTY (mg/l)ANIONTY (mg/l) Mg +II = 22.3Cl -I = 11.2 Ca +II = 74.0SO.
Složení atomů a „PSP“ ??? Bohrův model Rutherfordův model
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Redoxní reakce.
VY_32_INOVACE_C9-004 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8
Elektrický proud v kapalinách
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Vodivost kapalin. Elektrický proud (jako jev) je uspořádaný pohyb volných částic s elektrickým nábojem. Elektrický proud (jako jev) je uspořádaný pohyb.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Rozdělení chemických dějů
VY_32_INOVACE_19 19 atomy, molekuly,ionty autor: Mgr. Helena Žovincová
Elektrolýza.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Co již víme a co budeme potřebovat: Atom obsahuje částice s nábojem ( které???) Kationt je kladně nabitý atom ( jak vzniká???) Oxidační číslo atomu ( jak ho určíme ve sloučenině???) Samotný atom je neutrální (proč???) Aniont je záporně nabitý atom ( jak vzniká???) Ionty jsou atomy s nábojem

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Nové pojmy: Oxidace… oxidační číslo atomu se při reakci zvyšuje Redukce… oxidační číslo atomu se při reakci snižuje Redoxní reakce = oxidačně-redukční – dochází při nich ke změnám oxidačních čísel jednotlivých atomů Poloreakce – zápis změny oxidačního čísla u atomu pomocí elektronů

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Připomeň si: Jak se mění oxidační číslo ? Při přijetí elektronu : O o + 2 e - O -II Při odebrání elektronu : Al o - 3 e - Al +III S -II S +VI na Mn +VII Mn +IV na Zapiš změnu: H +I H0H0 na Zapisujeme pomocí tzv. poloreakcí:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Jak určit oxidaci a reakci ( např. spalování mědi): O o + 2 e - O -II → Cu o - 2 e - Cu +II → 2 Cu + O 2 →2 CuO Sestav chemickou rovnici: Doplň oxidační čísla atomů: Vyber ty atomy, u kterých se ox. číslo mění: Sestav poloreakce : redukce oxidace 2 Cu 0 + O 2 0 →2 Cu +II O -II Cu 0 Cu +II na O0O0 O -II na

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Význam redoxních reakcí v průmyslu: Výroba chemických látek - chlóru, hydroxidu sodného Rozklad různých chemických látek (elektrolýza vody) Elektrometalurgie - výroba čistých kovů (hliník) Elektrolytické čištění kovů - rafinace (měď, zinek, nikl) Galvanické pokovování (chromování, niklování, zlacení) - pokrývání předmětů vrstvou kovu Polarografie - určování chemického složení látky pomocí změn elektrického proudu procházejícího roztokem zkoumané látky Akumulátory - nabíjení chemického zdroje elektrického napětí průchodem elektrického proudu

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Oxidation number= oxidační číslo positively charge = kladný náboj negatively charge = záporný náboj Ion, kation, anion = ? Reduction= redukce Oxidation = oxidace Increase = zvýšeníDecrease = snížení

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Urči z chemické rovnice, který prvek se oxiduje a který se redukuje: 3 Cu + 8 HNO 3 → 3 Cu(NO 3 ) NO + 4 H 2 O Složitější rovnice: Jednodušší rovnice: 2 Mg + O 2 →2 MgO

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Použité zdroje: | / /