Představení společnosti Holoubek & pravnuci s.r.o a informace o trhu s houbami v ČR. Vypracoval ing. Hiršl ŠtěpánPraha 25.10.2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Opakování Hranice Produkčních Možností Ekonomické statky „Scarsity“
10. dubna 2013 Roztoky Prahy. Naši členové Minulost, současnost a budoucnost obchodu s TZB  Několik poznámek k 20. výročí založení Asociace odborných.
Význam informací v podnikání
Jakub Havlas Technická univerzita v Liberci.
1 Pavel Učeň ucen.webpark.cz Jsou požadavky malých a středních podniků na informatiku specifické?
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
Ekonomická gramotnost
Ing.Martin Ludvík, Ovocnářská unie ČR
KDM s.r.o. Majitel firmy - Dominik Mašík. Základní informace o firmě: Založení společnosti KDM s.r.o. v dubnu 2014 Sídlo společnosti: Ždírec nad Doubravou.
SPAR Česká obchodní společnost s.r.o. Čerstvěji už to nejde !
Franchise Days Prague 2012, , Corinthia Hotel Prague Farmářské potraviny v kamenných prodejnách.
MARKETING.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Podnikatelské koncepce
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik Prodej jablek.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
HLAVNÍ ČINNOST Hlavní činností společnosti je obchod s elektřinou a provoz energetických zdrojů. Vyrábíme teplo. Zajišťujeme komplexní dodávky energií.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
ŘETĚZY VAMBERK.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Schweighofer Představení projektu.
ČEZ Energetické služby, s.r.o.. 2 Proč s námi spolupracovat?  pomáháme Vám snižovat energetickou náročnost Vašeho provozu  Vy se soustředíte se na Vaši.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Matice výrobkového portfolia Bostonská matice Podstata matice Pomůže rozhodnout, které produkty je vhodné podporovat a které se naopak mohou z nabídky.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Houby Ing. Alena Říhová. Houby = naše vyhláška rozeznává 56 druhů volně rostoucích - k přímému prodeji, dalších 9 druhů k sušení a konzervaci, 15 pěstovaných.
Jedlé houby. Bedla vysoká ➲ Roste na horách i v nížinách, v lesích i ve vyhřáté trávě. ➲ Je dobrá v polévce, k masu. Můžeme ji smažit i sušit.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Sociální podnikání a jeho potřeby v ČR
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
HOUBY VY_32_INOVACE_XVII-C-18.
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Regionální seminář „sociální podnikání“ v Opavě
Konzervárenská výroba
Ing. Veronika Dostálková MBA
Společensky odpovědného podnikání
HOUBY Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: houby, charakteristika, složení, dělení, lanýž, šiitaké,
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Marketingové strategie
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

Představení společnosti Holoubek & pravnuci s.r.o a informace o trhu s houbami v ČR. Vypracoval ing. Hiršl ŠtěpánPraha

Osnova prezentace  Holoubek & pravnuci s.r.o - včera, dnes a zítra  Nabídka společnosti  Pěstované houby na českém/evropském trhu  Volně rostoucí houby na českém/evropském trhu  Překážky v oboru

Holoubek & pravnuci s.r.o Specializovaný velkoobchod s veškerými jedlými houbami a lesními plody. Naše poslání „ Být pro naše partnery a zákazníky oporou v jejich konkurenčním prostředí a kreativně přicházet s novými výrobky a prodejními možnostmi“. Naše vize „ Udržet současný růst a být v našem oboru renomovaným specialistou, s marketingem založeným na referencích“. Naše poslání Naše poslání „Být pro naše partnery a zákazníky oporou v jejich konkurenčním prostředí a kreativně přicházet s novými výrobky a prodejními možnostmi“. Naše vize Naše vize „Udržet současný růst a být v našem oboru renomovaným specialistou, s marketingem založeným na referencích“. Naše poslání „ Být pro naše partnery a zákazníky oporou v jejich konkurenčním prostředí a kreativně přicházet s novými výrobky a prodejními možnostmi“. Naše vize „ Udržet současný růst a být v našem oboru renomovaným specialistou, s marketingem založeným na referencích“.

Holoubek & pravnuci s.r.o Historie  1999 založení rodinné společnosti  provozování pěstírny žampiónů s měsíční kapacitou 2 t.  2003 ukončení pěstitelské činnosti a zřízení distribuční centrály v Praze Lipencích  výrazné rozšíření naší nabídky i zákazníků se současným měsíčním prodejem jedlých hub cca. 50 t.  2012 rozšíření nabídky o výrobky z hub a lesních plodů dle vlastních receptur.Současnost  Profilujeme se jako specializovaný velkoobchod a zpracovatel s veškerými jedlými houbami a lesními plody.  Dovolíme si tvrdit, že díky šířce i hloubce naší nabídky patříme na první místo v našem oboru.  Za poslední 5 let se nám daří udržovat tempo ročního růstu tržeb 20-30%.  Počet zaměstnanců 10.  Obrat 1 mil EUR.

Nabídka společnosti Pěstované houby  Žampióny bílé  Žampióny hnědé  Portobello  Hlíva ústřičná  Shii take  a další.. Lesní houby  Hřib smrkový  Hřib hnědý  Liška obecná  Křemenáče  Lanýže  a další.. Lesní plody  Borůvky  Brusinky  Les. jahůdky  Jeřabiny  Šípky  a další.. Výrobky a polotovary dle vlastních receptur  Houbové steaky Portobello  Dršťková polévka z hlívy  Houbový KUBA  Sterilované houby a plody  Obalované houbové řízky  Žampiony s vitamínem D  a další.. Houby a plody nabízíme v čerstvém, sušeném, mraženém a sterilovaném stavu Houby a plody nabízíme v čerstvém, sušeném, mraženém a sterilovaném stavu. Reference: SAS, Ambiente, Grosseto, Kampa Park, Makro, Metro SK, Globus...

Do roku 2010 jsme spolupracovali pouze s českými producenty i za cenu vyšších nákupních cen. V roce 2012 již více jak 50% importujeme Každý den k nám přijíždí ve 4:30 hod čerstvé houby, které se ihned expedují Zákazníci jsou v segmentu HORECA, potravinářské VO, výrobny, farmářské trhy a eshop Pěstované houby Máme vlastní výkupny v JČ, kde vykupujeme především přebytky lesních hub (Hřiby, lišky, křemenáče, ale i kotrče apod.). Větší část prodáme v čerstvém stavu do pražských restaurací a hotelů, zbytek zamrazíme,nasušíme nebo zavaříme u specializovaných firem. Naše vlastní výkupy nestačí pokrýt poptávku našich zákazníků, proto v průběhu roku spolupracujeme s dalšími firmami v oboru – především EU Lesní – volně rostoucí houby a plody Díky stále klesajícím cenám hub na českém trhu, především díky importu z Polska a Číny se snažíme této surovině přidat nějakou další hodnotu a dle vlastních receptur si necháváme vyrábět polotovary a hotové pokrmy. V současné chvíli nabízíme viz. ukázky. Cílíme jak na zákazníky v HORECA segmentu, tak i na MO prodej. Výrobky a polotovary z hub a lesních plodů dle našich receptů

Trh s pěstovanými houbami v ČR. Situace 2012  V ČR se pěstují a prodávají především žampióny, hlíva a shiitake.  V roce 1999 bylo v ČR vice jak 40 pěstitelů.  V roce 2012 pravidelně pěstuje houby do 10 pěstitelů a jejich počet stále klesá a je nahrazován především importem z PL, IT a HU.  Výkupní cena klesla na hranici rentability pěstíren.  Prodej na farmářských trzích pěstitele neuživí.  V ČR jsou poslední dvě větší pěstírny žampiónů.  MO sítě, ale i zákazníci v minulosti neměli zájem o „lokálně pěstované houby“ a dávali přednost nižší ceně.Důvody  Levné importy z Polska - tradice a fin. podpora státu pomohla polským pěstitelům vybudovat velkokapacitní moderní pěstírny s nejmodernějšími technologiemi.  Vzniklo proto mnoho obchodních firem dovážející ch levné pěstované houby z Polska do ČR, ale i dalších zemí.  V ČR je pouze jedna zastaralá výrobna substrátu, která má velice kolísavou kvalitu=výtěžnost=rentabilita  Zastaralé technologie pěstovaní.  Absence podpory státu tohoto malého odvětví = silně podinvestováné provozy.

Trh s volně rostoucími houbami v ČR.  Češi jsou národem houbařů a znalost hub v lese se předává z generace na generaci. Sběr hub je pro nás relaxace i hobby.  Největší část sběrů lesních hub končí doma v kulajdě, smaženici nebo naložené ve skleničce dle tajného rodinného receptu.  Zájem o prodej/výkup hub roste, napomáhá tomu ekonomická krize i zvýšená nezaměstnanost.  Výkupní ceny se v průběhu sezóny velice často mění např 2-3x týdně, záleží i na druhu a kvalitě, ale i na cenách čerstvých hub v okolních státech. Výkupní ceny se pohybují od 40 Kč až po 1000 kč za čerstvé smrže.  Vykupují se především čerstvé lišky, hřiby a hřibovité houby, ale i kotrče, syrovinky, stročky, vatovce..  Díky tradičnímu samosběru není u nás velká tradice kupovat čerstvé lesní houby v obchodní síti, proto se čerstvých lesních hub v Čechách prodává velmi málo.  V poslední době však některé supermarkety svůj sortiment v sezóně rozšiřují o čerstvé lišky.  Největší část vykoupených hub v ČR končí v Německu nebo Rakousku. Tímto prodejem se zabývají především drobní živnostníci, kteří objíždějí s dodávkou každý den svoje výkupní místa a v noci je prodají v cizině.  Obchod s čerstvými lesními houbami je velice rizikový – červivost, dochází rychle k velkým hmotnostním úbytkům, dle legilslativy ČR je min. trvanlivost 3 dny od data sběru a velká závislost produkce na počasí.  Největším trhem na lesní houby je Německo, Itálie, Francie a Rakousko.

Překážky v oboru  Silně podfinancovaný obor – technologie.  Levné importy z PL a Číny.  Politika supermarketů orientovaná pouze na cenu.  Absence menších zpracovatelských podniků a jejich technické vybavení vhodného pro další zpracování hub – konzervárny, výrobny hotových jídel apod.  Podpora a dotační politika pro polské pěstitele, kteří mají nižší výrobní náklady.  Nesrovnalosti a nejasnosti v české legislativě o prodeji a zpracování hub (Kodex tržních hub neobsahuje všechny houby vhodné k prodeji, min. trvanlivost lesních hub 3 dny…).

Děkujeme za pozornost. Děkujeme za pozornost. Příjemný zbytek večera Vám za společnost Holoubek & pravnuci s.r.o přejí ing. Hiršl Štěpán Hiršl Pavel Centrální distribuce: Velkotržnice Lipence - Hala č. 37 K Radotínu 492, Praha 5 E-shop: Holoubek & pravnuci s.r.o, se sídlem Bohumilice 1, Čkyně