Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory na jeden projekt: 75 mil. Kč 1projekt: 30 – 50 zapojených škol Cílem výzvy je podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol a školských zařízení pro využívání ICT ve výuce na středních a základních školách v krajích ČR, mimo hl. m. Prahy Vyhlášení výzvy: březen 2014 Datum ukončení výzvy : do konce dubna 2014 Projekt musí být dokončen: do Termíny předkládání žádosti: 3-4/2014 Podíl žadatele: 0 Kč Předkladatel žádosti: sdružení škol (žadatel + partneři projektu -- smlouva o partnerství)
Jeden subjekt = jedna žádost Minimální částka je 15 mil. Kč na projekt (max. částka je 75 mil. Kč) Doba trvání projektu: 12 měsíců Partneři projektu: nejméně 30 % ZŠ o velikosti <200 žáků, max. 25 % SŠ max. 40% dotace na vybavení tzv. „železo“ – tablet, NTB, netbook cena 1 ks zařízení = cca 20 tis. Kč max. 20 ks zařízení (učebních pomůcek) na 1 školu 1 pedagog zapojený do programu vzdělávání = 1 ks zařízení Příklad: do projektu se zapojí 15 pedagogů školy, škola obdrží 15 ks učebních pomůcek (tablet, NTB, PC, …), max. však 20 ks Základní podmínky poskytnutí dotace
Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol a školských zařízení pro využívání ICT ve výuce. Podporovaná aktivita = 3 požadované podaktivity: Podaktivita A Školení PP k využití ICT techniky ve výuce Podaktivita B Koučink, mentoring, podpora pedagogů formou asistence při technických problémech Podaktivita C Evaluace
Podaktivita A školení PP k využití ICT techniky ve výuce: Popis: příjemce bude systematicky a opakovaně – 5 x 5 hodiny (1h = 45min.) v průběhu jednoho šk. roku (2014/15) vzdělávat pedagogické pracovníky ZŠ a SŠ. 1. ICT – „Co už máme“ 1 x 5h 2. ICT – „Co chceme“, 1 x 5h 3. Oborové didaktiky, 3 x 5h
Podaktivita B vzdělávání ředitelů, mentoring, podpora pedagogů – Podaktivita B1: Vzdělávání ředitelů – Podaktivita B2: Mentoring a podpora pedagogických pracovníků školy – Podaktivita B3: Metodik ICT ve škole (nepovinná aktivita) Jedná se o formu podpory pro všechny pedagogické pracovníky zapojené do projektu. Úkolem je od počátku poskytovat odbornou pomoc ve formě poradenství, konzultací, koučingu apod. jednotlivým pedagogickým pracovníkům ve škole. a) využití ICT ve výuce, pomoc při technických problémech b) využití ICT v oborových didaktikách Rozsah a způsob poskytování odborné pomoci je na každém žadateli dle jeho uvážení a požadavků konkrétních škol. Bude trvat min. 6 měsíců
Podaktivita C - evaluace Tato aktivita je zaměřena na evaluaci projektových aktivit realizovaných u jednotlivých partnerů (škol). V rámci evaluace dojde k vyhodnocení přínosu/dopadu/efektu vzdělávacích aktivit na reálné využití ICT techniky ve výuce v dané škole. každá škola provede analýzu počátečního stavu před zahájením vzdělávacích aktivit projektu po ukončení aktivit projektu dojde na každé škole k vyhodnocení přínosu/dopadu/efektu vzdělávacích aktivit v návaznosti na počáteční stav.
Příjemce dotace bude provádět tyto činnosti: řízení projektu, sestavení vzdělávacích modulů a přípravu materiálů, které mají v rámci realizace projektu vzniknout, lektorskou činnost, přípravu a řízení konferencí a seminářů, průběžné vyhodnocování projektových činností, provádět publicitu projektu, zpracování monitorovacích zpráv a předkládání žádostí o platby, schvalování a proplácení způsobilých výdajů partnera apod. k projektu Zajištění infastruktury (WiFi)
Partner projektu (naše ZŠ) bude provádět tyto činnosti: připomínkování a hodnocení výstupů z projektu, spolupráce při zajišťování cílové skupiny z oblasti lidských zdrojů, zprostředkování kontaktu s cílovou skupinou (zajištění přenosu informací mezi cílovou skupinou a Příjemcem), Výběrové řízení na dodávku tabletů/notebooků