Klasicismus Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

Fyziologické vlastnosti lidského sluchu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se.
Klasicismus Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3617_ Klasicismus Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Fakultní základní škola Olomouc, Hálkova 4, příspěvková organizace EU PENÍZE ŠKOLÁM Projekt Moderní škola reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Pavel Kubica. Počet obyvatel : Hlavní město: Vídeň Jazyk: Němčina Měna: Euro Hymna: Land der Berge, Land am Strome.
Pravopis ů, ú Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření RočníkNižší.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Hudba klasicismu - 1.část Osnova pro studenty středních pedagogických škol.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_12_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Závislost odporu kovového vodiče na teplotě Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh AUTOR: Mgr. Ladislava Hurábová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_04 TEMA: Dějiny hudby - BAROKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
HUDEBNÍ NÁSTROJE SYMFONICKÉHO ORCHESTRU. Mgr. Danuše Maierová 11/2011 – 4/ Hudební výchova Umění a kultura Umění kolem nás III/2 –
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
0 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/08 0 Název materiálu: Komorní soubory I. 0 Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Skupiny hudebních nástrojů
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
Náš svět Tematická oblast
Člověk a vývoj civilizace
Název vzdělávacího materiálu
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ARTE POVERA Tematická oblast
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název vzdělávacího materiálu
Romantismus.
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Konstrukce trojúhelníku podle věty Ssu
VĚC - POMNÍK Tematická oblast
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Hudba a slovo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_18_HUDBA A SLOVO Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Násobení lomených výrazů
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Klasicismus
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/09
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Coulombův zákon Tematická oblast FYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Název školy: Základní škola Netvořice
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Život – pohledy na přírodu
Dělení lomených výrazů
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/07
KLASICISMUS.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Konstrukce lichoběžníku
Wolfgang Amadeus Mozart
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Dějiny hudby a její osobnosti
Partitura AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_03_HV6_Skála
Klasicismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Transkript prezentace:

Klasicismus Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých a společenskovědních oborů Datum vytvoření Ročník4. ročník osmiletého gymnázia Stručný obsahCharakteristika klasicismu, hudba, skladatelé, česká emigrace Způsob využitíPostupně procházíme listy prezentace až po stranu 12, na straně 13 samostatné procvičení AutorMgr. Martina Hniličková KódVY_32_INOVACE_36_EHNI17

Znaky klasicismu v hudbě období 2. pol 18. st. (poč. 19. st.) ideál společnosti osvícenský racionalismus (rozum má umožnit všestranný a harmonický rozvoj člověka a společnosti – Voltaire, Diderot, Kant, Rousseau) reakce na přebujelé a složité baroko návrat k ideálům antiky a renesance

Znaky klasicismu zdůrazňuje obsahové a mravní poslání umění, jednoznačnost sdělení, čistotu linií, dokonalou kompoziční výstavbu je poslední univerzální a internacionální umělecký směr zasahující celou Evropu

Hudba největší střediska: jižní Německo a Rakousko, velký význam české emigrace písňová melodika, homofonie poráží polyfonii, přehledná rytmika, důležitost dynamiky, přehledné a jasně členěné skladby, hlavní melodie, jasná pravidla přesun od hudby dramatické k instrumentální

Hudba vznik sonátové formy, symfonie, ustálení klasického orchestru, vytvoření smyčcového kvarteta, obliba komorní hudby, koncertu, opery definitivní podoba klavíru a dalších nástrojů - harfa, lesní roh, klarinet dirigent vrchol klasicismu – 1. vídeňská škola

Sonátová forma 3 části: expozice (představení 3 témat – hlavní, vedlejší a závěrečné) provedení (práce skladatele s tématem z expozice, provádí ho přes různé tóniny) repríza (opakování expozice v jiné tónině než v expozici)

Sonátová forma jako závěr může být Coda (dovětek) v ní napsána první část vícedílné skladby (symfonie, sonáty, komorní hudba)

Skladatelé - 1. vídeňská škola Joseph Haydn - přes 1000 skladeb (kvarteta, přes 100 symfonií, opery, oratoria, klavírní sonáty, komorní tvorba) Wolfgang Amadeus Mozart – 630 skladeb (opery, přes 40 symfonií, vokální tvorba, koncert, klavírní tvorba) Ludwig van Beethoven – 9 symfonií, klavírní koncerty a sonáty, smyčcové kvartety, 1 opera, vokální hudba

Další skladatelé Antonio Salieri, Luigi Boccherini, Karl Ditters z Dittersdorfu

Skladatelé české emigrace důvody: náboženské, chybí kulturní centrum jako je Vídeň, politické, ekonomické, rušení klášterů vídeňská: J. K. Vaňhal, L. Koželuh, P. a A. Vraničtí berlínská: J. A. Benda, F. Benda mannheimská: J. V. Stamic, F. X. Richter

Skladatelé české emigrace italská: J. Mysliveček pařížská: A. Rejcha, J. L. Dusík, J. K. Krumpholz polská: V. Živný

Skladatelé v českých zemích F. X. Dušek (bydlel u něho Mozart v Praze) F. X. Brixi (varhaník) J. J. Ryba (Česká mše vánoční)

Vypracuj odpovědi Kdy byl hudební klasicismus a na co navazoval? Charakterizuj klasicismus v protikladu s barokem. Vyjmenuj hlavní představitele klasicismu. Vysvětli příčiny emigrace českých skladatelů.

Použitá literatura Šišková, I.:Dějiny hudby IV. - Klasicismus. Praha: Ikar, ISBN Charalambidis A., Císař Z., Pilka J., Matoška D.: Hudební výchova pro 8. ročník základní školy, Praha: SPN, ISBN