Finanční řízení projektů Ing. Marcelína Horáková tel. 974818334.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Advertisements

Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR OPERAČNÍ PROGRAM TECHNICKÁ POMOC Školení k Příručce pro žadatele a příjemce v OPTP

Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Page  1 YOUR LOGO STÁTNÍ Využití Centrálního systému účetních informací státu nejen pro kontrolní činnosti JUDr. David Bauer vedoucí oddělení Metodika.
Sledování realizace v ASPEONLINE Michal Hlavnička, BSc.
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Řízení a kontrola hospodaření v ekonomických agendách
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Ekonomický systém pro státní správu a samosprávu Hradec Králové, 2. dubna 2007 Tomáš Pavlíček, Tomáš Pavlíček, Solution Architect.
Oběh dokumentů v návaznosti na rozpočet
Moravská Třebová, Ing. Mgr. Dana Buriánková, vedoucí odboru finančního Dotace z Integrovaného operačního programu, oblast podpory 2.1 Zavádění.
1 O programu pro Informační Systém Investičního Controllingu n Dovolujeme si Vám představit základní schémata informačního systému ISIC n Programové řešení.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Realizační tým ICZ duben 2005
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
MONITOROVACÍ SYSTÉM SF a FS PRO OBDOBÍ WEBOVÝ ÚČET ŽADATELE A PŘÍJEMCE PODPORY Nová aplikace monitorovacího systému Mgr. Matěj Mareš Odbor evropských.
Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz
Informační systém Microsoft Dynamics NAV ISSS
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi Kurz právního minima Jihlava 26. – Ing. Libuše Nivnická.
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Aspe® systém pro řízení stavebně investičních projektů.
Systém ekonomických a projektových informací v eGovernmentu - SEPIe Marcelína Horáková Ministerstvo vnitra ČR
Předběžná finanční kontrola Příkazce operace. Úvod S účinností od byl na fakultě upřesněn vnitřní kontrolní systém předběžné finanční kontroly.
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ projekt spolufinancovaný z programového období Integrovaný operační program (IOP)
FONS GALEN Daniel Petričko PRACOVNĚ LÉKAŘSKÁ SLUŽBA Daniel Petričko.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Seminář k „Výzvě na technologická centra a elektronické spisové služby“ Oblast podpory: 2.1 Zavádění ICT v územní.
Historie a současnost programového financování na MF Ing. Michal Tóth, odbor 11 MF ČR Historie a základní principy systému programového financování.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Řízení investičních projektů DSZ DÚR DS ZBV RS DVZ DSP Systém Aspe.
Lenka Kšanová (Praha, duben 2016) Výzva dodatkových aktivit- finanční část.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
PŘÍLOHY MONITOROVACÍ ZPRÁVY 6. října OBSAH  Jednotlivé přílohy monitorovací zprávy  Elektronická žádost o platbu.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
Inventarizace majetku a závazků
Schválením žádosti projekt nekončí
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Finanční účetnictví RADNICE
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Inventarizace majetku a závazků
Odbor školství oddělení školské ekonomiky
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Finanční řízení projektů Ing. Marcelína Horáková tel

Obsah Základní pravidla finančního řízení Nástroje MV Nástroje MF

Odpovědnost za projekt Ředitel projektu Projektový manager Ekonom projektu

Odpovědnost - úkoly Zpracování požadovaných dokumentů Řízení projektu, realizace výběrových řízení Dodržování předpisů – externích a interních Realizace předběžné kontroly a předběžné řídící kontroly Realizace průběžné a následné kontroly

Rozpočtové procesy Návrh rozpočtu na další rozpočtové období a rozpočtový výhled (1 + 2) –Předložení požadavků na financování Návrh realizace investičních akcí –Zpracování investičních záměrů –Registrace akce

Rozpočtové procesy Rozpis rozpočtu na aktuální rozpočtové období dle „rozpočtové klasifikace koruny“ Převody nároků z přecházejícího rozpočtového období Realizace čerpání rozpočtu –Platby –Rozpočtová opatření Státní závěrečný účet - podklady

Finanční a řídící kontrola Základním úkolem je potvrzení alokace finančních prostředků Provádí jí příkazce operace (vedoucí zaměstnanec), správce rozpočtu a hlavní účetní, musí mít vždy písemné zmocnění k výkonu řídící kontroly

Finanční a řídící kontrola Okamžiky provedení –Před založením rezervace v IISSP podle zákona č. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla –Před vyhlášením veřejné soutěže podle NMV č. 51/2012 o zadávání veřejných zakázek –Před podpisem smlouvy podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole –Před úhradou faktury podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole

Projektové procesy Příprava projektu Realizace projektu Monitorování projektu Vyhodnocení projektu Udržitelnost projektu

Projektové procesy Příprava projektu –Definování finanční náročnosti na realizaci projektu –Definování etapyzace –Definování parametrů udržitelnosti a odhad potřeby finančních prostředků na udržitelnost

Projektové procesy Realizace projektu –Zpracování investičních záměrů –Realizace výběrových řízení –Realizace smluvních vztahů –Aktualizace struktury rozpočtu projektu –Účtování a evidování majetku

Projektové procesy Průběžné monitorování projektu –Status report a Monitorovací zpráva –Žádost o platbu Ukončení projektu –Závěrečná monitorovací zpráva –Žádost o platbu Zajištění udržitelnosti projektu

Realizace projektu příprava výběrového řízení Příprava výběrového řízení –Zpracování Rodného listu + řídící kontrola –Založení Rezervace v IISSP + řídící kontrola –Zpracování zadávací dokumentace a souvisejících dokumentů + schválení OSF –Realizace výběrového řízení, případně předání k realizaci výběrového řízení na OVZ

Realizace projektu před podpisem smlouvy Schválení návrhu smlouvy OSF Žádost o stanovení výdajů Aktualizace rozpočtu Aktualizace rezervace Předběžná řídící kontrola před založením závazku (podpisem smlouvy) Podpis smlouvy

Realizace - účetnictví Zaevidování smlouvy v EKIS MV Na úseku ICT také předání originálu smlouvy do Registru smluv Předání smlouvy ke zveřejnění dle NMV č. 6/2012

Realizace projektu plnění dle smlouvy Akceptace realizace dle charakteru smlouvy –Služby –Majetkové plnění – soupis pořízeného majetku s parametry potřebnými pro následné účtování a evidování Kontrola souladu finančního plánu s realizovanou smlouvou

Realizace - účetnictví Začíslování majetku – přidělení nomenklatur Založení objednávky v EKIS Vystavení platebního poukazu - předběžná řídící kontrola před platbou Předání faktury k úhradě

Realizace - účetnictví Průběžná kontrola zaúčtování Realizace rozpočtových opatření Zařazení dokončeného majetku do užívání (zpracování protokolu) Závěrečné vyhodnocení investiční akce

Realizace - udržitelnost Aktualizace požadavků na zajištění udržitelnosti Aktualizace potřeby finančních prostředků Uplatnění finančních prostředků do návrhu rozpočtu Realizace výběrového řízení Uzavření smlouvy (smluv)

Rizika a opatření Jiná struktura rozpočtu projektu při plnění –Zpracovat neprodleně žádost o změnu Nedostatek podkladů k pořizovanému majetku –Aktivní spolupráce s dodavatelem již při uzavírání smlouvy a při přebírání majetku

Rizika a opatření Chybné účtování –Průběžná kontrola, zejména na konci roku –Písemná žádost o nápravu Pozdní uvolnění nároků –Posunout plnění, resp. platby cca do února, března

Odborné útvary MV Odbor strukturálních fondů (OSF) Ekonomický odbor (EO) Odbor programového financování (OPF) Odbor účetnictví a statistiky (OUS) Odbor personální (OP) Odbor provozu a rozvoje EKIS (OPRE) (Ministerstvo financí, Ministerstvo pro místní rozvoj)

Nástroje MV EKIS – ekonomických informační systém SEP – systém evidence projektů (EDS/SMVS)

Trocha historie EKIS 04/1998 Zahájení budování EKIS I 01/1999 Start EKIS I 05/2001 Zahájení budování EKIS II 01/2003 Start EKIS II 09/2011 Další rozvoj - SEPIe 01/2013 Další rozšíření

EKIS v číslech Produktivní provoz již běží 15 let O systém se stará cca 50 zaměstnanců MV Využíváme cca 25 modulů a souvisejících aplikací cca 2900 uživatelů SAPu cca uživatelů web aplikací 59 účetních okruhů 75 tisíc kmenových záznamů zaměstnanců SAP a Solution Manager verze ERP 6.0

Implementované moduly (oblasti) FI - finanční účetnictví FI-FM - rozpočet AM - dlouhodobý majetek DM - drobný majetek MM - materiálové hospodářství Centrální číselník majetku CO - controlling SD - vydané faktury PM - údržba a opravy PS - systém řízení projektů OV - oděvní výdejny a konta operativní evidence a čárové kódy evidence instalací SW HR-PERS - personalistika HR-OSYS - organizace a systemizace HR-VZD - vzdělávání HR-OSZ - odměňování WEB aplikace – časové plánování

Implementované moduly (oblasti) SSD - správa dokumentů REM - správa nemovitostí MIS - manažerský informační systém výkazy pro CSUIS IISSP MF rezervace pro RISRE IISSP MF Solution Manager Change Management, Problem Management, Early Watch Alert

Hlavní přínosy EKIS – rok 1999, 2003 Vznikl integrovaný a komplexní IS pro celý resort Je možná průběžná kontrola čerpání rozpočtu Je integrováno finanční, materiálové a mzdové účetnictví s vazbou na čerpání rozpočtu Nastavení systému je jednotné a řízené z centra Existuje vazba mezi personálními potřebami a finančními zdroji při plánování mzdových prostředků Řídící pracovníci by tedy měli mít dostatečný zdroj informací Bylo tomu ale skutečně tak?

CO S TÍM ?

Systém ekonomických a projektových informací v eGovernmentu - SEPIe

Projekt financovaný z Integrovaného operačního programu EU č. CZ 1.04/4.1.00/ část - správa a evidence projektů, zejména spolufinancovaných z EU část - rozvoj EKIS

12/2013 Ukončení projektu 07/2008 Zahájení projektu 09/2011 SEPIe EKIS zahájení 02/2013 SEPIe SEP zahájení 09/2012 SEPIe EKIS ukončení 11/2013 SEPIe SEP ukončení Historie SEPIe

Část EKIS Realizace říjen září 2012 upgrade systému na platformu ERP verze 6.0 SSD - správa dokumentů (smluv) datové úložiště REM – správa a provoz nemovitostí MIS - manažerský informační systém (datový sklad) upgrade Solution Manageru

Přínos EKIS – rok 2012 Realizace upgrade Realizace rozvoje implementace zcela nových modulů optimalizace stávajících Možnost rozšíření aktivního používání systému na všechny účetní jednotky v resortu MV Dostatek informací pro vedoucí pracovníky při rozhodování

Rozhodování Na základě kterých, či jakých informací se mohu rozhodovat, kde mám hledat úsporu? Mám přehled o všech uzavřených závazcích, smlouvách? správa dokumentů Hospodařím dobře se svěřenými objekty, využívám je optimálně, je jejich provoz hospodárný? REM Mám potřebné aktuální informace vždy a všude? datový sklad a manažerský informační systém

Správa dokumentů

Umožňuje: Centrální evidenci uzavřených smluv za celý resort Přikládat originální soubory a skeny dokumentů do centrálního úložiště dokumentů Realizovat objektová propojení do ostatních modulů Využívat informace pro sestavování rozpočtu Využívat informace pro zakládání rezervací do Státní pokladny

Správa dokumentů Aktivní využívání bylo zahájeno v únoru 2012 K dnešnímu dni jsou do systému vloženy informace o cca smlouvách K cca k záznamů je již přiložen i digitalizovaný dokument

Karta dokumentu - vstupní obrazovka

Správa nemovitostí REM

Správa nemovitostí - REM Resort MV spravuje −cca objektů vlastních −cca objektů v nájmu

Správa nemovitostí Co mě zajímá: Lze vůbec uspořit finanční prostředky při správě a provozování objektů? Jak optimalizovat umístění útvarů? Jak zjistit nákladovost objektů a útvarů v čase? Existuje nástroj, který umí na tyto otázky odpovědět ? REM

Správa nemovitostí Podpora evidence objektů Reporting dat o tomto majetku Plánování výdajů Controlling - sledování nákladovosti útvarů Plánování údržby, rozvoje, modernizace Optimalizace dislokace Úspora nákladů

Správa nemovitostí Neúčetní část (bez vazby na účetní okruh) - podrobná data o nemovitém majetku; Účetní část (vazba na účetní okruh) − financování provozu − evidence majetku s vazbou na modul AM − zúčtování odpisů z AM − rozúčtování nákladů na objekty REM − zúčtování nákladů na organizační NS

Kmenová data v REM

Reporting REM Existuje jednotná platforma pro správu, vyhledání a zobrazení kmenových dat nemovitostí (využití zejména v účetnictví REM) Možnost vyhodnocování nebo srovnávání nákladů popřípadě výnosů (data controllingu) Sledování rozúčtování nákladů na definované objekty Poskytování povinných informací do informačního systému CRAB (Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových)

Datový sklad

V rámci projektu SEPIe je implementován datový sklad s analytickými nástroji pro vytěžování dat Tento krok je logickým vyústěním automatizace ekonomických procesů zabezpečujících resort MV CÍL Zajistit manažerské a projektové informace vedoucím zaměstnancům resortu MV pro řízení ekonomiky MV ČR

Manažerský informační systém

Informační systém je určen pro podporu efektivity plánováních a rozhodovacích procesů Přístup přes portál, není nutná znalost ovládání IS SAP – přehledná navigace Přátelské uživatelské rozhraním které nezatěžuje −všechny nezbytné parametry pro výběr údajů budou přednastavené, −minimalizuje se počet kliknutí potřebných pro spuštění reportu, −bude možné přistupovat i z mobilního zařízení

Manažerský informační systém Zdroj dat: −v první fázi EKIS finanční část, −v druhé fázi i EKIS personální část, příp. další IS Manažerské sestavy lze vytvořit podle individuální potřeby konkrétního manažera, popř. jeho analytika Individuální nastavení Manažerských Dashboardů Zdroj on-line informací pro řídící pracovníky

Manažerský Dashboard Rozpočet

Část správa a evidence projektů Vyhlášena soutěž Předpoklad realizace červenec – prosinec 2013 Obsah −tvorba projektové dokumentace pro schválení EU projektu −sledování realizace −sledování finančního čerpání −zpracování monitorovacích zpráv

Příprava projektu definice projektového záměru definice projektu zpracování a podání žádosti o finanční podporu podle vyhlášené výzvy schvalovací proces žádosti - schválení projektu definice rozpočtu projektu vyhotovení rodného listu

Realizace veřejné zakázky sledování jednotlivých fází veřejné zakázky, popř. zakázek informace o uzavřené smlouvě, resp. smlouvách

Vlastní realizace projektu sledování plnění milníků evidence fakturace vazba na evidenci majetku kontrola čerpání rozpočtu porovnávání skutečnosti s nastavenými parametry

Sledování změn a ukončení sledování změn v projektu, včetně potřebných dokumentů zpracování dokumentů pro čerpání finanční podpory potvrzení oprávněnosti čerpané finanční podpory

Udržitelnost plánování nákladů na udržitelnost zpracování plánu výdajů přenos do návrhu rozpočtu rozpis rozpočtu

Udržitelnost projektu SEPIe Zajistit naplánování finančních prostředků na období 2013 – 2017 –uzavřena smlouva na provoz SEPIe - EKIS Stabilizace pracovního kolektivu, vznik „Kompetenčního centra“ –2011 vznikl samostatný odbor

Nástroje MF Integrovaný informační systém státní pokladny Evidenční dotační systém EDS Systém pro správu majetku ve vlastnictví státu SMVS

Systém IISSP CSUIS – centrální systém účetních informací státu – definován zákonem o účetnictví MIS – manažerský informační systém RIS – rozpočtový informační systém –PR – příprava rozpočtu –RIS RE – realizace rozpočtu (rozpočtová opatření, rezervace a platební styk)

Přehled bloků IISSP včetně vazeb

Hlavní funkční bloky IISSP CENTRÁLNÍ ÚČETNÍ SYSTÉM (CÚS) - centrální informační systém, ve kterém budou shromažďovány účetní informace definovaných účetních jednotek  Základní pilíř tvoří CSUIS - stát se stane konsolidující jednotkou se specifickými způsoby agregace a konsolidace dat  Cílem bude získávat včasné informace, které budou dále využívány při sledování hospodaření státu jako celku i jeho jednotlivých složek, při řízení hotovosti a poskytování standardních výstupů jak pro Ministerstvo financí, tak statistické údaje ČR i EU

Hlavní funkční bloky IISSP ROZPOČTOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM (RIS) je nástroj pro plánování, schvalování a realizaci rozpočtu včetně Ex-ante kontroly, který umožňuje sjednotit postupy v oblasti rozpočtování, člení se na:  RIS PR – příprava rozpočtu, zpracování návrhu rozpočtu a zpracování rozpisu R1  RIS RE – realizace rozpočtu, alokování zdrojů (rezervace) a realizace plateb - řízením platebního styku se bude optimalizovat využití disponibilních prostředků státního rozpočtu. Platby realizuje ČNB

Hlavní funkční bloky IISSP MANAŽERSKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM (MIS) je nadstavbový nástroj určený pro vrcholový a střední management k operativnímu rozhodování, pro řízení a kontrolu, prognózování apod. MIS pracuje s informacemi z RIS a CUS MIS je určen pro pracovníky MF, kapitol a krajských úřadů

EDS/SMVS Evidenční dotační systém (EDS) Správa majetku ve vlastnictví státu (SMVS) Systém je určen pro vstup a zpracování dat části státního rozpočtu s vazbou na IISSP Je využíván na jednotlivých ministerstvech s přímým napojením na Ministerstvo financí ČR, kde slouží k centrálnímu zpracování podkladů pro tvorbu plánu výdajů SR a evidování dotací

EDS/SMVS - funkce Pro každou akci umožní plánovat finanční potřeby a zdroje podle podmínek stanovených vyhláškou MF Akce je evidována, a v průběhu realizace sledována, podle hodnotových, termínových a technologických kriterií stanovených vyhláškou Systém umožňuje průběžné operativní sledování průběhu realizace akce a zpracování požadované dokladové dokumentace

EDS/SMVS - funkce Umožňuje zpracovat dokumentaci nutnou k uvolňování finančních prostředku v souladu se stanovenými postupy Umožňuje export a import dat, jak v samotném sytému, tak i mezi cizími vnějšími informačními systémy Základní údaje o jednotlivých akcí zpřístupňuje na Internetu.

DOTAZY ?

Děkuji Vám za pozornost