Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce 1900 - 1920 „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Advertisements

AKAD.ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 5.
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám"
Vývoj marketingových koncepcí
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Úvod do marketingu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Koncepce marketingu.
Výrobek a jeho životní cyklus
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Cenová strategie Jiří Pixa.
A) Determinanty nabídky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
PŘÍPRAVA VÝROBY str. 95 Hospodářský proces (opakování): Výroba
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marketingové prostředí
Úvod do marketingu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Podnikatelské koncepce
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
Marketing finančních služeb 2.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Definice managementu.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
Marketing v pojišťovnictví března 2007 E : :00 hod.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
2. Úloha marketingu ve firmě
Definice marketingu. Definic marketingu existuje celá řada, nejčastěji používány jsou následující čtyři:  Marketing je sociální a manažerský proces,
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Marketingový systém řízení
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Marketingové strategie
Ing. Veronika Dostálková MBA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Historie marketingu
Marketing farmářských produktů
Marketing Základy a postupy..
Historie vývoje marketingu
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

Základní podnikatelské koncepce

1. Výrobní podnikatelská koncepce „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA Tomáš Baťa Tomáš Baťa nejstarší novodobá podnikatelská filozofie

zaměření na racionalizaci a produktivitu ve výrobě zaměření na racionalizaci a produktivitu ve výrobě hromadná a pásová výroba hromadná a pásová výroba cílem jsou levné výrobky, nebere se v cílem jsou levné výrobky, nebere se v úvahu kvalita úvahu kvalita dosažení co nejvyššího zisku dosažení co nejvyššího zisku Tomase-Bati-Historie.html Tomase-Bati-Historie.html Tomase-Bati-Historie.html Tomase-Bati-Historie.html

2. Výrobková podnikatelská koncepce Základní motto: Základní motto: „kvalitní zboží si svého zákazníka najde“ „kvalitní zboží si svého zákazníka najde“ Historicky se zařazuje do období před vypuknutím světové hospodářské krize Historicky se zařazuje do období před vypuknutím světové hospodářské krize

orientace na užší okruh movitých zákazníků orientace na užší okruh movitých zákazníků vyrábí se menší množství, ale vysoce kvalitního zboží vyrábí se menší množství, ale vysoce kvalitního zboží vychází se vstříc individuálním požadavkům zákazníka vychází se vstříc individuálním požadavkům zákazníka velký důraz je kladen na technický rozvoj a inovaci výrobků velký důraz je kladen na technický rozvoj a inovaci výrobků tomu odpovídají vysoké ceny tomu odpovídají vysoké ceny

3. Prodejní podnikatelská koncepce Dominuje v období po 2. světové válce Je podmíněna obrovských rozmachem masmédií: televize, rozhlasu, tisku

vychází z myšlenky, že výrobek se neprodává sám, že je mnohem úspěšnější na trhu, pokud je podpořen reklamou vychází z myšlenky, že výrobek se neprodává sám, že je mnohem úspěšnější na trhu, pokud je podpořen reklamou toto období je typické až toto období je typické až přeceňováním úlohy reklamy přeceňováním úlohy reklamy cílem je prodat to, co se vyrobí cílem je prodat to, co se vyrobí důraz je kladen na trh, důraz je kladen na trh, nerozlišuje zákazníky nerozlišuje zákazníky

Arde Bulova ( ) Zakladatel firmy – Bulova Watch Company, vyrábějící náramkové hodiny Zakladatel firmy – Bulova Watch Company, vyrábějící náramkové hodiny Jako první zavedl v roce 1926 rozhlasovou reklamu Jako první zavedl v roce 1926 rozhlasovou reklamu V roce 1941 odvysílal první V roce 1941 odvysílal první televizní reklamu televizní reklamu

4. Marketingová podnikatelská koncepce „Poznejme naše zákazníky, jejich potřeby a možnosti, a teprve pak vyrábějme“ Období hospodářského růstu, kdy státy zničené válkou dokončily obnovu Období hospodářského růstu, kdy státy zničené válkou dokončily obnovu

základem je nejdříve zjistit potřeby zákazníka, pak teprve vyrábět základem je nejdříve zjistit potřeby zákazníka, pak teprve vyrábět typická je snaha o dlouhodobou úspěšnost firmy typická je snaha o dlouhodobou úspěšnost firmy pružnost podniku závisí pružnost podniku závisí na požadavcích a přáních na požadavcích a přáních zákazníka zákazníka

5. Sociální koncepce marketingu doposud nejnovější marketingová koncepce nejnovější marketingová koncepce snaží se spojit potřeby a zájmy zákazníků se společenskými zájmy snaží se spojit potřeby a zájmy zákazníků se společenskými zájmy jedná se hlavně o oblasti jedná se hlavně o oblasti životního prostředí, životního prostředí, etiky a sociálních vztahů etiky a sociálních vztahů

Tento vyšší stupeň marketingu se nazývá marketing společenský nebo absolutní Tento vyšší stupeň marketingu se nazývá marketing společenský nebo absolutní

Zdroje: iscs-strategy.gif iscs-strategy.gif arketing2.pnghttp:// _marketing_3.jpg arketing2.pnghttp:// _marketing_3.jpg ksk.cz/obrazky/ _reklama-ilsa.jpg ksk.cz/obrazky/ _reklama-ilsa.jpg PHILIPS.jpg PHILIPS.jpg maps/marketing-plan.png maps/marketing-plan.png