Kvantitativní a ekonomická gramotnost jako cesta ke konkurenceschopnosti ve znalostní společnosti CZ.1.07/2.2.00/15.0111 Kvantitativní a ekonomická gramotnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Advertisements

Národní projekt Úspěšný ředitel Model vzdělávání vedoucích pracovníků škol a školských zařízení.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
Představení projektu „Zvyšování kvality základního vzdělávání na území ORP Otrokovice“ Reg. č. CZ.1.07/1.1.00/
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Motivační seminář projektu Motivační seminář projektu „Motivace žáků ke studiu technických předmětů“
Ondřej Hýsek, Gymnázium INTEGRA BRNO Učíme o Moravě.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/3.2.04/ Název projektu:Inovace do praxe Název a číslo globálního grantu:Podpora nabídky dalšího vzdělávání v.
Projekt práce s nadanými studenty Drahomíra Pavelková, Alena Kolčavová Zlín,
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Dokument KAP MSK - obsah
Matematická gramotnost v realizovaných projektech
Ing. Kateřina Lichtenberková
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Platformy projektu KAP LK
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Plánování ve školní tělesné výchově
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
METODIKA ZAVÁDĚNÍ UIS NA JINÝCH UNIVERZITÁCH
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Ing. Aneta Hornychová Vedoucí realizačního týmu
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Společenská odpovědnost ve školství
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Pedagogická psychologie
Digitální učební materiál
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Střední škola obchodně technická s. r. o.
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Akční plán - plánované společné aktivity
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Inovace VOV informace o projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Transkript prezentace:

Kvantitativní a ekonomická gramotnost jako cesta ke konkurenceschopnosti ve znalostní společnosti CZ.1.07/2.2.00/ Kvantitativní a ekonomická gramotnost jako cesta ke konkurenceschopnosti ve znalostní společnosti Prezentace výsledků projektu září 2010 – listopad 2011

Příjemce podpory VŠB – Technická univerzita Ostrava prof. Dr. Ing. Dana Dluhošová děkanka fakulty ekonomické hlavní řešitelka projektu

Management projektu Ing. Václav Friedrich, Ph.D. vědecký tajemník katedry matematických metod koordinátor a vedoucí kanceláře projektu Ing. Alena Adámková ekonomická referentka fakulty finanční manažerka projektu RNDr. Jana Hrubá, Ph.D. tajemník Institutu inovace vzdělávání metodik projektu

Management projektu doc. RNDr. Dana Šalounová, Ph.D. vedoucí katedry matematických metod v ekonomice věcný manažer – kvantitativní gramotnost prof. Dr. Ing. Zdeněk Zmeškal proděkan pro strategii, vědu a výzkum věcný manažer – ekonomická gramotnost RNDr. Petr Bulava, Ph.D. správce webových serverů Moodle ICT technik

Partneři projektu Západočeská univerzita v Plzni role partnera: nové cesty výuky ekonomie na VŠ hlavní garant tematického okruhu Ekonomická gramotnost Gymnázium Cheb role partnera: kvantitativní gramotnost na SŠ a VŠ přípravné kurzy na VŠ v oboru matematiky Obchodní akademie Ostrava – Mar. Hory role partnera: ekonomická gramotnost na SŠ a VŠ přípravné kurzy na VŠ v oboru ekonomie

Partneři projektu Profess Consulting, s.r.o. role partnera: ekonomická gramotnost pro všechny příprava kurzů ekonomické gramotnosti pro veřejnost „METODIK.CZ“, obč. sdružení role partnera: síťování a disseminace výsledků projektu využití komunitního portálu METODIK.CZ

Cíle projektu hlavní cíl: inovace stávající výuky na ekonomických fakultách, odpovídající současným požadavkům na konkurenceschopnost ve znalostní společnosti posílení kvantitativní a ekonomické gramotnosti sblížení obou okruhů a vzájemná spolupráce

Cíle projektu vedlejší cíle: nabídka vzdělávacích modulů z oblasti kvantitativní a ekonomické gramotnosti formování nových pedagogických návyků a transfer zkušeností mezi partnery budování vztahů mezi středním a vysokým školstvím publicita zkušeností získaných v rámci projektu

Cílové skupiny studenti vysokých škol (cca 1400 studentů VŠB-TU Ostrava a ZČU v Plzni) zájemci o studium na vysokých školách (cca 120 studentů OA Ostrava a Gymnázium Cheb) akademičtí pracovníci vysokých škol (cca 50 pedagogů VŠB-TU Ostrava a ZČU v Plzni) pedagogičtí pracovníci středních škol (cca 30 učitelů OA Ostrava a Gymnázium Cheb)

Klíčové aktivity – A01 Tvorba a inovace vzdělávacích modulů pro výuku na vysokých školách vytvoření vzdělávacích modulů pro inovaci výuky na VŠ pilotní běh kurzů v rámci výuky na VŠ výstup aktivity: 30 inovovaných studijních opor 1000 dotčených studentů VŠ

Klíčové aktivity – A02 Tvorba vzdělávacích modulů pro přípravné a vyrovnávací kurzy na vysokých školách vytvoření vzdělávacích modulů pro přípravné a vyrovnávací kurzy na VŠ pilotní běh kurzů v rámci výuky na VŠ výstup aktivity: 9 nových studijních opor 200 dotčených studentů VŠ a SŠ

Klíčové aktivity – A03 Zvyšování odborných kompetencí pracovníků vysokých škol vytvoření vzdělávacích modulů pro zvyšování odborných kompetencí pracovníků VŠ pilotní běh kurzů v rámci školení pracovníků VŠ výstup aktivity: 20 inovovaných studijních opor 100 dotčených pedagogů VŠ

Klíčové aktivity – A04 Podpora týmové spolupráce pedagogů z různých oblastí vytvoření vzdělávacích modulů pro zvyšování odborných kompetencí pracovníků VŠ pilotní běh kurzů v rámci školení pracovníků VŠ výstup aktivity: funkční portál projektu pravidelné setkávání formou konference

Základní vymezení terminologie v metodologickém pojetí ekonomická gramotnost finanční gramotnost kvantitativní gramotnost

Vymezení gramotnosti Ekonomická gramotnost zahrnuje kromě finanční gramotnosti také schopnost zajistit si příjem, zvažovat důsledky osobních rozhodnutí, orientovat se na trhu pracovních sil, apod. Jedná se o komplexní části ekonomické vědní disciplíny – mikroekonomii, mezzoekonomii a makroekonomii. Finanční gramotnost je soubor znalostí, dovedností a hodnotových postojů občana nezbytných k tomu, aby finančně zabezpečil sebe a svou rodinu v současné společnosti a aktivně vystupoval na trhu finančních produktů a služeb (trh peněžní, kapitálový a komoditní); je specializovanou součástí ekonomické gramotnosti a zahrnuje tyto tři složky: gramotnost peněžní, cenovou a rozpočtovou.

První rok projektu září 2010 zahájení činnosti projektu prosinec 2010 vytvoření zázemí projektu, lokálních kanceláří na jednotlivých pracovištích zavedení předepsané administrativy

První rok projektu březen 2011 výběrová řízení na nákupy volba systémů a vhodného HW a SW červen 2011 návrh témat vzdělávacích modulů pro zvyšování odborných kompetencí pracovníků VŠ vytipování autorů / lektorů, uzavření smluv, zahájení tvorby

Druhý rok projektu září 2011 ukončení nákupů HW a SW návrh témat vzdělávacích modulů pro inovaci výuky na VŠ vytipování autorů / lektorů, uzavření smluv, zahájení tvorby setkání řešitelů a partnerů „Kulatý stůl“ v Praze, zhodnocení 1. roku projektu, plán na další období

Druhý rok projektu říjen 2011 zahájení pilotního běhu inovovaných kurzů pro zvyšování odborných kompetencí pedagogů na VŠ příprava portálu projektu k jeho zprovoznění do konce roku 2011

Stávající výstupy projektu běží první běh 8 kurzů pro zvyšování odborných kompetencí pedagogů na VŠ u 2 kurzů vznikly doprovodné publikace, které vyjdou tiskem prezentace a výstupy všech kurzů jsou umístěny na portálu projektu /

Vzdělávací kurzy pro učitele VŠ Psaní odborných textů pomocí systému LATEX Volně dostupné programy ve výuce matematiky Využití programů CAS ve výuce i v praxi Nové možnosti Moodle 2.1 ve výuce PDF a multimédia – jak oživit studijní texty Mahara – portfolia pro učitele i studenty MathType – psaní vzorců pro každého Android a mobilní technologie ve výuce

E-learningové kurzy za partnera projektu: OA a VOŠS Ostrava-Mariánské Hory Základy ekonomie Ekonomické výpočty a projekty Základní znalosti jednotlivých právních odvětví Společenskovědní přehled

Publikace 65 stran 56 stran

Připravuje se (2012) cca 150 stran dalších 5 tištěných publikací 10 e-learningových opor 3 počítačové programy sborník ze školení pedagogů sborník z konference

Spolupracující projekty ESF CZ.1.07/2.2.00/ Systém dalšího odborného a pedagogického vzdělávání pracovníků VŠB-TUO CZ.1.07/2.2.00/ Inovace průřezových předmětů bakalářských studijních programů na EkF VŠB-TU Ostrava zahrnující zpracování anglických verzí CZ.1.07/2.2.00/ Inovace magisterských studijních programů na EkF VŠB-TU Ostrava včetně zkvalitnění profilových předmětů CZ.1.07/2.3.00/ Digitální portfolio jako princip vytváření sítí a pracovních týmů v oblasti výzkumu a vývoje

Co nás čeká v roce 2012 vytvoření vzdělávacích modulů pro přípravné a vyrovnávací kurzy studentů na VŠ vytvoření vzdělávacích modulů pro inovaci výuky na VŠ pilotní běh inovovaných kurzů v rámci výuky na VŠ (letní semestr 11/12 a zimní 12/13) realizace konference KONVERGENCE 2012 na ZČU v Plzni

DĚKUJEME ZA POZORNOST Ing. Alena Adámková, VŠB-TU Ostrava (řešitel) Ing. Jan Nevima, Ph.D., OAO Ostrava (partner)