 Vývoj dějin ovlivněn Velkou francouzskou revolucí → dobytí Bastily 1789.  Rozvoj ekonomiky podporoval víru v neomezené možnosti a schopnosti člověka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Advertisements

Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Název: LITERÁRNÍ SMĚRY V OBDOBÍ NO Autor: Mgr. Lenka Jelínková
Románský sloh.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Klasicismus a romantismus
Osvícenství.
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Z franc. romantique = jako v románu
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Victor Hugo ( ).
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
PhDr. Miroslava Poláková, Ph.D..  Tři směry ve středověku  Universalia ve středověku -národ a panovník -církev a ekonomika -sloh -věda, etika, právo.
VY_32_INOVACE_51_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
HUDBA V BAROKU.
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,
Poezie ve světové literatuře
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Český jazyk a literatura
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
Giuseppe Verdi –
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Úvod do romantismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Alexandr Šťastný, dipl. um. Dostupné z Metodického portálu 
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_19_ Hudební romantismus.
SMĚRY V ČESKÉ POEZII V 1 POL. 20. ST. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastČeská poezie v 1. pol. 20. století.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3426 NázevGiuseppe Verdi Téma hodinyŽivot a dílo G. Verdiho PředmětHudební.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
REALISMUS polovina 19. století. Základní anotace  Dějepis - Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.13  Autor: Mgr. Soňa Blažková 
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Úvod do romantismu.
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Test ověřující znalosti z HV
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Renesance a humanismus
Romantismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
BAROKO KLASICISMUS ROMANTISMUS
Úvod do romantismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Alexandr Šťastný, dipl. um. Dostupné z Metodického portálu 
Kultura 1. poloviny 19. století
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Konfucianismus, VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Lenka Šulcová
Kód: VY_32_INOVACE_8_17 Šablona: III/2
Antonio Lucio Vivaldi Benátky – Vídeň.
Klasicismus
Fréderic Chopin Zelazowa Wola Paříž.
Hudba na jevišti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_12_HUDBA NA JEVIŠTI Téma: HUDEBNÍ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Opera AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_09_HV6_Skála
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Johann Sebastian Bach Eisenach – Lipsko
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

 Vývoj dějin ovlivněn Velkou francouzskou revolucí → dobytí Bastily  Rozvoj ekonomiky podporoval víru v neomezené možnosti a schopnosti člověka  S rostoucím vlivem měšťanstva souvisela změna sociální struktury zájemců o kulturní hodnoty  Možnost svobodného rozhodování o utváření vlastního života zvýšilo teoretický zájem umělců o individuální život člověka o jeho niterný prožitky  Snahy o syntézu umění a vzájemné ovlivňování prostředků mezi poezií, malířstvím, sochařstvím a hudbou.  Zvětšovala se propast mezi ideály umělců a společností  Společnost nebyla názorově jednotná i v umění byly různé směry a tendence  Znakem je i úzkost z budoucnosti lidstva a obraný postoj proti průmyslovému věku

 Byla považována za nejvýznamnější obor umění  Byla romantická, vyjadřovala nálady, touhy, fantazii působila na city posluchačů  Měla schopnost svými prostředky umělecky ztvárnit názor vyvyšující cit nad rozum  Národní osobitost řešil příklonem k lidové hudební tvořivosti a hledáním inspiračních zdrojů venkovského lidu  Rytmus je tečkovaný, složitější a nepravidelný  Hudební formy – balada, mužský čtyřhlas, symfonie, opera

 Gioacchino Rossini – Lazebník sevillský - Vilém Tell Niccolo Paganini – Sonáta pro violu - Sonata appassiionata Fryderyk Chopin – Čtyři balady Giuseppe Verdi – Sbor Židů – Nabucco - Aida - La traviata - Rigoletto

 Smolka,J. a kolektiv: Dějiny hudby. Brno, Togga, ISBN