UMĚNÍ AKCE Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_249_ČJ7 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Význam slov NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace.
Literární v Ě DA MGR. MICHAL OBLOUK. -zkoumá krásnou literaturu, částečně i ústní lidovou slovesnost -jako soubor disciplín vznikla v 19. století, teoretické.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace,
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
Autentizace předmětem
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Plánování ve školní tělesné výchově
PhDr. Irena Martínková, Ph.D.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ARTE POVERA Tematická oblast
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Pracovní porada Pracovní list.
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
Pracovní porada Pracovní list.
Ing.Lenka Bombera Piskačová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
WORD Číslování stránek
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Příspěvek na konferenci
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Rešerše.
Informační gramotnost
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Land art Autor: Mgr. Olga Pasovská Název.
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Vliv reklamy na společnost
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
WORD Tabulky - ohraničení
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
TÉMA: RUCHOVCI – SVATOPLUK ČECH AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Věcné učení První pomoc
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Návykové látky Alkohol
Křivonosková Kateřina
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

UMĚNÍ AKCE Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond

Definice díla(podle Šetlíka): originální výtvor individuální inspirace produktem je uzavřený objekt (obraz, socha) Je proces umění?

Charakteristika umění se stává se procesem, jeho výsledkem není obraz, socha 1. odehrává se v prostoru, na určitém místě 2. má časové ohraničení 3. má děj cílem není hmotné dílo divák = spolutvůrce

Charakteristika - pokračování 4. dokumentace možná fotografováním, video záznamem 5. rozhraní mezi výtvarným uměním, divadlem a hudbou 6. ruší rozdíl mezi uměním a životem 7. začleňuje umění do společnosti a naopak - divák je spolutvůrcem 8. reaguje na spotřební společnost

Základní formy 1. happening 2. event 3. environment 4. performance 5. body art instalace léta

Předchůdci dada, futurismus - provokace nebyla cílem, ale prostředkem M. Duchamp - dílo nemusí být trvalé V. Boudník- pouliční akce, domalovávání fleků

1. Happening = událost, příhoda název: Alan Kaprow 1958 Amerika Charakteristika  sled několika událostí, spojených myšlenkou, prováděných i na několika místech v různých časech, podle scénáře, kdekoliv  improvizace  náhoda  diváci, hudba, zpěv  evropský je více politický, důležitější téma než metoda

Osobnosti a skupiny John Cage americký skladatel Hnutí Fluxus 1961 NY, Kolín nad Rýnem mezinárodní hnutí pořádají koncerty, festivaly nemají žádná omezení řídí se spontánností, hravostí, humorem

Fluxus Fluxus, 1961, NY, Kolín nad Rýnem hlavní myšlenka, která stojí za aktivitami Fluxu, ať mají podobu umění performance, asambláží, her, koncertů nebo publikací, je, že můžeme život prožívat jako umění. termín Fluxus použil poprvé Georgie Maciunas v roce 1961 Fluxus lze chápat jako odrůdu „nedadaistického hnutí“ 50. a 60. let se vztahem k dalším uměleckým aktivitám (beatnickému umění, funku, novému realismu...).

Fluxus - pokračování Umělci Fluxu usilovali o těsnější spojení umění se životem a demokratičtější přístup k tvorbě, přijímání a sbírání umění. liší se jen odloučením umělců a publika stejně jako Cage dovolil každému zvuku stát se hudbou, dovolil Fluxus, aby bylo cokoli užito jako umění totéž prohlašoval Maciunas v manifestu z roku umělec má za úkol „prokazovat, že umění může být cokoli a může ho dělat kdokoli“.

Představitelé Alan Kaprow 1927 – 2006 Josef Beuys Wolf Vostell

Allan Kaprow

Josef Beuys Jak vysvětlit obraz mrtvému zajíci

Aktual Aktual Čechy Milan Knížák 1940 Olaf Hanel video Křižovnická škola čistého humoru bez vtipu The Plastik People of the Universe

Milan Knížák Procházka po Novém světě

2. event událost, příhoda, jednoduchá, krátká akce, uvědomění si, zkušenost, zážitek s jednoduchou základní myšlenkou není nutná účast diváka Georg Brecht

3. Environment, prostředí 1. hmotné věci, které zůstaly po happeningu 2. později snaha o vytvoření prostorové kompozice (objekt, instalace)

Edd Kienholz

4. performance, představení  objevuje se na přelomu 60. a 70. let označení pro akce, které se předvádějí před publikem bez zapojení diváka přesnější a promyšlenější scénář bez rušivých vlivů náhody od diváka performer = aktér = herec, který představuje sám sebe

Tomáš Ruller 1957 Performace , 1988

5. body art, tělové umění 1970  využívá vlastní tělo k poznávání sebe sama  prožitek času, prostoru, hraniční situace (bolest, strach, stres)  fotodokumentace, videozáznam

Jan Mlčoch 1952 Velký spánek

Petr Štembera 1945 Štěpování, 1975

Chris Burden 1946 Přikovaný

Gilbert and Georg

Umění INSTALACE jako nová skutečnost Souvisí s environmentem léta pracuje s hotovými materiály (stůl) má být přehledná, tvůrce naznačuje - divák domýšlí mezi předměty vznikají nové vazby mezi prostorem, časem, dějem Typy: 1. Malé (několik objektů) 2. Částečná (část prostoru, zeď) 3. Totální (celá místnost)

Osobnosti Zdeněk Burian - Rehabilitační oddělení Edward Kienholz Kabakov Ilja- Člověk, který odletěl do vesmíru Jiří David- "mimino", "srdce"

Kabakov Ilja Člověk, který odletěl do vesmíru

Jiří David - „socha z klíčů", "srdce"

Jiří Sozanský Jobova potyčka s bohem

Použité zdroje a literatura Průvodce výtvarným uměním IV.,V.,Pavel Šamšula, Jarmila Hirschová Od impresionismu k postmoderně, Jiří Vávra Časopis Ateliér Internet

Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu OBZORY Autor: Jana Jirušová Předmět: Výtvarná výchova pro OKTÁVY Datum: Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond