EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
To je všeobecně známý fakt, ale………….
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
Mgr. Lenka Venclová 7.ročník
III/2 XV A
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Vznik Španělska.
Zámořské objevy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Opakování z minulé hodiny:
Vývoj politické mapy světa
Registrační číslo projektu:
Dějiny významných států a národů v Evropě IV
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Registrační číslo projektu
AMERIKA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Počátky britského impéria
Zámořské objevy.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
OBJEVENÍ, POLOHA NA ZEMI, HRANIČNÍ BODY
Planeta Země Zeměpis VY_32_INOVACE_444, 23. sada, Z3 ANOTACE
Zámořské objevy 15. století
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H4A, 4ročník
Zámořské objevy.
Objevné plavby DS: kap. 17 a 18, ss. 108 – 122.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
Objevné plavby 7. ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Jan Dušek. * Objevné cesty Objevné cesty * Kolonizace Kolonizace * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých zdrojů.
Zámořské objevy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o zámořských objevech.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Objevné plavby Název sady: Pozdní středověk a počátky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
POMOCNÉ VĚDY HISTORICKÉ Tematická oblastKartografie Datum vytvoření Ročník6. ročník osmiletého nebo 2. ročník čtyřletého gymnázia Stručný obsahStudent.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Roztoky – výpočet koncentrace II, ředění Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/12 Šablona: III/2 Inovace.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinná pletiva – I. část Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/6 Šablona: III/2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Amerika – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvíz na zámořské objevy Číslo vzdělávacího materiálu: ICT1-20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_04_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Kolonizace světa Základní škola Libina, příspěvková.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
EU peníze středním školám
Název školy: Základní škola Městec Králové
EU peníze středním školám
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_02
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Mgr. Jindřiška Řehořková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Sada : Člověk a jeho společnost
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT. Název sady vzdělávacích materiálů: ICT1 – D - Dějiny středověku a raného novověku Autor: Marek Brožek Datum vytvoření: Garant (kontrola): Markéta Křížková Ročník: ročník víceletého gymnázia, ročník čtyřletého gymnázia Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Téma: Objevy a dobývání. Počátky nové doby: zámořské objevy a počátky dobývání světa Metodika/anotace: Cílem power-pointové prezentace je opakování zámořských objevů formou kvízu a s pomocí starých vyobrazení světa. Opakují se konkrétní cesty objevitelů a kolonizované území koloniálních mocností. Prací s mapami se žák učí, jak se měnila představa světa a uvědomí se, proč se dnes v některých končinách světa mluví španělsky či portugalsky. Součástí kvízu jsou i otázky zaměřené na Habsburky, neboť právě zámořské objevy vedené španělskou korunou vedly ke zvýšení významu tohoto rodu. Časový rozvrh: 30 a více min. Zdroje: na konci rezentace Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

OBR. 1

OBR. 2

 a) Irové  b) Vikingové  c) Portugalci  d) Polynésané

 a) 1492  b) 1502  c) 1526

a) doplout do neznámých zemí b) do Japonska c) do Indie

 Vasco da Gama  Amerigo Vespuciplavba kolem světa  Francis Drakeprůzkum americké pevniny  Fernao Magalhaesprvní v Indii po moři  Bartolomeo Diazhledání severní cesty do Indie  Wilhelm Barentsjako první u mysu Dobré naděje  Hernan Cortes„objevení“ Ameriky  Kryštof Kolumbusdobytí říše Aztéků  Kteří dva mořeplavci z uvedených byli Italové?  Kteří mořeplavci z uvedených byli Portugalci?

OBR. 3

OBR. 4 ………………………… …………………………… ……………………………

 a) z Rakouska  b) Švýcarska  c) Francie  d) Německa

 a) Čechy  b) Rakouské země  c) Uhry  d) Španělsko

 a) Rakouskou a německou  b) rakouskou a italskou  c) rakouskou a španělskou

 a) České království  b) Uherské království  c) americké kolonie  d) indické kolonie  e) Španělské království  f) italská území  g) Nizozemí

 a) evangelíkům  b) Francouzům  c) Angličanům  d) Holanďanům  e) Osmanům  f) Rusům  g) Španělům

 a) Habsburkové byli oporou katolické církve  b) Habsburkové prohráli boj proti Holanďanům  c) Habsburkové vyhráli boj proti Angličanům  d) Zámořské objevy znamenaly snížení moci Habsburků

 Nový svět hřebíček vanilka kakao brambory  Asie pepř kukuřice rajčata muškátový oříšek hedvábí porcelán

1. Mapa zachycuje Evropu, Asii a Afriku – tzv. Starý svět. Neodpovídá poměr velikostí ostrovů, moří – např. ostrov Cejlon je velký, Kaspické moře má jiný tvar, tvar Indického poloostrova neodpovídá. 2. Zatímco zobrazení Starého světa je poměrně přesné, zobrazení Severní Ameriky nikoli. Chybí Austrálie – byla objevena v polovině 17. století. 3. Odborná literatura mluví o všech možnostech. Bez diskuze jsou doloženi Vikingové. 4. a) c) do Indie 6. Vasco da Gamaprvní v Indii po moři Fernao Magalhaes + Francis Drakeplavba kolem světa Amerigo Vespuciprůzkum americké pevniny Bartolomeo Diazjako první u mysu Dobré naděje Wilhelm Barentshledání severní cesty do Indie Hernan Cortesdobytí říše Aztéků Kryštof Kolumbus„objevení“ Ameriky Kteří dva mořeplavci z uvedených byli Italové? Vespuci, Kolumbus Kteří mořeplavci z uvedených byli Portugalci? Magalhaes, da Gama, Diaz

7. zelená barva – španělské kolonie, oranžová barva – portugalské kolonie b) Švýcarsko 10. b) Rakouské země 11.c) rakouskou a španělskou 12.d) indické kolonie 13. a – ano, b – ano, c – ano, d – ano, e – ano, f – ne, e – ne 14. a – pravda, b, c, d – nepravda 15. Nový svět – brambory, vanilka, rajčata, kakao, kukuřice Starý svět – muškátový oříšek, hedvábí, pepř, hřebíček, porcelán Angličané Číňané Francouzi Holanďané Osmané Portugalci Rusové Španělé

OBR. Č. 1: OBR. Č. 2: OBR. Č. 3: OBR. Č. 4: