Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_07_24_Ověřování znalostí z cévní soustavy – zkoušení Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / ČLOVĚK Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický list: ne Anotace: Ověřování znalostí z cévní soustavy: ze stavby srdce, z popisování krevních oběhů, dárcovství krve a složení krve. Využít lze jako zkoušení, kdy vyvolaný žák si postupně vybere 4 otázky. V relativně krátkém čase lze prozkoušet pět žáků. Pak lze využít i jako písemné opakování, kdy učitel vybere 5 otázek. Ověřeno ve třídě: VIII.B Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 OVĚŘOVÁNÍ ZNALOSTÍ Z CÉVNÍ SOUSTAVY
ZKOUŠENÍ

3 1 5 9 13 17 10 18 2 6 14 3 7 11 15 19 4 8 12 20 16

4 ŘEKNI HLAVNÍ VÝZNAM KREVNÍCH DESTIČEK V TĚLE.
1 ODPOVĚĎ SRÁŽENÍ KRVE ZPĚT

5 POPIŠ CÉVY NA OBRÁZKU 2 ??? VĚNČITÉ TEPNY ODPOVĚĎ ZPĚT

6 POPIŠ ČÁST SRDCE NA OBRÁZKU
3 ODPOVĚĎ LEVÁ SÍŇ ??? ZPĚT

7 ODPOVĚĎ CHARAKTERIZUJ TEPNY 4
JSOU TO VÍCEVRSTEVNÉ CÉVY, KTERÉ VEDOU ZPRAVIDLA KREV OKYSLIČENOU ZE SRDCE DO TĚLA ZPĚT

8 URČI DRUHY CHLOPNÍ NA OBRÁZKU:
ODPOVĚĎ 5 DVOJCÍPÁ CHLOPEŇ ??? TROJCÍPÁ CHLOPEŇ ??? ZPĚT

9 POPIŠ ČÁSTI SRDCE 6 ??? ??? ??? ??? ODPOVĚĎ LEVÁ SÍŇ PRAVÁ SÍŇ
PRAVÁ KOMORA LEVÁ KOMORA ZPĚT

10 ODPOVĚĎ CHARAKTERIZUJ ŽÍLY 7
JSOU TO VÍCEVRSTEVNÉ CÉVY, KTERÉ VEDOU ZPRAVIDLA KREV ODKYSLIČENOU Z TĚLA DO SRDCE ZPĚT

11 POPIŠ CÉVU NA OBRÁZKU ??? AORTA 8 ODPOVĚĎ ZPĚT

12 POPIŠ CÉVY MALÉHO PLICNÍHO KREVNÍ OBĚHU:
9 PLÍCE PRAVÁ SÍŇ LEVÁ SÍŇ PRAVÁ KOMORA LEVÁ KOMORA PLICNICE, PLICNÍ ŽÍLY ODPOVĚĎ ZPĚT

13 POPIŠ CHYBĚJÍCÍ ČÁSTI SCHÉMATU MALÉHO PLICNÍHO OBĚHU
10 Z PRAVÉ KOMORY DO PLIC PLICNICÍ ??? ??? LEVÉ SÍNĚ PLICNÍMI ŽILAMI Z PLIC ODPOVĚĎ ZPĚT

14 CHARAKTERIZUJ VLÁSEČNICE
11 CHARAKTERIZUJ VLÁSEČNICE ODPOVĚĎ JSOU TO JEDNOVRSTEVNÉ CÉVY, KTERÉ VEDOU KREV OKYSLIČENOU I ODKYSLIČENOU DO BUNĚK A Z BUNĚK ZPĚT

15 POPIŠ ČÁSTI SRDCE NA OBRÁZKU
12 ODPOVĚĎ LEVÁ KOMORA ??? ??? PRAVÁ KOMORA ZPĚT

16 POPIŠ CÉVY VELKÉHO TĚLNÍHO KREVNÍHO OBĚHU:
13 ODPOVĚĎ TĚLO HORNÍ DUTÁ ŽÍLA PRAVÁ SÍŇ LEVÁ SÍŇ AORTA PRAVÁ KOMORA LEVÁ KOMORA DOLNÍ DUTÁ ŽÍLA ZPĚT TĚLO

17 SCHÉMA VELKÉHO TĚLNÍHO OBĚHU
14 SCHÉMA VELKÉHO TĚLNÍHO OBĚHU Z LEVÉ KOMORY ??? AORTOU DO TĚLA DOLNÍ A HORNÍ DUTOU ŽILOU PRAVÉ SÍNĚ ??? Z TĚLA ZPĚT ODPOVĚĎ

18 POPIŠ KREVNÍ OBĚH ČLOVĚKA:
15 odpověď TĚLO Z těla horní a dolní dutou žilou do PS, z PS do PK, z PK plicnicí do plic, z plic do LS, z LS do LK, z LK aortou do těla. PLÍCE PRAVÁ SÍŇ LEVÁ SÍŇ PRAVÁ KOMORA LEVÁ KOMORA ZPĚT TĚLO

19 Jaké rozeznáváme krevní skupiny?
AB B ODPOVĚĎ 16 ZPĚT

20 KDO OBJEVIL KREVNÍ SKUPINY?
JAN JÁNSKÝ ODPOVĚĎ 17 ZPĚT

21 ODPOVĚĎ Z ČEHO SE SKLÁDÁ KREV? KREVNÍ PLAZMA KREVNÍ BUŇKY: 18
ČERVENÉ KRVINKY BÍLÉ KRVINKY KREVNÍ DESTIČKY ODPOVĚĎ 18 ZPĚT

22 ŘEKNI, JAKÝ VÝZNAM MAJÍ, KDE VZNIKAJÍ A KDE ZANIKAJÍ ČERVENÉ KRVINKY.
19 ZPĚT ODPOVĚĎ ROZVÁDÍ PO TĚLE KYSLÍK A ODVÁDÍ OXID UHLIČÍTÝ, VZNIKAJÍ V KOSTNÍ DŘENI A ZANIKAJÍ V JÁTRECH A SLEZINĚ.

23 ŘEKNI, JAKÝ VÝZNAM MAJÍ, KDE VZNIKAJÍ A KDE ZANIKAJÍ BÍLÉ KRVINKY.
20 ODPOVĚĎ OBRANA TĚLA, VZNIKAJÍ V KOSTNÍ DŘENI, SLEZINĚ, BRZLÍKU A MÍZNÍCH UZLINÁCH A ZANIKAJÍ V JÁTRECH A SLEZINĚ. ZPĚT

24 Zdroje: Není-li uvedeno jinak, vlastní práce autora.


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google