Zpráva ze setkání hlavních sester států EU Lucembursko, 12. - 13. 10. 2015 Mgr. Veronika Di Cara.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Role odborné společnosti při sledování a zvyšování kvality
Způsobilost k výkonu povolání
ECVET v Programu celoživotního učení
Podpora trvalého řešení situace nezletilých žadatelů o azyl v ČR TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ.
Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Potřeby rodin dětí a mládeže s onkologickým onemocněním Studentská vědecká konference České Budějovice Mgr. Hana Burkertová.
1 Evropská asociace pro testování a hodnocení jazykových dovedností
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Kvalifikovanost učitelů z pohledu politických stran a zřizovatelů.
Postřehy ze studijního pobytu, aneb Fulda 2004 (Socrates Erasmus)
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Management a rozvoj obcí
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Jak se stát dobrým právníkem?
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků ve FN Ostrava
Jak se stát dobrým právníkem?
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí KOORDINACE SLUŽEB V PÉČI O KLIENTA V RT.
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
Prosinec 2007 MUDr. Jana Valjentová a kolektiv Cesty domů
PACIENTOVO POJETÍ NEMOCI
Domácí péče Home care.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Klinická pastorační péče a její poskytovatel
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Výživa v dětí do 2 let - úvod Mgr. Petra Sedlářová.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
● Kulatý stůl ke vzdělávání nelékařských zdravotnických povolání Střední a vyšší odborné vzdělávání nelékařských povolání MZ ČR 8. prosince 2014.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Intervenční programy, poradny podpory zdraví
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Zdraví a jeho determinanty Mgr. Aleš Peřina, Ph. D. Ústav ochrany a podpory zdraví LF MU Kamenice 5, Brno.
Registry a celoživotní vzdělávání NLZP v zemích EU PhDr. Michaela Hofštetrová Knotková.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Pracovníci ve zdravotnictví a řídící pracovníci ve zdravotnictví - resortní analýza potřeb pracovníků jednotlivých profesí a oborů s výhledem do roku 2015.
Dětský (tak trochu jiný) diabetes Zdeněk Šumník Pediatrická klinika UK 2. LF a FN v Motole, Praha.
BEZPEČNÉ UŽÍVÁNÍ LÉKŮ PharmDr. Lubomír Chudoba Výbor pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny PČR 9. června 2015.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Leoš Heger Konference „Zdraví seniorů“ , PSP ČR Praha programové body TOP 09 zdravotnictví x senioři.
Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.
Zapojení a integrovaný multidisciplinární tým Jane Bruton Clinical Research Nurse.
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
Co potřebujeme v praxi? Martina Šochmanová Praha,
MUDr. Stanislav Wasserbauer
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Mezinárodní den sester květen 2009
VI. Podzimní adiktologická konference Brno
Jiří Kabát Domácí péče 2017.
DOBRÁ péče naplánování změn, vzájemná podpora, vzdělávání, informace
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Jana Chrásková, Ivana Lamková
Obor zdravotních služeb MZ
Práce multidisciplinárních týmů v oblasti duševního zdraví v Karlovarském kraji Jaroslav Hodboď.
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
KA 4: Ambulance s rozšířenou péčí
Transkript prezentace:

Zpráva ze setkání hlavních sester států EU Lucembursko, Mgr. Veronika Di Cara

Hlavní body jednání – Zdravotničtí asistenti  Zahájen projekt o kompetencích ZA, navazuje na předchozí projekt  Vzdělávání ZA velmi rozdílné v EU  Návrh společného vzdělávacího rámce?  Z důvodu nedostatku zdravotníků budou i ZA velmi potřební  Očekává se migrace ZA  MZ ČR zapojeno do projektu

Zdravotničtí asistenti II.  V EU různé úrovně ZA  Provádí základní péči, měří FF  Pracuje pod dozorem  Definovat znalosti, dovednosti a kompetence, které by měl získat studiem

Kvalitní a efektivní péče o pacienty s demencí  Pacientů s demencemi přibývá  Praktická příprava všech zdravotníků v péči o pacienty s demencí  Kvalifikační studium i CŽV, vhodné výukové metody pro pečovatele  Doména sester – být aktivní!  Podpora laických pečovatelů!  Zdravé stárnutí a sociální kontakty  Case management v prvních stádiích (ještě není nutná péče)  Přístup „ruce zdravotníka v kapsách“

CŽV zdravotníků  Studie CŽV u všech regulovaných zdravotnických profesí  CŽV podpořeno v článku 22, Směr. 55/2013/EU  Většinou nějaký systém v ČS existuje  počet hodin/kreditů, ale hodnocení výsledků by bylo ideální (co se naučil/a?)  VB – sestry 35 hod za 3 roky, obsah není určen, politický zájem o bezpečí péče a CŽV

Rozšířené kompetence sester  Projekt MUNROS, ČR zastoupeno 3. LF UK  DM, srdeční onemocnění, CA prsu  Optimální nastavení rolí ve zdravotnickém týmu  Jak přesun kompetence ovlivní výsledky pacientů?  Vznik nových kompetencí na základě osobní znalosti a důvěry lékaře a sestry  Problémy s uznávání těchto kompetencí  „Děláme to tak, protože je to lepší pro pacienta“

Péče o migranty  Velké problémy v Maďarsku, Chorvatsku, SRN, Řecko, Francie, Švédsko, Finsko  Migranti mladší a zdravější  těhotenství a porody  Dekompenzace chronických nemocí  Infekce (Nezdá se být riziko zavlečení MERS, Eboly, spíše gastritis, průjmy, vši, TBC ne u Syrijců, ale ano u Eritrejců)  Vstupní skríning, péče po vstupu, vakcinace, děti bez doprovodu  Školení zdravotníků!

Ebola a Sepse  Připravenost zdravotníků na zvládnutí další epidemie  Každý musí vědět, co má dělat, jinak se nemoc bude šířit!  Stigmatizace zdravotníků, kteří pracovali s vysoce nakažlivými nemocemi  Management sepse – EBP dokument Irska, aby péče byla optimální. Časté, drahé, špatně dg a th.