Liberec 2014 Mgr. Jan Charousek. Cestování a poznávání vzdálenějšího okolí doprovázelo i vývoj starověkých civilizací. Mnohé písemné doklady o cestování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Advertisements

Finanční právo Taťána Špírková, 2013.
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Jan Chroust Pavel Sleza
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
Dobré jméno České republiky jako zajímavé turistické destinace nemůžeme tvořit jinak než-li společně.
Služby -ekonomická činnost člověka, která poskytuje užitek -ve vyspělých zemích až 55% zaměstnaných.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Volnočasové projekty a EU financování
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Obecně  Dělí se na objektivní a subjektivní  Objektivní – politické ekonomické demografické urbanizační ekologické Subjektivní –sociální skupina, znalost.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Jiří Štyrský 11.června 2009 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Současnost a budoucnost.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_97.
Mechanismus hospodářské koordinace
Marketingové prostředí
Cestovní kanceláře funkce CK – 1. zkoumání spotřebitelské poptávky
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Cestovní ruch Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Smlouva o spolupráci mezi regiony Vysočina a Champagne-Ardenne Podpis Témata spolupráce: –cestovní ruch, rozvoj venkova a měst, –hospodářský.
Management cestovního ruchu
Živnosti Právnické a fyzické osoby Čtyři typy živností
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Ondřej Beran, 8.J. ?  Geografie cestovního ruchu je věda hraniční a syntetická  Intenzita cestovního ruchu roste  Rekreační oblasti – významná střediska.
Selektivní předpoklady URBANIZACE - městský způsob života X tendence návratu k přírodě, + služby, finance, volný čas, vzdělání, dosah CA a CK, dopravní.
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
CESTOVNÍ RUCH.
Cestovní kanceláře a agentury
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Geografie cestovního ruchu
TRH (tržní mechanismus)
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 1: Charakteristika MSP.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
Vývoj TIC po roce 1989 a jejich současné postavení v systému cestovního ruchu Ostrava, Ing. Pavel Attl, Ph.D., katedra cestovního ruchu, VŠH.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
1. Úvodní hodina – Postavení a činnost CK. Činnost CK a CA Zákon o živnostenském podnikání Podmínky provozování CK Podmínky provozování CA.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Právní úprava cestovního ruchu v ČR
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Veřejné Finance.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Postavení CR v hospodářství
VÝVOJ, ORGANIZACE A TRH CESTOVNÍHO RUCHU
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
Základní pojmy v cestovním ruchu, podnikání v cestovním ruchu, činnosti a povinnosti cestovní kanceláře.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
ÚVOD DO TURISMU PROF. ING. CTIRAD SCHEJBAL, CSc. Dr.H.C.
Transkript prezentace:

Liberec 2014 Mgr. Jan Charousek

Cestování a poznávání vzdálenějšího okolí doprovázelo i vývoj starověkých civilizací. Mnohé písemné doklady o cestování nalezneme již ve starověkém Řecku a Římě (staří Římané měli svá rekreační centra a střediska zábavy). Nejznámějším průkopníkem organizovaného cestovního ruchu byl Angličan Thomas Cook ( ), jehož nedělní výlety vlakem do přírody lze považovat za první zájezdy tak, jak je chápeme dnes.

Němec Karl Baedecker (1801 – 1859) byl osobností, která dala současnou podobu tištěným průvodcům (jeho průvodci obsahovaly mapy, plány tras, údaje o památkách, ubytování,…). Průvodce Berlín a okolí z roku 1910

Řízení a organizace CR v České republice Cestovní ruch v České republice je předmětem zájmu a pravomocí několika orgánů na různých úrovních. 1) Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Je pověřeno výkonem státní správy v oblasti cestovního ruchu. Mezi hlavní činnosti patří: a) návrhy příslušných právních norem, které upravují CR b) tvorba a realizace programů zaměřených na rozvoj CR c) koordinace činnosti ostatních orgánů působících v CR d) získávání a rozdělování finančních prostředků pro rozvoj v CR e) sledování a analýza statistických údajů o CR ruch/Cestovni-ruch

2) Agentura CzechTourism Je státní příspěvkovou organizací, jejímž zřizovatelem je Ministerstvo pro místní rozvoj ČR a jež vyvíjí svou činnost v souladu s cíli zřizovatele, zřizovací listinou a platným statutem. Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice. K dosažení tohoto cíle plní CzechTourism v koordinaci s MMR ČR tyto hlavní úkoly: czechtourism/zakladni-informace/ czechtourism/zakladni-informace/

3) Regionální orgány státní správy Působí na úrovni úřadů krajských, městských a obecních. 4) Informační centra 5) Regionální, občanská sdružení v cestovním ruchu 6) Profesní sdružení cestovního ruchu – působí v oblasti služeb: a) ubytovacích a stravovacích b) informačních c) dopravních d) cestovních kanceláří

Orgány a organizace CR ve světě 1) Světová organizace cestovního ruchu (UNWTO) ruch/Cestovni-ruch/Mezinarodni-spoluprace/Ucast- v-mezinarodnich-organizacich/Svetova-organizace- cestovniho-ruchu-%28UNWTO%29 2) Světová rada cestování a cestovního ruchu (WTTC) ace_cestovn%C3%ADho_ruchu 3) Evropská komise cestovního ruchu (ETC)

Právní úprava CR v České republice Cestovní ruch v České republice upravuje řada právních norem: Zákon o cestovním ruchu č. 159/1999 Sb. - novela cestovnim-ruchu.html Zákon o živnostenském podnikání Občanský zákoník Daňové zákony Devizový zákon Zákon o ochraně spotřebitele a další

Trh cestovního ruchu Trh CR je vzájemné působení nabídky a poptávky po zboží a službách CR. Subjekty trhu jsou: a) kupující – hodlají cestovat a uspokojovat svoje potřeby nákupen služeb CR. b) prodávající – na trhu CR poskytují služby (ubytovací, stravovací, dopravní, …). c) stát – pomocí právních norem reguluje fungování trhu CR.

Objekty CR, tj. zboží a služby, které jsou předmětem směny na trhu CR jsou: a) služby CR – ubytovací, dopravní, stravovací a další, b) zboží, které má doplňkový charakter – mapy, upomínkové předměty, c) volné statky, které nabízí krajina – moře, čistý vzduch, léčivé prameny. Mechanizmy, které na trhu CR působí: a) nabídka zboží, služeb a místních atraktivit CR b) cena zboží a služeb

Nabídka na trhu cestovního ruchu Součástí nabídky v cestovním ruchu jsou: a) služby CR, které uspokojují potřeby účastníků CR. Jejich sortiment je velmi početný a závisí na konkrétních formách CR. Jaké služby v CR znáte? (Řešení: ubytovací, stravovací, dopravní, kulturní, průvodcovské, směnárenské, pojišťovací, informační, lázeňské, zábavní, informační, kulturní,…)

b) atraktivity cílového místa, tzn. předpoklady rozvoje CR. Které předpoklady rozvoje CR znáte? (Řešení: lokalizační, selektivní, realizační) c) vybavenost cílového místa – tzn. kapacity a kvalita ubytovacích a stravovacích zařízení, dostupnost, sportovně-rekreační možnosti.

Poptávka na trhu cestovního ruchu Představuje ochotu účastníků CR zaměnit určité množství produktů CR za určité množství peněz. Vývoj poptávky v CR ovlivňují: ceny nabízených produktů, úroveň nabídky, příjmy obyvatelstva, spotřební zvyklosti lidí, politická, ekonomická a sociální situace v zemi pobytu, atd. Které módní trendy ovlivňují současnou poptávku v CR?

Hezký den