VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Ing. Dominik Vymětal, DrSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROJEKT „ AGENT“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07./2.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Představení společnosti Tomáš Vodenka – People manager ARTIN.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Změny v požadavku na proces edukace vojenských profesionálů Radomír Saliger,Vratislav Pokorný Katedra řízení lidských zdrojů Fakulta ekonomiky a managementu.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
1 HK ČR, TECHNICKÉ FÓRUM 2016 ING. MICHAL ŠTEFL VICEPREZIDENT HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ČR.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Modernizace OV Vzdělávání 4.0
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
2 Marketingové koncepce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Analýza trhu biopotravin
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Účetnictví – význam informací
Mezinárodní hotelnictví
Náměty pro činnost Národního fóra
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Digitální učební materiál
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Ústav znalectví a oceňování
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
vedoucí odd. pro kurikulum odborného vzdělávání
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Systémové inženýrství a informatika
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Akční plán - plánované společné aktivity
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Nabízené služby společnosti
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Národní akreditační úřad pro vysoké školství
Ing. Alena Opletalová, Ph. D. , 9. 6
Transkript prezentace:

VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Ing. Dominik Vymětal, DrSc. Liberecké informatické fórum Liberec, 10. – 11. listopadu, 2011 Ing. Kateřina Slaninová Ing. Mgr. Roman Šperka RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D. Projekt číslo: CZ.1.07/2.2.00/

VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Úvod Rychlý vývoj & nové potřeby Penetrace ICT Efektivita ICT – závislost na optimalizaci Kdo má optimalizovat? Vzdělávání odborníků Co mají odborníci znát a umět? Kdo, jak, v jakém prostředí, jakou formou a s pomocí jakých prostředků jich to má naučit? Liberecké informatické fórum Liberec, 10. – 11. listopadu, 2011 Projekt číslo: CZ.1.07/2.2.00/

VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Poptávka po IT pracovnících Programátoři webových aplikací ( )  Vazba na rozvoj elektronické komerce Programátoři se širším přehledem ( dosud)  Důsledek bariéry mezi programátory a ekonomy (manažery) V současné době – programátoři a IT oborníci zaměřeni na projektové řízení, analýzu procesů, sytémovou integraci, konzultace se zákazníkem, testování, vývoj aplikací a systémů, audity IS/IT Liberecké informatické fórum Liberec, 10. – 11. listopadu, 2011 Projekt číslo: CZ.1.07/2.2.00/

VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Požadavky na znalosti informatiky Programátoři  Znalosti programování IT odborníci se znalostí základů podnikání a souvisejících oborů  Znalosti informatické  Znalosti se souvisejících oborů (ekonomie, management, sociologie, psychologie,...) Pracovníci bez přímého informatického vzdělání  ICT a IS/IT například pro vyhledávání, vzdělávání, rutinní činnosti Liberecké informatické fórum Liberec, 10. – 11. listopadu, 2011 Projekt číslo: CZ.1.07/2.2.00/

VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Manažerská informatika na SU OPF v Karviné Studijní program – Systémové inženýrství a informatika Obor – Manažerská informatika  Informační systémy  Počítačové sítě  Tvorba webu  Programování  Ekonomie  Management  Marketing Liberecké informatické fórum Liberec, 10. – 11. listopadu, 2011 Projekt číslo: CZ.1.07/2.2.00/

VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Aktuální klíčové otázky Je zcela na místě se neustále ptát, zda je obsahová náplň jednotlivých kurzů (nikoliv jen „informatických“) taková, aby absolventi byli schopni přijímat novou filozofii podnikání? Je příslušný studijní program koncipován tak, aby studenti vnímali vazby mezi jednotlivými oblastmi „života“ firmy a možnosti racionálního využití moderních informačních technologií ve všech oblastech činnosti? Je možné dostatečně rychle přizpůsobovat studijní programy tak, aby odpovídaly aktuálním a budoucím potřebám (zejména v souvislosti se zařazováním nových nebo inovovaných předmětů)? Jsou studenti připraveni orientovat se v informačních zdrojích, jsou schopni efektivně formulovat svůj informační požadavek a volit klíčová slova? Liberecké informatické fórum Liberec, 10. – 11. listopadu, 2011 Projekt číslo: CZ.1.07/2.2.00/

VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Aktuální klíčové otázky Jsou absolventi schopni zpracovat určitý okruh informací s takovým obsahem i v takové formě, aby byly racionálně využity moderní technologie? Je během studia budoucí absolvent veden k tomu, aby byl schopen zvolit vhodný způsob komunikace se svým partnerem a aby optimálně využíval všech možností dostupných technologií? Je budoucí absolvent, u kterého se předpokládá uplatnění v manažerských funkcích, připravován na změny organizace práce, které s sebou přinášejí nové informační a komunikační technologie? Bude schopen provádět výběr a výcvik svých pracovníků tak, aby tento způsob organizace práce byl racionálně využíván? Liberecké informatické fórum Liberec, 10. – 11. listopadu, 2011 Projekt číslo: CZ.1.07/2.2.00/

VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Aktuální klíčové otázky Jsou studenti vedeni k samovzdělávání, jsou schopni využívat nových možností v této oblasti? Jsou alespoň některé studijní programy koncipovány tak, aby vychovávaly dostatečně kreativní absolventy, schopné se uplatnit v oblasti národního a dnes již i celosvětového podnikání, schopné tento segment hospodářství rozvíjet tak, aby se nejen udržel, ale aby byl dostatečně konkurenceschopný i v neustále rostoucí nadnárodní konkurenci? Je nabídka škol a jiných vzdělávacích institucí v oblasti informačních technologií v rámci jiných vzdělávacích aktivit taková, aby opravdu umožnila pracovníkům v moderních podnicích nebo budoucím podnikatelům, kteří nemají vysokoškolské vzdělání, rozšířit si své vzdělání tak, aby nové technologie mohli racionálně využívat? Liberecké informatické fórum Liberec, 10. – 11. listopadu, 2011 Projekt číslo: CZ.1.07/2.2.00/

VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Závěry Rozvoj technologií a ekonomických a výrobních systémů Specializované obory Multidisciplinární obory Dnes se vzdělávají odborníci pro budoucnost Manažerská informatika – klíčová potřeba Liberecké informatické fórum Liberec, 10. – 11. listopadu, 2011 Projekt číslo: CZ.1.07/2.2.00/

VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Děkuji za pozornost Liberecké informatické fórum Liberec, 10. – 11. listopadu, 2011 Projekt číslo: CZ.1.07/2.2.00/