Personalizace výuky Jan Jára Katedra informatiky Pedagogická fakulta Jihočeská univerzita

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Německý jazyk Vánoce Online diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium F. X. Šaldy, Liberec Vyučující: Mgr. Renata Šípová Expert: Mgr. Jana.
ZAL – 5. cvičení Martin Tomášek Pole - opakování Základní datový typ. V poli držíme více elementů (jednoho typu) S elementy v poli můžeme manipulovat.
VYPRACOVALA: Mgr. Ivana Tesařová, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Inf Písmo v počítači. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Počítač zepředu a zezadu
Fyzikální vlastnosti vlasu
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
INFORMATIKA – použití počítačů
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Didaktické metody Androdidaktika.
METODIKA ZAVÁDĚNÍ UIS NA JINÝCH UNIVERZITÁCH
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Lineární rovnice a nerovnice III.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
SOFTWARE OSOBNÍHO POČÍTAČE
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Inf Vývojový diagram.
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Organizační struktura
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Andragogika Vzdělávání.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Informatika – Grafika.
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Platforma pro personalizaci standardizovaných výukových materiálů
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Věcné učení První pomoc
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Matematika + opakování a upevňování učiva
UA104 – Didaktika informatiky I
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Informatika – Základní operace s buňkami
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Transkript prezentace:

Personalizace výuky Jan Jára Katedra informatiky Pedagogická fakulta Jihočeská univerzita

Oblasti zaměření nesourodá skupina posluchačů personalizované přidávání zátěže při Step by step výuce personalizované rozdělování úkolů při definici projektu

Nesourodé skupiny posluchačů Prezentační grafika pro dálkaře Microsoft malování vs. Autocad Multimédia nic, bez chytrého mobilu vs. vysoké třídy (sférické focení, pomalé video, cloudové nástroje) Programování v JavaScriptu bez předchozích zkušeností vs. programují s knihovnami za úplatu Udržet pozornost zdatných vs. neztratit začátečníky

Step by step postupně předkládané jasně dané kroky čeká se na posledního prakticky nepoužitelné od 10 posluchačů více ti rychlejší se nudí – začínají vytvářet paralelní činnosti, až se časem „odpojí“ a někdy i ztratí nečeká se na posledního „průměrná“ rychlost generuje „odpadlíky“ ztrácí se v posloupnostech odpojí se

Step by step bez synchronizace I. zveřejněné jasně dané kroky každý si jede svým tempem vyučující tempem nejpomalejšího rychlejší to projedou a pak se nudí vyučující nemůže upozornit na detaily bezprostředně před řešením dalšího kroku náročnější pro vyučujícího na uřízení kolektivu

Step by step bez synchronizace II. samoregulační rychlejší se musí sami prokousat což je zdržuje, ale zase mají radost, že na to přišli sami když se zaseknou přijdou si na to sami propadnou se k nejpomalejším zeptají se – naučí se formulovat problém

Step by step – individuální řízení zátěže I. synchronizované uvolňování zadání jednotlivých kroků brzdící mechanizmy alternativní rozšíření bodu pro rychlejší nesmí být trestem, ale prestiží motivace – předvedení individuálního řešení s pochvalou předvádění vyřešených alternativ rychlejších – diskuse nad jejich individuálním způsobem řešení hledejte chybu, proč to kolegovi nejde záchranná brzda – motivace k řešení problému, který se časem ukáže, že nemá řešení obvykle posluchači nedokáží tuto skutečnost detekovat

Step by step – individuální řízení zátěže II. akcelerační mechanizmy předvádění vyřešených alternativ rychlejších – diskuse nad jejich individuálním způsobem řešení pomoc těm nejslabším neřešit to za ně hledat důvody, proč to nedokáží vyřešit koučing raději než mentoring

Step by step – individuální řízení zátěže III. nároky na vyučujícího nutnost přepínání kontextů schopnost motivovat a přidat individuální zátěž řídit u všech pocit, že si něco z cvičení odnesli brždění nesmí být promarnění potenciálu brždění složitější úlohy předvádění alternativ hledání chyb neexistující řešení akcelerace předvádění alternativ pomoc, koučing

Rozdělování zátěže v týmu Programování v JavaScriptu nesourodá skupina minulý rok projekt „Kótování“ letos projekt „Simulace pohybu ruky“

Programování v Javascriptu kratší objevitelské úlohy Pythagoras obyčejný interaktivní grafický objektový Gaussova eliminační metoda - v cloudu vysvětlení diferenciace: 3 proměnné vs. obecný počet, předvyplnění hodnot pátý pád jména

Proč týmově programátorský background mají veliké rozdíly v dovednostech – tým to vstřebá Personalizace výuky Petr Naske – Dobrý učitel: Společné jádro, úkoly a výzvy pro nadané žáky další level schopnost dělit práci navrhnout koncept dohodnout se na interfacech nikdo to v jiných předmětech nedělá

Loňský projekt - Projekt kótování

Letošní projekt: Simulace pohybu ruky 100 tis. mrtvic ročně rehabilitace pomocí zdravé ruky zrcadlové neurony ruka v zrcadlovém rukávu nuda vs. hra simulace pohybu ruky zjednodušení

Zadání Naprogramujte pohyb ruky, která bude propichovat míčky, které se k ní přikutálejí. Použijte objektové řešení každý objet má metody, které řeší konkrétní věc, a ne několik much jednou ranou pomocí SVG

Definice rolí vedoucí míčkař datový specialista kloubař svalař zobrazovací specialista herní specialista

Definice rolí: vedoucí organizuje rozložení programátorských prací do skupiny definuje atributy sestavuje a kontroluje řešení

Definice rolí: míčkař vypouští náhodně zezadu míčky řeší kolizi špendlíku s míčkem animuje, vydává zvuky počítá počet propíchnutých míčků skladuje nepropíchnuté

Definice rolí: datový specialista řeší datový model ruky kosti délky napojení klouby napojení úhly svaly napojení smršťování a při tom rozšiřování šlachy úpony řeší její pohyby

Definice rolí: kloubař řeší výpočet pozic podléhá datovému specialitovi má zadáno pozici prstu P pozici ramene R délku od ramene k loktu délku od loktu k zápěstí délku od zápěstí na konec prstu předchozí pozici kloubů počítá pozici kloubů - zápěstí, loket z alternativ vybírá tu co se nejméně liší od předchozí pozice alternativy, však také může poskytnout

Definice rolí: svalař řeší výpočet svalů podléhá datovému specialitovi má zadáno úpon A - pozice x,y úpon B - pozice x,y šlacha A - délka šlacha B - délka počítá pozici svalu strana A pozici svalu strana B parametry elipsy při nataženém svalu je elipsa úzká při staženém je široká S mají obě elipsy stejné

Definice rolí: zobrazovací specialista řeší jak zobrazit datový model

Schopnost pohledu shora nemají zkušenosti vpadnou do toho až po škole zaplombované ampulky se znalostmi z předmětů OOP DB UML Enterprise architect ADDIE definice interface

Další studenti Leap motion mechanický pohyb ruky robotická stavebnice lego 3D tiskárna

Shrnutí stejný datum výroby neznamená stejný přístup strom alternativních řešení hledání míry kompetencí a reakce na ně

Děkuji za pozornost Jan Jára Katedra informatiky Pedagogická fakulta Jihočeská univerzita