Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Advertisements

Dýchání rostlin Dýchání = respirace = soubor katabolických reakcí, které slouží k uvolnění energie potřebné např. pro syntetické pochody, příjem živin,
FOTOSYNTÉZA photós = světlo synthesis = skládání.
Fotosyntéza Vznik glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Projevy života, třídění organismů
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Biochemické děje Předmět: Chemie.
ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK
Výživa rostlin - fotosyntéza
SACHARIDY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se vznikem a tříděním sacharidů,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Projevy života Život je jeden z nejsložitějších přírodních dějů, které probíhají v organismech. Hlavní projevy života: PŘÍJEM POTRAVY VYLUČOVÁNÍ DÝCHÁNÍ.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
= věda o životních projevech rostlin a funkcích jejich orgánů
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
SACHARIDY CUKRY RZ
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Podmínky života na Zemi
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Glukosa a její vznik.
Výživa buňky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
LES ŘASY.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
12.1 Organické sloučeniny Organické (ústrojné) látky
Předgeologické období a prahory
Vznik života na Zemi.
Projevy života, třídění organismů
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
CO JE FOTOSYNTÉZA?  Soubor chemických reakcí, v jejichž průběhu dochází k pohlcování energie slunečního záření, která je využita k přeměně jednoduchých.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Fotosyntéza Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): 06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Uvolňování energie pro život Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Projevy života, třídění organismů
Země a život, vývoj života
Chemie 9. třída Vytvořil : Mgr. Tomáš Kordula
Fotosyntéza rostlinné pigmenty + světelná energie + oxid uhličitý + voda chemická energie + kyslík.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Co všechno už víte o fotosyntéze?
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Získávání energie pro život
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Vznik života na Zemi.
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický list:ne Anotace: Opakování chemického děje fotosyntézy. Vymodelování molekul účastnící se fotosyntézy a přestavění těchto molekul na molekulu glukózy a kyslík. ROČNÍK: 8. – 9. POPISOVÁNÍ A MODELOVÁNÍ FOTOSYNTÉZY

FOTOSYNTÉZA MODELOVÁNÍ

Vzpomeneš si ze šesté třídy, co je fotosyntéza? VÝŽIVA ROSTLIN

Které neústrojné látky se fotosyntézy účastní? Která ústrojná látka při fotosyntéze vzniká? Jaký plyn se při fotosyntéze uvolňuje do ovzduší? OXID UHLIČITÝ A VODA CUKR= GLUKÓZA KYSLÍK

Slunečná energie Oxid uhličitý voda Cukr = glukóza kyslík

DEFINICE Fotosyntéza je přeměna neústrojných látek na látky ústrojné za přítomnosti slunečné energie. 6 CO H 2 O + E  C 6 H 12 O

Z OPAKUJEME SI : C 6 H 12 O 6 6H2O6H2O 6co 2 E 6O26O2

ZKUSÍME SI FOTOSYNTÉZU VYMODELOVAT CO VLASTNĚ POTŘEBUJEME? 36 PÁRÁTEK MODROU MODELÍNU ČERVENOU MODELÍNU BÍLOU MODELÍNU SCHÉMA GLUKÓZY

VYMODELUJ: 6 X MODEL VODY 6 X MODEL OXIDU UHLIČITÉHO VODÍK KYSLÍK UHLÍK KYSLÍK

Z VYMODELOVANÝCH SLOUČENIN SESTAV MODEL GLUKÓZY PODLE SCHÉMATU

CO TI PO VYMODELOVÁNÍ SCHÉMATU ZBYLO? 12 BÍLÝCH KULIČEK KYSLÍKU A 12 PÁRÁTEK VYMODELUJ PODLE SCHÉMATU KYSLÍK KYSLÍK

POKUD VÁM NIC NEZBYLO, PRACOVALI JSTE SPRÁVNĚ. ŘEKNĚTE, KAM SE PODĚLA SLUNEČNÍ ENERGIE Z LEVÉ STRANY ROVNICE? ENERGIE BYLA POTŘEBA NA ROZLOŽENÍ VAZEB V MOLEKULÁCH VODY A OXIDU UHLIČITÉHO A NA STAVBU SLOŽITÉ GLUKÓZY.

6 MOLEKUL OXIDU UHLIČITÉHO

6 MOLEKUL VODY

GLUKÓZA

6 MOLEKUL KYSLÍKU

JDE TO I V JINÝCH BARVÁCH

Z DROJE : Není-li uvedeno jinak, vlastní práce autora. obrázky jsou dostupné pod licencí Microsoft Office 2007 na Office.com