Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN 1802-4785. Provozuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_20.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
OBSAH VÝCHOVY MIMO VYUČOVÁNÍ …výchovně vzdělávací činnosti…
POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU
Základy automatického řízení 1
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.36_Volný_čas Datum:
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Světová a národní gastronomie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
Vízum a vízové služby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Průvodce CR a skupiny návštěvníků
Lázeňské služby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
ČASOVÉ ÚDAJE – prezentace k pracovnímu listu Člověk a příroda Praktická škola jednoletá nebo dvouletá ZŠ speciální – 2. stupeň Autorem materiálu a všech.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
ČASOVÉ ÚDAJE – prezentace k pracovnímu listu Člověk a příroda Praktická škola jednoletá nebo dvouletá ZŠ speciální – 2. stupeň Autorem materiálu a všech.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí
Digitální gramotnost Informatické myšlení
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - druhé největší sdružení v ČR ( ) členů - založeno 1990 Základní poslání a cíle Sdružení:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Spolupráce s rodiči a komunitou
Centra kolegiální podpory
Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých.
Třídní schůzky 4.A
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Podstata a zvláštnosti služeb cestovního ruchu
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Diagnostika dítěte předškolního věku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Druhy animačních činností

Motivy dovolené motivy dovolené: – dovolená pro odpočinek – dovolená pro zážitky – zdravotní dovolená – rodinná dovolená – dovolená pro zábavu hlavní motivy dovolené musí respektovat animace

Animace cíl animace: – poskytnutí co nejkomplexnějšího zážitku – splnění základních i doplňkových požadavků a očekávání návštěvníka rozdělení animací do větších celků podle dominantní aktivity: a)pohybové a sportovní činnosti b)společenské a zábavní činnosti c)tvořivé činnosti d)vzdělávací, poznávací a objevná činnost e)dobrodružné činnosti f)meditativní činnosti g)činnosti pro děti a mládež

Pohybové a sportovní činnosti znaky: radost z pohybu (tělesný zážitek) radost ze hry (duševní zážitek) změna a zážitek kontakt s lidmi (společenský zážitek) přírodní a materiálně-technické podmínky: prostory pro provádění v přírodě pro sálové sporty prostředky (lanovky, vleky, čluny, lodě, bryčky, vozy) pomůcky (stolní tenis, kuželník, šachy, saně, lyže, brusle, surfy)

.. Příklady pohybových a sportovních činností

naplňování rekreační, sportovní a turistické funkce CR / druhy činností: sportovní hry (kopaná, volejbal, košíková) každodenní sporty (gymnastická cvičení, aerobik) vytrvalostní sporty (turistika, cykloturistika, běh) malé sporty (šach, kulečník) asijské formy tělesné kultury (jóga) „zapomenuté“ činnosti (akrobacie, žonglování, stínové divadlo)

další dělení pohybových a sportovních činností: činnosti na zemi činnosti ve vzduchu činnosti ve vodě

Minigolf Akrobacie Ruský kuželník, Berlín Žonglování Diabolo Poi

Úkol: Roztřiďte nabízené druhy činností podle skupin v tabulce: akrobacie žonglování stínové divadlo parašutismus paragliding nordic walking kopaná volejbal košíková gymnastická cvičení aerobik turistika cykloturistika běh šach kulečník jóga nohejbal činnosti na zemive voděve vzduchu

Společenské a zábavní činnosti znaky: styk a komunikace s lidmi označovány jako činnosti soudržnosti účast návštěvníka může být aktivní nebo pasivní společenská zábava: specifická forma kulturního odpočinku, vyžaduje dobrovolnou aktivní účast a spolupráci návštěvníků společenské a zábavní činnosti: různorodé vhodná gradace těchto činností, gradací se dosáhne optimálního účinku

rytmus týdne: jeho poznání napomáhá optimalizaci společenských a zábavních činností: 1.pevné body programu: akce na začátku a na konci pobytu (seznamovací a závěrečný večírek) 2.ostatní plánované společenské a zábavní akce během pobytu za účelem vzájemného seznámení hostů a za účelem hlubšího poznání hostů animátorem (taneční večírek, diskotéka, party pro děti, piknik) 3.příležitostné akce: narozeniny, svátky 4.všechny možnosti neformálních akcí: podávání jídel u velkých stolů, měnění způsobu podávání jídel

společenské a zábavní činnosti mohou přinášet: prvky změny: večeře při svíčkách prvky nevázanosti a nezávaznosti (zjednodušení kontaktů) smyslové zážitky: při tanci možnost afektivního zážitku: emoce, flirt, veselost, zvědavost, zamilovanost

klasifikace společenských a zábavních činností podle prostorových podmínek: a)v interiéru: taneční, kvízový večer, volba Miss, národní večer, módní přehlídka, hudební vystoupení b)v exteriéru: táborák, slavnost na pláži, piknik, plavba na lodi

Tanec Pláž Piknik

Plánování společenských a zábavních činností brát v úvahu a využít: prostorové možnosti: interiér (tvar místnosti, jeviště, parket) a exteriér + jeho příprava sestavení týmu pracovníků struktura hostů: věk, pohlaví, zájmy možnosti jiného než běžného oblečení: masky, tematický večer možnosti změn „běžného“ chování: oslovování, tykání, nepoužívání příboru

Zásady vytváření programu důkladné dramaturgické vypracování scénáře výběr jednotlivých čísel programu a jejich sestavení s ohledem na rekreační poslání akce program má mít vnitřní logiku, být zábavný, vtipný, žánrově přístupný program, který vyžaduje zvýšenou pozornost publika je třeba zařadit v první třetině nebo polovině akce (např. recitace) kvízy, hry, soutěže zařadit do druhé části programu program plní zábavní i výchovné cíle

Tvořivé činnosti znaky: řemeslné a umělecké činnosti přínos: radost, uspokojení umožnění seberealizace, zvýšení sebevědomí vyžadují materiální zabezpečení výsledné produkty: produkty obrazové tvorby optické a akustické produkty: fotografie, diapozitivy, koncerty, pantomima předměty: modelování, hrnčířství, práce s kovem, textilem, papírem, slámou, proutím

Klasifikace tvořivých činností podle přístupu k jejich provádění: a)činnosti volné tvořivosti: kreslení, malování, koláž b)rukodělné práce: grafické techniky, smaltování, hrnčířství c)činnosti s využitím technických přístrojů: fotografování d)činnosti písemného projevu: psaní e)herecké činnosti: přednes, pantomima, stínohra

Úkol: Roztřiďte nabízené druhy činností podle skupin v tabulce: sochařství přednes malování smaltování stínohra hrnčířství fotografování psaní kreslení pantomima tvorba videí koláž činnosti volné tvořivosti rukodělné práce činnosti s využitím technických přístrojů činnosti písemného projevu herecké činnosti

Vzdělávací, poznávací a objevné činnosti znaky: Dobrovolnost, přístupnost, duševní povzbuzování hravost, překvapení, radost účast návštěvníků: aktivní pasivní uskutečnění: v interiéru: s pasivní účastí: přednášky, promítání, divadelní představení, koncert s aktivní účastí: kvíz, diskuse, kurz v exteriéru: individuálně (doporuční animátora) s animátorem (prohlídky míst, památek, zajímavostí)

Dobrodružné činnosti znaky: souvislost s činnostmi vzdělávacími a objevnými změna/střídání: nové, neočekávané, živelné, neobyčejné výzva/vyzvání: nepohodlné, náročné, těžké, očekávající nebezpečí romantika: návrat k přírodě, jednoduchý až primitivní způsob života

obsah dobrodružných činností: stravování a přenocování v přírodě (založení ohně, příprava jídla) dobrodružné druhy sportů (parašutismus, rogalo) noční putování a putování v extrémních podmínkách (ledovec, jeskyně) neobyčejné výlety a objevování (safari, džípy, ruiny)

Meditativní činnosti znaky: emocionální účinek: výsledek zážitku z ticha, romantiky racionální účinek: výsledek vědomých prožitků situací do denního programu zařazovány „oázy klidu“: nutné program jasně specifikovat cvičení jógy vycházky s důrazem na vnímání přírody poslech lehké klasické hudby během odpočinku kreativní činnosti (malování podle hudby) večerní rozhovory u krbu, u táboráku

Činnosti pro děti a mládež znaky: potřeba odlišného přístupu pomoc dětem osvobodit se od povinností plánování programu společně s dětmi nutnost přizpůsobení akcí věku a zájmům dětí oblíbené programy: programy zaměřené na tvořivou činnost dobrodružné programy – mládež 12–16 let: diskotéky, jednoduché diskuse, sportovní akce, dobrodružné výlety

materiální zabezpečení: velká, světlá, čistá místnost stoly a sedací nábytek přizpůsobený dětem vhodné dekorace stavebnice, hračky, videa, knihy

Kontrolní otázky: Vyjmenujte pět základních motivů dovolené. dovolená pro odpočinek, pro zábavu, pro zážitky, zdravotní a rodinná dovolená Vyjmenujte skupiny animačních činností. pohybové a sportovní, společenské a zábavní činnosti, tvořivé činnosti, vzdělávací, poznávací a objevné činnosti, dobrodružné a meditativní činnosti, činnosti pro děti a mládež Jaké jsou znaky pohybových a sportovních činností? radost z pohybu, radost ze hry, kontakt s lidmi

Co vyžaduje společenská zábava od návštěvníků? dobrovolnou aktivní účast a spolupráci Do jaké části programu se mají zařazovat kvízy a soutěže? do druhé části Jmenujte výsledné produkty tvořivých činností. produkty obrazové tvorby, optické a akustické produkty (fotografie, diapozitivy, koncerty, pantomima), předměty (modelování, hrnčířství, práce s kovem, textilem, papírem, slámou, proutím)

Jakým způsobem se mohou uskutečňovat vzdělávací, poznávací a objevné činnosti v exteriéru? individuálně na doporuční animátora nebo s animátorem Vysvětlete pojem „oázy klidu“. cvičení jógy, vycházky s důrazem na vnímání přírody, poslech lehké klasické hudby během odpočinku kreativní činnosti (malování podle hudby), večerní rozhovory u krbu, u táboráku Jaké jsou oblíbené programy pro děti a mládež? programy zaměřené na tvořivou činnost a dobrodružné programy

Zdroje: ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Idea servis, [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: CASITO. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: JANSKY, Christian. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: SUBCOMMANDANTE. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:

SVIK. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: na.JPG KOARD, Peter. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: ,_Berlin,_Volkspark_Friedrichshain,_Kegeln.jpg [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: FAANES, Einar. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: left_wrap.jpg?uselang=cs MYSELF. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: _Diabolo.jpg?uselang=cs TVR. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: pg NEDOROST, Jiří. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:

MEISTER, Ziggy. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: SAPERAUD. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: _Brooklyn_Museum_IMG_3787.JPG JERSYKO. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: