Představení Centra pro regionální rozvoj České republiky Ing. Lenka Skopalíková Seminář pro SC 2.2 Vznik nových a rozvoj existujících podnikatelských aktivit.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Mgr. Jan Veselský, specialista pro absorpční kapacitu DSO ORP Příbram.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková.
Představení Centra pro regionální rozvoj České republiky Seminář pro SC 2.3 Rozvoj infrastruktury pro poskytování zdravotních služeb a péče o zdraví Průběžná.
Integrovaný regionální operační program – obecný úvod, hodnocení Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková
Příjem a hodnocení žádostí o podporu
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Školení žadatelů k výzvě č
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Podpora školství v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Národní institut dětí a mládeže – oddělení neformálního vzdělávání
České republiky Mgr. Martina Brandejsová
České republiky Mgr. Martina Brandejsová
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Seminář pro příjemce OPVK
Aplikace Monitorovací systém
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Představení Centra pro regionální rozvoj České republiky
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Představení Centra pro regionální rozvoj České republiky
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Představení CRR Seminář k SC 1.1 Ing. Petr Šústal, MPA
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
Program na podporu lesních ekosystémů
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Praha,
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
F4 – Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností
Cyklus malého projektu
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
- ČESKY SEVER Sociální podnik a OPZ •.
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Představení Centra pro regionální rozvoj České republiky Ing. Lenka Skopalíková Seminář pro SC 2.2 Vznik nových a rozvoj existujících podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání Kolová výzva č. 11 Sociální podnikání pro sociálně vyloučené lokality Kolový výzva č. 12 Sociální podnikání

Státní příspěvková organizace zřízená Zákonem č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje, a řízená Ministerstvem pro místní rozvoj ČR zprostředkující subjekt pro vybrané operační programy konzultační a informační činnost kontrola a monitoring realizace projektů ( ) Integrovaný regionální operační program ( ) Integrovaný operační program, OP Technická pomoc ( ) Společný regionální operační program, OP JPD2 ( ) předvstupní programy (PHARE, ISPA, SAPARD) kontrolní subjekt pro operační programy Cíle 3 (nyní Cíl 2) hostitelská organizace pro pracoviště Enterprise Europe Network poradenství pro malé a střední podnikatele správa Regionálního informačního servisu (RIS) a Mapového serveru rozsáhlá pravidelně aktualizovaná databáze regionálních dat a jejich zobrazení v mapě Centrum pro regionální rozvoj České republiky 2

Konzultace před vyhlášením výzvy Příjem žádostí o podporu Hodnocení žádostí o podporu Administrace změn v projektech Administrativní ověření zpráv o realizaci/zpráv o udržitelnosti Provádění kontrol na místě Role CRR 3

Příjem a hodnocení žádostí o podporu Ing. Lenka Skopalíková Seminář pro SC 2.2 Vznik nových a rozvoj existujících podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání Kolová výzva č. 11 Sociální podnikání pro sociálně vyloučené lokality Kolový výzva č. 12 Sociální podnikání

Podání žádostí POUZE přes MS2014+ Automatická registrace žádosti Automatické předložení na příslušné krajské oddělení CRR Žadatel bude depeší informován o přidělených manažerech projektu, kteří budou mít na starosti další administraci projektu a komunikaci se žadatelem (v některých případech bude probíhat administrace projektu na jiném krajském oddělení CRR, než je sídlo žadatele) Příjem žádostí o podporu 5

Hodnocení žádostí 6

Probíhá na příslušném krajském oddělení CRR Fáze hodnocení (provádí CRR) kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí věcné hodnocení ex-ante analýza rizik ex-ante kontrola Fáze výběru projektů (provádí ŘO IROP) výběr projektu příprava a vydání právního aktu Hodnocení žádostí 7

Provedena do 20 pd od ukončení příjmu žádostí o podporu; probíhá elektronicky v MS2014+, kontrolu provádí CRR; eliminační kritéria (vždy odpověď „ANO“ x „NE“); při kontrole přijatelnosti musí být splněna všechna kritéria stanovená výzvou (obecná i specifická) – v případě nesplnění jakéhokoliv kritéria je žádost vyloučena z dalšího hodnocení; pokud nelze v rámci kontroly přijatelnosti kritérium vyhodnotit, nebo jsou v žádosti uvedeny rozporné údaje, je možné žadatele vyzvat k upřesnění (max. dvakrát); v rámci kontroly formálních náležitostí lze vyzvat k doložení (max. dvakrát); výzvy k doplnění/upřesnění jsou žadateli zasílány formou depeší v MS Kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí 8

1. Žádost je podána v předepsané formě o Přes MS o Ve finančním plánu jsou nastaveny etapy projektu v minimální délce 3 měsíců. 2. Žádost je podepsána oprávněným zástupcem žadatele o Statutární zástupce, popř. jim pověřená osoba na základě plné moci 3. Jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují požadované náležitosti o Plná moc V případě přenesení pravomocí na jinou osobu, např. při podpisu žádosti. Plné moci jsou uloženy v elektronické podobě v MS Vzor plné moci je uveden v Příloze č. 11 Obecných pravidel Kritéria formálních náležitostí 9

3. Jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují požadované náležitosti o Dokumentace k zadávacím a výběrovým řízením Žadatel dokládá dokumentaci k zahájeným a ukončeným zadávacím a výběrovým řízením, která provedl před podáním žádosti o podporu. Postup k předkládání dokumentace je uveden v kap. 5 Obecných pravidel. o Doklady o právní subjektivitě žadatele podle typu žadatele: Fyzické osoby - OSVČ doloží oprávněním k podnikání nebo jiný doklad, pokud podniká podle jiného zákona než živnostenského. Právnické osoby - právní subjektivitu doloží Výpisem z Obchodního rejstříku a zakládacími dokumenty. Kritéria formálních náležitostí 10

o Doklady o právní subjektivitě žadatele – právnické osoby - zakládací dokumenty Kritéria formálních náležitostí 11 právní forma žadatele zakládací dokument společnost s ručením omezeným zakladatelská listina (1 zakladatel) nebo společenská smlouva (více zakladatelů) akciová společnost zakladatelská listina (1 zakladatel) nebo zakladatelská smlouva (více zakladatelů) komanditní společnost společenská smlouva veřejná obchodní společnost společenská smlouva družstvo stanovy evropská společnost a evropské hospodářské zájmové sdružení zakládací smlouva a stanovy nestátní nezisková organizace zakladatelská smlouva, zakládací či zřizovací listinu nebo jiný dokument o založení podle druhu organizace stanovy, ve kterých je uvedeno ustanovení o vypořádání majetku při zániku organizace, jestliže to nevyplývá ze zákona církve a církevní organizace výpis z Rejstříku církví a náboženských společností

3. Jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují požadované náležitosti o Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu Výpis z katastru nemovitostí, týkajících se projektu (pokud žadatel nepředloží stavební povolení při podání žádosti o podporu). Nájemní smlouvu, smlouvu o výpůjčce či jiný právní úkon nebo právní akt opravňující žadatele k užívání nemovitosti, která bude předmětem projektu (pokud žadatel není zapsán v katastru nemovitostí jako vlastník nebo subjekt s právem hospodaření). Upozornění Povede-li projekt k technickému zhodnocení pronajatého majetku, je nutné, aby možnost provádět technické zhodnocení na cizím majetku byla uvedena v nájemní smlouvě či ve smlouvě o výpůjčce majetku minimálně po celou dobu udržitelnosti projektu. o Podnikatelský plán Osnova podnikatelského plánu je uvedena v Příloze č. 5 Specifických pravidel Kritéria formálních náležitostí 12

3. Jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují požadované náležitosti o Územní rozhodnutí nebo územní souhlas nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení Územní rozhodnutí s nabytím právní moci – pokud se projekt týká stavby. Územní souhlas či účinnou veřejnoprávní smlouvu nahrazující územní řízení - pokud stavba nevyžaduje územní rozhodnutí. o Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení Stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouvu nahrazující stavební povolení nebo žádost o stavení povolení nebo ohlášení potvrzené stavebním úřadem. Upozornění Stavební povolení musí být doloženo nejpozději do dne vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace, a to formou Žádosti o změnu projektu. Kritéria formálních náležitostí 13

3. Jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují požadované náležitosti o Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby Projektová dokumentace v podrobnosti pro vydání stavebního povolení; projektová dokumentace v podrobnosti pro ohlášení stavby, pokud stavba nevyžaduje stavební povolení; zpracovaná projektová dokumentace pro provádění stavby, v případě, že již byla zpracována. o Položkový rozpočet stavby Položkový rozpočet stavby podle jednotného ceníku stavebních prací v cenové úrovni ne starší než k r ve formě oceněného soupisu prací potvrzeného autorizovaným projektantem a dále také v rozpočtovém formátu *.XC4. V rozpočtu musí být uveden název použitého jednotného ceníku (cenové soustavy). V případě, že proběhlo zadávací řízení na zhotovitele stavby, předkládá žadatel také vysoutěženou cenovou nabídku. Kritéria formálních náležitostí 14

3. Jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují požadované náležitosti o Seznam objednávek – přímých nákupů Formulář přílohou č. 10 Obecných pravidel Seznam objednávek - přímých nákupů od do Kč bez DPH provedených před žádosti o podporu o Výpis z rejstříku trestů Dokládají OSVČ a všichni statutární zástupci obchodních korporací, nestátních neziskových organizací, církví a církevních organizací. Výpis z rejstříku trestů v době podání žádosti nesmí být starší 3 měsíců. o Průzkum trhu Žadatel předloží doklady, prokazující provedení průzkumu trhu na pořizované technologie a zařízení, ze kterého vycházel při stanovení ceny Kritéria formálních náležitostí 15

3. Jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují požadované náležitosti o Doklady potvrzující, že OSVČ spadá do cílové skupiny potvrzení o předchozím vedení v evidenci Úřadu práce ČR, doklad o výkonu trestu odnětí svobody, ve kterém je uvedeno, kdy zaměstnanec zařízení výkonu trestu opustil, potvrzení zařízení, které osoba opouští, nebo potvrzení domu na půli cesty nebo jiné relevantní organizace, poskytující sociální služby podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů, ve kterém je uvedeno, kdy zaměstnanec zařízení opustil, posudek nebo potvrzení orgánu sociálního zabezpečení pro osoby invalidní v I. až III. stupni, potvrzení nebo rozhodnutí orgánu sociálního zabezpečení pro osoby zdravotně znevýhodněné. Kritéria formálních náležitostí 16

1.Projekt je svým zaměřením v souladu s cíli a podporovanými aktivitami výzvy o Z popisu projektu je zřejmé, že se jedná o projekt na výstavbu, rekonstrukci a vybavení sociálních podniků o Vznik nového sociálního podniku o Podnikatelská aktivita nově vzniklého subjektu o Nově zřízená živnost existujícího subjektu o Rozšíření o nový obor činnosti ve stávajícím oprávnění k podnikání o Personální a produkční rozšíření sociálního podniku o Vždy musí dojít k vytvoření nových pracovních míst o A zároveň k jedné z následujících aktivit: o Rozšíření nabízených produktů a služeb; o Rozšíření prostorové kapacity podniku; o Zavedení nových technologií o Zefektivnění procesů v podniku o Zřízení divize na novém místě nebo v jiném regionu o Rozšíření stávající nebo vznik nové podnikatelské aktivity OSVČ Obecná kritéria přijatelnosti 17

2.Projekt je v souladu s podmínkami výzvy o zahájení/ukončení realizace projektu ( ) o popis cílových skupin a dopad projektu na ně o dodržení procentní míry podpory z ERDF, SR, žadatel o správně zvolený indikátor projektu a způsob jeho výpočtu o termín ukončení realizace projektu je po datu podání žádosti o podporu o místo realizace projektu 11. výzva území správního obvodu obcí s rozšířenou působností, na jejichž území se nachází sociálně vyloučená lokalita, mimo hl. město Prahu nebo na území sociálně vyloučené lokality se schválenou strategií Koordinovaného přístupu k sociálně vyloučeným lokalitám – uvedeno v příloze č. 3 Specifických pravidel 12. výzva území správního obvodu obcí s rozšířenou působností, na jejichž území se nenachází sociálně vyloučené lokality, mimo hl. m. Prahu Obecná kritéria přijatelnosti 18

3.Žadatel splňuje definici oprávněného příjemce pro příslušný specifický cíl a výzvu o Osoba samostatně výdělečně činná podle zákona č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění: a)OSVČ bez zaměstnanců, která spadá do cílové skupiny dle výzvy b) OSVČ se zaměstnanci o Obchodní korporace vymezené zákonem č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích o Nestátní nezisková organizace o Církev, církevní organizace Obecná kritéria přijatelnosti 19

4.Projekt respektuje minimální a maximální hranici celkových způsobilých výdajů o Minimální výše celkových způsobilých výdajů Kč o Maximální výše celkových způsobilých výdajů Kč 5.Projekt respektuje limity způsobilých výdajů o výdaje za nákup pozemků maximálně ve výši 10 % celkových způsobilých výdajů projektu o výdaje za podnikatelský plán maximálně ve výši Kč o nákup pozemků a staveb maximálně do výše ceny zjištěné znaleckým posudkem Obecná kritéria přijatelnosti 20

6.Výsledky projektu jsou udržitelné o V kapitole 15 Podnikatelského plánu je popsáno zajištění udržitelnosti projektu. 7.Projekt nemá negativní vliv na žádnou z horizontálních priorit IROP (udržitelný rozvoj, rovné příležitosti a zákaz diskriminace, rovnost mužů a žen) o Projekt musí mít pozitivní nebo neutrální vliv na horizontální priority. o V žádosti o podporu musí být uveden popis vlivu na horizontální priority. 8.Potřebnost realizace projektu je odůvodněná o Popis potřebnosti projektu v kapitole 15 Podnikatelského plánu Obecná kritéria přijatelnosti 21

9.Projekt je v souladu s pravidly veřejné podpory o Veřejná podpora v režimu Podpory de minimis (Nařízení Komise EU č. 1407/2013) o Žadatel vyplnil v IS KP14+ informace týkající se definice jednoho podniku o Žadatel vyplnil údaje o obdržené podpoře de minimis za rozhodné období o Částka obdržené podpory de minimis v Registru de minimis nepřevyšuje EUR Obecná kritéria přijatelnosti 22

10.Statutární zástupce žadatele je trestně bezúhonný o Souhlas s čestným prohlášením v IS KP14+ o Statutární zástupce nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisela s předmětem činnosti žadatele, nebo pro trestný čin dotačního podvodu či jiný hospodářský trestný čin nebo trestný čin proti majetku nebo pro trestné činy úplatkářství nebo účasti na zločinném spolčení nebo pro trestný čin poškozování zájmů EU. Obecná kritéria přijatelnosti 23

1.Podnik přispívá k podpoře sociálního začleňování, minimálně 30 % zaměstnanců z celkového počtu zaměstnanců sociálního podniku musí pocházet z cílových skupin. o Popis v Podnikatelském plánu, kapitole 4 Principy sociálního podnikání (splněno u OSVČ bez zaměstnanců, pokud spadá do cílové skupiny) o pracovní místo pro zaměstnance z cílové skupiny kalkulováno minimálně na 0,4 úvazku vůči celému úvazku, jenž činí 40 hod/týden, 8 hod/den (splněno u OSVČ bez zaměstnanců, pokud spadá do cílové skupiny) o Popis pracovní náplně zaměstnanců z cílové skupiny vzhledem k jejich znevýhodnění v Podnikatelském plánu Specifická kritéria přijatelnosti 24

2.Vztahy v sociálním podniku směřují k maximálnímu zapojení pracovníků do rozhodování o směrování sociálního podniku. o V Podnikatelském plánu je uvedeno, jak vztahy v sociálním podniku směřují k maximálnímu zapojení pracovníků do rozhodování o směrování o Předpokladem je participace v takové míře, kterou umožňuje míra a typ znevýhodnění zaměstnance. 3.Zisk je používán přednostně pro rozvoj sociálního podniku, tzn., více než 50 % případného zisku je reinvestováno do rozvoje sociálního podniku. o v Podnikatelském plánu, kapitole 4 Principy sociálního podnikání, uveden plán případného zisku (po zdanění) a způsob reinvestice více než 50 % tohoto zisku do rozvoje sociálního podniku a odpovídá cash flow v realizační fázi a udržitelnosti projektu Specifická kritéria přijatelnosti 25

4.Sociální podnik má minimálně 30 % příjmů zajištěno z vlastní produkce, tj. z prodeje zboží nebo služeb. o V Podnikatelském plánu, kap. 4 Principy sociálního podnikání, je uvedena výše celkových tržeb a tržeb z prodeje svých výrobků a služeb, kterých je žadatel schopen dosáhnout o tržby z prodeje vlastních výrobků a služeb minimálně ve výši 30 % celkových tržeb 5.Podnik uspokojuje přednostně místní potřeby a využívá přednostně místních zdrojů, zároveň zohledňuje environmentální aspekty. o V podnikatelském plánu, kap. 4, jsou uvedeny zásady podnikání šetrného k životnímu prostředí - používání ekologických výrobků, např. recyklovaných tonerů, papírů, BIO, Fairtrade. Specifická kritéria přijatelnosti 26

6.Projekt na rozšíření kapacity podniku musí splnit alespoň jednu z následujících aktivit: rozšíření nabízených produktů a služeb, rozšíření prostorové kapacity podniku, zavedení nových technologií výroby, zefektivnění procesů v podniku, zřízení divize na novém místě nebo v jiném regionu. o projekt na rozšíření personální a produkční kapacity podniku splňuje alespoň jednu z výše uvedených aktivit. 7.Projekt není zaměřen na podporu zemědělské prvovýroby a komerčních turistických zařízení, jako jsou volnočasová zařízení, lázeňské provozy, ubytovací a stravovací zařízení. Specifická kritéria přijatelnosti 27

8.Nelze financovat stávající podnikatelské aktivity ani provozní výdaje žadatele. o Z žádosti o podporu, resp. popisu podniku, vyplývá, že realizací projektu dochází k rozšíření stávajících aktivit projektu nebo k realizaci nových podnikatelských aktivit o na základě položkového rozpočtu a povahy způsobilých výdajů projektu je zřejmé, že nejsou financovány provozní výdaje žadatele 9.Žadatel má zajištěnou administrativní, finanční a provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu. o V kapitole 15 Podnikatelského plánu je popsáno zajištění kapacity k realizaci a udržitelnosti projektu, kapacita je zajištěna dostatečně Specifická kritéria přijatelnosti 28

10.Výdaje na pořízení staveb, technologií a zařízení odpovídají tržním cenám. o každá položka rozpočtu projektu, vztažená k pořízení staveb, technologií a zařízení je přiřazena k některé plánované, zahájené nebo ukončené veřejné zakázce (mimo přímé nákupy) o Hodnoty výběrových/zadávacích řízení na pořízení staveb odpovídají ocenění podle položkového rozpočtu stavby o Hodnoty výběrových/zadávacích řízení na pořízení technologií a zařízení odpovídají provedeným průzkumům trhu (povinná příloha žádosti o podporu) a průzkumy trhu se opírají o reálné podklady Specifická kritéria přijatelnosti 29

11.Cílové hodnoty monitorovacích indikátorů odpovídají cílům projektu o Indikátory projektu odpovídají aktivitám projektu o Hodnota a způsob jejího výpočtu je v souladu s přílohou č. 4 Specifických pravidel – Metodické listy indikátoru o Hodnoty indikátorů jsou nastaveny adekvátně 12.Projekt s vazbou na schválenou strategii Koordinovaného přístupu k sociálně vyloučeným lokalitám je v souladu s cíli této strategie o V kapitole 3 Podnikatelského plánu je popsána vazba projektu na tuto strategii a projekt je v souladu s cíli této strategie o Pro projekty 12. výzvy nerelevantní 13.V hodnocení eCBA/finanční analýze projekt dosáhne minimálně hodnoty ukazatelů, stanovené ve výzvě. o Pro všechny projekty 11. a 12. výzvy nerelevantní Specifická kritéria přijatelnosti 30

Probíhá u projektů, které úspěšně prošly kontrolou přijatelnosti a formálních náležitostí Probíhá elektronicky v MS2014+, kontrolu provádí CRR Bodové hodnocení kritérií dle bodovací škály Minimální bodová hranice je stanovena na 25 bodů Projekt je bodově zvýhodněn, jestliže je realizován v dlouhodobě (tj. více jak 5 let) nevyužívaných objektech nebo je umístěn v brownfieldu Věcné hodnocení 31

Věcné hodnocení Hodnocení (bodovací škála) Projekt vytvoří nová pracovní místa nebo zachová stávající pracovní místa pro cílovou skupinu. 15 bodů - Vytvoření více než 2 nových pracovních míst pro cílovou skupinu. 10 bodů - Vytvoření 2 nových pracovních míst pro cílovou skupinu. 5 bodů - Vytvoření 1 nového pracovního místa pro cílovou skupinu. OSVČ získá v tomto kritériu 5 bodů, pokud zakládá nebo rozšiřuje sociální podnik a nezaměstnává jiné osoby. 0 bodů - Projekt nevytváří žádné nové pracovní místo pro cílovou skupinu. V projektu jsou uvedena hlavní rizika v realizační fázi i ve fázi udržitelnosti a způsoby jejich eliminace. 5 bodů - Žadatel uvedl dostatečně podrobně a reálně hlavní rizika v realizační fázi i ve fázi udržitelnosti a způsoby jejich eliminace. 3 body - Žadatel uvedl pouze některá rizika/uvedl rizika pouze v některé fázi projektu/ neuvedl nebo uvedl částečně způsob jejich eliminace. 0 bodů - Žadatel neuvedl dostatečně podrobně a reálně všechna rizika v realizační fázi i ve fázi udržitelnosti a způsoby jejich eliminace. Projekt zohledňuje specifické potřeby cílových skupin. 15 bodů - Projekt zohledňuje specifické potřeby cílových skupin. 0 bodů - Projekt nezohledňuje specifické potřeby cílových skupin. Projekt je realizován v dlouhodobě nevyužívaných objektech nebo je umístěn v brownfieldu. 2 body - Projekt je realizován v dlouhodobě nevyužívaných objektech nebo je umístěn v brownfieldu. 0 bodů - Projekt není realizován v dlouhodobě nevyužívaných objektech ani není umístěn v brownfieldu. Harmonogram realizace projektu je reálný a proveditelný. 10 bodů - Harmonogram realizace projektu je reálný a proveditelný. 0 bodů - Harmonogram realizace projektu není reálný a proveditelný. Věcné hodnocení 32

Provádí CRR. o Pro projekty, které splnily minimální bodovou hranici věcného hodnocení o Na základě výsledku ex-ante AR provede CRR u vybraných projektů ex-ante kontrolu. Ověřuje se riziko:  Nedodržení principů sociálního podnikání  Překročení limitu de minimis  Ve veřejných zakázkách  Nedosažení výstupů a realizace projektu v předloženém harmonogramu  Nezpůsobilosti výdajů  Dvojího financování  Podvodu a korupčního jednání  Nedosažení plánovaných hodnot indikátorů  V udržitelnosti projektu Ex-ante analýza rizik 33

Provádí se na základě výsledků ex-ante analýzy rizik. Zahrnuje oblasti, které ex-ante analýza rizik vyhodnotila jako rizikové. Forma: administrativního ověření – ověření na základě předložených dokladů, kontroly na místě – veřejnosprávní kontrola. Možné krácení výdajů na základě výsledku kontroly: ve způsobilých výdajích zahrnuty nezpůsobilé aktivity, aktivity, které mohly být nebo již byly realizovány na základě chybně provedeného výběrového řízení, výdaje nebyly vynaloženy v souladu se zásadami 3E. Ex-ante kontrola 34

Provádí ŘO IROP na základě výsledků hodnocení provedeného CRR. Podkladem pro výběr je: zápis, podepsaný ředitelem CRR, který deklaruje, že hodnocení a kontroly projektů proběhly podle stanovených postupů, seznam všech projektů, které prošly hodnocením, v rozdělení na projekty doporučené a nedoporučené k financování, seznam náhradních projektů. Ve fázi výběru projektů není možné měnit hodnocení žádostí o podporu! Počet podpořených projektů je limitován výši alokace na výzvu. ŘO IROP znovu nehodnotí. Výběr projektů 35

Právní akt upravuje minimálně tyto oblasti: informace o příjemci; informace o projektu; povinnosti a práva příjemce; povinnosti a práva ŘO IROP; sankce za neplnění povinností. Vydání právního aktu – Registrace akce a Rozhodnutí o poskytnutí dotace 36

Žadatel může podat žádost o přezkum hodnocení v každé části hodnocení žádosti, ve které neuspěl: po kontrole přijatelnosti a formálních náležitostí, po věcném hodnocení, po ex-ante kontrole. Podává se do 14 kalendářních dnů ode dne doručení výsledku, a to: elektronicky v MS2014+, prostřednictvím odkazu na webových stránkách písemně prostřednictvím formuláře uvedeného na webových stránkách Přezkumné řízení provádí ŘO IROP: do 30 kalendářních dní od doručení žádosti o přezkum (ve složitějších případech do 60 pracovních dní). Na základě výsledku přezkumného řízení: žádost postoupí do další fáze hodnocení, žádost je vyřazena z dalšího procesu hodnocení. Žádost o přezkum výsledku hodnocení 37

Monitorování postupu projektů se uskutečňuje prostřednictvím: 1.Zpráv o realizaci („ZoR“) sledovaným obdobím je příslušná etapa, předkládá se po ukončení etapy spolu se žádostí o platbu (ex-post financování), Průběžnou ani závěrečnou zprávu o realizaci nelze podat před datem schválení právního aktu. Ověření principů sociálního podnikání – příjemce nejpozději se závěrečnou Zprávou o realizaci příjemce doloží: – zakládací listinu společnosti se zapracovanými principy sociálního podnikání (netýká se OSVČ) Další zprávu je možné podat až po schválení předchozích zpráv. Je možné podat až po uzavření změnových řízení. Kontrola formálních náležitostí a věcného obsahu zpráv. Monitorování realizace projektů 38

Monitorování postupu projektů se uskutečňuje prostřednictvím: 2.Zpráv o udržitelnosti („ZoU“): monitoring období udržitelnosti. Zprávy příjemce podává elektronicky v MS Harmonogram jejich podání se příjemci zobrazuje v MS2014+ po datu schválení právního aktu. Ověření naplnění indikátorů projektu – příjemce nejpozději s první Zprávou o udržitelnosti doloží: soupisku všech zaměstnanců sociálního podniku, se kterým příjemce uzavřel pracovní poměr nejpozději do 90 pracovních dnů od data ukončení realizace projektu doklady potvrzující, že zaměstnanec spadá do cílové skupiny Další zprávu je možné podat až po schválení předchozích zpráv. Je možné podat až po uzavření změnových řízení. Kontrola formálních náležitostí a věcného obsahu zpráv. Monitorování realizace projektů 39

Může iniciovat žadatel/příjemce, CRR, ŘO IROP. Oznámení provádí žadatel/příjemce prostřednictvím MS2014+ na záložce Žádost o změnu. Pokud je iniciátorem změny ŘO IROP nebo CRR informují příjemce depeší o zahájení změnového řízení. ŘO IROP a CRR zahájí změnové řízení v případě, že změna projektu bude v zájmu příjemce nebo po zjištění formální chyby. Neplánované změny je příjemce povinen oznámit neprodleně, jakmile změna nastane. Druhy změn Změny před schválením prvního Rozhodnutí – o změně rozhoduje CRR. Změny po schválení prvního Rozhodnutí, které nemění údaje na Rozhodnutí – o změně rozhoduje CRR. Změny po schválení prvního Rozhodnutí, které mění údaje na Rozhodnutí – o změně rozhoduje ŘO IROP (změny, které mají vliv na aktivity projektu, splnění účelu a cílů projektu nebo na dobu realizace projektu). ŘO IROP musí tyto změny schválit před zahájením jejich realizace. Změny v projektech 40

Centrum pro regionální rozvoj České republikyVinohradská 46, Praha 2tel.: Děkuji Vám za pozornost. 41