SITUACE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V ÚSTECKÉM KRAJI. OPERAČNÍ PROGRAMY VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Oblast podpory 1.1. ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VE VZDĚLÁVÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SITUACE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V ÚSTECKÉM KRAJI
Advertisements

SITUACE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V ÚSTECKÉM KRAJI
Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7 STÁŽE Inovativní prvek v náboru nových zaměstnanců STÁŽE Inovativní prvek v.
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
PROJEKT „ AGENT“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07./2.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Mgr. Barbora Hošková Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8.listopadu 2006.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Tematické setkání KAP Jihomoravského kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Tematické setkání KAP Ústeckého kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj
Dokument KAP MSK - obsah
Centrum na podporu integrace cizinců
Ing. Kateřina Lichtenberková
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Členská schůze MAS Nepomuk,
Rozvoj lidských zdrojů, celoživotní vzdělávání a zaměstnanost
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Hlavní město praha a integrace cizinců
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Aktivity a činnosti úseku služeb v oblasti dalšího vzdělávání
Kvalitní řízení vede k úspěchu
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Program celoživotního učení Comenius
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Chytrá řešení od společnosti E.ON
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
GOAL Guidance and Orientation for Adult Learners
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Šablony I a jejich realizace
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

SITUACE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V ÚSTECKÉM KRAJI

OPERAČNÍ PROGRAMY VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Oblast podpory 1.1. ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.2. ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI DĚTÍ A ŽÁKŮ VČETNĚ DĚTÍ A ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Oblast podpory 1.3. DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ Oblast podpory 2.3. PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

Oblast podpory 1.3. DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ VE 3 VÝZVÁCH 9 PROGRAMŮ: VÝZVA 1: – 2 projekty: (2009 – 2011) EDUCA - moderní vzdělávání pro pracovníky škol v Ústeckém kraji ( – GENESIAwww.educaweb.cz Kvalitní management ve vzdělávání - cesta k úspěchu ( ) – SŠ služeb a cestovního ruchu Varnsdorfwww.projekt.sosvdf.cz

VÝZVA 2 : - 6 projektů (2009 – 2011) VACLAV - efektivní systém dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji ( vaclav.eu) – PPP ÚKwww.e- vaclav.eu Projektové řízení - klíčová kompetence pracovníka školy ( – Evropská akademie, Děčínwww.eoaprojekt.cz Zvýšení kvality řízení a správy v základních školách v Ústeckém kraji na základě přenosu zkušeností z osvědčených systémů provozu ( – SEDUCTUS s.r.o. ERUDIK - Rozvoj kompetencí pracovníků a vedoucích pracovníků škol ( – SELLI s.r.o. Profesní a kreativní rozvoj osobnosti pedagoga ( – 28.říjen, s.r.o. Multimédia ve škole ( – Občanské sdružení soukromých učitelů, Litoměřicewww.multimedia.ossu.eu

VÝZVA 3: - 3 projekty (2009 – 2012) Nová kvalita ve vzdělávání síťových specialistů ( ) – SŠ elektrotechniky, Ústí n.L. ) Klíčové kompetence pracovníků škol v gastro oborech – SŠ řemesel a služeb, Děčín Rozšíření kompetencí učitelů v technických oborech ( – SPŠ technická Varnsdorfwww.sstdvf.cz

Oblast podpory 2.3. PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ 2 VÝZVY, celkem podáno 33 projektů. 1. výzva realizováno -15 projektů (2010 – 2012) 2. výzva k realizaci od projektů (2011 – ) Ne vždy školská zařízení, ALE – vždy ve spolupráci se školou.

1.VÝZVA – 15 PROJEKTŮ: IT jako klíčová znalost pracovníka Vzdělávací modul pro zaškolení obsluhy robotizovaných Institut a sítě pro vzdělávání a trénink v obecných kompetencích zaměřených na podnikatelské dovednosti Personální rozvoj ve stavebnictví – PERSTAV Průvodce světem multimédií Efektivní komunikace – cesta k úspěchu Cesta ke vzdělávání v Ústeckém kraji Vytvoření portálu dalšího profesního vzdělávání a jeho propagace mezi účastníky DVP Pružná a efektivní firma v 21. století Vzdělávání lektorů a krizových poradců pro rozpoznání a zvládnutí rizik spojených s podnikáním Normy – stručně a jasně Praktické vzdělávací moduly pro začínající podnikatele Moderní lektor – vzdělávání dospělých moderně a efektivně Podpora dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji Environmentální vzdělávací nabídka určená pro potřeby zaměstnavatelů ÚK

2. VÝZVA - PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V ÚK Od Předpokládaný konec – 2012 až 2013 Celkem schválených: 18 projektů Celková výše schválených finančních podpor: ,- Kč

NÁZVY PROJEKTŮ: Trénink komunikačních a prezentačních dovedností v oblasti veletrhů Komplexní model rozvoje funkční gramotnosti Nadstavbové uplatnění ve stavebně technických oborech Vzdělávejme se v obnovitelných zdrojích energie v ÚK E-learningové vzdělávání dospělých pro praxi v okresním zahradnictví Cesta k uplatnění Vzdělávacím programem pro kvalitnější sociální služby Podpora rozvoje DV ve vazbě na dílčí kvalifikace Rozvoj odborných kompetencí oboru fotograf Podnikat je snadné Nové moduly vzdělávání v ÚK Rozšíření nabídky DV v oblasti práva a řízení projektů Moderní postupy pro precizní a efektivní řízení zemědělské firmy v oblasti živočišné výroby HUBERT Osobnostní rozvoj lektora DV Kvalita lektorů – efektivnost a kvalita vzdělávacích programů Vzdělávací katalog dílčích kvalifikací pro MSP DV lesních mechanizátorů

DVPP – ÚSTECKÝ KRAJ UNIVERZITA J.E.PURKYNĚ, ÚSTÍ n.L., CŽV NIDV, ÚSTÍ N.L. PCUL, obecně prospěšná společnost SPŠ elektrotechnická a zařízení pro DVPP, Žatec PPP ÚK a Zařízení pro DVPP UNIV 2 KRAJE při NUOV

UNIVERZITA J.E.PURKYNĚ - CŽV Nabídka celoživotního vzdělávání: Doplňující pedagogické studium (DPS) DPS pro 2.stupeň ZŠ Speciální pedagogiku pro pedagogy speciálních zařízení Rozšiřující studium spec.ped.pro učitele spec.škol Rozšiřující studium AJ pro 1. a 2.st.ZŠ Výchovné poradenství Školský management Sociálně pedagogická asistence Sociální pedagogika Asistent pedagoga pro předškolní vzdělávání Firemní management

NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ, Ústí n.L. Nabídka NIDV: Management Předškolní a základní vzdělávání Střední vzdělávání Jazykové vzdělávání Kariérní vzdělávání Vzdělávání v oblasti ICT

PEDAGOGICKÉ CENTRUM, Ústí n.L. Nabídka PCUL: Ústí, Děčín, Most,Teplice, Litoměřice, Chomutov Klasické kurzy Spolupráce s UJEP Projekty

SPŠ elektrotechnická a Zařízení pro DVPP, Žatec SPŠ nabízí: Vlastní vzdělávací program ve středoškolských oborech Studium pedagogiky pro učitele a vychovatele (DVPP) Rekvalifikační kurzy – pro veřejnost

PPP ÚK a Zařízení pro DVPP PPP ÚK nabízí: Klasické pedagogicko psychologické služby pro rodiče a školy v 11 poradnách VACLAV – nový projekt DVPP

VACLAV – efektivní systém dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji leden 2009 – prosinec

O projektu zdělávání kreditace ertifikace ektorství kcelerace ýkon

Portál VACLAV funkce, které splňují požadavek na: aktuálnost nabídky dle zájmu uchazeče obsah / téma vzdělávání dostupnost v rámci ÚK jednoduchost procesu přihlášení a získání osvědčení lektorské obsazení cenové podmínky získání vzdělávání ZDARMA v době trvání projektu VACLAV … komplexnost informací

Klíčové aktivity KA 1Programy dalšího vzdělávání pedagogů a dalších pracovníků ve školství KA 2Výstavba a zprovoznění vzdělávacího portálu VACLAV KA 3Tvorba koncepce DVPP a dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji

Jak se můžu do projektu zapojit? vzdělávací a informační portál VACLAV je spuštěn od první podmínkou je zaregistrovat se na vyberte si ze vzdělávací nabídky  podle tématu a obsahu programu  podle lektora  podle místa a termínu konání … potvrďte přihlášku sledujte naše aktuální nabídky

Důležité kontakty

UNIV 2 KRAJE Nabízí: Proměnu středních škol v centra celoživotního vzdělávání

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České Republiky. UNIV 2 KRAJE proměna středních škol v centra celoživotního učení

Program: vize školy jako centra CŽU důvody pro proměnu školy v centrum CŽU aktivity projektu a role školy Zástupce pro Ústecký kraj: Ing. Lukáš Vaníček (NÚOV/UNIV 2 KRAJE)

Základní charakteristiky projektu: délka trvání: 3,5 roku (srpen 2009 – leden 2013) příjemce: MŠMT partner: Národní ústav odborného vzdělávání zapojení krajů: 13 krajů (bez Hl. města Prahy) zapojení škol: 325 škol rozpočet: cca 300 mil. zdroj financí: Evropský sociální fond a státní rozpočet ČR

VIZE ŠKOLY JAKO CENTRA CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ Škola usiluje o samofinancování v oblasti dalšího vzdělávání. Škola nabízí komplexní nabídku vzdělávání a souvisejících služeb. Škola je dobrý partner. Škola je vzdělávacím a komunikačním centrem obce (regionu).

škola nabízí komplexní nabídku vzdělávání a souvisejících služeb počáteční vzdělávání další vzdělávání (nejen profesní, ale i zájmové, občanské, DVPP) kariérové poradenství a diagnostiku znalostí a dovedností (nejen pro žáky, ale i pro dospělé klienty) ověřování a uznávání výsledků učení a doplňkové služby (ubytování, stravování, volnočasové aktivity, atd.)

škola usiluje o samofinancování v oblasti dalšího vzdělávání je součástí trhu se vzděláváním efektivně využívá svůj potenciál a zdroje pružně a inovativně reaguje na poptávku proaktivně hledá a vytváří příležitosti pro rozvoj podnikání ve vzdělávací oblasti realizuje „zisk“ → reinvestice do svého rozvoje (především do lidí, vybavení a vývoje nových produktů) zabezpečuje kvalitní marketing, PR a publicitu

škola je dobrý partner profesionalita, spolehlivost, solidnost, otevřenost,připravenost, komplexnost, dobré ceny, inovace partnerství zaměřená na jiné školy, podniky a živnostníky, veřejnost, obce, samosprávné celky, úřady, sdružení a další instituce projektová činnost nejen krátkodobá partnerství a jednorázové kontrakty, ale snaha o strategická partnerství

škola je vzdělávacím a komunikačním centrem obce (regionu) = živé místo podporuje mezigenerační kontakty podporuje interkulturní kontakty podporuje občanské kontakty komunitní centrum zastřešuje na komerční i nekomerční bázi aktivity jiných institucí (např. škol, spolků)

AKTIVITY projektu Vytvoření sítí škol

PŘÍPRAVA MODULOVÝCH VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ tvorba modulových vzdělávacích programů základní účel je naučit se tvořit modulové vzdělávací programy - 3 vzdělávací programy ve 3 následných etapách (2010 – 2012) sekundární účel – rozšířit portfolio školy Cílem je, aby na každé škole vznikaly v průběhu projektu i po jeho skončení další a další vzdělávací programy. DŮLEŽITÉ: Tým tvůrců (nejméně) 10 pedagogických pracovníků musí být vytvořen na počátku projektu. AKTIVITY projektu

…děkuji za pozornost PhDr. Jan Liška