Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2014 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 Liberec Dana Štěpánová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2013
Advertisements

NOVÁ MATURITA Stručná informace o průběhu a přípravě.
Gymnázium Františka Palackého Valašské Meziříčí
GVID – MATURITA 2014 aktuální stav – říjen 2013.
Popis školících a informačních aktivit CERMATu
Maturitní zkoušky
Maturitní zkouška v roce 2012 Přehled hlavních legislativních změn.
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
Nová podoba maturitní zkoušky Obchodní akademie, Vyšší odborná škola cestovního ruchu a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, s. r. o. Dr. Eva.
NOVÁ MATURITNÍ ZKOUŠKA
Maturita září Legislativa Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.
Maturita 2010/2011 Co je potřeba znát z maturitní vyhlášky.
Práce předsedy zkušební maturitní komise
Palackého 211, Mladá Boleslav
Model reformní maturity (Změna vyhrazena)
Gymnázium Františka Palackého Valašské Meziříčí
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2012
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ únor 2014 tel. škola: ,
Legislativní prostředí
GVID – MATURITA 2015 aktuální stav – září STRUKTURA MATURITNÍ ZKOUŠKY Maturitní zkouška (MZ) Společná část MZ Český jazyk a literatura Matematika.
CO NÁS ČEKÁ OKOLO MATURIT V ROCE 2012 Maturita 2011 Změny pro rok 2012 Připomínky CZESHA Nový systém hodnocení písemných prací.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
NOVÁ MATURITA JAK BUDE NOVÁ MATURITA PROBÍHAT (říjen 2008) základní model nové maturity jaké typy zkoušek bude nová maturita obsahovat maturita bez hendikepů.
Maturita listopadu
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Výchovní poradci základních a středních škol.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
NOVÁ MATURITA 2011 Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Individuální vzdělávací plán
NOVÁ MATURITA Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016.
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
Maturitní zkouška podle zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) platnost od Maturitní zkouška podle zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) platnost.
Maturitní zkoušky Písemné zkoušky společné části matematika (didaktický test), anglický jazyk (písemná práce) český jazyk (didaktický.
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 TISKOVÁ KONFERENCE CERMAT 15/8.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 24. září 2015 Harrachov Dana Štěpánová.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2011 Ing. Dana Štěpánová odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje.
Přijímací řízení nově Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK Krajský úřad Libereckého kraje Ing. Eva Kotková.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2016/2017 Vypracovala: Mgr. Yveta Opravilová, zástupkyně ředitele.
JARNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 Signální souhrnné výsledky.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2012 Ing. Dana Štěpánová odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje.
MATURITNÍ ZKOUŠKA 2013 JARO AKTUÁLNÍ VÝSLEDKY Zpracoval: Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání - CERMAT ČERVEN 2013.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
přijímací řízení Na STŘEDNÍ ŠKOLY
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/2018
UKONČOVÁNÍ STUDIA NA SŠ
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
REFORMA MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2016
Liberecký inspektorát ČŠI
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2013
Přijímací řízení na střední školy 2017/2018
přijímací řízení Na STŘEDNÍ ŠKOLY
GVID – MATURITA 2019 aktuální stav – říjen 2018.
Maturitní zkoušky 2019 ke dni
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018/2019
Maturity 2018/2019 listopad 2018 L. Jíša.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Organizace přijímacího řízení
PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY 2017/2018.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona
Transkript prezentace:

Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2014 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 Liberec Dana Štěpánová

Maturitní zkoušky 2014  Výsledky maturitních zkoušek – jarní a podzimní zkušební období Maturitní zkouška celkem Společná část Profilová část Konal Uspěl 88 %89 %96 %

Přezkoumání průběhu a výsledku maturitní zkoušky  Dílčí zkouška společné části maturitní zkoušky konaná formou písemné práce a ústní formou, zkouška profilové části maturitní zkoušky  § 82 odst. 1 školského zákona: Písemná žádost na krajský úřad; Součinnost poskytuje škola, ČŠI, Centrum; KÚ rozhodne do 30 dnů ode dne doručení žádosti;  § 82 odst. 3 žádost lze podat příslušnému správnímu úřadu do 20 dnů od konce období stanoveného prováděcím právním předpisem.

Přezkoumání průběhu a výsledku maturitní zkoušky  Termíny pro podání žádosti o přezkoumání průběhu a výsledku MZ: Zkušební období Forma zkoušky Období konání zkoušek Termín podání žádosti do 20 dnů JarníPP a DT – Do ÚZ a PZ – Do PodzimníPP a DT – Do ÚZ a PZ – Do

Přezkoumání průběhu a výsledku maturitní zkoušky Jarní zkušební období (MZ 2014)  Celkový počet podaných žádostí19  Ústní forma společné části MZ – AJ 1  Písemná práce společné části MZ – ČJ 6  Písemná práce společné části MZ – AJ 8  Písemná práce společné části MZ – NJ 4  Počet změněných rozhodnutí 3

Přezkoumání průběhu a výsledku závěrečné zkoušky Podzimní zkušební období (MZ 2014)  Celkový počet podaných žádostí 10  Ústní forma profilové části MZ – ZSV 1  Ústní forma společné části MZ – NJ 1  Písemná práce společné části MZ – ČJ 2  Písemná práce společné části MZ – AJ 4  Písemná práce společné části MZ – NJ 2  Počet změněných rozhodnutí 1

Přezkoumání průběhu a výsledku maturitní zkoušky MZ PP ČJ PP AJ7125 PP NJ31746 ÚZ3843 CELKEM

Přezkoumání průběhu a výsledku maturitní zkoušky – zjištění KÚ  Jmenování místopředsedy a dalších členů zkušební komise § 35 odst. 4 vyhlášky č. 177/2009 Sb., § 3 odst. 5 vyhlášky č. 47/2005 Sb.);  Jmenování předsedy zkušební komise Žádost o jmenování předsedy i pro obory dobíhající – opravné a náhradní zkoušky; § 74 odst. 7, § 80 odst. 4, § 80a školského zákona  Krátkodobá nepřítomnost předsedy zkušební komise – § 36 odst. 3 vyhlášky č. 177/2009 Sb., § 3 odst. 8 vyhlášky č. 47/2005 Sb.;

Přezkoumání průběhu a výsledku maturitní zkoušky – zjištění KÚ  Ředitel školy: Zveřejňuje témata povinných a nepovinných zkoušek i dálkovým přístupem na webu školy; Zveřejňuje rozhodnutí o povinných a nepovinných zkouškách na veřejně přístupném místě a dálkovým přístupem; Dokumenty datovat (pozor na termíny); Témata a zadání maturitní práce (profilové části) se zachovávají i pro opravnou a náhradní zkoušku.

Přezkoumání průběhu a výsledku maturitní zkoušky – zjištění KÚ  Doporučení: Předem zveřejňovaná témata nečíslovat (žáci si představí konkrétní téma); Při opravné zkoušce z cizího jazyka pozor na 3. část pracovního listu (zpracovává škola), počet témat je nižší než u řádných termínů; Vydat a zveřejnit rozhodnutí ředitele školy o výběru témat; Možnost konzultace i s ČŠI.

Přezkoumání průběhu a výsledku maturitní zkoušky – Centrum  Nejčastější důvody pro podání žádosti o přezkum: Rušení v době zkoušky (hluk z chodby, ulice, způsobený zadavatelem, ŠMK, inspektorem ČŠI) – vypnutí školního rozhlasu, zvonku; Kvalita poslechu v didaktických testech CJ – vhodný přehrávač, seznámení zadavatelů s obsluhou, vyzkoušet akustiku místnosti; Škola nezajistila jednu sadu povolených pomůcek do učeben; Spádová škola poskytla školní pomůcky a pomůcky ve vlastnictví žáků odebrala (kontrola pomůcek před konáním zkoušky i administrací, nutno dodržet JZS);

Přezkoumání průběhu a výsledku maturitní zkoušky – Centrum  Nejčastější důvody pro podání žádosti o přezkum: Obtíže s nalezením učebny ve spádové škole – dát pokyn do pozvánky, vyvěsit jmenné seznamy; Zkouška nebyla zahájena dle JZS – čas zahájení administrace je nejzazším termínem přítomnosti žáků ve zkušebních učebnách, do protokolu čas skutečného zahájení a ukončení zkoušky; Pokud objektivní důvody, je možné zahájit zkoušku později, nutno zaznamenat do protokolu; Neumožnění odchodu na toaletu v případech, kdy má žák lékařské potvrzení – zajistit, čas na konání zkoušky se nenavyšuje, o poskytnutí přestávek rozhodne ředitel školy, zajistit pedagogický dozor na chodbě;

Přezkoumání průběhu a výsledku maturitní zkoušky – Centrum  Nejčastější důvody pro podání žádosti o přezkum: Nepřiznání statutu cizince – § 5 vyhlášky č. 177/2009 Sb., nutno podat žádost; Žák nepsal na záznamový arch; Organizační incident bez bližší konkretizace.  Nejčastější důvody pro podání žádosti o přezkum – žáci s PUP MZ: Nepřihlášení/nepřiznání uzpůsobení pro konání MZ; Nepřiznání uzpůsobení na základě poradenské zprávy; Neposkytnutí kompenzačních pomůcek; Neuzpůsobení podmínek pro konání MZ v případě kombinace postižení žáka; Posudek PUP obsahuje kompletní výčet uzpůsobení pro danou kategorii a skupinu – nelze zajistit ředitelem veškeré podmínky, nelze objektivně hodnotit písemné práce.

Přezkoumání průběhu a výsledku maturitní zkoušky – Centrum  Doporučení: Úzce spolupracovat s poradnami; Při nejasnostech konzultovat s Centrem; V případě více postižení kontaktujte oblastního manažera Centra (nutná důkladná analýza konkrétního případu a individuální přístup).  Přezkum písemných prací: Na základě žádosti je písemná práce přidělena oponentovi; V případě organizačního incidentu vyžádáno vyjádření školy (ŘED, ZAD, ŠMK), případně šetření ČŠI; Centrum na základě závěrů přezkumného řízení a v případě změny bodového hodnocení provede opravu hodnocení PP žáka, vydá nový záznam o hodnocení PP, protokol a vysvědčení.

Přezkoumání průběhu a výsledku maturitní zkoušky – Centrum  Personální infrastruktura: Hodnotitel ústní zkoušky ČJL musí mít aktualizační školení (NIDV oslovil hodnotitele ústní zkoušky); Odborná příprava pouze distanční (e-laerningovou) formou Po úspěšném absolvování si účastník vygeneruje nové osvědčení o způsobilosti k výkonu funkce hodnotitele ústní zkoušky z ČJL; Pozor na termíny pro nominace učitelů do odborné přípravy v IS CERTIS.

Děkuji za pozornost Dana Štěpánová