Jana Kopečková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Před zahájením realizace GP doporučujeme
Advertisements

Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE FINANČNÍ PODPORY z OP VK, OBLAST PODPORY 3.2
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Způsobilé výdaje projektů
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
„ Finanční zprávou pro Akci 3 krok za krokem “. Základní finanční pravidla programu  Pravidla dána Příručkou pro Akci 3 a Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ LIBERECKÉHO KRAJE místo konání:KULK Liberec datum konání:
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Školení příjemců Phare 2003 RLZ Finanční zprávy Ing. Kateřina Auerveková NVF Praha.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Markéta Lisová Finanční rámec grantových projektů 3. výzva, prioritní osa 1, II. globální granty a 5. výzva, oblast podpory 3.2 ORR, Krajský úřad kraje.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 3. výzva oblast podpory
Název kapitoly Název podkapitoly Text Výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Praha, 15. února 2016 Seminář pro žadatele.
Seminář pro příjemce OP LZZ z řad státní správy Finanční část Praha, 3. a 4. prosince 2014 Ing. Martina Tomová Bc. Jana Komrsková, DiS.
Workshop k vyplňování monitorovacích zpráv Praha.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
ZPŮSOBILÉ VÝDAJE, DOKLADOVÁNÍ A ARCHIVACE Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK, oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání Liberec.
Finanční řízení 6. října Obsah  Financování ex-ante  Způsobilé výdaje  Přímé náklady dle kapitol  Nepřímé náklady  Účetnictví a dokladování.
Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK Způsobilé a nezpůsobilé výdaje Jihomoravský kraj Oddělení evropských dotací Březen 2009.
Přímá podpora kapitola rozpočtu 7 Denisa Kolouchová 1.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje. Financování GP  Celková výše dotace: 100 % celkových způsobilých výdajů  Podíl EU: 85 %  Podíl SR: 15 % 
Zařízení kapitola rozpočtu 3 Jiří Haken 1.
Mgr. Zita Nidlová Finanční část monitorovací zprávy.
1 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Finanční část projektu Operační program Vzdělávání.
1 Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
Markéta Lisová Finanční rámec grantových projektů 3. výzva, oblast podpory 3.2 ORR, Krajský úřad kraje Vysočina Tato prezentace je spolufinancována Evropským.
Ing. Petra Kalinová Finanční část monitorovací zprávy.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Seminář pro příjemce z globálních grantů z globálních grantů OP VK
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva)
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář k výzvě OP LZZ č. 89 – Finanční část Mgr. Lucie Kučerová, Bc. Karel Ritschel oddělení hodnocení.
Porušení pravidel OP LZZ Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn Podporujeme Vaši budoucnost.
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Jana Patočková 20. června 2012 Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK, oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání Liberec.
Seminář pro příjemce z globálních grantů OP VK 10. ledna 2012.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Procesy a pravidla finančního řízení (dle Příručky.
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva, 2. GG PO 1)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Workshop pro příjemce – 3. výzva Tato prezentace je spolufinancována.
Základní síť sociálních služeb ve Středočeském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ Oblast podpory: Podpora sociální integrace.
PŘÍLOHY MONITOROVACÍ ZPRÁVY 6. října OBSAH  Jednotlivé přílohy monitorovací zprávy  Elektronická žádost o platbu.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Jana Kopečková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Jana Kopečková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Jana Kopečková 24. září 2016 Principy způsobilosti výdajů Obecná pravidla způsobilosti výdajů a)Charakter výdaje b)Účel výdaje c)Prokazatelnost výdaje d)Datum uskutečnění výdaje PŘÍRUČKA PRO PŘÍJEMCE FINANČNÍ PODPORY Z OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST

Jana Kopečková 24. září 2016 Zvláštní bankovní účet – účet projektu  způsobilost výdaje s vedením účtu v rámci nepřímých nákladů;  úroky vznikající na účtu se odečítají od jednotlivých žádostí o platbu;  finanční prostředky podpory, obdržené od poskytovatele podpory, nesmí být použity jiným způsobem, než je stanoveno ve Smlouvě o realizaci GP;  v případě osobních nákladů umožněna refundace prostředků z projektového účtu na provozní účet max. 5 pracovních dní před uskutečněním platby zaměstnancům a organizacím odpovídajícím za správu zákonného pojištění;  při refundacích z projektového účtu na účet organizace dokládat interní účetní doklady;  možnost vložení vlastních prostředků.

Jana Kopečková 24. září 2016 Zvláštní bankovní účet – účet projektu Upozornění na rozdíl v příručce pro příjemce a ve Smlouvě o realizaci GP:  mylný převod finanční prostředků z projektového účtu na jiný bankovní účet, který bude do 5 pracovních dnů vrácen  NETÝKÁ SE VAŠICH GRANTOVÝCH PROJEKTŮ !  platí ustanovení Smlouvy o realizaci grantového projektu v čl. XI Sankce bod 1, které je nadřazeno ustanovením příručky pro příjemce;  jakékoli neúmyslné či krátkodobé použití finančních prostředků k jinému účelu než uvedenému ve Smlouvě o realizaci grantového projektu  PORUŠENÍ ROZPOČTOVÉ KÁZNĚ

Jana Kopečková 24. září 2016 Osobní výdaje Osobní výdaje na zaměstnance projektu Způsobilé výdaje:  hrubá mzda zaměstnance;  sociální a zdravotní pojištění za zaměstnavatele;  zákonné pojištění odpovědnosti, tzv. Kooperativa;  FKSP (ve výši stanovené zákonem);  nemocenská hrazená zaměstnavatelem. Dokladování:  kopie pracovních smluv, DPČ nebo DPP;  originál Rozpisu mzdových nákladů zaměstnanců – za každý měsíc samostatně;  kopie měsíčních pracovních výkazů práce;  mzdový list/výplatní páska zaměstnance;  kopie podkladů k vyplaceným nemocenským dávkám;  výpis z projektového účtu/provozního účtu s převody výplat pracovníkům a převody zákonných odvodů a daní (případně čestné prohlášení pracovníků o vyplacení mzdy).

Jana Kopečková 24. září 2016 Osobní výdaje Novinky v příručce pro příjemce verze č. 5 (účinná od )  pracovníci projektu, kterým je hrazena odměna v rámci autorského honoráře a zaměstnanci, kteří jsou zaměstnáni pro projektu na pracovní smlouvu celým úvazkem (100%)  nemají povinnost dokládat pracovní výkazy  možnost předložení hromadného pracovního výkazu pro skupinu pracovníků vykazujících činnosti stejného charakteru (v případě většího množství formálně stejných výkazů) – na základě souhlasu poskytovatele podpory. Pracovní výkazy se povinně dokládají:  u pracovníků, kteří jsou do projektu zapojeni na základě dohody o provedení práce či dohody o pracovní činnosti a  u zaměstnanců, kteří vykonávají činnosti na základě pracovní smlouvy na částečný úvazek (méně než 100%).

Jana Kopečková 24. září 2016 Osobní výdaje - chyby Osobní výdaje za zaměstnance projektu nejčastější chyby  nepředložení kopií DPP/DPČ/PS;  PS/DPČ/DPP neobsahují povinné náležitosti viz Příručka;  PS/DPČ/DPP je podepsána po zahájení výkonu práce;  pracovní výkazy nejsou podepsány/jsou podepsány dříve než je vykonána poslední činnost v měsíci;  chybně nebo neúplně vyplněné pracovní výkazy;  obecné vymezení činnosti pro projekt (např. školení);  činnost vykázána souhrnně (např. 1. – = 8 hodin školení);  zahrnutí činností spadajících do kategorie nepřímých nákladů do pracovních výkazů;  nepředložené mzdové listy a výpisy z účtu organizace.

Jana Kopečková 24. září 2016 Cestovní náhrady Cestovné za tuzemské služební cesty spadá do nepřímých nákladů Cestovné za zahraniční služební cesty:  výdaje musí být plánovány v rozpočtu projektu – navyšovat lze jen ve specifických případech (např. neočekávaný vývoj cen);  cestovné – letenky, jízdenky;  cestovní náhrady při použití soukromého vozidla;  náhrady za spotřebované PHM při použití služebního vozidla;  výdaje na ubytování zaměstnanců – zpravidla hotel***;  stravné dle vyhlášky MF o základních sazbách stravného v cizí měně. Dokladování:  originál Rozpisu cestovních náhrad;  kopie účetních dokladů ke vzniklým výdajům;  kopie cestovních příkazů;  kopie technického průkazu vozidla;  kopie knihy jízd;  kopie zprávy ze služební cesty;  kopie interních směrnic příjemce.

Jana Kopečková 24. září 2016 Cestovní náhrady - chyby Cestovní náhrady nejčastější chyby  cestovní příkaz neobsahuje povinné náležitosti – je neúplný;  předložena pouze kopie 1. strany cestovního příkazu;  používání neaktuálních sazeb pro stanovení ceny pohonných hmot;  účel služební cesty – reg. číslo projektu/název projektu;  nepředložena kopie technického průkazu vozidla.

Jana Kopečková 24. září 2016 Zařízení a vybavení Zařízení související s realizací projektu Způsobilé výdaje:  nehmotný majetek do ,- Kč včetně;  dlouhodobý nehmotný majetek;  drobný hmotný majetek do ,- Kč včetně;  daňové odpisy;  křížové financování – investiční a neinvestiční část. Dokladování:  podklady k výběrovým řízením na pořízení zboží;  faktury, objednávky, dodací listy;  účetní doklady;  inventární karty.

Jana Kopečková 24. září 2016 Zařízení a vybavení - chyby Zařízení související s realizací projektu nejčastější chyby  chyby ve výběrových řízeních;  nedoložení veškerých podkladů k výběrovému řízení;  neprovedení výběrového řízení z důvodu nenaplánování v projektové žádosti  chybějící objednávky, dodací listy;  chybějící smlouvy o výpůjčce zařízení partnerům projektu;  POZOR na označení zařízení závazným logolinkem OP VK;  neodůvodněný nákup vybavení z uspořených peněz.

Jana Kopečková 24. září 2016 Nákup služeb Nákup služeb souvisejících s realizací projektu Způsobilé výdaje:  publikace, školící materiály;  odborné služby, studie a výzkum;  výdaje na konference a kurzy – nájemné;  občerstvení – max. 300,- Kč/osoba/8hodinová akce (400 Kč v případě výjezdní akce spojené s ubytováním);  ubytování – max ,- Kč/osoba/noc. Dokladování:  podklady k výběrovým řízením na pořízení služeb;  faktury, objednávky, dodací listy;  účetní doklady;  prezenční listiny k pořádaným kurzům.

Jana Kopečková 24. září 2016 Nákup služeb – nejčastější chyby Nákup služeb souvisejících s realizací projektu nejčastější chyby  věcné chyby ve výběrových řízeních;  dodavatelem nesmí být osoba, která je současně zaměstnancem projektu (příjemce/partnera);  nedoložení veškerých podkladů k výběrovému řízení;  chybějící objednávky, dodací listy;  nedoložení prezenčních listin z uskutečněných kurzů;  POZOR na označení všech dokumentů závazným logolinkem OP VK;  překročení limitů stanovených pro ubytování a stravné;  v případě uplatnění interní faktury postupovat v souladu s Metodickým dopisem č. 17.

Jana Kopečková 24. září 2016 Stavební úpravy, Přímá podpora, N ze smlouvy Stavební úpravy  drobné stavební úpravy;  stavební úpravy v rámci křížového financování;  lze provádět pouze na majetku příjemce/partnera/zřizovatele. Přímá podpora  mzdové příspěvky (dokladuje se stejně jako mzdové náklady zaměstnanců);  cestovné, ubytování a stravné;  doprovodné aktivity. Náklady vyplývající přímo ze smlouvy  audit projektu  nově v Příručce pro příjemce, verze 5 – audit u projektů od 10 mil. Kč. Ve Smlouvě o realizaci nastaven audit u projektů od 3 mil. Kč  smlouva nadřazena příručce  povinnost auditu u projektů od 3 mil. Kč!!! Dokladování  objednávky, faktury, účetní doklady.

Jana Kopečková 24. září 2016 Nepřímé náklady (I. část) Nepřímé náklady (NN):  taxativní výčet dle Příručky pro příjemce;  jedná se zejména o výdaje související s administrací projektu nebo s činnostmi, které jsou od běžného provozu organizace těžko oddělitelné;  nejsou dokládány jednotlivými účetními doklady, výpisy z účtů, jejich čerpání není sledováno v položkovém členění;  čerpání nepřímých nákladů nebude předmětem administrativních kontrol ani kontrol na místě poskytovatelem podpory;  způsobilá výše NN je dána procentem vzhledem k prokázaným způsobilým přímým nákladům projektu bez křížového financování.

Jana Kopečková 24. září 2016 Nepřímé náklady (II. část) Nepřímé náklady:  čerpání z jednotlivých zálohových plateb by mělo odpovídat % stanovenému ve smlouvě;  příjemce je povinen tyto náklady/výdaje vést v účetnictví – samostatná analytická evidence;  příjemce je povinen průběžně sledovat vývoj čerpání nepřímých nákladů ve vztahu k částce poskytovatelem odsouhlasených přímých nákladů (bez křížového financování);  v případě vyčerpání vyšší částky nepřímých nákladů (v závěrečném vyúčtování projektu) než je způsobilé  poručení rozpočtové kázně a nesrovnalost. STÁLE PLATÍ PRAVIDLO PŘÍMÉ SOUVISLOSTI VÝDAJE S REALIZACÍ PROJEKTU.

Jana Kopečková 24. září 2016 Změny rozpočtu Nepodstatné změny rozpočtu přesun prostředků mezi položkami uvnitř jednotlivých kapitol rozpočtu  bez omezení s výjimkou kapitoly 1. Osobní náklady a položek křížového financování; přesun prostředků mezi jednotlivými kapitolami rozpočtu  do výše 15 % objemu způsobilých výdajů kapitoly, ze které jsou prostředky převáděny  kapitola 1. Osobní náklady může být navýšena pouze do výše 15 % stávajícího objemu výdajů této kapitoly; vytvoření nové položky nebo zrušení položky rozpočtu  za podmínky, že to neznamená začátek nové klíčové aktivity nebo ukončení či zrušení stávající klíčové aktivity.

Jana Kopečková 24. září 2016 Změny rozpočtu Omezení v provádění nepodstatných změn Kapitola 1. Osobní náklady  změna schváleného pracovněprávního vztahu (např. z DPČ na DPP),  rozdělení či sloučení schválených úvazků,  vytvoření nové pozice,  navýšení či snížení úvazku stávající pozice (nesmí být překročena schválená jednotková cena),  vytvoření/navýšení položky pro výdaje, které je příjemce povinen hradit ze zákona (např. FKSP, zákonné pojištění). Kapitola 2. Služební cesty zahraniční  navýšení či snížení, zrušení či zavedení nové položky spadající pod kapitolu 2. Služební cesty zahraniční. Křížové financování  položky nelze navyšovat v rámci nepodstatných změn, pokud to bude mít vliv na výši investičních a neinvestičních prostředků či celkové navýšení křížového financování.

Jana Kopečková 24. září 2016 Změny rozpočtu Podstatné změny rozpočtu povinnost předložit žádost o schválení podstatné změny poskytovateli podpory (uvést důvody změny) Mezi podstatné změny patří  navýšení či snížení zálohové platby;  přesun mezi kapitolami přesahující 15 % objemu způsobilých výdajů kapitoly, ze které jsou prostředky přesouvány;  navýšení objemu výdajů kapitoly 1. Osobní náklady o více než 15 %;  navýšení položek Křížového financování, pokud to bude mít vliv na výši investičních a neinvestičních prostředků rozpočtu či bude znamenat celkové navýšení částky křížového financování;  služební cesty zahraniční – nelze navyšovat (výjimka je změna hodnoty původně plánovaných výdajů v důsledku neočekávané události);  u organizace s ukazateli/limity mzdové regulace změny v kapitole 1. Osobní náklady, které způsobí přesun mezi limitními hodnotami.

Jana Kopečková 24. září 2016 Závěrem Upozornění na závěr:  účetní doklady označovat dle Příručky pro příjemce;  daňový doklad není vždy totéž co účetní doklad;  úprava interních směrnic, nastavení interních postupů;  výpisy z účtu organizace/kopii pokladní knihy – jsou-li relevantní;  vždy výpisy z projektového účtu;  při refundacích z projektového účtu na účet organizace dokládat interní účetní doklady;  sestava z účetnictví – doložení analytické účetní evidence;  objednávky – pořizovací cena zboží/služeb nad ,- Kč bez DPH;

Jana Kopečková 24. září 2016 Závěrem Upozornění na závěr:  spolu se žádostí o platbu se povinně dokládají kopie všech účetních dokladů uvedené na soupisce účetních dokladů (rozdíl oproti Příručce pro příjemce, kde je upraveno, že se dokládají pouze kopie účetních dokladů s hodnotou vyšší než 10 tis. Kč);  zajistit čitelnost dokumentů;  každý nezpůsobilý výdaj a mylná platba z projektového účtu = nesrovnalost = porušení rozpočtové kázně (zákon 250/2000 Sb.);  při změnách rozpočtu vycházet z Příručky pro příjemce;  jakékoli nejasnosti konzultovat s poskytovatelem podpory.

Jana Kopečková 24. září 2016 Prostor pro dotazy PROSTOR PRO VAŠE DOTAZY Krajský úřad kraje Vysočina Odbor regionálního rozvoje Oddělení grantových programů Žižkova 16, Jihlava tel. č.: