Energie III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/21.3770.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hrátky s elektřinou Vypracovala: Anna Doležalová Datum:
Advertisements

ŠETŘENÍ ELEKTRICKOU ENERGIÍ
ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Z obnovitelných zdrojů
Autoři: Petr Melicherík, Kateřina Vašíčková, Marie Vykydalová Gymnázium Uničov.
Člověk a energie Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Fyzika Ekologie ©2008 (PowerPoint) Petra Křenová, Jirka Juřena a Lukáš Gottwald™
Rozvodná elektrická síť
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
ZDROJE ELEKTRICKÉHO NAPĚTÍ
Autor: Petr Melicherík Spoluautoři: Iveta Suchá
Šetříme energií v domácnosti
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Energie a Město Zpracovali : Štěpán Filip Matěj Havrlant Matěj Havrlant.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Registrační číslo projektu
ENERGIE 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Úspora elektrické energie
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám" Projekt: Škola pro život Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: C.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 10
ALTERNATIVNÍ ZDROJE ENERGIE
PŘÍRODNÍ ZDROJE A ENERGIE Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Elektrická energie V současnosti nejvíce strojů a nástrojů pohání elektrická energie. Získává se přeměnou jiného druhu energie. Základem pro její výrobu.
Obnovitelné a Alternativní zdroje energie
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Elektrická energie.
Energetika.
Přírodní a civilizační rizika - 2
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
Fyzika Elektrárny.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_115.
Miroslav Kaňok VY_V/2_INOVACE_04_Energie. OBSAH Cesta energie v příroděCesta energie v přírodě Zdroje energieZdroje energie Použité zdrojePoužité zdroje.
Zdroje energie v ČR a koncepce energetiky do budoucnosti Vypracoval: Michal Zelenský.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_V/2_INOVACE_05_Příklady elektráren
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Výroba elektrické energie - obecná část
Výroba elektřiny VY_30_INOVACE_ELE_733
Těžký průmysl Energetika.
energie má své dobré stránky ale i špatné ENERGIE.
Výroba a přenos elektrické energie. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Nevyčerpatelné energetické zdroje Zbožíznalství 1. ročník.
Elektrárny VY_32_INOVACE_2A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Richard Dlouhý. Druhy elektráren  Vodní  Solární  Jaderná  Větrná  Tepelná  Geotermální Tyto elektrárny vytvářejí elektrickou energii.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_192_Elektřina-výroba a rozvod AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav.
VY_32_INOVACE_ CESTA ENERGIE Mgr. Irena Škantová Environmentální výchova listopad ročník Hra je určena pro pochopení významu, využití.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
Energetický průmysl. Co to je? Energetika je průmyslové odvětví, které se zabývá získáváním, přeměnou a distribucí(rozdělování) všech forem energie Jedná.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav AUTOR: Jana Valášková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 13 _FYZIKA TÉMA: Elektrárny – typy elektráren ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
10 VÝROBA A PŘENOS ELEKTRICKÉ ENERGIE VY_32_INOVACE_10 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Doplnění.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc
Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk Lecián Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_08_Člověk a energie
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Fyzika – Jaderná elektrárna
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Průmysl ČR Číslo: EU DUM 6_13 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
PODSTATNÁ JMÉNA III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Druhy elektráren Výroba a přenos elektrické energie Název školy
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výroba elektrické energie - obecná část
Transkript prezentace:

Energie III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/

V dnešní době si život bez elektrické energie neumíme představit – to, že se doma svítí, hraje rádio či televize, běží počítač, pere pračka, vaří sporák, funguje telefon, tablet, mp3 přehrávač… je pro nás samozřejmostí to je možné díky elektrické energii („elektřina“), kterou získáváme z různých zdrojů

Elektrická energie se vyrábí v elektrárnách Názvy elektráren odvozujeme podle toho, co v nich pohání stroje, které vyrábí elektřinu. Druhy elektráren: Tepelná - zde se pálí uhlí, vzniklé teplo přemění vodu v páru a ta roztáčí turbíny Jaderná Vodní Sluneční (Solární) Větrná Jaderná elektrárna

Problémem elektrické energie je to, že ji neumíme uchovávat, je třeba ji hned spotřebovat. Proto se lidé naučili elektřinu rozvádět – elektrickým vedením – tak se dostane hned ke spotřebiteli

Zdroje elektrické energie dělíme na: obnovitelné - takové zdroje, v jejichž čerpání lze teoreticky pokračovat další tisíce až miliardy let - sluneční energie, větrná energie, vodní energie, energie přílivu, biomasa neobnovitelné - takové zdroje energie, jejichž vyčerpání je očekáváno v následujících stovkách let, ale jejich případné obnovení by trvalo mnohonásobně déle - uhlí, ropa, zemní plyn, rašelina, jaderná energie

Jak můžeme šetřit elektřinou: používat energeticky šetrné zářivky nesvítit zbytečně nemít zbytečně puštěné elektrozařízení, které momentálně nepoužívám nenechávat spotřebiče ve „stand by“ provozu (vypnuté ale v zásuvce, kdy často svítí světýlko přijímače dálkového ovládání) používat spotřebiče s nízkou energetickou spotřebou uvedeno na energetickém štítku - od A do G (A je nejlepší, G nejhorší) - dnesexistuje ještě A+, A++, A+++ (tam potom platí, čím více plus, tím nižší spotřeba)

ENERGIE III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Iveta Vališková Škola: ZŠ a MŠ Dětenice Použitá literatura a zdroje, OBRÁZKY: Mgr.I.Vališková, Člověk a technika, kol.autorů, Alter 1996, ISBN , Cíl: Seznámit žáky s elektrickou energií a motivovat je k šetření el.energií