Thomas Tröbinger, MA Waltraud Agyby, Nueva Evaluatorin 3. 12. 2012, Brno Workshop Zapojení uživatelů sociálních služeb do hodnocení kvality poskytovaných.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální služby SOZ.
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Hristo Trajkovski – VerbaVoice GmbH Komunikační podpora pro neslyšící a nedoslýchavé lidi Přepis na mobilu – Přepis mluvené řeči – Živé.
Osoby s handicapem Mgr. Terezie Pemová.
Kvalita a péče o seniory Milena Jabůrková a Ondřej Mátl Fakulta humanitních studií, Univerzita Karlova, Praha Řízení kvality dlouhodobé péče o seniory.
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.,. Vznik zákona •Na tento zákon jsme všichni čekali víc jak 10 let •Přináší veliké změny do sociální práce.
Jak se uplatnit na trhu práce
1 Evropská asociace pro testování a hodnocení jazykových dovedností
Prezentace Neoficiálních Klientských Internetových Stránek Společnosti DUHA.
Transformace sociálních služeb pro lidi s postižením
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Úspěšné strategie k integraci na volném trhu práce Wien Work Jobmanagement Wien Work Arbeitsassistenz.
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Význam odborné praxe v rámci vysokoškolského profesního vzdělávání
Integrationsfachdienst Integrační odborné vzdělávání Asistence při odborné přípravě.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Podpora přípravy projektů NNO pro příští programovací období 2007 – 13 Chceme zpracovat takové projekty NNO, jejichž cíle jsou společné více organizacím.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
1 Modernizace veřejné správy (Praha ) Zkušenosti se zaváděním modelu CAF z pohledu regionálního manažera kvality Osnova prezentace:
Snadný návrat z mateřské do zaměstnání nezaměstnaných žen pečujících o dítě do 15 let v Libereckém kraji 390 nezaměstnaných žen pečujících o.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací.
Představení projektu Trojlístek Konference Rodina spojuje generace Mgr. Gabriela Vybíralová Brno.
Komunitní a otevřená škola
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
Informační a poradenské centrum v Havlíčkově Brodě a spolupráce s veřejnými knihovnami Modelový program podpory slaďování profesního a rodinného života.
Deinstitucionalizace... Deinstitucionalizace pobytových sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením Závěrečná konference k individuálnímu projektu.
Institucionální a politická dimenze sociálního vyloučení.
Mgr. Daniel Rychlik , Ostrava
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Životní úroveň obyvatel v České republice
Sociální podnikání jako způsob myšlení a tvořivosti požadované klíčové kompetence pro vedení sociálního podniku Ing. Vojtěch Miler PPSD Personální a poradenské.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Modely mentální retardace
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora transformace v.
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Přínos programu SVES pro činnost ČŠI PaedDr. Jaroslav Müllner.
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
THE GRASSROOTS WOMEN´S INTERNATIONAL ACADEMY SÍŤ MATEŘSKÝCH CENTER o.s. Pečeť kvality Rut Kolínská
ANALÝZA VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POSTIŽENÍM V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI ANALÝZA VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POSTIŽENÍM V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, Praha 2 Transformace a deinstitucionalizace Karel Vít Konference.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Problémy a perspektivy středního školství
Projekt Impuls / Seminář
Lidé, procesy, partnerství
Právo a spravedlnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu
Průběh a evaluace poradenství – analytické výstupy
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
TyfloCentrum Brno, o.p.s. Naším posláním je pomáhat nevidomým a slabozra-kým lidem překonávat důsledky těžkého zrakového postižení a zvyšovat kvalitu.
Projekt Evaluace sociálních služeb v Moravskoslezském kraji
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Thomas Tröbinger, MA Waltraud Agyby, Nueva Evaluatorin , Brno Workshop Zapojení uživatelů sociálních služeb do hodnocení kvality poskytovaných sociálních služeb (Teilnahme von den Nutzerinnen/Nutzer an der Evaluation von den sozialen Dienstleistungen)

® Nu-eva Evaluace - uživatelé Nueva

® Nueva znamená: Uživatelé hodnotí

® Nueva Hodnocení služeb Uživatelé hodnotí: Uživatelé měří a popisují výslednou kvalitu, tj. takovou kvalitu, s kterou se sami setkávají („consumer outcome quality“) Jde o kvalitu služeb pro osoby s poruchami učení a s postižením v oblastech: bydlení, práce a zaměstnání, vzdělání.

® Služba: Co se nabízí? Poskytovatel Uživatel Bydlení Práce a zaměstnání Vzdělání Obyvatelé Klienti Účastníci ? Jak uživatelé nabídku prožívají? Jak jsou uživatelé spokojeni?

® Hodnotitelé Nueva Hodnotitelé Nueva jsou sami osobami s poruchami učení a s postižením. Sami pracovali v chráněných dílnách nebo bydleli v chráněném bydlení. Katrin

® Nueva Empowerment a inkluze Normalizace a valorizace sociální role, Wolfensberger Participace Sebeurčení a spolurozhodování Orientace na uživatele Pojem služby Přístupy podle teorie potřeb Nueva Teoretický základ

® Nueva dosahuje změny rolí Empowerment Normalizace Orientace na klienta Participace Lidé s poruchami učení se stávají: -> klienty -> experty

® Všechno se můžeme naučit … Waltraud Agyby 1985 – – 2003 Vzdělání u atempo Od r hodnocení Nueva Různé pozice a vzdělání

® dotazování v 5 zemích Rakousko (Štýrsko, Vídeň, Horní Rakousko, Tyrolsko, Dolní Rakousko) Německo (Berlín, Dolní Sasko, Brémy, Braniborsko, Šlesvicko-Holštýnsko, Bavorsko) Itálie (Jižní Tyroly) Norsko (Komuna Baerum - Oslo) Česká republika (Praha)

® Síť Nueva – Příklad Nueva Berlín Referenční projekt (8 poskytovatelů, 900 osob) Dnes: 15 účastníků vzdělávání Vzdělávací kurz: XII/2010 – XII/2012 Zaměstnání: leden 2013 Úmluva OSN, čl. 24: Právo na vzdělání; … Kdo se něco naučí a umí si vydělat peníze,může žít samostatně a sám o sobě rozhodovat a není stále závislý na druhých. Úmluva OSN, čl. 21: Lidé s postižením mají stejně jako všichni ostatní právo na vlastní svobodný názor. Mají také právo na informace.

® Nueva – spolek atempo

® Motto Lidé jsou si rovni

® „Naše produkty a služby jsou jen proto tak dobré, protože do jejich výroby a poskytování jsou zapojeni lidé s poruchami učení a s postižením.“ Výňatek z motta

® 1. Vývoj z perspektivy uživatele Čtyři zásady Nueva

®  2 roky  definovalo kvalitu 24 osob s poruchami učení / s postižením  bylo shromážděno a diskutováno kritérií kvality  bylo vyhledáno a popsáno 100 předmětů vztahujících se ke kvalitě  za asistence vědců  každé dva roky se reviduje 1. Pohled uživatele

® 2. Hodnotitelé jsou uživatelé Čtyři zásady Nueva 1. Vývoj z perspektivy uživatele

® 2. Hodnotitelé jsou uživatelé Zkušenost z terénu Teoretické vědomosti Dvouletý kurz pro hodnotitele Uživatelé ošetřovatelských služeb Úmluva OSN, čl. 27 Práce a zaměstnání: lidé s postižením mají stejné právo na práci jako všichni ostatní lidé. Mají právo vydělávat si prací peníze, aby mohli žít nezávisle a sami o sobě rozhodovat.

® 2. EvaluatorInnen sind NutzerInnen 3. Objektivizovaná kritéria 2. Hodnotitelé jsou uživatelé Čtyři zásady Nueva 1. Vývoj z perspektivy uživatele

® Uživatelé …  Popisují, co je (ne, zdali je to dobré, nebo špatné)  Říkají, jakou kvalitu skutečně vnímají  Dostávají také impulsy a nové informace „Můžete se tady se svým partnerem koupat nebo sprchovat?“ 3. Objektivizovaná kritéria

® 4. Výsledky jsou srovnatelné 3. Objektivizovaná kritéria 2. Hodnotitelé jsou uživatelé Čtyři zásady Nueva 1. Vývoj z perspektivy uživatele

®  Nueva existuje pro různé služby  Dotazníky jsou vždy standardizované a plně strukturované  Tak mohou nabízející organizace vzájemně srovnávat své výsledky  Uživatelé také mohou vidět, jaké je to jinde 4. Srovnatelné výsledky

® snadný jazyk podpora obrázky Dotazník - verbální „Jsou informace uspořádány tak, že jim rozumíte?“ Dotazování mluvené pohovory

® Neumějí (dobře) mluvit Přesto jsou zapojeni Pozorování

® Jak hodnocení probíhá? Zatelefonujeme vedoucímu nabídky bydlení.

® Kruh kvality – stanovení standardů

® Jaké informace od vás potřebujeme? Abychom mohli vaši nabídku bydlení správně zařadit do online katalogu.

® Jak nazýváte důležité místnosti v nabídce bydlení? Slovníček Abychom v dotazníku používali takové pojmy, které obyvatelé také znají.

® Díky obrázkům jsou otázky srozumitelnější Desky s obrázky Zum Beispiel: Erlauben die Betreuer und Betreuerinne

® Obyvatelům se představíme Představení

® Pohovory 1.Verbální pohovor 2.Pozorování 1&2

® Databáze Nueva Odpovědi zadáme do počítače.

® Vyhodnocení Příklad: bydlení

® …a vždy 5 dimenzí kvality. sebeurčení bezpečí soukromí podpora péče Therapie Gesundh. spokojenost Pro všechny oblasti života

® Vyhodnocení oblastí života Všední dny Všeobecně Společenské kontakty Volný čas a další vzdělávání Sexualita a partnerství Terapie a zdraví

® Profil kvality Výsledek Standard Porovnání

® Podrobné vyhodnocení Vyhodnocuje se podle dimenzí kvality v jednotlivých oblastech života.

® Speciální vyhodnocení Vyhodnocuje se podle jednotlivých otázek.

® Speciální vyhodnocení Vyhodnocuje se podle jednotlivých otázek.

® Vyhodnocuje se podle profilu na nejvyšší úrovni. Hodnotitelé Nueva vysvětlují uživatelům výsledky za pomoci obrázků. Prezentace výsledků uživatelům

® Nueva – Online katalog

® Užitek pro financující orgány a poskytovatele Efektivnější řízení služeb Autentická zpětná vazba ke kvalitě výsledků Efektivnější kontrola Bohatá látka k dalšímu rozvoji služeb Data pro benchmarking Platforma pro prezentaci služeb

® Benchmarking Srovnání interně i napříč organizacemi. Orientace na rozvoj (Mutual Learning).

® Přínosy pro uživatele Uživatelé získají možnost mluvit o tom, co je z jejich hlediska kvalita. Nueva bere je a jejich názor vážně. Vy získáte nové představy a nápady, co byste mohli od poskytovatele požadovat. Získáte mnoho informací z katalogu. Můžete porovnávat různé nabídky.

® Nueva – silná značka & síť Srdečný dík za vaši pozornost!

® Další informace? Heinrichstraße 145 A Graz Tel.: / (0) 316 / – 25 Fax: / (0) 316 / – 20 Mail: Mail: