Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0644Číslo sady 34Číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 20Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 20Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Bc. Zdeňka Soprová,. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 15Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM17.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Bc. Zdeňka Soprová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 17 Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Vítejte na Marketingu.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Vítejte na Marketingu.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo DUM 09 Předmět Ekonomika Tematický okruh Marketingový mix Název materiálu Propagace Autor Ing. Charlotta Kissová Datum tvorby Ročník 2. ročník Anotace Kombinovaný materiál zaměřený na téma propagace. Obsahuje charakteristiku propagace, propagačních strategií a přehled nástrojů propagace. Součástí je i samostatná aktivita žáků. Metodický pokyn Žáci se prostřednictvím prezentace seznámí se základními pojmy z oblasti propagace a formou úkolů si v závěru danou problematiku procvičí. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Charlotta Kissová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

PROPAGACE

CHARAKTERISTIKA PROPAGACE proces komunikace mezi výrobcem a trhem ovlivňuje (stimuluje) prodej označení: propagační (komunikační) mix podstata: spotřebitel mění své potřeby v souladu s působením výrobce cíl: větší objem prodeje produktu

PRAVIDLO A.I.D.A. udává: jak přistupovat k propagaci tvoří ho: A attention = pozornost - vyvolání pozornosti zákazníka - př. vystavení produktu obal I interest = zájem - přesvědčení o užitku produktu - př. úspora času

PRAVIDLO A.I.D.A. D desire = přání - vyvolání přání koupě - př. životnost produktu záruční doba A action = akce, čin - přimět zákazníka ke koupi produktu - př. katalog s objednávkovým listem

VÝSLEDEK PROPAGACE 1. hodnotí se: a) účinnost propagace → př. porovnání skutečných a plánovaných tržeb b) důsledky propagace na nákupní chování → př. spokojenost s produktem, kladné ohlasy, procento nárůstu tržeb 2. provádí se: průzkum zákaznické odezvy → př. postoj k organizaci, postoj k produktu, rychlá identifikace značky

ZAMĚŘENÍ PROPAGACE ovlivňuje: 1. obchod (distributory) 2. konečné zákazníky (spotřebitele) udává: na jaký subjekt se podnik zaměří, aby dosáhl co nejvyššího objemu prodeje subjekty: organizace, místní instituce, široké okolí podniku, spotřebitel

ZAMĚŘENÍ PROPAGACE rozlišuje 2 strategie: 1. strategii tlaku (push) - podstata: podnik se zaměřuje na nejbližší článek, obchod (distributora) → př. maloobchod (snaha prodat mu co nejvíce produktů) - nástroje: cenové slevy, prostředky na reklamu - použití: přesycený trh, silná konkurence podobných produktů

ZAMĚŘENÍ PROPAGACE 2. strategii tahu (pull) - podstata: podnik se zaměřuje na konečný článek prodejního řetězu = konečného zákazníka (spotřebitele) → přesvědčení o výhodnosti koupě produktu - nástroje: reklama, zákaznické soutěže - použití: produkty zcela odlišné od konkurence, kladné hodnocení spotřebitelů Pozn.: obě strategie lze kombinovat

NÁSTROJE PROPAGACE 1. REKLAMA 2. PODPORA PRODEJE 3. PUBLICITA 4. OSOBNÍ PRODEJ 5. PŘÍMÝ MARKETING

ÚKOL – zadání Který z nástrojů propagace byste označili za práci s veřejností? Utvořte vlastní slogan k podpoře firmy, jejíž náplní činnosti je prodej brýlí a měření zraku.

ÚKOL – řešení Který z nástrojů propagace byste označili za práci s veřejností? (publicita) Utvořte vlastní slogan k podpoře firmy, jejíž náplní činnosti je prodej brýlí a měření zraku. (optik Jan Jasný: „Ode dneška vidím jasněji“)

ZDROJE BIŇOVEC, Karel. Přehled učiva k maturitní zkoušce z ekonomiky: podle právní úpravy platné od roku , upr. vyd. Praha: Fortuna, 2007, 310 s. ISBN ŠVARCOVÁ, Jena. Ekonomie: stručný přehled: teorie a praxe aktuálně a v souvislostech. Zlín: CEED, ISBN NOVOTNÝ, Zdeněk, Věra DYNTAROVÁ a Radka FAFKOVÁ. Ekonomika 2. Břeclav: Střední průmyslová škola Edvarda Beneše a Obchodní akademie Břeclav, 2012.